[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:48

Klinkt als echte husseflus reactie Biancocoo.... onze hus Mies is net aan de maat, volgens de rasstandaard en mensen vragen dus ook heel vaak 'is dat een echte husky? Ja dat is een echte husky. Maar mensen zijn dat niet gewend dat kleinere. Nu zal die fokker dat wel vaker zien. De fokker van Mies, geen idee of die er verstand van had maar het klopte wel wat hij zei, zei destijds dat ze ipv in hoogte wel in breedte zou groeien. En dat heeft ze uiteindelijk ook gedaan. Van spriet naar tank zeg maar. Dus misschien wordt jullie jongste wel jouw tank.

Helemaal top, we organiseren een feestje binnenkort omdat we 10 jaar getrouwd zijn dit jaar en beiden 50 worden en nu kunnen we in de school van zoonlief, een leuke ruimte huren. Is perfect, want hier naast de deur. Scheelt veel gedoe in huis hond/kind technisch gezien. Kinderen kunnen dan lekker op het speelplein aan de slag en genoeg ruimte voor alle bezoek plus dieren niet van slag en huis geen enorme klerezooi dagenlang *\o/*

Nou ga zo hondjes uitlaten en ook naar bed... :z

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 00:59

Vhu-leuk feesie....komen we allemaal een bakkie met taart halen :9
Janouk nu dakloos tot morgen
Winoa te koop....ze is zo mooi...maar denk te klein.... -O-
Vanmorgen rondje bos gehobbeld op de ulky,wat een rust in het bos echt ff genoten,en meteen de gedachtte....is er wel nog zo'n pony als sun waar ik zo van kan genieten ? Ze is zo relext,nuchter :? :list:

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:08

Happytime: winoa is 1, 21m maar toont groter.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:43

Leuke pony hoor Inowa, waarom is ze te koop? Je leek er in het topic van zo kort geleden zo blij mee.

@HT heerlijk he zo'n pony <3 zelfde heb ik met Ollie. Echt zo'n maatje. Had ik met Rizanta ook. Ze zijn er dus wel, maar dat helemaal fijne gevoel met een pony of paard is wel zeldzaam. Vind ik dan.
Weet ook niet of het reeel is te verwachten dat als je tweespan gaat doen je dat met beide pony's krijgt. Maar het is wel prettig als het een beetje in de buurt komt natuurlijk. Denk dat je altijd wel een favoriet hebt. Heb zelf vrijwel altijd twee of drie pony's/paarden tegelijk gehad en hoe dan ook, de een ligt je toch vaak beter dan de ander. En zo heel af en toe komt het tot zo'n supermatch. Zuinig op zijn dus.

Zo lekker naar stal :D ga lekker rijden, het bos in het is heerlijk weer.

Eilinora

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:31

Ik werk fulltime en soms zelfs nog 52 uur per week.
Winoa staat op het land maar begint echt nukkig te worden omdat ze niks meer doet.
Ik heb wel de tijd om 1x per week iets met haar te doen maar winoa is een pony die eigenlijk zeker 5 dagen in de week moet werken.
Daarbij wil ik in de welsh pony fokkerij een grotere sectie gaan fokken.
Mijn hart ligt gewoon bij fokken en showen.
Nu wil ik het liefst iets waar ik straks zelf af en toe op kan rijden onder zadel.
Winoa verdient gewoon meer aandacht dan ze nu krijgt.
Ook vindt ik het zonde om een talentvolle pony zoals winoa in het land te laten staan.

Ik vind hopelijk iemand die met haar de sport in wilt gaan, die uitdaging heeft winoa nodig.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:33

@Inowa: je hart volgen, dan komt het meestal wel goed.
@VHU: da's nog eens makkelijk van die school. Thuis geen rommel, ideale oplossing.

Vraagje: iemand ervaring met het Tentenkamp?
Ben er nog nooit geweest en wil misschien in de herfstvakantie met dochterlief gaan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:11

Zeg jullie als ervaren sgmw gangers. Hoe doen jullie dat met proppen op het A traject?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:35

Wij draaien ze in in de rust. Mocht dat niet lukken dan rijden we wegtraject met kalkoenen maar
liever niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:40

Met 6 wedstrijden wil ik mezelf nog geen ervaren sgmw-ganger noemen, maar wij draaien ook proppen in de rust. Wil Rembrand zijn been niet extra belasten door op verharde aldoor met stiften te rijden. Is wel wat stress in de rust, want zo lang duurt die nu ook weer niet (niet dat Rembrand lastig is, maar 10 minuten is gewoon niet lang)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:14

