[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:11

Bianca: wat leuk dat de honden mee mogen. Meeste campings accepteren er niet meer dan 2 per plek. Geniet er van.
Janouk: nieuwe uitdaging! Gaaf.
Vhu: hopelijk komt de kat snel terug. Wij zijn er ook nog steeds 1 kwijt, daar blijf je je zorgen om maken.
Maisie ook weer op pad geweest.

Nu moed aan het verzamelen om de auto's leeg te halen. Niet alleen de menspullen maar we hadden ook geluids en tijdwaarnemingsapparatuur mee, dus we zijn nog wel even bezig. Dan de bak inrichten met allerlei trechindernissen en maar eens gaan oefenen, zodat we nog wel een paar punten kunnen scoren op de wedstrijd van 22 augustus.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:06

Prima resultaten hoor Tine, wat knap van Patrick maar ook super super knap van jou met Sam *\o/*
Leuk dat je TREC gaat doen. Heb het zelf nog nooit gedaan maar hoor er wel altijd enthousiaste verhalen over. Lijkt me leuke afwisseling.

Hier echte endurance gehad :') man met hamer kwam extreem langs rond de 25 km... kon eigenlijk niet meer vooruit zo'n last van mijn lijf ... was er helemaal beroerd van ... stond te trillen op mijn benen bij de finish duszzz .... Ollie was heel braaf, heeft erg fijn gelopen. Maar wedstrijd had dus net ff 6 km korter moeten zijn :P

Maar goed ben toch wel blij dat ik wel ben gegaan heb tenminste weer flink wat km's kunnen doen en we kregen zowel bij de voor- als nakeuring van de DA te horen dat Ollie zo geweldig mooi liep bij de locomotie. Dat en de gezelligheid plus de prachtige route maakte alles weer goed :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:33

Superknap gedaan Vhu !! knap hoor !!
Bij t haasje is dat geen probleem meer dan 2 honden, erg leuk en gezellig !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:26

Heel erg knap VHU!! _/-\o_
Als we weer eens op vakantie willen gaan, zal ik eens bij die camping kijken. Altijd handig om te weten ;-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:11

Tine, het is er erg gezellig, het is in grashoek. Toverland is maar 6 km op de fiets. Superleuk.
Mijn man en zoon zijn erheen geweest, ik heb op de honden gepast.
Was heerlijk maar blij weer thuis te zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:23

Klinkt als heerlijk even paar dagen weg Biancacoo, gezellig zo met de honden :j

Hier lekker vrijwel niets gedaan :z beetje zooi opruimen en wat wasjes gedraaid beetje aangesukkeld.
Morgen komt hoefsmid voor Piet ben benieuwd hoe hij zich gaat gedragen. Hij ontwikkelt zich hier onderhand tot een van de favoriete paardjes op stal omdat hij zo gezellig is. Grapjas.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:56

Knap dat je het volgehouden hebt VHU. Mijn vriendin deed ook mee maar die kwam niet ver. Die werd ingehaald door enthousiaste klasse 2 ers en haar paard reageerde daar nogal heftig op en ze werd gelanceerd. Ze heeft wat schaaf wondjes en blauwe plekken. Voor de rest heel alleen een flinke scheur in de cap. Tja jammer.

Tine goed gedaan in leek ook Patrick. Super hoor. Jammer dat ik er niet bij was.

Db net weer gelongeerd. Merkte vandaag voor het eerst dat hij het weer leuk gaat vinden. Voor zijn doen lekker voorwaarts. Gisteren met de passoa ( voor het eerst weer wat achter zijn kont) mega bokken. Rug bol. Maar vandaag met dubbele lijnen was het al weer goed. Maar na 25 min is hij dood. Geeft niks komt wel weer. Werk naar 3 okt toe. Hopelijk kunnen we dan 2 proefjes starten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:11

Goedemorgen
Dank je Baudy.

Vandaag is Patrick met de spelweek naar Hellendoorn, dus heb het rijk alleen. Net voor het allereerst helemaal alleen gemend met Samoerai (normaal was of juf of zoon erbij). Ben gewoon echt helemaal niet bang geweest, nergens! *\o/* We hebben zo'n enorme sprong vooruit gemaakt. Dressuurmatig ging het ook fijn. Natuurlijk zijn er nog veel verbeterpunten (en die zullen er ook altijd wel blijven), maar ben heel tevreden. Alleen knopje halt is even zoek. Tenminste, netjes halt, zonder kop in de lucht en schuin staan. Maar goed, duurt weer een hele tijd voor ik weer kan oefenen, pony heeft weer volle agenda. Daarna Amerigo sinds weken ook weer eens dressuurmatig voor de wagen gehad. Poe.... weet niet of ik daar nog weer Z mee ga starten. Het was hard werken :+ Heel hard werken. Toch maar weer proberen vaker te doen, alhoewel de motivatie zo wel weg zakt.

