[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 08:08

Goedemorgen!

sorry effe geen puf echt bij te lezen.
maar wil wel even een tip aan jullie vragen:

Heeft iemand hier hét middel tegen kriebelhoest?
Ik heb enorme last van kriebelhoest.
's nachts stik ik de moord en kan amper slapen.
elke keer als ik gehoest heb, dan heb ik een rode kop en traanogen.
overdags heb ik er ook last van maar wel iets minder.

Heb al hoestsiroop, honing, strepsils, bekertje water bij m'n bed, rechtop proberen te slapen.
niks lijkt echt te hlpen.
afgelopen nacht is al de 2e nacht dat ik bijna niet geslapen heb.
heb hele dikke en waterige ogen van het hoesten en amper slapen.
HELP!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:11

VanHuisUit schreef:
Dennis meiden hebben het goed gedaan! Helaas worden hier gewoon geen bixies georganiseerd met mennen en volgens mij vrijwel nergens in het land, dan wordt het ook niets met die rubriek. Ze kunnen niet verwachten dat je met je kind en pony het hele land doorgaat natuurlijk. Erg raar dat er daar een hele les is met bixies en dat niemand meedoet? Maar wat heeft Whitney het snel gedaan zeg naar Z, alsof het niets is 8-)

Whitney heeft een jaar M gereden, dus zo enorm snel was het niet. L ging wel vlot (paar maandjes) en de B hebben we over geslagen. Rij sinds vorig voorjaar fanatiek met haar.

Die vereniging heeft echt zijn best gedaan. De 2 die jureerde hebben ook hun bixie papieren, dus ze hoefde geen andere jury te regelen. En bixie word normaal in een 20x40 bak gereden, maar ze hebben gister in 30x60 gereden omdat anders 2x de hele baan om gezet moest worden. Ze hadden nog aan mij gevraagd of ik dat goed vond. Prima, kunnen ze meteen in een grote bak wennen voor als ze wel ooit een startkaart aan gaan vragen.
Maar als het zulke rubrieken blijven zal een vereniging er ook niet mee door gaan. Er komt als het goed is wel een stukje in de mensport. De meiden en 2 jongens die B en L rijden zijn als jongste 4 deelnemers op de foto gegaan :).

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:36

Dennis goed van de dames en natuurlijk ook van jouw met Witney.
Tallechie, jammer van de 3 extra voltes, maar de volgende keer durft hij er misschien wel meteen goed langs.
ivy kriebelhoest los ik meestal op door strapsils inderdaad of dropjes, kamile thee met honing wil bij mij ook wel eens werken of melk ipv water, omdat melk meer lijkt te smeren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:52

Citaat:
Maar als het zulke rubrieken blijven zal een vereniging er ook niet mee door gaan

Ik ken nog geen enkele vereniging die hier uberhaupt mee is begonnen! Maar goed, kan aan mij liggen hoor :o
:evaw:

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:57

Het is hier ook zeuren. Dit kwam ook echt omdat ik er om gevraagd heb en de jury's ook ;) (ik heb ook met beide jury's bixie jurycursus gedaan :) ).
Maar de jury's vonden mijn meiden te goed voor de bixies :') . Dus als er op andere wedstrijden geen bixies uitgeschreven worden moet er maar hobbyklasse gestart worden.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:16

@IT: vreselijk vermoeiend zo'n kriebelhoest! Ik zweer bij twee stuks trachitol met glas cola en de hele dag door met Listerine spoelen (gewoon dat mondwater die bacteriën dood... succes gegarandeerd :D )

@'wedstrijdmensen': jammer van de diskwalificatie (van Lacuna? of Avaluna, sorry... vergeten), maar toch wel lekker gereden??? Tallechie geen waterbak, groot gelijk, als 't (nog) niet wil, dan is dat zo...