Ik heb nog nooit voor de wagen kalkoenen gedraaid. Dat lijkt me ook niks. Ja met een sterke man misschien. Maar als je maar met z'n tweeën bent en 1 op de kar en 1 ervoor dan mis je al een extra handje.
Lastig. Zal vrijdag eerst eens kijken waar het A traject over gaat, meer asfalt of zand

Vooralsnog heb ik de jeep weer bij de garage. Zucht. Als die zaterdag maar klaar is anders kom ik nergens! Zucht

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:23

Mijn man gaat dan voor Rembrand staan, ik kom van de bok en draai de stiften, we zijn maar een tweepersoonsteam. Nou ja, zoonlief hoort er natuurlijk ook bij, maar die laat ik er en niet voor staan en geen stiften in zetten.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:58

@ baudyh and is voornamelijk weg en weinig mogelijkheid tot in de berm rijden. Wij rijden wel altijd A met kalkoenen.
Wij hebben kalkoenen met een wideapunt er in die slijten niet op de weg. Gewone kalkoenen slijten wel op de weg..
Me moeder gaat ook naar ane.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:54

Mijn instructeur doet ook altijd wegtraject wel met, zelfde principe als bij Lanouska.
Wat leuk Avaluna dat je weer wat aan het mennen bent met Romeo, loopt hij ook nog mee in de springles/is dat gelukt?
En hoop echt voor je dat je auto het doet Baudyh... zou zo sneu zijn als je daardoor niet op wedstrijd kunt...

We waren afgelopen zondag 6e van de 9 deelnemers pony enkelspan. Grappig he. Niet eens laatste 8-)

Bij de boerenbond hebben ze een aanbieding met pensstaafjes. Meurt altijd zo vreselijk :r maar de honden vinden het heerlijk. Als de hondenuitlaat is geweest krijgen ze altijd iets te kauwen zodat ze de tijd lekker doorkomen totdat we weer thuis zijn.

Erg lekker gereden, had wat weg en wat landweggetjes genomen in de hoop even wat groot verkeer tegen te komen. Meer voor mezelf dat ik daar aan gewend blijf }:0 zijn welgeteld een vrachtwagen tegengekomen in 1.5 uur tijd. Verder drie auto's en een brommer. Nou schoot ook niet op dus :7
Op de landweggetjes steeds lekker gegaloppeerd. Ze begrijpt het steeds beter, galoppeert steeds beter door en blijft mooi in een tempo :)

Vanavond bijeenkomst op school, dus zo maar eerst even onder de douche :=

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:22

lanouska schreef:
@ baudyh and is voornamelijk weg en weinig mogelijkheid tot in de berm rijden. Wij rijden wel altijd A met kalkoenen.
Wij hebben kalkoenen met een wideapunt er in die slijten niet op de weg. Gewone kalkoenen slijten wel op de weg..
Me moeder gaat ook naar ane.

Wij pas één keer SWM gereden, maar op aanraden van de ervaren SWM'ers in mijn omgeving ook het A-traject met stollen (proppen) gereden. Geen wideapuntjes, en ze zijn nu idd erg mooi stomp :') .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:47

ik zou met stiften idd niet over de weg gaan rijden..maar je ziet ook wel dat ze het wel doen, maar dan wat lanouska schrijft met widia punten.
bij de sgwm zie je ze vaak tussen het wegtraject en de hindernissen indraaien.
als je dat niet ziet zitten ingespannen, kun je als je snelsluitingen hebt, vlot genoeg even uitspannen stiften indraaien en weer inspannen..kennis van me had een beetje nerveus paardje en deed dat altijd.

verder...geen nieuws..vol dagje gehad..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:55

Ik vind het stiften draaien in de rust met een enkelspan toch wel een ander iets als met twee of vierspan. Enkelspan kun je rondom bij komen. Met stiften op verharde vind ik toch minder goed voor de benen van mijn paard, vandaar dat ik het zo doe. Als je stiften op de weg gebruikt, dan inderdaad met wideapunt, anders hou je weinig over.