Rembrand krijgt vrij, heb geen puf meer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:21

Jeetje wat heftig Baudyh... heb er op de wedstrijd niets van meegekregen dat er iemand hard vanaf was gegaan ... Ik ben onderhand weer aardig bijgetrokken gelukkig :+

DB weer in training ~~}> luie zweet eruit :+ het is hier behoorlijk benauwd weer, dan is het ook wel lastig opstarten, weet niet hoe het bij jullie is?

Wat knap van je Tine, super hoor. Ook zo leuk om weer met een dier op te bouwen. En Amerigo was weer eens }:) blijven toch donderstenen die Welshjes :))

Vandaag hoefsmid bij Piet. Hij was echt super super braaf <3 Ber en Ollie hoefden nog niet maar Piet stond er wat scheef bij en daar hou ik niet van. Nu alles weer netjes. Altijd zo schattig die kleine hoefjes.

Hier toch nog gedonder met verkopende partij echt niet te geloven ben er zo klaar mee -:(- gaat nog om een regel in koopcontract willen ze het toch weer anders. Dat gaat niet gebeuren want ze zitten buiten hun termijn om te reageren. De verkoopmakelaar probeert het dan toch ook weer dat maakt me echt woest. Echt te zot voor woorden. Maar goed adem in adem uit en anders advocaat erop we zijn er klaar mee _-:(

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:25

actief geweest tine.....
piet naar de smid geweest zag ik.
hier mijn voskampwagen gekocht bij kraay en naar wens gemaakt bij cavalier... _O- we zouden alleen de bokstoel ophogen,is ook top gedaan +:)+ maar meteen is mijn wagen onderhande genomen: :list: handmatige molenrem is nu aangesloten op de pedaal van de voorrem(die is eraf) geen piep meer in mijn lamoenstokken en er zat een iets los wat niet los mag zitten onder de wagen(vergeten wat) groom kan netjes vasthouden want de stang is verzet......vanavond testen met marathonles......
dus weer menplezier dankzij meneer van cavalier ! +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:48

HT heeft zon beetje een nieuwe wagen. Ben heel benieuwd hoe het vanavond gaat.
VHU, waar halen ze het lef vandaan. Kan me heel goed voor stellen dat je er helemaal klaar mee bent.

Zit nog steeds na te genieten van de training met Sam vanmorgen. Zo fijn <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:11

Het gaat nu wel weer maar stoom kwam echt uit mijn oren. We proberen maar aan het eindresultaat, het huis dus, te blijven denken. Het is dat we het zo graag willen anders waren we allang afgehaakt :+ wat een gedoe }:)

Klinkt echt supergoed jouw wagen HT! En ben zo blij voor je Tine dat het zo klikt met Sam zo leuk!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:29

Ht, veel plezier met je wagen, ik hoop dat nu alles naar wens is, super hoor!
Tine lekker getraind!
vhu,... :(:) :(:) dat is heftig....weet er alles van, is echt waardeloos, ...Hoop dat het snel opgelost is !!
Baudyh, ..is dat je vriendin die met jullie paard rijdt ??...balen zeg, hoop dat ze snel opgeknapt is..en paard niks mankeert. ..

Hier drukke dag, buitenspeelren voor de honden uitgebreid, 7x6 m. Erbij groter gemaakt. Nu kunnen ze echt lekker rennen zonder rare hoekjes, erg blij mee!
En vanmiddag naar dierentuin, ook erg leuk !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:51

Nee bianca is een andere vriendin. Reed met haar eigen paard. Paard mankeerde niks gelukkig. Zij is een beetje beurs. Gelukkig goed afgelopen.

Vanmiddag naar Ermelo geweest met een kennis. We hebben allebei onze merries drachtig van gotsha Utopia en die deed mee in de pavo cup. Leuk om hem ertussen te zien. Goede keuze gemaakt denken we allebei.
Paar mooie hengsten gezien trouwens.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:08

Hallo menners, ik breek even in als het mag als oud topic deelnemer om jullie te vragen mee te denken. Na een lange vakantie voor onze Mick moeten we tot de conclusie komen dat hij beter af zou zijn bij iemand die wat met hem doet want de tijd ontbreekt echt, zelfs om hem te borstelen (inmiddels tweede kindje gekregen vier weken geleden). Dus mochten jullie iemand kennen of horen die op zoek is naar een leuk men- en rijpaard, dan willen jullie mss aan Mick denken. Thnx!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:34

Smickey. Hejhej..leuk te lezen dat jullie een 2e kindje gekregen hebben, gefeliciteerd.
Jammet dat je voor Mick een nieuw thuis zoekt..hij is een geweldig leuk paard. Ik hoop dat iemand hier misschien een nieuwe leuke baas weet.. hoop dat alles goed gaat verder.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:42

Gefeliciteerd met jullie baby *\o/*
foto's? !!! Haha zo gemakkelijkkom je niet van ons af

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:22

Wat geweldig Smick gefeliciteerd met jullie tweede kindje wat mooi! Jongen, meisje?
Anders even melden bij Peter dat Mick te koop staat? Misschien weet hij iemand, is leuk paard :j

