[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

eefielover

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:15

VHU, drie dagen zonder internet, zou een drie-daagse winterslaap houden, dan gaat het het snelst voorbij.. ;)

Zoo bicci, jij bent lekker bezig! alleen die bloem deurknopjes had ik denk ik niet voor gekozen.. :=

Ben zelf ook aan de klus, ik heb steeds heel veel vocht in mn kofferbak van mn auto.. is condens want er is echt geen lekkage o.i.d. maar daar zitten de honden ook, de hele boel elke keer beschimmeld eruit halen en dweilen is echt een crime. We zijn dus nu houten bekisting aan het maken zodat er nog maar 1 dun oud dekje inhoeft waar ze op zitten. De originele automat zoog zich namelijk steeds helemaal vol en werd echt vies, dan had ik nog zo'n honden-auto-deken erin en dan een oud dekje. Dus dat schoot niet op, en dan daar alle haren vanaf zien te krijgen. bah. dus hopelijk word dit veel makkelijker schoonmaken en uitzuigen, dan kan het ook vaker/beter luchten.. maar ja ik wil dan gelijk wat spullen eronder kwijd zodat de hondjes wat meer ruimte hebben.. maak het maar weer ingewikkeld.. 8)7

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:20

ik snap dat problee in de auto wel :))
hebben hier een stuk zeil met opstaande randen achterin de auto gelegd...
zo blijft het bekleding vrij van zand,vocht en andere ellende :+

de roze bloem-deurknopjes zijn ene beetje mijn compromis,
hihihihihi
wilde nl eigenlijk de hele kast roze maken, _O-

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:27

ow.. nou dan is dit de betere variant! :x

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:28

eefielover schreef:
ow.. nou dan is dit de betere variant! :x

_O- _O-

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:55

Het schiet niet echt op zo.. steeds die rotregen tussen door..bah!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:59

Eefielover fijn dat je wat uitleg hebt gehad.

Tine ik maak me ook geen zorgen hoor... hij is goed levendig en eet en drinkt gewoon voldoende. Wij zijn alle twee ook niet zo lang en E is natuurlijk ook iel.

Hier net al weer gemend. Ging super. Brave knollies. Beide 20 min gedaan, was genoeg, ze waren braaf. Daarna met alwyn nog even naar buiten.. plensbui op onze kop.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:18

Nou, ben weer druk bezig met juryleden. Gaat ons wel een hoop reisvergoeding kosten, maar goed, dan kunnen we straks als het allemaal lukt, weer veel inschrijvingen kwijt.

Ik ga moed verzamelen om stallen uit te mesten. Bleh, helemaal geen zin in.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:58

@Tallechie: ik ben jaloers, beide paardjes gedaan +:)+

@Bici: idd dan maar roze bloemknopjes :+

@Tine: ik moet zo ook nog moed verzamelen om de stal te doen, geloof dat ik ze daarna ook maar naar binnen haal, blijft regenen hier.

Tjee, sta ik net in een winkel, gaat het mis bij dochterlief, dus toch nog niet beter, denk een virus dat wel/niet doorzet, ocherm, nu ligt ze weer fris gedoucht in bed, maar doodziek is ze ook weer niet, even afwachten dan maar.
Ik had het kunnen weten; kon d'r vanmorgen wel "achter het behang plakken".

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:30

Goedemiddag allemaal

Heb bijgelezen maar ben te moe om te reageren, haha. Net op de valreep van 15.30-17.00 uur heel druk met opdrachten en telefoontjes. Was blij dat ik de boel kon overdragen, haha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:10

Even ego:

zoonlief heeft nu witte band met groene slip.
Verder totall loss hier. Bleh. En moet morgen weer vroeg op manege zijn om te helpen bij een wedstrijd. Effies geen zin in.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:38

Tine, gefeliciteerd met zoonlief! (denk ik??) :=

Frensie toch nog even pittig gewerkt!

Avaluna's dochter toch nog ziek.. wat sneu, beterschap voor dr!

Heb eef aan de longeerlijn gehad en ze heeft heel veel gebokt, gescheurt enzo.. ze ging helemaal uit dr dak zo gek! *\o/* Goede nieuws de drafpasjes die ik zag waren ook op de volte goed. slechte nieuws.. tis nog maar te hopen dat dat morgen nog zo is na deze gekke acties.. -O-

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:46

Sorry bijna niet bijgelezen en geen fut om te schrijven..........volgende keer beter....

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:53

VHU, gaat afkicken met 3 dagen zonder bokt... :P

Brave paardjes bij Tallechie en lekker geslapen.
.
Eef had een bok sessie.

