[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:59

@Ollie: ik denk idd dat hij wel leuk zo zijn bij jouw pony's :j . Maar jullie hadden toch wel eens foto's van hem gezien, of?
Wat leuk een paardje om te rijden :j

@Buck: zo van boven idd niet, maar zo van opzij mag er wel wat meer aan. Idd wat lucerne bijgeven, zorgt sowieso voor een betere opname van de voedingsstoffen uit het krachtvoer mits samen gevoerd. Ik doe het ook, bedenk me net dit misschien maar niet meer allemaal te doen, want hier veel te rond.

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:07

Buck welkom terug. Zal je topic nog even bekijken. Vindt buck inderdaad ook wat schraal, maar heb weinig verstand van voeren dus kan je niet helpen.

Avaluna leuke foto en leuke pony
Bianca gave cap... zoiets wil ik ook wel voor ons menteam :-)
lanouska menles gehad. Goed van peerdies.
ollie knap van je hoor en succes met de spierpijn :-)
vhu met een lieve zoon en een zoon die ergens anders gaat spelen
ingrid dappere beslissing

Heb ik iedereen geha?

Daan had vanochtend geen koorts, in de loop van de dag wel, maar nu niet meer.
Hij is de hele dag wat jammerig, eten en drinken gaat redelijk, maar hij wil absoluut niet in bed slapen.
Vannacht is het op zich wel goed gegaan. Om 23 uur op zijn eigen bed en om half 5 bij ons in bed tot 8 uur.
Ik heb de hele dag gewerkt dus afgedraaid

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:16

@Tallechie: :(:) :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:32

@Buckje als het hooi van dit jaar is is het al een half jaar oud... je kunt dat best onbeperkt geven zeker als de pony hard werkt en schraal oogt.... (is mijn mening dan he). Alle andere wat je meer zou kunnen geven, luzerne of eventueel luzerne met snijmais, dat zet ook aan maar daar zitten veel meer voedingsstoffen in dan in gewoon hooi. Dus ik zou zelf eerder voor 24/7 hooi gaan als je dat eng zou vinden, dan voor luzerne of bij mais.
Goed en 24/7 hooi is heel belangrijk als ze zoveel en hard werken. Ze kunnen prima 5x per week flink werken, zullen ze wel wat afgetraind van worden maar mijn ervaring is als je al als ze zoveel werken wat voller wilt laten ogen, 24/7 eten wel een eerste voorwaarde is.....
Overigens denk ik niet dat hij er slecht uitziet hoor... gewoon afgetraind.

Bente moet echt flink in het kuil/hooi anders trekt ze ook direct op met de hoeveelheid werk die ze doet. Ze letten er bij de stal gelukkig goed op als ze ook maar wat optrekt krijgt ze naast wat ze al krijgt gewoon nog meer hooi/kuil.

Overigens liep ze vandaag super voor de wagen, volgens mijn instructeur. Nou dat zegt hij zelden, dus ben trots :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:03

Daantje ziekjes beterschap.
VHU boos op baas, oeps maar soms zou je ze toch ook.

Ik heb een gevoelloze arm, ik heb net gemest, is niet echt goed. Ben onder behandeling omdat er vanalles vast zit, maar het ging een beetje beter, gister behandeld en nu weer mis. Ik hoop een na reactie. Ik wilde longeren maar heb het maar gelaten met zo'n gevoeloze arm.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:24

Even klein beetje ego.. eef leek vanavond in het donker op het harde rechtuit goed te lopen.. draafde ook vlot aan en lekker door. Morgen op volte even kijken, maar het zag er al heel veel beter uit!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:31

Eefielover: dat is goed nieuws
Sonjim: klinkt niet goed zo'n arm. Hopelijk gaat het morgen beter
Tallechie: :(:) , het blijft je ook maar tegen zitten he?
Bianca: dat is super goed nieuws, dat Melody ietsjes beter gaat. Wordt het lange wachten dan toch eindelijk beloond?
Buckje: ik zie niets raars aan je pony. Hij is afgetraind, prima toch? Je werkt er ook intensief mee, dus dan krijg je een sportmodelletje. Zolang hij het werk met plezier doet en je zoals vhu zegt onbeperkt hooi geeft is er niets aan de hand. Ik vind de meeste paarden veel te dik en zie dit echt veel liever. En als hij het werk niet meer met zoveel plezier doet, je werk iets afbouwen, want 5x per week flink trainen is wel erg veel. Ik train ook iedere dag of bijna iedere dag, maar dat is niet iedere keer ook intensief.
Ollie: met energieboost, heerlijk *\o/*
VHU: ik heb vroeger ook eindeloos gefietst met de honden, had een onvermoeibare Hollandse Herder. Was wel goed voor de conditie van mezelf.

