[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:35

Goedemorgen,

Biancacoo en Tine allebei al vroege vogels :-)

Lees wel steeds bij, maar heb weinig toe te voegen geloof ik.

Oja, we gaan Mick leren springen aan de longeerlijn. Hij had nog nooit een balkje van dichtbij gezien en moest heel erg wennen dat hij daar veilig zijn beentjes over kan zetten, haha, hij bleef eerst met een voorbeentje erover heen hengelend staan. En besloot daarop in volle galop de andere kant op te rennen *held op sokken*. Toen maar even aan halstertje meegenomen en samen met hem over de drie balkjes gelopen. Hij moest er beetje bij snuiven, maar durfde daarna natuurlijk wel allen := Al snel deed hij het in een drafje, helemaal trots denderde hij over die balkjes heen, maar hij raakte het balkje, dat rolde weg en hij struikelde er half over, tsja, toen moest hij van schrik natuurlijk weer even rennen... Gelukkig heeft hij toch begrepen dat die balk hem niet achterna komt en geen slagtanden heeft, want na deze wat stroeve start, leek hij er zowaar plezier in te gaan krijgen en ging uit zichzelf in een galopje. Ik heb hem eerst maar even van de balkjes weg laten lopen zodat de hulptroepen de balkjes hiervoor even geschikt op 3 meter afstand konden leggen en daarna mocht meneer het in galop proberen... en ja hoor, hij ging er met oortjes strak rechtop in zo'n driehoekje bovenop z'n kop overheen en begon zowaar een echte springbeweging te maken, met zo'n afzet, mooi om te zien. Deze kennismaking hebben we het maar even bij balkjes op de grond gehouden en nu ga ik van die kunststof springblokken halen, kan ik aan de longeerlijn beetje oefenen zo.

Is echt wel leuk om zo een paard iets nieuws te leren, je ziet dat hij erg zijn best doet en het ook nog beetje spannend vindt <3

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:44

genieten he smick...
je ziet zo'n dier echt denken en dat is toch zo leuk om te zien... :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:03

Tine, oh lekker poffertjes !! :9 :9 :9 :9 :9
Smick..haha..leuk om je paard zo kennis te laten maken met voor hem wat nieuws ! gaaf he ?!
Bicci ook weer vroeg op...ga je nog een rondje karren met breez ? mooi weer voor ! :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:34

:)) zijn we wel van plan, manlief is ook net wakker,
dus zo ffkes lekker broodjes bakken an ontbijten.
dan denk ik richting stal :D

wie gezellig rondje mee wilt, kan en mag hoor :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:04

Mogge,
@Bicci, heel veel plezier vandaag en lekker genieten :j en ik wil wel mee ... jammer dat je zo ver weg woont -O-
@sMickey, ook heerlijk genoten van knappe Mick en lekker aan de gang geweest met nieuwe dingen :):)
@Biancacoo, waardeloos dat je restaurantbezoek aan 'De Twee Gouden Boogjes' niet goed 'gevallen; is :(:)
@Tine, lekker poffertjes gebakken :9 , hier al het gehele weekend lekker aan het eten :o . Morgen weer het strenge regime en vandaag mag ik ook nog even genieten :9

Ik ga na mijn bakkie :9k een buitenrit met Bruutje maken en vanmiddag ga ik de paarden van mijn vriendin nog even rijden. Morgen komt ze weer naar huis dus dan hoef ik alleen Joekel nog maar te rijden ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:09

Goedemorgen!! Het is zeker lekker weer. Mijn moeder doet mee aan de kustmarathon de wandelmarathon dus die is vanmorgen vroeg gestart.

Ga zo ook lekker naar de pony's beetje prutsen. Zadelhok eens uitmesten en nog wat doen met de pony's.

Ik vind de mac wel lekker heb er ook zelden last van maar mijn vader kan er ook niet goed tegen. Weet ook niet hoe dat komt.

Smickey leuk werken met balkjes zou ik ook wel willen doen maar hebben geen balken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:11

@biancacoo en tine; is met computerprogramma gemaakt :D
Artrage 2.

