[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:20

Mooie foto's Aks. Leuk die zebra :)
Ook mooie foto's van Royaltjuh! :D
Fijn dat het ook weer beter gaat met Eagle, bianca.
Hopelijk is de auto op tijd heel, baudyh.
VHU lekker getraind.
Tine veel plezier met paard/pony "pesten" morgenochtend ;)

Leuk dat je ook mee gaat doen zondag, HT! Voor mij wordt het ook mijn allereerste minimarathon ooit (ook al een dressuurmuts plus een groom die dit ook voor het eerst doet, maar pony heeft al wel wat ervaring). Hoe laat moet je starten ongeveer? Wij gaan zaterdag alvast heen om parcours te lopen, kunnen we rustig aan doen en alles goed bekijken i.p.v. in een kwartiertje haasten tussen de starts door (voor de wedstrijd uit parcours lopen op zondag wordt namelijk een beetje te lange dag voor Sam anders op de vrachtwagen).

Gister weer een hindernisje nagebouwd met pionnen. Het was nu veel meer stuurwerk, voltes en omstellen dan de vorige. Maar Sam is helemaal in zijn element als hij dit mag doen. :D Eerst een paar keer in draf door de hindernis gestuurd (even de beste bestuurbare lijnen vinden zonder teveel meters te rijden - tjah ik heb toch de neiging om vooraf voor de "veilige" buitenkant te kiezen, terwijl er ook wel iets binnendoor kan) en toen stukje galop. De laatste keer hoefde ik 'm niet eens aan te sporen om na een korte bocht weer tempo te maken. Sprong gewoon zelf rustig aan in galop. Hij werd nog wel een keertje sterk. We hadden nog 1 poortje buiten de hindernis om staan met een lange lijn ernaartoe en toen dacht meneer "plankgas!" dus dat was even driften op het zand, maar verder was hij heel braaf en had hij superveel werklust. :D

DIt soort hindernisjes rijden geeft wel een adrenaline kick :o :P

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:29

Leuk dames, ik twijfelde of ik mee zou doen in hoofddorp. Maar ben deze week al 6 dagen in hoofddorp dus zondag is rustdag voor mij. En ik mag van mezelf pas mm starten als ik m met wp ben.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:16

Vanhuisuit !! van harte gefeliciteerd !!!!
Afbeelding

verder niets te vertellen....
mooie foto's aks, apart een zebra in je tuin..haha..en die van het bos is geweldig !
royaltjuh, geweldig mooi paard zeg !!

Groetjes maar weer..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:44

Happy bday vhu!!!

Zo, op het werk.. Zenuwen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:51

VHU: van harte. Geweldige kaart van Bianca
Aks: veel plezier

Ik heb eind oktober mijn allereerste minimarathon, met Amerigo. Ben heel benieuwd of ik hem door de hindernissen krijg, hij wil nog wel eens flippen bij kijkerige dingen. Maar goed, vaardigheid vindt hij altijd erg leuk om te doen en kan hij heel snel. Alleen mijn wagen is er minder geschikt voor, omdat ik rechts zit. Dus zal niet te hard durven gaan.

Ik ga zo een buitenritje ohz maken met Rembrand. Zal wel een stapritje worden vrees ik, want lichaam doet weer pijn.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:07

Gefeliciteerd VHU!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:09

VHU gefeliciteerd!
Stapze Tine, wel lekker er ff opuit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:43

Nou, was met moeite een staprit. Rembrand wilde namelijk erg graag lopen.
Toen ik terugkwam in de zomerwei, met moeite de geiten weer gevangen. Die liepen nu echt tussen de paarden in. Eva (de laatste opvang) stond altijd met een paard samen en liep gewoon straks achter Thabor langs. Die was dat blijkbaar ook gewend, want keek niet op of om. Rembrand schrok zich helemaal te pletter. Arme beest. Omdat de paarden direct bij de uitgang staan, en ik de geiten niet vertrouw, ze maar weer terug gezet op hun kale wei. Ik wilde nog proberen ze aan palen vast te zetten, maar ik kreeg Eva absoluut niet gevangen. Wel meegelokt naar wei gelukkig, maar ik kom net niet bij de halsband. Morgen maar prikpennen van de honden meenemen en ze dan vastzetten (als het droog blijft, want hier regende het vanmorgen)

Nu moet ik echt met het huishouden aan de gang. -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:01

