Balen van de regen op je gemaaide grasjes. Het schijnt later droger te worden volgens buienradar.
Ben benieuwd, rijvereniging heeft goed zijn best gedaan om bixie uit te schrijven. Maar nu zijn mijn meiden de enige die mee rijden (terwijl ze zelf een hele bixie men-les hebben!).
Biancacoo
Geplaatst: 09-07-11 14:09
tine, aardig aangeboden om te komen mogen mennen, zal er denk ik geen gebruk van maken hoor, met een vreemd paard/pony, niks voor mij. ik ben echt een angsthaas. Leuk drouwenerzand !! lekker dagje uit !
vhu menles vanmiddag. Tallechie wedstrijd, en Lanouska groomen bij H op de wedstrijd. Verder nog meer mensen met meer wedstrijden. Ben benieuwd hoe jullie het doen !! succes in ieder geval !!! Duim voor jullie.
Harley die zich misdraagt voor de wagen, ja ik zou hulp inroepen ! dat is niet iets om zelf op te lossen. Filmpje moet ik nog bekijken... zit op een trage laptop.
verder niks nieuws, melody vind het vreemd dat ze achter op de grote weide staat, wel samen met een oude arabier, maar ze komt steeds hoopvol naar het hek toe als ze ons ziet.. en dan brommeldebrom, klets ze wat tegen ons....wat is het toch een lief dier !!! het voelt nog wat gek zo....in de weide tot ze niet meer last van haar been heeft. ik heb nog van alles bekeken op internet over spat....nare foto's !! maar de meeste prognose's zijn inderdaad erg goed ! dus....ben gewoon moe en een beetje een dipje !! komt wel weer goed... Veel plezier dit weekeind en succes op de wedstrijd die morgen nog gereden word.
askazita
Geplaatst: 09-07-11 14:56
vhu succes vanmiddag Tallechie succes
ben er net weer van de dressuurwedstrijd. de eerste proef ging niet zo goed maar de 2e ging wel goed
Biancacoo
Geplaatst: 09-07-11 15:39
Fijn dat je 2e proef goed ging, belangrijk om goed af te sluiten ! super, zijn er nog foto's gemaakt ??
Ga zo even een paar foto's op de computer zetten van het longeren van robijn. Vandaag doe ik lekker niets. Nou ja ga zo op tijd eten en dan wassen en vlechten.
Tine leuke foto's van je zoontje met zn nieuwe outfit en goed dat hij gegallopeerd heeft !!!
avaluna
Geplaatst: 09-07-11 16:21
@Prinsje; als je instructeur zegt dat het goed komt, dan kun je daar wel op vertrouwen. Pony van onze dochter deed dat ook in het begin, bij halthouden en dan weer vertrekken. Wij hebben de pony in eerste instantie gekocht als kinderpony, waar we dan ook wat mee konden mennen. Bij het proefrijden wilde ze al niet blijven staan, sprong omhoog en als een gek weg, ze was ook gewend meteen te kunnen gaan . Mijn dochter (toen drie jaar oud ) zat nog niet op de wagen..., ik dacht dit gaat het niet worden, maar verder lekker gereden, ervaren vriendin was mee en die zei dat het wel goed zou komen. Dus nog gekocht ook, toen naar de menstal hier in de buurt om wat ervaring op te doen en tjee, dan moest ze een heuvel op tot aan de straat... was een ramp. Uiteindelijk heb ik hulp gehad, die ten alle tijde rustig bleef , intussen zelf meer ervaring opgedaan en inmiddels heel wat fijne kilometers gemaakt .
@Tine: hopelijk heb je het droog kunnen houden. Is de pony van je zoontje ook zo snel? Hier is dat wel lastig met rijden. Wij zijn vandaag eens naar de manege gegaan en daar heeft ze even proef gereden, volgende week mag ze mee in de groepsles. Op d'r eigen pony komt dan iemand les geven, ik heb met mijn eigen dochter niet zo heel veel geduld . Als ze eenmaal d'r eigen pony goed kan sturen, gaat ze hier naar de groepslessen van de ruitervereniging.
askazita
Geplaatst: 09-07-11 17:08
Biancacoo schreef:
Fijn dat je 2e proef goed ging, belangrijk om goed af te sluiten ! super, zijn er nog foto's gemaakt ??
bij mijn eerste proef werden wel foto's gemaakt, maar moet nog even vragen welke fotograaf dat was.
tine10
Geplaatst: 09-07-11 17:18
Ben ik weer. Van 11 tot 16.30 in de speeltuin gezeten. Mijn voetjes doen nu au!! Wel geregeld wat regen gehad, maar of het waren maar een paar druppen of we konden een schuilplek vinden.
