@ bianca hier gaat alles zijn gangetje. bij ons is dit al het 3de paard in 6 jaar tijd wat naar de eeuwige jachtvelden gaat en vorige week natuurlijk ook het paard van harry.
gister avond een super les gereden met okkie en jilke deze 2 hadden al in geen 2 jaar naast mekaar gestaan. maar liepen of als ze de dag te voren nog samen gelopen hadden. stap, draf, middendraf, verzameling. halthouden achterwaarts ze liepen echt super en ook nog redelijk aan het bit dus een heerlijke les gereden. dat doet een mens weer goed
Ollie1
Geplaatst: 19-01-12 15:12
IngridM schreef:
Leuk Ol ! Was dat soms heeeel toevallig die zwarte merrie ?
Fijn dat je weer thuis bent Buckje
VanHuisUit
Geplaatst: 19-01-12 15:29
@Buckje fijn dat je weer thuis bent en wat een leuk topic, wordt een mens vrolijk van. Mijn (ex-)zwager heeft borderline... @Lanouska wat heerlijk 'gewoon' even mennen met verrassend fijn lopend tweespan, dat helpt de zinnen verzetten @Tine ik vind het maar moeilijk voor de kinderen vandaag de dag dat ze en digitaal en 'ouderwets' moeten leren klokkijken heeft bij zoonlief knap lang geduurd voordat het er enigszins inzat @Ollie hahaha een vos verliest misschien de haren maar niet de streken (positief bedoeld he), wat heerlijk zeg even op peerd en oei....wat zul je dat gaan voelen morgen @Biancocoo we zijn zeer benieuwd naar de helm @Eefielover ik heb geen ervaring met treibbal.... met onze vorige hond heb ik wel soort van agility gedaan (zeg maar 'gewoon' parcoursjes afleggen) dat vond hij zoooooo geweldig totdat hij slechter ging zien en er wat te stram voor werd. Onze husky vindt dat soort dingen allemaal erg beneden haar stand, haalt zo af en toe als het haar uitkomt flostouw of balletje, maar daar heb je het speel-technisch gezien wel mee gehad @Tallechie ach die Daantje toch arm mannetje zal zich wel niet fijn hebben gevoeld, hoop dat jullie wat hebben kunnen slapen allemaal En Naaltje zit op facebook, enkelen van dit topic ook, zo hoor je nog eens wat van elkaar Denk dat ik weer bij ben
En ja ik had ruzie gemaakt, nou ja, ruzie, ik zeg dan gewoon wat ik ervan denk wordt niet altijd op prijs gesteld, erg jammer dan en ik was gisteren in een pestbui dus ....
Vandaag was ik alweer om 7.30 uur op school maar wel alles kunnen doen wat ik wilde doen nu alleen nog paar werkstukken van commentaar voorzien (ga ik morgen pas doen hoor) en dan ben ik weer 'bij' (en dus niet meer chagarijnig ).
Biancacoo
Geplaatst: 19-01-12 16:02
VHU dat klinkt als een echte husky..waarom zou je iets ophalen als een speeltje en zeker keer op keer, die husky's zien daar het nut niet van in.. fototje van het ontwerpje van helm.......is nog lang niet af hoor... Hier het eerste ontwerp op de helm, hij is als ondergrond kleur nu nog blauw maar blijft dat niet.... gezicht, husky en besneeuwde bergen......voor wie het niet onderscheiden kan op deze wazige foto dit staat dus op beide kanten van de helm.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-01-12 16:20
Moooooi Biancocoo
Zitten die honden van jou je ook zo aan te kijken van ja, hallo, waarben je nu mee bezig, gooi je het nu weer weg, ik ga me ergens anders mee bezig houden Ik vind dat dus zo geweldig aan die husky's Of als iemand denkt ze even bij zich te roepen (van die mensen die denken dat ze 'maar moeten leren te luisteren'), lopen ze gewoon weg Als je boos wordt kijken ze de andere kant op en doen echt niets meer voor je. Heerlijk
Zoonlief komt net thuis met een gehaakte ketting 'voor jou mama' en heeft morgen met vriendjes afgesproken dat ze daar gaan spelen ipv hier (vader die oppaste was het er gelukkig mee eens moest toch thuis zijn) dus ik heb morgen toch paar uurtjes voor mezelf En de zon schijnt hier ook nog.