@vhu: veel plezier in Noordwijk, altijd leuk :j Zeker met mooi weer :D

Gisteren was hier geen topdag |o Uiteindelijk niet ohz gelest, geen menles voor Har en ik was zo 'in m'n hoofd' bezig met van alles en nog wat dat ik was vergeten dat ik 'm op de poetsplaats had gezet en op m'n gemak koffie ben gaan drinken... :x Ik was even een slechte baas... gelukkig pony niet geleden :+ Die stond heerlijk relaxed om het hoekje te kijken toen ik opgeschrokken naar 'm toerende :D
Toen was de weg afgesloten ivm de rally (had VHU ook al gemeld) en aangezien mijn richtinggevoel niet je van het is, raakte ik compleet verdwaald en heb ik uiteindelijk ruim een uur in België rondgecrossed voordat ik een bord met 'Antwerpen' tegenkwam... en toen nog helemaal terug... hmmm... _-:( Laat ik 't zo zeggen: het is maar goed dat er niemand in m'n buurt was en de auto niet onder de indruk lijkt van flinke scheldpartij -:(-

Vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen, vanmiddag (straks al) les ohz, nog niet echt veel zin, maar komt wel als ik erop zit...

Allemaal fijne zondag!!!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:15

haha, pony vergeten op de poetsplaats gebeurd hier ook weleens. Zeker als ponylief dan lekker staat te eten of op staat te drogen na een wasbeurt en mn ma roept voor koffie, dan wil het nog wel eens gebeuren dat hij daar iets langer staat dan strikt noodzakelijk haha. Ergst is 2,5 uur geweest :o

Bixie ben ik hier ook nog niet tegengekomen. Wel jammer, want dat zou volgend jaar wel heel leuk zijn voor het dochtertje van mn stalhoudster met Zoë :)

@Westrijdmenners, succes!
@Tallechie, wat jammer van je lage punten en de volte's in je vaardigheid.
@IT kriebelhoest is verschrikkelijk, kopje rooibosthee met honing en een druppel teatree-olie, verder zou ik het ook niet weten :(:)
@VHU lekker met knappe bente aan het werk geweest :)
@prinsjeH, jee, das schrikken zeg! Vervelend dat hij zo steigert!
@Dennis, gaaf, je tweede shet in het Z! :D

Hier gisteravond lekker een meidenavondje gehad. Lekker met mn vriendin eerst naar de bios geweest. We wilden pirates deel 4 graag zien, dus ik kaarten gereserveerd bij de bios. Daar aangekomen bleken we de enige twee te zijn in heel die zaal :+ Was wel heerlijk kijken zo in onze "privébios" ;)
Daarna hondjes uitgelaten en lekker aan de caffeïnevrije koffie met slagroom en een stuk appel-notentaart! :D
Donderdagavond weer meidenavondje hier, allemaal hartstikke leuk en gezellig, maar 2 van die avondjes in een week is wel heel erg slecht voor de lijn hoor :+ Nja, dan maar een keer extra naar de fitness ;)

Groetjes, lacuna

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:29

Zo VHU vroeg op!
Geef Sil sowieso vandaag een wormenkuur. En dan doe ik er over een paar dagen wel een vitaminespuit in. Ga ook brandnetel voeren, las dat het bloedzuiverend is en ivm de bulten van vorig jaar vind ik dat wel fijn. Iemand ervaring met brandnetel?

Denk dat Sil vaardigheid wel leuk vind, iig met die wedstrijd toen in hoofddorp ging hij lekker. Maar met de les van vrijdag dacht hij zelf wel even te weten hoe hij lopen moest, dus als ik langs de pionnen wou, bedacht hij dat hij er doorheen wou en kregen we dus steeds ruzie haha. :P
Op zn donder geven heb ik geprobeerd, of doe ik eigenlijk elke keer.. maar menneer is zo slim.. wat hij dan doet is als ik zeg "dooor" dan neemt hij een sprongetje sneller om vervolgens weer terug te vallen.. en dan blijf ik dus "Door" zeggen....