Nou, ik ga gauw tanden poetsen, zometeen naar Beesd voor de sneak preview van de V40 cross country :) :):)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:46

@Bic: Heel veel paardjesplezier, het wordt mooi weer! O en Bic, keigaaf dat je in 't Brook-blaadje stond :))
@Biancacoo: Was echt supergaaf, ik had niet gedacht dat hij er zo'n lol in zou hebben, maar hij werd steeds enthousiaster. Ben nu al heel benieuwd of hij ook echt een sprongetje maakt als balkje niet meer op de grond ligt. :)) Hoe gaan de hondjes, het wordt al lekker fris genoeg voor jullie om te trainen denk ik he?
@Ollie: haha, lekker aan het smikkelen en morgen weer streng. Zo knap hoe je dat nog steeds volhoudt! Een stalgenootje is ook nu poos bezig en al bijna 25 kilo lichter… zucht, wou dat ik dat nou eens kon. Veel plezier met buitenritje en het rijden ohz, prachtig weer voor!
@Maisie: fanatieke wandelmams :D Ik vind Mac op z'n tijd ook wel eens lekker, maar dat hoeft niet vaker dan eens per jaar (behalve Sunday ijsje :9 ) Balkjes en hindernismateriaal ligt bij ons zat op stal. Alleen niet van die kunststof springblokjes, die ga ik zelf aanschaffen, vind ik wel zo veilig met longeerlijn eraan, moet er niet aan denken dat beestje z'n best doet en bijvoorbeeld een staander op z'n lijf krijgt, ja, ik weet 't… ik ben een watje :+
@Aks: knap gedaan zeg, verborgen talent en geen idee wat de V40 cross country is in Beesd, maar have fun :D (en hoe gaat ie?)

Zo, ik zit met flaptop op schoot, probeer me te verdiepen in websites bouwen, iemand hier nog verstand van css en html? Ik kom er niet aan uit, heb een linkerkolom en een 'contentbox' geprogrammeerd, maar de linkerkolom moet doorlopen tot de footer aan de hand van de invulling van de langste kolom, de contentbox, maar de achtergrondkleur stopt daar waar de inhoud van de linkerkolom stopt… grrr al van alles geprobeerd...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:48

WSPA blaadje :o :o

ik word nog eens beroemd :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:51

oeps :o
jij bent al beroemd joh! In de krant gestaan, een eigen website, vaak bij omroep brabant en radio enzo... gewoon onze topic-BNer :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:52

:o :o :o :o

zolang WSPA en Brooke er maar iets mee opschieten dan.. :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:59

kun je niet een enjoy the ride rit organiseren in Pannenhoef ofzo waarbij deelnemers sponsorgeld ophalen voor jouw goede doelen???
dat iedereen sponsors zoekt per gereden km??? Ook voor kids mss leuk???

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:01

hmm...
das misschien wel leuk plan idd...

*gaat in de plannen-bus met "nieuwe ideeen" *

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:22

@Prinsje: voor jou ook hier nog even een heel dikke knuffel :(:) . Wat ben je lekker bezig met Mick +:)+ , ik ben benieuwd hoe hij het verder gaat oppakken. Ik moet altijd lachen om Connor met Liesje, die probeert er als echte marathonpony mooi langs te piepen _O- .

@Tine: gefeliciteerd met Thabor. Sneu voor je zoontje :(:) .

@Aks: mooi :j .

@Ollie: oeh, dat ziet er lekker uit :j . Wat heb jij/doe jij ook alweer voor dieet? Hier moet er ook echt wat van af, maar erg moeilijk.