Ben helemaal af, maar de grote paarden moeten beide nog aan het werk. Oef
Avaluna: de pony is erg voorzichtig met zoontje. Als hij een kik geeft, staat hij al stil. Maar is niet zo dat hij lui is en niet wil lopen. Maar gelukkig niet zo dat hij snel ervan door gaat.
Maisie
Geplaatst: 09-07-11 18:27
Robijn aan de longeerlijn
Andere kant op
tommie (hondje van mijn ouders)
Boomer hondje van mijn zusje
Joepie
En alle 3 samen.
Zo nu ga ik pony's wassen en vlechten.
avaluna
Geplaatst: 09-07-11 19:39
@Maisie: Robijn is , wat leuk de hondjes bij elkaar. Jij hebt dus ook een zwarte lab, hier ook
tine10
Geplaatst: 09-07-11 20:40
Nou, wij zouden de vorkjesschudder gaan inzetten om de winterwei te schudden. Zijn we een poosje bezig, verbuigt de stang van de zitting helemaal. dus maar snel gestopt en Thabor even voor de kar gezet. Dat deed hij heel braaf. Rembrand net ook nog even gemend, maar die liep niet zo fijn. Mijn man en vader zijn nu bezig met de vorkjesschudder om er wat extra dingen aan te maken, zodat metaal niet meer kan verbuigen. Kunnen we morgen gaan schudden.
Ik hou het verder voor gezien voor vandaag. Tot morgen.
Ik ben vandaag lekker op wedstrijd geweest. Toen ik pony's van het land ging halen werd het hier droog en dat is het de hele middag gebleven .
Beide meiden hebben tussen de 110 en 116 gereden (dus ook 116, het maximum bij de bixies!). Dus keurig. Helaas waren alleen mijn pony's in de bixie rubrieken. En ze vonden beide meiden te goed voor de bixies . Dus dat word volgende keer hobbyklasse starten .
Zelf 2x 1e in de M, met 187 en 181 punten. Dus de laatste 2 punten om Z te mogen met Whitney zijn binnen!!!! Nu even hard nadenken en flink door trainen om te kijken wanneer ik de overstap maak. Ze is nu drachtig en het eind doel is ZZ. Heb al 2 opvolgers klaar staan (Roos haar 4 jarige dochter Lotje en Whitney's 3 jarige zoon Benno), dus zodra ze ZZ is mag ze thuis blijven. Maar om nu dit najaar door te rijden tot het ZZ weet ik niet of ze dat gaat halen.
Dressuur was ik tevreden over, eerst wat spanning, maar later in de proef goed gereden. Helaas jury dacht er anders over, 133 en 122 punten (150 is normaal 60%). Ik trof het ook niet want had mijn huidige instructeur en mijn oude instructeur. Vaardigheid had ik 2 ballen, maar helaas 13 strafpunten voor tijd omdat ik 3 extra voltes moest rijden. Ik moest 3 keer langs een microfoon waar muziek uit kwam en daar wilde hij niet langs. Kreeg hem er wel langs, maar kwam verkeerd uit.
Ik sta nu laatste (zijn 8 deelnemers in mijn klasse) met 78,40 punten. Degene boven mij heeft 71 punten en daarboven 68.
Er zijn gelukkig wel alternatieve routes voor de waterbakken.
morgen om half 8 weer weg, eerst verkennen, dan veale ophalen, om 12 uur starten
Dennis gefeliciteerd !!!! Netjes hoor dat je nu al Z mag starten.
Tallechie balen van je voltes in de vaardigheid verder is 2 ballen best netjes toch. En jammer van de dressuur dat zijn wel erg lage punten.
eefielover
Geplaatst: 09-07-11 21:33
Ik zit ook nog steeds braaf in de meeleeshoek. Helaas ben ik echt veel te druk met nieuwe baan, nieuw hondje zoeken en maandag kijken, vandaag wedstrijd met de hond, morgen hondenkeuringdag bij ons op de club en donderdag ga ik 3,5 week op vakantie en ik heb nog een hele hoop te doen voor die tijd
Vandaar dat jullie al even niet van me horen, sorry. Alvast fijne vakantie voor degene die weggaan, of lekker thuis van de paarden blijven genieten natuurlijk!!
VanHuisUit
Geplaatst: 09-07-11 22:09
Rhine en Eefielover in meeleeshoek, lekker meelezen en af en toe posten hoor
Vorkjesschudder even in de reparatie maar gelukkig handige mannen bij Tine thuis.