VHU erg fijn dat je je zo goed voelt bij Bente! Kan je toch weer lekker genieten.

Tallechie, oei niet zo fijn dat je niet zo lekker geslapen hebt en dan ook nog wedstrijd. Hopelijk gaat t goed :D

IT, tijdje terug heb ik ook ontzettende last gehad van hoest. Van de dokter heb ik toen Nasonex neusspray gehad en hoestdrank Noscapine HCI (ontzettend smerig) Maar werkte voor mij super! Je kan de hoestdrank gewoon bij de drogist halen geloof ik :) Als ik jou was zou ik het zeker proberen!

Oei Prinsje een baaldag :P Hopelijk gaat het vandaag allemaal wat beter en volgens plan :(:)
En ik ben wel eens bijna naar huis gereden terwijl Sil nog los bij het hooi stond :o Zat al op mn scooter om weg te rijden tot ik nog eens achterom keek om te kijken of ik alles had opgeruimd.. zag ik Sil staan kijken :P Moest ik hem dus nog naar het land brengen.

Lacuna, lekker een privebios :D Al vind ik het wel leuk met een lachfilm dat iedereen lacht :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:19

Oow nog iets trouwens, rijden jullie met beenbescherming?!
Lees er vaak slechte verhalen over, maar ook wel weer goede. Heb zelf nog nooit been bescherming gebruikt bij Sil. Maar aangezien we een weekje gaan mennen in drenthe en hij nu ook ijzers heeft vroeg ik mij af of t verstandig was of niet.
En hoe zit het met vervoer? Tot nu toe heeft hij kleine stukjes op de vrachtwagen gestaan zonder bescherming, maar volgende week staat hij er 3 uur op.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:24

Ik rij alleen vaardigheid en indoor marathons met bescherming. Verder altijd zonder. Op de trailer ook zonder.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:41

Even snel: ik rij in principe zonder beenbeschermers, tenzij een paard echt duidelijk strijkt of iets. Rembrand heeft dus achter strijklappen op en voor een springschoen om rechterhoef (ivm verlamming linkervoorbeen). Bij de vaardigheid krijgen ze wel rondom bescherming om en als we gaan springen. Maar gewoon bij dressuur of buitenrit dus niet. In de trailer hebben ze hier altijd transportbeschermers om.

Nu ga ik snel naar bed, straks reageer ik en heb ik nog foto's van werkpaard.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:20

Zo, ben terug uit leek, heb er even gekeken...pony rijders gezien van mijn vereniging, ging prima.
nog een kennis uit Texel zien rijden, die ging als een speer !!
kon maar even kijken want helaas zijn zoon en manlief niet zulke die-harts....helaas dus moest ik al snel naar familiepark nienoord, ook leuk, maar ja...geen marathon...
Toen we naar huis reden zag ik Tallechie op het wegtraject !! zag er keurig uit !! heb geduimd voor haar, de hindernissen waren best wel op snelheid te rijden mooi ruim, maar ook wel technisch. en die waterbak is echt diep....niet qua water, maar hij ligt gewoon laag, de andere pony's scheurden er ook niet zomaar in, ..is dus gewoon een onhandige waterbak, ligt niet alleen aan Vaele of jou tallechie, wat een rotding !!!

Ben benieuwd hoe je verder gereden hebt ??? zag er wel keurig uit, supermooi dier die Vaele !!

hier altijd in de trailer peesbeschermers, ... melody die maait nogal in de trailer, en met ijzers voor wil ze wel eens in haar drukte voor de wagen tegen haar andere been aantikken aan de binnenkant boven haar kogel, dus vandaar beschermers.

Lanouska moest nog wel groomen in leek, want .... H reed nog wel mee in de marathon vandaag !
volgens mij reed je moeder ook nog of niet lanouska, volgens mij zag ik haar ook nog !

