[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:34

Ik heb ook een skibroek. Heb alleen een menschort voor op wedstrijd. Soms op buitenrit een deken mee, vind de groom ook wel lekker warm :D

Stoere foto's zeg Nouvel!! Chique vertoning!

En Laura, vind de pony niet echt een mooi span met Rivaldo. Hij is veelste iel. Wij hebben nu een spanmaatje voor Charmer die ook wat ieler is, maar nog niet zoveel scheelt als deze 2 met elkaar lijken te doen. Dat kan net... En tsja... wil je een vluchter? Welke reden et ook heeft...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:38

thanx!

ik heb eigenlijk altijd m'n thermobroek aan in de winter en met slecht weer, of even een regenbroek.
heb wel m'n waterdichte menschort in de wagen liggen voor 't geval dat...

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:40

Ik heb van de winter vaak een dikke panty onder een stevige spijkerbroek gehad en dan mijn laarzen erover. Met slecht weer rij ik niet :+
Op de sulky kan ik geen menschort voor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:52

ik ook liever niet, maar soms ontkom je er niet aan... :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:54

Nee, dat is waar. Heb wel eens regenbui gehad onderweg.
Morgen vriendje even meeslepen naar stal, moet even wat aan de sulky gedaan worden :) Kan ik ook weer rijden.

Heb door mijn laarzen in ieder geval nooit koude voeten :D en altijd goede grip :D heerlijk. Jammer dat het nu weer zomerschoenen tijd is en het beetje vreemd is als ik met winterlaarzen aan kom zetten :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:56

Nouvel wat een heerlijk paard heb je!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:57

mmh ik heb zo een date :+ ben best zenuwachtig :P en ik hoop dat t niet gaat regenen!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:01

Ow succes spannend :D

Gister had ik sil even 10 minuutjes "gelongeerd" en hij luisterd steeds beter naar mijn stem :D alleen maar handig als ie voor de kar gaat.

Ik ben ook wel een mooi weer ruiter :P als t keihard regent ga ik wel naar stal hoor, maar dan ga ik gewoon lekker met Sil binnen zitten en mag hij opdrogen en genieten van het hooi en dan geniet ik van hem :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:03

Jelleee schreef:
mmh ik heb zo een date :+ ben best zenuwachtig :P en ik hoop dat t niet gaat regenen!

Spannend! Veel plezier! Hoop voor je dat het droog blijft.
Zit helaas vast op mijn werk :+ vanavond even langs mijn bonte baby en daarna even langs de kleine pluisjes. Vriendje is naar Katwijk voor de bevrijdingsfeestgevallesten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:05

Ja ik doe het ook niet. Kreeg een mail van haar dat hij als hij angstig is de staart tussen zijn billen zet en aan de ren gaat. Ik wil gewoon een pony zonder problemen maar zie wel in dat wat ik wil gewoon moeilijk te vinden is. Hij is ook echt te iel, dat was Quenzo ook en dat ging me irriteren :P

Jelle succes met de date :D wat ga je doen?

Ik ben niet echt een mooi weer ruiter, laatst wouw ik gewoon in de regen mennen, maar rivaldo was zo aan het rillen dat ik maar niet meer ging ;) :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:07

jelle, bedankt, en succes en veel plezier! ;)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:16

Jelle veel plezier met je date, spannend!

Ik ben wel een mooi weer menner, rijden doe ik onder alle weersomstandigheden wel. Heb een hekel aan dat door-en-door koude lijf wat je krijgt van mennen in de regen/sneeuw/koude wind. Met rijden blijf je wel warm.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:28

Zo wat gaat het hier snel! Heb gelezen over de overleden telefoons van Lacuna en Evelli, huizen met véél haren, Napie met een croissantje voor de wagen, een niet passend zadel, iemand met erg weinig tijd, mooie foto's gezien, Jelleee heeft een date, Laura die een nieuwe pony zoekt maar moeilijk te vinden is, en mensen met veel kou tijdens de ritjes. Ik draag in de winter panty's onder mijn jeansbroek en dan skilaarzen. Mijn instructeur zei me dat het dom is om een jeans aan te trekken, omdat die érg koud worden. (heeft hij wel gelijk in, maar heb niets anders :Y) )