Biancocoo ziet enge foto's over spat, ik had ook wat enge dingen gezien, maar gewoon proberen vast te houden aan wat DA zegt, je kunt er niets aan doen, is kwestie van afwachten (ook niet mijn sterkste kant maar goed, zit niets anders op vrees ik).
Dennis meiden hebben het goed gedaan! Helaas worden hier gewoon geen bixies georganiseerd met mennen en volgens mij vrijwel nergens in het land, dan wordt het ook niets met die rubriek. Ze kunnen niet verwachten dat je met je kind en pony het hele land doorgaat natuurlijk. Erg raar dat er daar een hele les is met bixies en dat niemand meedoet? Maar wat heeft Whitney het snel gedaan zeg naar Z, alsof het niets is
Maisie een hele knappe Robijn aan de longe, wat een mooie pony is dat toch. En zulke schattige hondjes
Tallechie houdt alles heel en kan morgen goed de marathon in. Vind dat je het hoe dan ook goed hebt gedaan hoor, jullie moeten gewoon nog veel leren, je houdt de boel bij elkaar, morgen water maar proberen zo niet dan geen man overboord alternatieve route en proberen te genieten dat je mee mag doen. Alle begin is moeilijk (meid ik zou al echt niet weten waar ik langs moet dus .... ).
Wij zouden vanmiddag menles hebben maar er was een rally (met auto's) die langs de menring ging, vond dat toch niet zo'n strak plan (denk niet eens dat Bente ervan onder de indruk zou zijn maar dan ga ik zelf zitten stressen is niet handig). Dus vanavond gegaan. Deze keer niet eerst gelongeerd even kijken hoe het ging. Begon wel weer erg huppelig, wat gezwiep en gedoe met de staart. Weet nog niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan. Geef je leidsel maar gebeurt er niets, zweep eraan krijg je een huppel en stemt galoppeert ze op de plek half om half voorwaarts dan blijf ik maar rustig ho ho, voorwaarts, ophouding, leidsel enz. doen. Volgens Peter deed ik het goed dus daar ga ik dan maar vanuit, zou het anders ook niet weten. Na twee rondjes kwam er iets van rust, gaan draven, en aan het werk proberen te zetten. Ging langzamerhand steeds beter. Toen kwam het leidsel onder de staart, dat is dan weer zo'n 'oei'-momentje, maar kon het goed oplossen en zo knutselden we verder totdat ze zich goed liet rijden, dan krijg ik langzamerhand wat druk voor en de laatste rondjes gingen lekker Instructeur tevreden, ik tevreden, paardje echt zeiknat van het zweet ...ze heeft dan dus wel gewerkt.
Kan ook moeilijk inschatten of ze moe wordt / is. Echt geen idee. Nog rondje om stal gestapt, stapt ze zeer enthousiast (kan het dus wel ) rond, koppie erop, vind ik dan wel een soort beloning voor hoe we bezig zijn geweest. Dat ze nog zo vrolijk is. Maar het is ook een paard waarvan ik inschat dat ze zich helemaal kapot voor je loopt dus we moeten zelf goed op blijven letten.
Lekker getraind dus
askazita
Geplaatst: 09-07-11 22:28
even snel een berichtje. morgen heb ik een onderlinge sgw wedstrijd met Asmiro.
we zijn vandaag bij die man geweest die Asmiro gaat beleren, en als ik gewoon wou rijden tussen door kon ik wel wat spullen er neer leggen en af en toe daar rijden. moest maar komen wanneer ik wou ook al kwam ik elke dag en we brengen Asmiro de 18e s'avonds er heen.
vhu ik ga het water niet proberen, wil lekker rijden, veilig terug komen en genieten. In leek gaat hij er gewoon niet in, ik ga 6 aug een andere waterbak proberen. We gaan binnenkort wel weer oefenen, maar ga hem niet over de zeik jagen op een wedstrijd, waarschijnlijk is hij al druk genoeg.
lanouska en haar team zijn trouwens gediskwalifiseerd, hebben poortje verkeerd gereden in de vaardigheid.
ik ga naar bed en morgen om half 8 weg, s avonds verjaardag, zodra ik tijd heb probeer ik wat te posten
dennis gefeliciteerd met de behaalde punten askazita succes
Vervelend dat het spat is, maar wel fijn dat je weet dat het weer goed komt. Eef heeft ook spat gehad en heeft 1 maand volledige rust, lees op een klein stukje wei naast de anderen, en 3 maanden alleen maar stappen gehad. Daarna heel voorzichtig weer begonnen.. beetje loswerken, naast de fiets en voor de wagen maar vooral rechtuit en goed opbouwen. Dit is nu bijna twee jaar geleden en de instructeurs van het menkamp waren er verbaasd over dat ze zo goed liep. Ik moet wel blijven werken aan dat ze het been goed buigt, maar verder hebben we er totaal geen last meer van en ze heeft geen pas meer verkeerd gezet...