@HT gaaf en stoer dat je zondag meedoet. Wie is je groom?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:29

wat supergaaf dat jullie minimarathon meedoen ht en Marjola !
Veel succes alvast !
Tine ook minimarathon met Amerigo starten super ! dat komt vast wel goed !
lekker met Rembrand naar buiten geweest ! lastig met die geiten.
Ips wil winstpunt in de M ! mooi doel !
Aks, heel veel succes vandaag met je nieuwe job ! Wat voor werk heb je gevonden ?
Maisie, haha..je vader te paard op buitenrit, veel plezier in centerparcs !
Aks waardebon gewonnen, super !
en ieder die ik vergeten ben.. Y;( Y;( Y;( Y;( Y;( Y;( Y;(

vanmorgen vroeg met de hondjes op pad geweest, even heerlijk genoten..en de hondjes ook !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:07

VHU gefeliciteerd. Mijlpaal hoor!!!

Zit net ff de proef voor klasse 1 door te nemen. Wat een aanfluiting zeg. Niks middendraf of zo. saai

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:14

Goedemiddag

@ vhu gefeliciteerd met je verjaardag
@ baudyh indd is een simpele proef... Auto al weer gemaakt?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:25

VHU: gefeliciteerd met je verjaardag, je kado is vast een leuke hengst eddepet genaamd met een strik erom?
Marjola: 10.22 en 10,42 uur start ik,leuk om je weer te zien
ips: jammer is nog een plekkie vrij.....hup inpakken en rijden....het is ff plezier maken is me gezegd(anders had ik het niet gedurfd)
janouk: meneer met de snor staat achterop,dat zit wel snor :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:28

VHU gefeliciteerd met je verjaardag!

VanHuisUit schreef:
Hoe ging de anda Gem?

Dat we nog groen als gras zijn in deze sport was wel duidelijk :+ . A - traject ging super, uitstap-traject ging langs stal, dus de Anda dacht dat hij klaar was, trok naar rechts, werd gecorrigeerd, gaf een hengstenbrul en ging er in galop vandoor :D . Dat werd daarna heul langzaam stappen.
E - traject maakten we diverse foutjes: M reed poortje D van H1 aan de verkeerde kant in (dus we hadden al een EL), maar dat hoorden we pas na de finish. Ik klokte verkeerd en weet nu hoe dat in het vervolg moet. Daarna vergaten we nog te finishen en hadden een vette tijdsoverschrijding.
Veel geleerd, nu veel te onthouden :+ .

M dressuurt door de hindernissen :D (ik zit daar ook nog ergens onzichtbaar achterop :+ )

Afbeelding

Ik zei de gek (mijn dubbelrol als groom en vrijwilliger, fotograaf voor de vereniging)

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:42

een enerverende dag dus Gem !! haha Die Anda..die naar stal wou en ervandoor ging..gelukkig allemaal goed afgelopen, de anda is wel heeeel mooi ! :~ :~

Vraag me nog af hoe het met Ollie en Brutus is..?? dus Ol als je meeleest..hoe gaat het ?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:10

ja ze belde net dat de auto klaar is.......straks ff halen.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:32

VHU: Gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*
Baudyh: Dat klinkt ook saai geen middendraf. Maar mooi dat de auto af is! :)
Ips: Jammer dat je niet meedoet zondag, maar een rustdag is ook gezond. Al zijn er nog veel meer mooie minimarathons dit indoorseizoen :) Even nieuwsgierig: bedoel je dan M dressuur of M vaardigheid?
Gem: een leerzame wedstrijd gehad. Alleen maar goed toch? :) De eerste keer aan nieuwe discipline of klasse meedoen is altijd even wennen.
Bianca: fijn met de honden op pad geweest.
Tine: leuk dat je ook met Amerigo een minimarathon gaat proberen. Met die schriktraining die je af en toe doet gaat dat vast wel goedkomen. :)
HT: Gezellig! :) Het zal er om hangen of ik je ook in actie kan zien. Ik moet zelf om 11.50 en 12.10. Dus misschien komen we rond jouw tijd net aan (bij de P of het terrein). (moet nog even planning maken voor zondag)

Vandaag even de planning voor de indoors in mijn agenda geschreven. Ik dacht dat het iets rustiger zou worden dan van de zomer, maar vanaf zondag ben ik t/m half november om de 2 weken op stap (zelf of als groom) :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:50

Hi :D voel me erg jarig en wil me geen 50 voelen :+
Bedankt voor jullie felicitaties :D