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:59

Klinkt goed zo'n meidenavondje lacuna!
Jenkins, ik doe strijklappen/peesbeschermers aan als Har naar buiten gaat of springt, bij ongelijke bodem struikelt ie makkelijker en aan de strijklappen te zien qua bekrassing draagt ie ze dan niet voor niks, wel altijd oppassen dat ze niet te laag zitten en alle gewrichten genoeg kunnen buigen en er geen randjes van de beschermers gaan snijden, vooral de achterbenen doen heel veel mensen te laag :j
@tine: trustuh! Benieuwd naar de foto's :D
@biancacoo: gezellig naar wedstrijd geweest en tallechie gezien, mooi weer bij, klinkt goed!

Vandaag met Har les ohz gehad, heerlijk gereden! In de grasbak, langs de enge paardenbloembak en ging super! In de galop niet nageeflijk gekregen, maar zit er tegenaan, komt goed! In stap gaat t nu vanzelf en vijf weken terug dacht ik dat dat mij nooit zou lukken, draf lukt ook nu bijna altijd maar vergeet ik m met voor inwerken wel eens actief te houden en moet ik me heel bewust zijn van tempobehoud, maar heb toch het gevoel dat het echt goed gaat komen :j
Na het rijden lekker afgespoeld en nog beetje met MyLittlePony gespeeld, kortom; heeeerlijke paardendag, nu lekker badderen ;-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:44

Nou, eerst even de foto's van het hooischudden vanmorgen. Dat is veel lichter werk dan het maaien, dus dat kon Thabor wel alleen af. Morgen mag Rembrand het doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:57

@ Prinsje: fijn dat het rijden goed ging
@ Biancacoo: leuk dat je Tallechie hebt zien rijden. Had ook wel willen komen, maar had gasten in huis en we hebben tijd ook hard nodig voor eigen dieren.
@ Jenkins: transportbescherming hebben we juist voor laden en lossen om en mocht er tijdens het vervoer iets gebeuren. De tijd dat ze op de trailer staan, doet er voor wat ons betreft niet toe.
Geef je Sil wel eens een flinke wapper met de zweep?? Jouw "door" moet echt een door worden, dus even ondersteunen, dan weet hij het snel genoeg weer.
@ Tallechie: slecht geslapen en dan op wedstrijd. Heel veel plezier, want dat is nu even het belangrijkste! Jammer van je punten en pech met de jury's, maar zelf weer tevreden. Helemaal goed dus. En vh is dus eigenlijk gewoon heel erg verbeterd!!! Maar 2 ballen. Super toch. Jammer van die geluidsinstallatie, maar is weer een mooie oefening geweest. Kun je dat thuis niet bij de bak ook oefenen?
@ IT: zo te lezen heb je al aardig wat geprobeerd. Kan me voorstellen dat je erg moe bent, want je kan zo amper slapen.
@ Dennis: wat een superresultaten *\o/* Ga jij met 10 punten al gelijk over? Ik rij eigenlijk zoveel mogelijk helemaal door, zodat ik als ik over ga echt goed klaar ben voor de volgende klasse.
@ VHU: heb je nog iets gehoord over Freddy, of het goed gaat met hem?

Bixie: ik zal hier eens overleggen of we onze indoormenwedstrijden ook bixie kunnen gaan organiseren. Denk niet dat er veel op af komt, maar goed, is het proberen waard. Hier is trouwens ook erg weinig bixie onder de man.

Nou, ik ga eens wat wasgoed opvouwen en opruimen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:01

Tallechie er waren meer mensen met wat lagere punten, die zelf wel tevreden waren over hun proef.
Een kennis van mij is algemeen 1e geworden bij de enkelspan pony's ! klasse 1, echt superknap gereden van haar !!!!
Tallechie hoe is je marathon gegaan ! Vaele zag er relaxed uit !! :j

Tine, dat ziet er goed uit voor de schudder !! knappe Thabor, wat is hij ook grooooot !!
jammer dat je niet kon gaan kijken in leek, hey, je kunt niet alles hebben, je bent in ieder geval nog lekker met je eigen dieren bezig geweest !