Ik ben zonet even naar de paardenshop geweest om te kijken voor iets tegen de hoest. Romeo hoest niet onrustwekkend hard en veel, enkel 's morgens een paar keer. Ookal hoest hij niet veel, ik hoor het toch niet graag. Ik had hen uitgelegd wat ik allemaal geprobeerd had (waaronder ook dierenarts laten komen), het kwam hen bekend voor van bij één van hun paarden. Ze hadden hiervoor niets in huis, maar er kwam in de loop van de week wel iemand die een uitstekend middeltje had, het spul zou ontzettend goed werken. Ik ben dus eens benieuwd...
Ik had ook gevraagd voor een pessoatuig, maar deze moest ook nog besteld worden. Gezien de winkels vandaag dicht zijn in Nederland, zou het kunnen dat de bestelling niet meer voor deze week is, maar voor volgende week. Als het pessoatuig binnen is, gaan ze samen met mij kijken hoe het eventueel verkleind zou kunnen worden. Dan kan ik beslissen of ik het koop of niet.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:37

Napie schreef:
... Door de plassen enzo...

Wil je mijn droge geleende onderbroek? :+ heb m net gewassen

Ik heb een fleece menschort. Bij regenachtig weer draag ik er een regenbroek onder. En in de winter als het koud is draag ik er gerust een skibroek onder. Voor een gewone training met normaal weer rij ik zonder schort. Maar tegen de kou istie wel errug lekker!

Pffff... wat blijft het toch een prachtbeest, nouvel! *zucht*

Ik ben een die-hard-menner. Met -15 zat ik op de kar, in de stromende regen zit ik op de kar.
Raar he, dat ik geen groom kan vinden die met me meewil?
Ik denk dan, t beest moet er toch uit, IK moest zonodig een paard houden, dan moet ik er wat mee doen ook. Sun komt wel elke dag buiten (ook in de winter) maar als hij een paar dagen niets doet, dan is hij niet meer te genieten.
eerlijk is eerlijk, met slecht weer is het rondje wel een stuk kleiner dan met goed weer...

Nou, mn huis is weer aan kant. Hoop dat mn lotgenootje de hondenharen inmiddels in de stofzuiger heeft.
Iemand NCIS gezien gisteravond, met dat robotstofzuigertje? DAT zou nou het ideale verjaardagscadeautje voor me zijn! (het bloedende lijk mogen ze houden)

Groetjes, lacuna

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:38

gister met NCIS gekeken, maar alleen de eerste falevering, ant daarna kijk ik altijd ugly betty.

Ponys staan 24/7 buiten en het maakt ze weinig uit of ze wat doen of niet :+
Zit best met -15 op de wagen, maar het moet dan niet regenen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:49

Bij regenachtig weer heb ik een lange wax jas, ook best wel handig! Mijn vriend vind het wel absoluut niet bij me passen, maar ik ben tenminste droog! :Y) Afgelopen winter had ik menles met -15 graden, best wel koud! Toen ook eens les gehad met stromende regen, en dan zo een snijdende kou, verschrikkelijk! Vriendje was slim, hij hielp me met optuigen en dan kon ik alleen richting instructeur gaan (om hem op te pikken), vriend ging lekker warm voor de haard zitten en 1,5 uur later kwam hij me weer helpen met uitspannen. Kan het hem niet kwalijk nemen :Y)
Zaterdag was hij wel diegene die aandrong om te gaan rijden met die regen, daar was ik wel blij om! Meestal wil hij niet mee, dus zodra hij het vraagt, ga ik gelijk naar buiten om Romeo klaar te maken! :+
Romeo is net zoals Sun, als hij een paar dagen niets heeft gedaan, is hij écht niet te genieten!

Heb NCIS gisteren niet gezien (weet trouwens niet of het dezelfde afleveringen zijn in Nederland en België), maar een robotstofzuigertje lijkt me inderdaad wel handig!