Ingrid, geen fut..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:17

VHU 3 dagen zonder internet.. :7 da's lekker rustig toch ?!
moet je alleen wel heeul veel bijlezen hierzo !! hihihihi...
Tine ik hoop dat je alle juryleden vind
Tallechie, super dat je beide paardjes het zo goed doen !!! en daan al weer 10 maanden !!! wat gaat dat snel he ?! maak je niet druk om gemiddelde, onze luke die zat ook onder het gemiddelde en is nu een van de langere jongens van de 5 jarigen en hij is pas net 5 dus....zegt helemaal niets.
Eefje...wat een druktemaker, nu hopen dat ze morgen ook nog goed loopt,maar overbelasting is snel gedaan...melody die doet vaak ook zo gek en moet dat de dag erna bezuren.
Bicci...gaaf die kast, daar kan straks alles mooi in zeg !! super.
Ingrid dipje ?? morgen weekeinde..ga je nog iets leuks doen ??
Hier zit ik te wachten op mannetje die mijn pc komt nakijken....foto's zoeken.
ik heb wel een onderwerp gevonden voor op mijn waterdruppel airbrush, ik ben bezig met een fantasie sea-horse....echt erg leuk om te doen, foto's volgen binnenkort !! jullie als paardenliefhebber vinden het vast leuk..hoop ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:57

*\o/* we zijn weer (even?) online *\o/*
Merk je wel dat je eigenlijk gewoon verslaafd bent zeg wat erg :o

Ga even mee met de samenvatting van Biancocoo....lees dat IngridM geen fut meer heeft vandaag hoop dat het morgen weer wat beter is :(:) en ik hoop voor jou Biancocoo dat de foto's inmiddels terug zijn :j

Oja, vocht in de auto. Vorig jaar in soort zwembad rondgereden :o bleek het water via de motorkap naar binnen te komen omdat er bepaalde gootjes waren verstopt door blaadjes & troep :o :o misschien zoiets aan de hand?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:04

Hoi VHU daar ben je weer voor even.
IMdikke knuffel en ik hoop dat je je snel iets beter voelt.
Manon beterschap voor dochterlief.
Vocht in de auto heb ik ook wel eens, blijkt nu dat het aan mijn paardenkleren ligt, natte jas en schoenen.
Mijn arm is nog steeds niet echt beter, wel weer gevoel, maar slaapt snel, ik moet heel bewust arm ontzien of ontspannen om slapen tegen te gaan.

Ik heb trouwens een k.t actie gedaan afgelopen week. Ik heb de hond die nogal kan trekken terug getrokken, maar iets te hard. Hij draaide zijwaarts en zo met zijn achterhand tegen een paaltje. Vandaag heeft de da gekeken en ze vermoeden (voor bevestigin dienen komende week onderzoeken gedaan te worden) dat zijn kruisbanden over zijn. Ik voel me zo'n slecht baasje nu.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:46

Haha VHU verslaafder dan je dacht.. tja je hebt altijd eerst een ontkenningsfase he.. ;)

Ah sonjim.. je hebt dat toch niet bewust gedaan.. als zn kruisbanden echt over zijn komt dat niet door dat ene rukje en botsing met een paal.. dan had het later alsnog uitgekomen.. kop op, help hem goed en je bent vast wel een goede baas.. alleen het feit dat je er zoveel zorgen om hebt zegt genoeg! :(:)

Er zijn geen lekkage's in de auto. Heb hem er al eens voor weggebracht maar dat is het dus niet. Tis dus echt condens. De originele mat die erin ligt heeft een schuimrubber blok voor de ventilatieruimte zitten. We vragen ons af of dat logisch is, dus dat komt ook eerst niet meer terug. Het vocht van mij en van de ramen en van de soms natte honden kan gewoon niet weg en word zo die mat ingezogen.. en vanwege de vele haren heb ik daar dus nog dekens en een dekje inliggen zodat het nog enigzins schoon te maken is.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:08

niet bewust als in de zin van jouw kruisbanden gaan eraan nu. nee dat niet maar wel bewust terug getrokken, ik denk soms echt dat mijn armen uitgerekt worden bij iedere wandeling en dat was ik zat, uk was erbij en zei heel droog moet je maar niet trekken domme hond, misschien leer je nu eindelijk gewoon te lopen. Arme hond.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:10

Ik heb nog niet bijgelezen.... morgen doe ik een inhaalslag!

Gisteren les gehad :) . Ik zou laten filmen, en tje... dan ga ik "anders" rijden :( . Wil ik het te goed doen, ga ik teveel corrigeren, prutsen, trutten, en te weinig voorwaarts rijden . Zucht -O- .......

Na de les in de kantine de eerste 2 minuten van het filmpje bekeken (inrijden, voordat lesmees zich met het rijden ging bemoeien), had meteen de neiging om de opnames er maar af te kegelen :( . Werd pielig op mezelf, op hoe ik aan het klooien was, wilde de handdoek meteen al in de virtuele wedstrijdring gooien, maar lesmees + degenen die de les gezien hadden vonden dat ik de rest van het filmpje ook maar af moest kijken, want zó belabberd als die eerste minuutjes leken, was het blijkbaar verder toch niet geweest :o . En idd, na 6 minuten ergernis, wanneer lesmees de boel oppakt, kan ik ineens wel nadenken en handelen tegelijk. Ik geef mezelf een 5,5 :o , (het gemiddelde tussen een 4,5 voor de eerste 6 minuten, en een 6,5 voor hoe ik het daarna afrond. Oftewel: niet klaar voor het wedstrijd-gewoel ;) .