Lacuna meidenavond gehad, gezellig, en prinsjeh goed gereden !! super...

als ik iemand vergeten heb..sorry.
ik ga nu eten koken, we eten zelfgemaakte bami !!! hmmm lekker smullen maar !!
Groetjes

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:07

Biancacoo schreef:
Tine, dat ziet er goed uit voor de schudder !! knappe Thabor, wat is hij ook grooooot !!

Haha, nee hoor, het is maar een ukkie. Hij is ongeveer 1.62. Rembrand is groot :j

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:16

1.62m is al heeeel groot hoor :j
ziet er inderdaad goed uit zo voor het schudapparaat, wat leuk dat jullie het zo met de paarden doen ipv met machines!!! Dat trekt vast wel eens wat bekijks?? :D

en mmm :P lekker hoor, bami!!! Hier wordt het lasagne, vers gemaakt, zal zo eens beginnen want dat duurt nog aardig lang...

:wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:38

Hallo!
Jeetje wat is dat toch vermoeiend zo'n space expo plus rit over terrein en dergelijke na de zoveelste cyberspace ding / ruimtepak had ik het wel gehad. Maar zoonlief en manlief vinden dat allemaal bijzonder boeiend dus doe ik maar mee :+ Daarna nog even naar Meyendel, altijd lekker uitwaaien.
't Was heerlijk weer zeg. Moest me erg inhouden om toch niet naar paard te piepen net maar heb me ingehouden.... O:)

PrinsjeH weer fijn bezig geweest +:)+ daar doen we het voor! Biancocoo wezen kijken bij Tallechie, wat leuk dat je ze bezig hebt gezien. Tine &fam zo fijn bezig met 't peerdenspul :j Lanouska nog ergens gespot maar natuurlijk wel ff te druk om te posten, Maisie zal ook nog wel ergens bezig zijn en Askazita ook.... nou ja wij mogen morgen weer aan de slag.

Transportbescherming doe ik eigenlijk nooit, maar Rizanta had van die mooie beenbeschermers meegekregen bij de verkoop dus bij haar deed ik het altijd wel trouw. Nu had ze ook van die enorme gallen en ze liep nogal zwaaiend met haar voorbenen dus dan heb je ook meer kans denk ik dan dat er wat misgaat. Ook met beenbescherming bij rijden / voor de wagen. Bij Rizanta dus wel ivm die gallen / haar voorbenen altijd 4-kant in de strijklappen/peeskappen. Maar bij Bente en de pony's dus nooit. Daarvoor bij al mijn paarden ook vrijwel nooit. Ook niet bij lange afstanden. Denk wel dat je ze nodig kunt hebben bij vdh/marathon, maar zo bij buiten rijden/dressuren/trainen zit er dus niets om.
Dus beetje afhankelijk van gangen / benen van je paard en wat je gaat doen. Maar ik ben zelf nogal eueueu .... makkelijk daarin :o

En wat gaan wij eten? Lekker wat ophalen bij de toko denk ik :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:00

PrinsjeH schreef:
Dat trekt vast wel eens wat bekijks?? :D

en mmm :P lekker hoor, bami!!! Hier wordt het lasagne, vers gemaakt, zal zo eens beginnen want dat duurt nog aardig lang...

:wave:

Nou, wij wonen in het buitengebied, tussen de akkerbouw in, en ook nog aan doodlopende straat. Dus geen toeschouwers.