Nu ga ik mijn bed opzoeken, morgen weer drukke dag. Zoonlief heeft examen van de judo, ik ben benieuwd hoe het gaat.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:14

Goedemorgen allemaal

Sonjim sterkte met je arm!!
Eefielover hopen dat het vandaag op de volte er ook goed uit ziet!!!
Biancacoo wat een gave 'schets' op die helm!!! Echt heel mooi.
Buckje het is vooral een beetje 'raar' om een shet zo afgetraind te zien. Mijn paard wordt ook snel iets te slank, maar nu ik even minder tijd heb voor haar, begint ze lekker bij te komen en nu ziet ze er super uit. Dus misschien iets minder intensief trainen?
VHU vandaag nog lekker naar Bente?
Tine succes met examen van zoonlief! Is hij zelf zenuwachtig? Is hij ook nog steeds lekker aan het rijden?
Ollie er weer op gezeten!! Leuk hoor, was dat een eenmalige actie of wordt vervolgd?
Tallechie beterschap met Daan, hoe was de nacht?
IM hoe gaat het met jou?

Iemand vergeten...??? Sorry....

Ik heb een rustige nacht gehad. Begin van de avond wel wat telefoontjes ivm een ziekmelding, maar daar kan ik verder weinig mee, hoef ik alleen maar door te geven. En 2 opdrachten binnen gekregen, vlak na elkaar, dus die kon ik mooi tegelijk afhandelen. En daarna de rest van de avond en nacht lekker stil. Hopelijk heb ik dan vanavond nog genoeg puf om naar stal te gaan.

Fijne dag allemaal!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:15

Was nog wat vergeten: Avaluna wat een leuke foto van Romeo z'n hoofdje!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:30

Goedemorgen.

Heeft hier vannacht flink gestormd. Bah, en nu hagel en natte sneeuw. Ik wil straks alle drie de paarden wat beweging geven, hoop dat het minder waait nu, anders wordt het vliegen.

Frensie: zoon rijdt nu even wat minder, hij wilde spelen bij vriendjes. Dat is ook belangrijk. Als het weer niet te slecht is, zal hij zaterdag en zondag wel weer rijden. Hij is niet zenuwachtig voor examen gelukkig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:55

goeiemorgen!

ben weer aardig bijgelezen geloof ik...

hier ook storm en regen, slecht geslapen... :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:21

Ik heb daar en tegen heerlijk geslapen. Was ook kapot.
Daan heeft een goede nacht gehad. Om 22 uur naar bed gebracht en om 2345 op zijn buik gelegd en we zijn er net uit.

Ik zal Daan fles geven, medicijnen geven, huishouden doen. MOet straks naar het consultatiebureau en daarna richting stal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:50

Goedemorgen !!
Daan goed geslapen, super hoor.
vhu lekker met bente aan de slag vandaag.
nouvel komt snel nog even voorbij,...hoe gaat het met fifi ?? is ze al iets dikker geworden.
Frensie vannacht lekker rustig, duim voor je dat je vandaag nog even naar je paardje toe kan gaan.
Tine..zoonlief examen, spannend !!
eefje...fijn dat eefje wat beter lijkt te lopen !!
Sonjim een gevoelloze arm....lijkt mij niet goed....

verder.......heb ik een domme fout op mijn pc gemaakt, en nu ben ik allemaal foto's kwijt van 2011 van zoontje....ik baal als een stekker en heb er de hele nacht slecht van geslapen...vanavond komt er iemand om te kijken of die nog wat terug kan halen, tot die tijd mag ik de pc niet aanzetten....dus zit op de laptop,..ik hoop zo dat hij de foto's nog terug kan halen....anders is alles van 2011 verloren.......nou ja gelukkig is ons zoontje er nog,...dus het origineel is nog aanwezig en dan maar weer nieuwe foto's maken...maar baaaaaaal er wel erg van !!!!

en hagel en stortbuien....niet veel aan hier, mijn oude arabier staat te hoesten dus die staat nog binnen, samen met melody, en melody die was het daar niet mee eens......

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:51

bianca.. wij hebben het ook gehad en met een programma heeft mijn vriend alles terug kunnen krijgen.
Eventueel kan hij er ook nog naar kijken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:20

ah fijn, daan goed geslapen!

biancacoo, jeetje dat is echt waardeloos zeg!