Ow ja, gisteren Romeo voor het eerst dit jaar 2 uurtjes op de volle wei gezet, jeetje wat was hij blij! Hij had zijn vreugde nog niet volledig uitgewerkt, dus toen ik hem van de wei haalde bleef hij uit vreugde steigeren en stuiteren. Hij deed het met zijn oortjes naar voren en hij viel me helemaal niet aan, dus het was echt enkel uit vreugde. Best wel grappig om hem zo blij te zien :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:49

ik heb ook deze hele winter door aangespannen gereden, dat was het enige wat kon met die sneeuw en vorst, inspannen en de weg op...
dik ingepakt en niet te ver ging dat prima!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:50

Nouvel schreef:
ik heb ook deze hele winter door aangespannen gereden, dat was het enige wat kon met die sneeuw en vorst, inspannen en de weg op...
dik ingepakt en niet te ver ging dat prima!

Rij je dan enkel op de weg? Want in het bos is de grond toch helemaal bevroren...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:53

ik heb hier geen bos, rijdt dus aangespannen altijd op de weg... :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:56

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:03

Tjonge wat gaat het hier weer snel.

Ik rijd altijd, weer of geen weer, ohz en mennen. Als het regent ohz met lange waxjas. Op de bok rij ik altijd met schort voor, tenzij het bloedheet is. Heb ook altijd cap op, ohz en op de bok.

Vanmorgen priveles gehad van meninstructeur, met Amerigo en Rembrand; en ze gingen beide heel erg fijn. Echt genieten zo. Instructeur zei dat ik inderdaad gewoon oude bit moest blijven gebruiken. Wel jammer van die 30 euro, maar goed, is niet anders.

Nou, vanmiddag nog gras inzaaien bij de poelen van de nieuwe paardenwei en er komt nog iemand om clickertraining te doen met Amerigo.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:22

niet passend zadel
spanmaatje voor rivaldo gezocht
ontzettend mooie fotos van een súpermooi spook :D Prachtpaard :D
over menschorten.. Ik wil nogsteeds een waterdichte, lekker warm.. Maar financieel.. :')
diehardmenners.. Helaas ik niet.. Heb een chronisch groomgebrek :')

@lacuna; bedankje komt er :D Weet alleen nog niet wanneer _O- Dids had nergens last an hoor :D Wilde longeren, maar ben zelf mee aan de slag gegaan :)) We hebben 7,5 km ge-langelijnd :)
Schoftje van het tuig op, en mentoom en leidsels. Hij begon super!
Dook toen knoerthard achteruit bijna de sloot in, heeft een kilometer gerotzooid.. Zet ik hem stil (jaja :D je hebt me wat geleerd ;) ) steekt hij zijn tong buiten..
Tong over het bit gewerkt.. Hoofdstel uit, terug goed, en nog 5 min blijven staan :')
1,5 km later weer tong erover.. Teruggefrot en bit gaatje hoger gedaan.. Nu dus op zoek naar een liverpool met tongboog maatje 14/14.5 :)
Máár :D Onderweg wat buurt gehad, wat complimentjes, wat toeterende auto's en een knetterbraaf paard wat RECHT liep :D (meestal) :):) Dus we hebben lekker gedroogmend :))

Tuis nog wat rotzooi opgehaald, en nu als de weerlicht puinruimen hier... :\ geen hondenhaar of kattenhaar... vogelpluis _O-

ohja, en lacuna; mee groomen met jou, supergraag :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:24

Ik ga met de sulky altijd alleen op pad :) straks met tweespan wordt lastiger qua groom aanwezigheid.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:27

Naaltje, zo je heb toch een aardig eindje afgelegd!

Ga zo maar even bedenken wat we gaan doen vandaag.. eerst even douchen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:28

heb ook blaren nu :') had geen goeie loop-schoenen bij _O-
achja, vond het leuk :D

ik ga nu echt aan de ruim, muziekje op en aan de slag :D