Onze kat stond gisteravond blerend voor de deur :D wat een opluchting. Zat waarschijnlijk in studentenhuis paar huizen verderop opgesloten. Ik wist ook zeker dat ik die kant op een paar keer een kat had horen miauwen (laatste 2 dagen niet meer...) en ben daar ook gaan kijken maar er was niemand thuis (meeste studenten zijn hele zomer weg). Gisteravond kwam daar iemand thuis zag mijn man toen hij Wiske uitliet en toen hij bij huis terugkwam rende Tommie naar hem toe. Hij is flink vermagerd maar ziet er gezond uit. Heeft ons de halve nacht wakker gehouden met kopjes geven en bleren om eten :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:14

@Biancacoo; ja mega jammer,had nooit gedacht dat we dit zouden overwegen maar moet nu erop terugkomen. Hij is nog zo jong om al echt alleen grasmaaier te zijn en hij werkt juist zo graag. Met ons alles goed, even wennen aan ritme met dreumes en pasgeboren baby. Hoe gaat het met jullie en de hondjes. Hoe oud is jouwzoontje inmiddels? En hoe gaat het met jou fysiek gezien?

-
@janouk;haha foto's van baby of paardje :P Hoe gaat het met Janouk? Komt er al een vervolgboek??

@vhu;een kereltje deze keer! :-) We hebben idd Peter laten weten, die hoort en ziet genoeg paardvolk en we gaan geen advertentie zetten voorlopig. Hoe gaat het met jou en je mannen thuis? En met Ollie??? Ik heb laatste maanden niet meer meegelezen en heb geen fb meer dus ben niet meer up to date met je paardenavonturen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:10

@Smick wat prachtig zeg een dochter en een zoon :)F hier alles goed, wel heftig jaartje gehad. Van zwaar overspannen vorig jaar via sabbatical naar verhuizing en straks wellicht B&B in Rotterdam. Ollie is mijn lot uit de loterij, top-pony met top-instelling. Heerlijke endurance pony, mag inmiddels klasse 3 (maar geen idee of mij dat ooit gaat lukken en dat doet er ook niet toe :) ).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:23

Smick, wat geweldig een zoontje ! hoe heet hij ?
Hondjes gaan supergoed hoor, was je al kwijt op fb.. :( ik krabbel weer naar boven, zal goedkomen..goede voornemens genoeg..haha...
nu nog uitvoeren !!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:48

@vhu;jeetje dat klinkt heftig allemaal maar wat lees ik nou, een B&B,wat mega gaaf! Gaan jullie fan richting Veluwe ofzo? Ollie is echt lot uit de loterij hè,goed om te lezen joh!

@biancacoo; hij heet Hugo :-) En zo te lezen blijf jij positief maar zit het fysiek allemaal nog niet 100% goed??? Goede voornemens heb ik ook altijd (om af te vallen dan) maar komen slecht tot uitvoering :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:15

Nee, ik heb een dubbele nekhernia. ..gaat weer goed, maar is nog lang niet genezen..kost tijd..maar ik zal er komen.
Leuke naam Hugo !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:52

Haha babyfotos natuurlijk.

met Janouk gaat het goed. Ze rijdt volgende week haar laatste menwedstrijd in het enkelspan op de Hippiade, dan mag ik haar alleen onder het zadel hebben. Eindelijk. Haha
over 2 weken komt een nieuwe haflinger voor Paul, als hij wordt goedgekeurd.
image is vorige maand helaas op 25 jarige leeftijd ingeslapen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:15

Goedemorgen,

Hier al dag 4 met knallende koppijn. Niet fijn. Maar goed, we gaan gewoon door :+ Gisteravond deed zoonlief mee aan de talentenjacht tijdens de spelweek. Hij heeft een liedje gezonden (zonder cd ofzo) en is 4e geworden. Super trots op hem, zou ik echt niet durven. Straks 2 pakken pannekoekmix weg zien te bakken, rond 12 uur moet ik dat dan naar dorpshuis brengen, zodat de kids straks lekker kunnen eten. Alle ouders is gisteravond gevraagd een pak mee te nemen.

Het lijkt erop dat Timon weer aan de wandel is. Stom beest, hij heeft het hier super naar zijn zin en dan ineens toch weer weg. Waardeloos. Durf de honden ook niet overdag in de tuin te laten, stel dat hij er toch net aankomt. Nou ja, maar weer hopen dat hij alle kruisingen overleeft en dat mensen ons bellen. Maar ja, je kunt er natuurlijk gif op innemen dat dit een keer mis gaat.

Janouk: hoe gaat het nu met Janouk en het missen van Image?
Smickey: gefeliciteerd met Hugo. Jammer maar wel verstandig dat je nu een goed thuis zoekt voor Mick
VHU: heeft kat weer terug gelukkig. Wat kun je dan blij zijn he?!

Nou, ik ga maar eens het huishouden doen. 't Is een bende hier.