Net heerlijke springles gehad. Amerigo en Thabor waren erg braaf.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:20

VHU lekker gereden. Gisteren waren ze mais aan 't rijden, vandaag niet meer?
Verkeer oefenen moet je richting rucphen/'t anker

Ik heb wel nieuws! :):)
Ik heb een week proef op werk!
Als 't bevalt van beide kanten, dan als het goed is fulltime aan 't werk!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:07

Mag ik jullie nog een beetje vervelen met foto's? :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu zijn jullie voorlopig van mij af :o Want nou moet ik hopelijk voortaan werken als 't licht is :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:37

Wat een prachtige foto's Aks, echt schitterend. Mooi licht is er nu he in het bos. Maar stond dat zebra pupske nu echt zo maar in het bos????? Helemaal top van je baan! Lekker centjes verdienen.

Citaat:
Vraagje: iemand ervaring met het Tentenkamp?
Ben er nog nooit geweest en wil misschien in de herfstvakantie met dochterlief gaan.

Ja slechte ervaringen als je bedoelt het tentenkamp van Hyporama in de herfstvakantie in Rotterdam? Ben er twee keer geweest werd er totaal gek van. EN wat je eigenlijk wil is er niet meer. Beter weekje later daar langsgaan en kijken wat er nog is, is mijn ervaring....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:42

Nee, Zebra is huisdier van iemand daar in de buurt :)
Staat dus in de tuin (met nog 1x zebra, en 2x ezel x zebra.)

Ik heb vandaag trouwens een waardebon van 15 euro gewonnen bij ruitersportzaak, met facebook actie. Dacht altijd dat die acties nep waren, hahaha :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:57

*\o/* gaaf!

Dat verkeer daar in Brabant is gewoon lachen want is echt een tractor in het half uur of vrachtwagen en voor de rest wat auto's. Moet er maar vanuit gaan dat dat niet meer ons probleem is dacht ik vandaag :+ bij die ene vrachtwagen was ik nog soort van bang maar Ollie loopt gewoon door alsof er nog niet een vlieg voorbij komt dus tja, waar hebben we het over :+

Wat grappig die zebra's dacht al die staan toch echt niet in het bos hahaha

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:58

Mooie foto's Aks. En succes met je baan !! Hoop dat het was is kan je lekker aan de slag.

tentenkamp bij de HypoDrama. Tja ben er ook een paar x geweest 1x voor leren rijlaarzen dat
was dan wel weer leuk.

Dit weekend gaan we naar center parcs met de familie en daar is ook een manege. Nu wil mijn pa
op buitenrit hij gaat zijn cap, handschoenen en bodyprotector meenemen. Als het door gaat volgen
er foto's !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:01

Aks: super van je baan, ook al is het niet helemaal je richting. En je foto's... :~ Ik voel me nu wel een enorme stumper met de plaatjes die ik aflever. Dacht al dat zebra huisdier was, gezien de hooiruif ;)
Maisie: wat leuk, alvast veel plezier.
VHU: is nu zelf ook verkeersmak :D

Nu naar bed, eens een nachtje gaan slapen en bedenken wie ik morgenochtend wil gaan pesten. Amerigo of Rembrand...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:07

:wave:
Ik leef nog hoor. Momenteel een beetje in de meeleesfase.
Dorpsfeest hier, dus van vrijdag t/m vandaag in het feest, helemaal leuk en gezellig :):) Morgen nog vrij maar dan ff aan de studie, dan vrijdag nog een dag werken en dan weer weekend.
Verder niet zoveel te melden, het gaat allemaal z'n gangetje hier wel.

Las wat over proppen op asfalt. Ik hou er nooit zo van maar weet dat ze idd wel wegtraject rijden met. Ik heb nog nooit SGMW gereden dus weet niet wat ik zou doen.
Verder zag ik mooie foto's voorbij komen!
En Winoa te koop, en VHU een pony erbij (als het goed is...).
Lessen die lekker gaan en mensen die fijn gereden hebben. Altijd goed!

Nog even 2 fotootjes spammen :D
Afbeelding

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:59

mooie foto's van zebra en van royaltuh,vooral die laatste is mooi! <3
maisie leuk weekendje weg en je vader die gaat rijden....welk park gaan jullie heen?
hipporama: zo dat is lang geleden dat ik daar geweest ben....meer dan 10 jaar zeker O:) kocht daar altijd weer spullen die ik eigelijk nooit ging gebruiken :x

ik heb me heel dapper opgegeven voor mini-marathon zondag.... O:) word ons eerste parcours .....maar ik krijg een super groom achterop die me erdoorheenloodst! :))
ik vind het best wel spannend.....tjonge en dat voor een dressuurmuts :=