Wij hebben tussen de middag al warm gegeten (was makkelijk voor mijn ouders. Als die dan na lange reis straks thuis zijn hoeven ze niet meer te koken), dus zo even wat bammetjes smeren.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:45

hey VHU, toch niet richting paardjes gepiept :+ Ze stonden goed hoor, ik heb jouw nieuwste knapperd naar binnen gebracht, de braafheid zelve /3

en Tine, hmm... daar worden we natuurlijk wel jaloers van he, van dat soort berichten over heerlijk buiten wonen enzo... O:) Haha, heerlijk hoor!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:21

Zodra Bente een halstertje omkrijgt verandert ze in een engeltje O:) :+
Freddy doet het goed volgens zijn nieuwe baasje! Hij heeft twee nieuwe vriendjes als ik het goed heb begrepen en vindt het erg gezellig. Als het goed is gaan we deze of volgende week even kijken, moet even zien hoe het met planning uitstapjes, logeren, enz uitkomt.

@Jenkins, wat Tine zegt hij mag het niet eens bedenken dat hij na jouw voorwaartse hulp terugzakt hij moet zo onder de indruk zijn dat als jij maar denkt voorwaarts hij het al doet <<)

Nou zeg onze toko is met vakantie! Grote stress want we halen daar toch regelmatig eten. En onze pizzeria verandert ook van eigenaar. Gelukkig hebben we nog een Chinees vlakbij, dus we hebben Chinees gegeten. Maar dat is lang niet zo lekker als bij de toko vandaan ...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:57

Zo ben ik ook weer.

Hier ook geen bescherming in de trailer. soms wel in de vaardigheid en altijd in de marathon.
Wil wel transportbeschermers voor ferro zodat hij zn witte sokken niet zo onderschijt.

haha paard vergeten op de poetsplaats. Die van mij hadden zich dan al wel losgekregen.

Jenskins ik denk ook dat sil een keer goed moet weten wat de bedoeling is. Maar goed je kan altijd
proberen een vitaminespuit doet verder ook niets kwaad.

Nou ik heb vandaag weer wedstrijd gehad. Vanmorgen begon al goed ze hadden allebei geschuurd dus kon ze opnieuw
gaan vlechten.
Nou dressuur met ferro was niet goed maar ook niet mega slecht. Punten helaas wel 164 en 165. Robijn ging lekker had 187 en 182.
Daarna vaardigheid was met beide foutloos en binnen de tijd *\o/*

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:16

@ Tine: Ik ga normaal wel altijd meteen over, maar ben er nu echt nog niet klaar voor eigenlijk (nieuwe oefeningen als een galop wissel en de keertwendingen gaan goed, maar de verzameling is nog niet voldoende, net als het achterwaards gaan). Ik heb de volgende generatie al klaar staan en het zou het mooist zijn als ik na haar dracht niet op nieuw hoef te beginnen (Roos loopt ook al ruim 1,5 jaar niet op ZZ nivo na haar dracht, maar die heeft wel haar punten in het ZZ). Dus nu doorpakken voor een paar puntjes in het ZZ zou mooi zijn. Had ik maar 1 of 2 pony's gehad en het daar bij gehouden had ik wel langer door gereden.
Whitney doet het prima, maar het is helemaal mijn type pony helemaal niet, dus zal haar niet gaan missen op wedstrijd (vind het nu een verademing als ik met Roos op pad mag, gewoon de rust en de stabiliteit die ze heeft, en altijd gehad heeft, die zal Whit waarschijnlijk nooit krijgen).

Ik heb nu 4 jarige Lotje klaar staan, die is nu B klaar, maar heeft een jong veulen aan de voet, dus die zal van de winter als Whitney dik word mee gaan. Ik heb 3 jarige Benno waar we nu mee aan het beginnen zijn, ik heb 2 jarige Caya, jaarling Deedee en nog twee super veulens staan voor de toekomst. Het hele proces van alle klasses door vind ik super, maar omdat ik altijd al nieuw klaar heb staan ga ik snel over.
En hoop dan dat ik een nieuwe generatie krijg om met mijn pony's te gaan rijden, of er word misschien komende jaren wel wat verkocht.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:26

*\o/* *\o/*