Vanmorgen al wezen fietsen, zo lekker een ritje maken en vanmiddag een speurtocht lopen in het bos met het gezinnetje en lekker een hapje eten <3 *\o/* .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:34

Dag allemaal! Iedereen lekker bezig :D heerlijk weer ook!
Hier al voor dag en dauw naar stal want ik had gisteren onze wekelijkse lange rit willen doen maar doordat Bente zo in de stress zat was dat dus niet gelukt. Geen spijt van eigenlijk want wow wat was het ongelovelijk mooi vandaag in het bos.
@Bicci heb vandaag super mooie route van plm 30 km gedaan, mocht je Enjoy the Ride willen doen help ik je graag mee :j
Bente bleef maar sjouwen, wat een heerlijk paard is het toch. Ik voel me als ik zo heerlijk aan het rijden ben met zo'n fijn paard in prachtige omgeving echt een bevoorrecht mens ...
Afbeelding

Nu snel douchen & omkleden want nog naar verjaardag, iedereen fijne voortzetting :evaw:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:31

iedereen heerlijk aan het genieten van het mooie weer, zalig zeg!
meteen deel 2 geschilderd aan mijn concourswagen en die is nu af *\o/* droogt lekker met dit weer.
zag dat hier van een menpaard een springpaard word gemaakt :j leuk ff een afwisseling,die blokken zijn erg handig en veilig.
VHU heerlijk gereden,wat genieten met zo'n braverd.
en de mac......geef mij maar gewoon een klein frietje....meer niet(na ooit heeel ziek te zijn geweest van een burger daar)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:26

Iedereen lekker genoten vandaag *\o/* , ik heb ook een heerlijk ritje met Bruutje gemaakt.. hondje lekker mee los naast de kar en vanmiddag twee paardjes gereden...

@Avaluna, het Cambridge dieet alhoewel het sind vrijdagavond even geen dieet in huize Kegel :o :9 .... morgen gaan we er weer flink tegenaan... :o :P en gaan we de laatste kilo's te lijf ~~}> en jij hebt ook een gezellige 'familie' zondag +:)+
@VHU, vriendin en ik willen wat vaker er op uit trekken om een mooie rit onder de man te maken... kunnen we niet een x afspreken dat wij jullie kant op komen en dat we dan gezamenlijk een rit maken (bijv die jij vandaag hebt gemaakt? ) ... vroeg opstaan is voor ons geen enkel probleem :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:53

heerlijk VHU! :)

Hier ook mooie dag gehad :)
@prinsje; V40 in Beesd was nieuwste model van Volvo wat sneak preview had :D

Daarna nog lekker naar stal geweest :) Rondje met de kar.

En nu helemaal gaar :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:01

allemaal genoten van het mooie weer ! super.
ollie ik vind het knap van je ! super volgehouden, nu die laatste 5 kilo nog, je kunt het !
vhu lekker gereden met Bente, super genieten volgens mij ! leuk die oortjes op de foto !
HT, dat vraagt wel om een foto van je concourswagen !
avaluna, was de speurtocht leuk ?
smick, geen idee van ccs..en ht watte ?? en footer..was da ??
Aks. met een pc programma, en ik maar denken dat je met verf in de weer was ! :+

Eagle die doet het supergoed op het voer van de DA..dus ook die voelt zich veel beter, voor nu dus even wat geluk hier...en ik droom alvast weer verder van sneeuw en mijn 4-voeters en mijn slee..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:02

:wave:

Hier erg :O en %) .

Maar goed, vanmorgen wel weer gemend met Thabor. Ging best goed, op een paniekmomentje na. Paard kan het allemaal, alleen ik moet die angst zien kwijt te raken. Wel erg mooi te zien hoe snel hij vooruit gaat. Daarna Rembrand gemend, maar ging niet zo goed. Waarschijnlijk ook omdat ik zo vreselijk moe was en klappende koppijn helpt ook niet erg.

Vanmiddag heeft zoon les gehad. Pony was nog steeds stout, vertikte het gewoon om in galop te gaan, maar instructrice heeft het heel goed aangepakt. Aan het einde van de les hebben ze zelfs nog een klein sprongetje gemaakt. Woensdag heeft hij weer les. Zoon is gewoon net nog iets te klein, jong, niet sterk genoeg om pony hier even door heen te zetten, maar als hij nu weet vol te houden, dan komt het wel goed. Denk dat over een half jaar of zo deze problemen verdwenen zijn.

Nou, ik ga zoon in bad stoppen en daarna hoop ik heel vroeg naar bed.