Filmpje is aan het uploaden (staat nu op 82%). Daarna de eerste 6 minuten eraf snijden; niet om aan te zien. Ja ja.... beetje zelfkritiek is niet verkeerd. Voor de geinteresseerden, per pb geef ik de link :)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:51

ja je gaf hem bewust een ruk, dat doe ik met mijn honden ook regelmatig als ze mij uitlaten i.p.v. andersom, maar toch niet met het idee dat dat fout kan gaan.. ?!!

Gem.. ik ben benieuwd.. vind mezelf ook altijd vreselijk rijden maar als een ander het bekijkt valt het weer mee, tja dat wedstrijd gevoel kun je ook krijgen door gewoon een keer mee te doen en te kijken wat de uitkomst is. Voor hetzelfde geld rijd je punten en word je super enthousiast, wedde dat het wedstrijd gevoel er dan wel is! Maar ik heb makkelijk kleppen.. ik snap heel goed wat je bedoelt.. :o :+ }:0

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:24

nee...... ik ga pas mijn tijd, energie en zelfvertrouwen aanspreken als ik zeker van mijn zaak ben. Heb vroeger genoeg wedstrijden gereden onder de man om te weten of ik voor de wp's kan gaan. Mijn eigen oordeel lag dus ook nooit ver van die van de jury af. Wat goed is, is goed, wat niet goed is, is niet goed.
Ik weet precies wat ik wil zien, maar weet nog niet hoe ik dat moet voelen ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:42

@Gem dat voelen en zien met mennen vind ik ook heel lastig. Gaat langzamerhand beter maar je verhaal over het filmpje komt me zooooo bekend voor :+ ik dacht vorig jaar met Rizanta dat ik heel goed bezig was, wat vond ik het ge-wel-dig gaan. Totdat ik ons eerste filmpje zag, was gewoon zeer slome zooi hahahaha. Twee weken daarna hadden we onze eerste winstpunt dus ....
Met Bente wist ik onze 1e 2 wedstrijden dat we echt nog geen winstpunten zouden rijden (2e keer zaten we er wel vlakbij trouwens) maar we gingen gewoon voor ervaring en vertrouwen opdoen. Wat bij ons ook erg goed werkt is dat ik gewoon Peter (=instructeur) eens in de 2 weken / 3 weken Bente laat mennen zodat hij kan voelen of ik op de goede manier bezig ben en met tips kan geven hoe het nog beter kan. Als hij er tevreden over is, geeft mij dat ook weer een goed gevoel :D

We zijn bezig met een (nieuwe) trailer. Zitten nog te dubben over 1.5 paards of 2-paards.... met 1.5 paards vind ik veel fijner rijden achter de auto, maar 2-paards kunnen we en Snuit en Bente meenemen, mochten we dat willen (of gewoon peerd van vriendin/groom ook meenemen). Wordt hoogstwaarschijnlijk, als het doorgaat, wel gewone trailer, geen mentrailer. Lijkt me heerlijk, gewoon weer trailer achter de auto kunnen koppelen en lekker ergens gaan rijden *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:42

VHU met trailer bezig... zag dat die van bianca ook te koop is... helaas mag ik nog geen nieuwe en kunnen alwyn en veale ook (nog) niet samen op de trailer

gem weet heel goed wat je bedoelt.. lastig is dat.

eefie die iets beter loopt en rare acties doet

sonjim je moet je niet schuldig voelen. Dit zit er waarschijnlijk al langere tijd en is nu tot ontdekking gekomen. HOnden mogen gewoon niet trekken. Wel sneu voor hondje

ingrid zonder puf.

Avaluna beterschap voor je dochter.

Heb ik iedereen gehad?

Daan is weer een beetje uit zijn ritme helaas. Hij lag er pas om 23 uur in, wel bij ons, want hij wilde niet slapen. Toen tot 7 uur geslapen. Fles gegeven en door geslapen tot 9 uur.

Ik ga vandaag wat leuks doen, maar kan er helaas niks over zeggen op dit forum. Via pb meer informatie.
Verder heb ik nog ander leuk nieuws, duurt nog even, maar kan ik ook nog niks over zeggen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:30

Voor de geinteresseerden heb ik het filmpje per pb ;) .

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:39

Gem ik ben wel geintresseerd naar je filmpje. Draai al een poosje mee in het menwedstrijdgebeuren en af en toe kan ik de jury niet volgen.

Vorige week nog. Vriendin had een waardeloze M proef gereden zei ze middendraf ging niet hij viel uit gallop enz. Ik had een beetje slordige proef gereden geen grove fouten maar was niet super. De rest niet zien rijden maar zag er bij het losrijden wel netjes uit. Wordt zij 1e en ik 2e.

VHU met trailer bezig. Ik zou dan idd voor een 2 paards gaan.

En tallechie die allemaal leuke dingen heeft waar ze niets over kan zeggen.