Fifi gaat goed, ze begint steeds beter te eten (bak in de paddock is nu eindelijk leeg aan het eind van de dag! *\o/* ) en daardoor wordt ze nu ook weer dikker en de spieren beginnen weer terug te komen! :j

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:59

Biancacoo, ik was de schets op je helm helemaal vergeten! Vind het er nu al gaaf uitzien... ben dan ook zeer benieuwd naar het eindresultaat.. mocht je een keer een shetter willen doen hou ik me aanbevolen.. ;) Verder hopen dat diegene de foto's terug kan halen.. zou anders wel zonde zijn.

Tallechie weer rustiger nachtje gehad, super! Nu hopen dat het zo blijft. Hoe oud is daan nu?

Nouvel gaat echt helemaal terug komen met fifi. Wel prettig als ze dan weer wat bijkomen he?! Binnenkort weer gave fifi foto's? En hoe is het met je jonge paard?

Straks even kijken hoe eef loopt.. ben zeer benieuwd, ik ga even naar het weiland, dan kan ik het hopelijk goed zien.. en dan morgen misschien wel even voorzichtig aanspannen.. dat word veeeeeel stappen. Heeft er iemand hier ervaring met rugspray van de paardendrogist? Dan kan ik voor het werken sprayen en masseren en haar wat ondersteunen tijden het werk, tot dat si gewricht wat sterker is..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:23

nope, geen ervaring mee helaas, kan je geen advies geven.
miss weet de DA of zoiets raadzaam is?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:40

eefielover fijn dat het wat beter gaat. Heb ook geen ervaring met die spray.

biancaoo balen van je foto's. Snap dat je er slecht van hebt geslapen zou ik ook doen. Maar ik
denk dat je ze nog wel terug kan halen hoor.

Zo hier stormt het ook. Ga wel zo naar de pony's want moet om kwart voor 2 bij de tandarts zijn. En of
ik dan met mn verdoofde smoel nog bij die paarden wil lopen weet ik niet dus ga ik nu alvast het hoog
nodige doen. Dus de stallen en even met ferro rijden. Al heb ik daar niet zo veel zin in met deze wind.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:55

Nouvel fijn om te lezen dat het al beter met fief gaat !!!

Eefje.. ik heb geen ervaring met die spray...heb je de DA al gevraagd wat het kan zijn.

Maisie succes en sterkte bij de tandarts vanmiddag !!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:30

Ik heb ook geen ervaring met die spray.

Daan is aan het einde van de maand al weer 10 maanden.

Super fief!

Maisie succes.

Net terug van consultatiebureau. Daan weegt nu 8,5 kilo en is 72 cm lang. Ze waren tevreden. Hij is wel onder het gemiddelde

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:37

De chiropractor die hier was is zelf DA... Door eef haar spatbeen is ze anders gaan lopen. Met haar spatbeen maakt ze een andere/kortere pas waardoor ze haar bekken scheef heeft belast. Dat heeft ze volledig losgemaakt, er zaten namelijk wat verklevingen. Maar doordat alles los is/was, is dat gebied ook zwak geworden. dus door training moet dat verbeterd worden. Aangeraden werd me om te blijven mennen en daarbij het lange lijnen met veel zijgangen op te pakken.. Dit maakt haar achterhand en dus si sterker.

Ze heeft zich afgelopen week of toevallig verstapt of het heeft net even niet lekker gezeten, misschien toch iets overbelast aangezien ze hyper was en het eerste stuk (500 m) rechtuit voornamelijk aan het hupsen was omdat ze harder wilde en dat van mij niet mocht..

Heb de boel gemasseerd en er zit al veel verbetering in. volgens da/chiro gewoon weer oppakken straks anders vervalt ze in haar 'blessure' en gaat het bekken weer vast staan in de oude stand. ik kan nu met spieren trainen iets bereiken. Dan over een maan of twee/drie weer een keer losmaken en trainen. zo komt ze langzamer weer rechter in het lijf.

Die rugspray word o.a. vaak door erik laarakker aanbevolen voor alle rugklachten ter ondersteuning. Ik heb het dus toch maar besteld omdat ik toevallig op vitamine-korting.nl (is eigenlijk mensenvitamines, maar onderaan staan een paar dierendingen) zowel dr horse gewricht (ter ondersteuning van dr spat) als die rugspray aanzienlijk goedkoper kon bestellen en ook nog eens geen verzendkosten had! Heeft me bijna 20 euro bespaard, das weer lekker! Is de eerste winkel waar ik ook beide kan bestellen dus die staat nu in de favorieten..

Brr.. tandarts, bah! succes!

Daan al weer tien maanden, dat gaat echt snel!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:47

Heb alles bijgelezen maar geen tijd/puf op alles te reageren. Sorry.