Sorry, even geen samenvatting of iets. geen puf.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:02

:D @biancacoo, da's het mooie van dat programma :D
Lekker kliederen zonder te kliederen :D

Super van eagle! :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:26

@Ollie en VHU: mochten jullie rit gaan maken sluit ik ook graag aan als dat mag :))

Avaluna lekker weertje benut met fietstochtje, gezellig!
VHU superrit gemaakt!
Ollie: ook genoten met ritjes!
HT: verfklus afgemaakt, superhandig, met dit weer droogt de verf tenminste! Benieuwd naar resultaat... fotootje???
Tine: de pony blijft stout en zoon toch weer goed afgesloten, super zo'n doorzettertje zeg!
Aks: heeft nieuwe Volvo model ge-sneak-previewed en schoon gekliederd

En nu heerlijke zondagavond gewenst allemaal! Straks lekker BzV kijken, alhoewel ik het vorige week tergend langzaam vond gaan en het een heel saaie uitzending was, dus hoop op beter vanavond :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:38

@Ollie: ik ga eens kijken wat dat dieet inhoudt (niet veel s(n)oeps, ben ik bang ;) )

@VHU: mooie rit gemaakt.

@Tine: Thabor lekker vooruit en zoonlief met hulp goed doorgezet.

@Biancaoilona: fijn dat het zoveel beter gaat met Eagle.

Speurtocht niet meer gered, maar wel anderhalf uur naar buiten geweest, samen met dochterlief <3 .
Eerste stuk is manlief even mee gelopen, want moeders vind het nog wel spannend :o , daarna een stukje bos en toen het veld in, helaas werden bieten gerooid en kar stond net langs het pad, als hij ging lossen vond ik toch te spannend, met zo'n jong kind op de pony... dus alternatieve route. Moesten we op een gegeven moment over een viaduct, dat vond dochterlief wel spannend, maar ging prima, nog allemaal ontwortelde boomstronken tegen gekomen en op de terugweg moesten we in het bos over een rooster.
Nu ben ik hier een kleine twee jaar terug bijna verongelukt met paard..., dus erg spannend. Liesje was er met de koets wel eens over geweest, dus dochter voorop gestuurd, Liesje wilde niet, ik wilde al omdraaien :o , maar dochter leert natuurlijk met springen niet op te geven en door te zetten, dus pony erover heen en wij erachter aan +:)+ . Heel trots op die twee :j <3 .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:37

Wat een superknappe kinderen hebben we toch in het topic! Echte doorzettertjes, geweldig :j Leek me altijd zo leuk om te doen met kind en pony op pad :)

Citaat:
@VHU, vriendin en ik willen wat vaker er op uit trekken om een mooie rit onder de man te maken... kunnen we niet een x afspreken dat wij jullie kant op komen en dat we dan gezamenlijk een rit maken (bijv die jij vandaag hebt gemaakt? ) ... vroeg opstaan is voor ons geen enkel probleem

Citaat:
@Ollie en VHU: mochten jullie rit gaan maken sluit ik ook graag aan als dat mag

Zeg maar hoeveel km en in wat voor tempo of bijv hoe lang je een rit wilt maken (doe maar per pb anders 'vervuilen' we het topic }:0 ) en ik knutsel wel route in elkaar, gezellig! Ik kan zelf het beste op zaterdag evt zondag. Het is bij ons afwisselend, bos, landweggetjes, berm, langs akkerranden, van alles wat zeg maar. Gaan jullie trouwens Rockanje rijden, Enjoy the Ride wordt daar 20 oktober geloof ik georganiseerd, kan zowel mennend als onder het zadel?

Rit van vandaag bleek bij goed nameten trouwens 34 km.... verste rit die ik ooit heb gemaakt met Bente 8-)

Onder wat voor deken hebben jullie je paard al staan (als je hem eronder hebt)? Ik heb Bente vandaag maar onder haar 150 grs gezet, haar haren stonden vanochtend overeind (ze stond onder 0-grams).

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:41

Weten jullie dat enjoy the ride organiseren (origineel) een bak geld kost? 150 euro ofzo dacht ik.
En kan alleen als je gecertificeerd manege/stal bent.

@VHU; deken? Rambo Sweet Itch Hoody ^) Met van dat warme weer als vandaag durf ik hem ook nog echt niet af te laten..