Ben nu al voor 3e keer stuk aan het typen dus sluit even aan bij alles sorry Y;(

Voor Ollie en mij is onze minimarathon zeer goed geweest, we zijn doorgeschakeld van het brave rondjes rijden naar het echt werken in dressuur. Vandaag eerst in de bak aan de slag, later op het veld. Mooie voltes kunnen draaien zowel links- als rechtsom en in draf ook al wat schakelen. Ze kan zo mooi strekken, vertrekt echt gaaf gevoel is dat. Vandaag met dun zeempje (heel strak aangetrokken en dan 3x eromheen) om bit gereden. Omdat ze zo enorm rommelde met haar bit, al aantal verschillende bitten (met/zonder tongboog, vooruitgebogen, koper/gewoon), ook met zeem, geprobeerd, hoog, laag, sperriem/neusriem strak, niet strak etc maar niets maakt echt verschil bleef rommelen. Maar nu toch nog eens geprobeerd met dun zeempje dus eindelijk na 10/15 minuten een mond die stil was en lekker schuimmondje. Dus hoop dat we het ei van columbus hebben gevonden.

Wat heerlijk zo'n lekker doormarcherende pony voor je wagen :+:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:29

VHU: mooie kado's gehad? En lekker bezig geweest met Ollebol
Marjola: mooie samenvatting. Amerigo blijft een apart gevalletje hoor. Maar goed, we doen mee voor de lol.En volle agenda's... bekend verschijnsel
Baudy: wat een goed nieuws over je auto. Nu hopen dat de rekening ook nog meevalt. Inderdaad erg saaie proef in klasse 1. Daarom vond de jury dat ik maar heel snel naar klasse 3 moest gaan, omdat het voor een ZZ paard te gruwelijk was. Hij liep zich zichtbaar te vervelen haha. Vooral omdat de ringen ook nog eens groter zijn, duurt het eindeloos.
Gem: leuk verhaal. En die fouten maak je de volgende keer niet meer. Hadden wij in het begin ook. :D
HT: komt vast goed.
Bianca: ok mooie samenvatting en lekker met de honden getraind

Hier vanavond met Thabor naar menles. Ben wel beetje zenuwachtig, ben al hele maand niet geweest. Maar goed, moet toch maar weer een keer. Denk wel dat ik maar half uur ga, maar dan ben ik toch weer een keer geweest. Hoe langer het duurt, hoe hoger de drempel weer wordt.

Zoonlief en ik gaan zondag naar een cursus grondwerk met schrik en behendigheidsparcours. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. En

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:35

Mooi zo Tine, gewoon gaan, dan ga je in ieder geval :j

Als cadeau twee hele mooie shirts een uitgezocht door zoonlief een door manlief. Man is er niet, maar toch cadeautje.
Grootste cadeautje komt dit weekend, aan we lekker overnachten in super luxe hotel met sauna enz *D heb ik onszelf cadeau gedaan }:0 heel toevallig in de buurt van waar to-be-new-pony staat raar he O:) heb nog niets gehoord of het goed of verkeerd ging dus denk dat het goed is gegaan :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:36

Oei, spannend dus nog... Raar dat ze niet even bellen.
En leuk kado voor jezelf bedacht.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:01

Verkopende partij inschattende is het zo van, het is toch goed :7
Ik bel ze natuurlijk zo wel even :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:36

Moest nog aan ''hummes'' denken. Olliezoon.

Mijn baantje is wel leuk. Magazijnwerk, dus gewoon incoming shipment opruimen. En daarbij dus gruwelijke afstanden lopen! Zo tussen de 10 en 12 km per dag is heel normaal :)
Benieuwd wat mijn lijf daarvan gaat vinden. Het is natuurlijk wel gezond, veel lopen :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:44

Als je vlot door kunt lopen kan het maar zo heel goed zijn voor je rug. De dagen dat ik het meeste last van mijn rug heb zijn van die vergaderdagen / dagen dat je zoveel moet zitten of te weinig afwisseling hebt. Fijn dat de 1e dag bevallen is Aks!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:46

Het valt me nu ook nog echt niet tegen! Voeten doen navenant ook niet echt zeer. Loop wel op werkschoenen, da's natuurlijk weer niet zo best (schoenen met stalen neus, je voeten rotten van je enkels af :P )

Ik hoop dat ik het bliepding morgenochtend nog snap :)) (en dat ik niet stiekem heel veel fouten heb gemaakt ofzo.. Leidinggevenden waren al naar huis toen ik stopte, dus kon het niet vragen)