6 maanden is lang, maar het is voor het goede doel en het komt dus echt goed!!
VanHuisUit
Geplaatst: 09-07-11 23:05
Gelijk heb je Tallechie, ik had niet in de gaten dat het DIE waterbak was. Balen voor het team van Lanouska, maar goed kan niet altijd prijs zijn. @Askazita klinkt goed, veel succes morgen! @Avaluna leuk dat je dochter op les gaat. Zover is het met onze zoon nooit gekomen hoor, die wil er echt niet op. Erachter vindt hij wel leuk vaardigheid en hindernissen/waterbak of crossen door het bos maar daar houdt het wel mee op helaas
Ik heb nog steeds een beurs hoofd, echt niet normaal dat was toch wel een hele harde klap, kan er ook nog niet op slapen, wel lastig. ben niet duizelig of zoiets maar het is wel vermoeiend
Dennis, gefeliciteerd met je uitslagen! Jammer dat jouw ponys als enige Bixie deden, maar leuk om te horen dat ze beter kunnen met de meiden!
Tallechie, jij bent er tevreden over, maar de jury niet? nou gelukkig vond je het zelf wel goed gaan!
Ik twijfel over een het geven van een vitaminespuit. Sil is nog niet helemaal goed door zijn haren heen en hoorde/las dat een vitaminespuit kan helpen. En nou dacht ik dat het voor de vakantie ook wel handig is voor hem misschien wat extra vitaminen te geven Spuit moet geloof ik in 2e of 3e geven, dus zal ik dan 1ste dag van de vakantie, op de helft van de week en dan aan t eind van de week weer? Wou het ook geven omdat Sil nu door zn graasmasker die hij nu een tijdje om heeft wat minder gras binnen krijgt en dus wat minder grasvitamientjes. Wel krijgt hij bijna elke dag Vital Complete
Dusja wat zou ik doen? Morgen geef ik zowiezo wormenkuur, dus dan maar nog ff geen vitaminespuit
VanHuisUit
Geplaatst: 10-07-11 06:05
Jeetje ben nu alweer wakker, en dus ook klaarwakker. Dus maar even mail checken en dan beland ik hier ook altijd Ik heb Freddy twee maanden geleden een vitamineshot willen geven omdat hij zo mager werd na de tandarts. Maar na een flinke wormkuur (die met lintworm etc dus zo'n dikke zeg maar) en ik hem dus in aparte box zette, plus elke dag schep muesli en emmer luzerne was hij in 2 weken tijd weer goed op gewicht & weer vrolijk. Hij was namelijk ook wat timide (geen wonder hij werd nogal op zijn donder gezeten door Alwyn ). Dus was gewoon kwestie van te weinig eten wellicht in combi met worm, geen idee. Maar vitaminespuiten is soms ook mijn 'laatste redding'. Als een pony gewoon wat krachtvoer krijgt en afgemeten ruwvoer moeten ze daar hun vitamines makkelijk uit kunnen halen.
Trouwens raar dat Sil ook vaardigheid niet leuk vindt de meeste paarden/pony's worden daar erg vrolijk van. Overigens denk ik niet dat het handig is het in je vakantie te geven, dan helpt het niet meer. Ik denk persoonlijk nog steeds dat Sil gewoon op zijn donder moet hebben en je ontzettend in de maling neemt, als hij buiten opeens wel zin heeft trouwens maar dat geheel terzijde Gaat het een beetje met je loge?
Vandaag gaan we naar Space Expo in Noordwijk. Hopenlijk daarna nog even naar het strand, lijkt me lekker! En daarna hoop ik ook dat er nog tijd over is, ga graag nog even naar paard/poowns, is goed teken. Het mennen lijkt vergeleken met Rizanta nog helemaal nergens op , om overhet rijden maar te zwijgen, maar ik heb wel een heel goed gevoel bij haar. Ik vind het zelfs wel prettig dat het mennen nog totaal niet iets is om mee op wedstrijd te gaan want ik denk dat ik dat nog echt niet trek. Dus we knutselen de komende tijd rustig verder
Ik ben moe..... Daan was om 4 uur wakker en wilde niet meer slapen, om half 5 bij mij neer gelegd, viel hij tegen half 6 in slaap, heb hem om 6 uur naar zijn kamer gebracht maar om half 7 ging de wekker
Ik ga me nu klaar maken en richting terrein/veale e.d.