Tallechie: hier zat en zit zoon ook ver onder het gemiddelde van gewicht en boven gemiddelde van lengte. Zijn maar staatjes, geen zorgen over maken. Omgemiddelden te krijgen heb je boven en onder lijnen nodig.

Eefie: fijn dat het beter gaat.

Bianca: balen van je foto's, maar ze kunnen heel veel terughalen geloof ik. Ik duim voor je.

Fifi die dikker wordt, sonjim hoe is je arm?

Heb alle paarden beweging gegeven en nu weer druk voor de wedstrijden bezig. Bianca bedankt voor de tip, heb nu lijst van knhs gekregen van 3 provincies. Alleen, en snap dat maar, staan er op de site van de knhs toch weer namen bij (of juist niet) die niet op lijst die ik nu per mail heb gekregen staan. Bovendien staan er nog steeds namen bij van mensen die al heel lang niet meer jureren.

Maar goed, ik ga lijst uitspitten, km-standen erbij zoeken en maar weer bellen vanavond.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:15

Help onze internet-provider-verbinding-whatever doet het niet en ik zit nu dus maar even op school online sociale netwerken bij te werken erg he. En tegelijkertijd wat bankzaken gedaan die echt moesten plus nog wat dingen gecheckt. We vrezen dat we het weekend ook nog niet online zijn, drie dagen zonder internet nou, dat trek ik niet hoor :=

Vanochtend heerlijk uitgeslapen, zoonlief ook, dus we waren om iets van 9.30 uur wakker. Zoonlief net naar vriendje gebracht en toch maar niet direct door naar peerd, want anders moest ik me weer haasten om op tijd terug te zijn (moet zoon tegen 15.00 uur weer ophalen ivm hockey training) en ik heb vooral even geen zin in haasten. Dat geen zin in haasten is groter dan de behoefte op het paard te stappen kun je nagaan :7

Dus zit nu lekker hier met heerlijke grote cappucino met siroop shot en brownie.
Hou het even wat kort, heb wel bijgelezen maar om hier nu hele epistels te typen (op mijn werkplek) staat ook zo vreemd :o

Oja, Biancocoo wij hebben het ook een keer gehad. Zo vreselijk alles van een hele leuke vakantie en nog een half jaar daarvoor (en dan vooral die foto's van je kind, dat is erg) we hebben toen iets van 80% weer terug kunnen krijgen ook via een speciale aanpak (wat weet ik niet meer :o )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:09

@Biancao; hopelijk zijn de foto's nog te redden!

@Eefie: hopelijk gaat het nu goed!

@Tine: succes alvast voor zoon.

@Tallechie: lekker geslapen! Dat zegt toch helemaal niks, de meeste kinderen zijn helaas al te dik, dus onder het gemiddelde is dan toch juist beter :D , zo zag ik dit altijd, want onze meid was gewoon een pupke, die woog echt niks.

Zo, de hele ochtend op school geweest, kinderen schminken en versieren, ze hadden een optreden, was erg leuk ook om te zien hoe de kinderen, stuk-voor-stuk, gegroeid zijn t.o.v. de vorige keer.
Connor is nu even bij een vriendinnetje, niet te lang, want echt fit is ze nog niet, pfff, ze is vooral vermoeiend, wordt een rustig weekend voor d'r }> .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:38

ego,

3de dag klussen, nu in uppie, manlief op t werk.
heb vd week alle platen op maat gezaagd,
samen met manlief van balken voorzien en er een kast van geschroeft,
want dat is alleen een beetje lastig.
(keizwaar,groot en lomp)

gisteren deuren eraan gemaakt ..
vandaag dus in uppie de bloemdeur-knopjes, het slot , de slotjes aan de binnenkant van de linkse deur gezet tegen het openwiebelen.
opzich geen erg zware klusjes vandaag, maar als je de verkeerde schroefjes erbij had gekocht en het vertikt om langs de boumarkt te gaan, kost het zoeken in de verzameling die al thuis ligt, die nooit is uitgesorteerd, erg veel tijd, hahhah

nu de legplanken nog en dan issie klaar!!!
die doen we vanaaf samen, want binnen vasthouden en van buiten naar binnen schroeven werkt niet alleenig..

in de zomer goed beits erop...en olee.....we hebben een kast <3 <3

als die op stal staat, gevuld en al, volgt er nog een foto hoor :))

maten; hxdxb, 1,90 x 0,60 x 1,20m

de hele kast;

Afbeelding

de bloemdeur-knopjes;
(natuurlijk roze :D )

Afbeelding

en de binnenkant, nu nog zonder legplanken en tuigophangset;

Afbeelding