't Moet niet gekker worden hahaha.
tine10
Geplaatst: 19-01-12 16:57
Hier geen zon, komt net een enorme hagelbui met zware windstoten over. Dus ik ren naar achteren voor de paarden. Staan ze gewoon met de neus aan de grond, die paar grassprieten die er nog staan op te knabbelen. Gekke beesten.
Heel herkenbaar, honden die het beneden hun stand vinden een bal te halen of andere spelletjes. Mijn Akita trok daar ook haar neus voor op.
VHU: morgen toch even vrij, lekker. Ik leer hem maar eerst ouderwets klokkijken. Bianca: gave helm Buckje: fijn thuis, jammer dat je niets aan de opname had. Ik vind wel dat ze heel laks reageren. Jij loopt weg, en enige dat ze doen is telefoontje. Je zou verwachten dat ze iets meer hulp zouden bieden dan. Lanouska: fijne les gehad. Ollie: jij gaat spierpijn krijgen Maar super dat je het hebt gedaan.
Ik zit niet op facebook of andere van dat soort dingen, dus mis Naaltje wel heel erg zo.
Nou, ik ga zoontje hier weer helpen.
Biancacoo
Geplaatst: 19-01-12 17:23
dank jullie wel, helm word vast wel wat denk ik zo. Ja die poolhonden zijn geweldig qua karakter....als je nagaat wat voor overstap ik gemaakt heb...van border collie die overal maar dan ook overal naar luisterde naar husky....en ik vind het fantastisch !!!! dit zocht ik.....maf he ?! heb een mooie plaat gemaakt met bubbels...maar weet niet wat ik er nu verder mee zal doen..iemand een idee ??? ik zal even een foto plaatsen, dan hebben jullie een idee...er moet nog iets op maar wat ? zijn trouwens mij eerste eigen gemaakte bubbels, dus ben best blij met het resultaat..hihihi
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 19-01-12 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt
avaluna
Geplaatst: 19-01-12 17:23
@VHU: kun je toch lekker naar de paardjes!
@Ollie: wat stoer, en voor herhaling vatbaar? Ik heb gemerkt na al die jaren het rijden onder het zadel toch wel erg te missen!
@Buckje: dat is zeker niet fijn , maar gelukkig ben je nu weer lekker thuis. Wat leuk, die foto's en die kleine meid .
Hier heeft het de hele dag flink geregend, helaas, in het vervolg maar eens naar de weersverwachtingen kijken, voordat ik iets met de paardjes plan
Ik kreeg vanmiddag van iemand nog foto's van Romeo van afgelopen zaterdag toegestuurd. Tja, is toch echt mama's my little (fat ) pony...
En op 't eind, arme pony, hard gewerkt.
avaluna
Geplaatst: 19-01-12 17:24
@Biancao: flink aan het brushen, ik vind het toch zo gigantisch knap
Wat een gave pony avaluna...superstoer...hoe groot is die ??? lijkt op een 2e snuitje...
avaluna
Geplaatst: 19-01-12 17:43
@Biancao: ik moet hem eens meten, maar een kleine C, zoals het uit ziet en dus een stukje groter dan Snuit.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-01-12 17:50
Sterker nog dat is een 2e Snuitje wat een heerlijk ding zie hem zo rondstuiteren O lees dat hij groter is, dan is het een mega Snuit
De bubbeltjes .... beetje dromen/waterlandachtig? Mijn zus is helemaal weg van bordercollies maar ik word er een beetje paranoia van als een hond zo enorm met zijn/haar baas bezig is, heb het gevoel dat ik steeds in de gaten word gehouden Voel ik me steeds schuldig als ik niets met ze doe Maar als ik ze in actie vind ik ze echt zo gaaf !
Ik zou heel graag nog een wat kleinere hond erbij hebben, als gezelschap voor Mischa, merk dat ze gezelschap mist. Ik ben toch wat vaker van huis sinds paard/poown in Rijsbergen staan. Dan gaat ze wel vaak mee, maar dan stop ik haar daar in de box want ze kan daar niet gewoon zijn omdat de hondjes van de stalhouder haar nogal molesteren (ze vindt ze doodeng en bijt niet van zich af....). Als ik dan een tweede erbij heb kunnen ze gezamenlijk in de auto blijven of in de box en het is ook fijner als ze alleen thuis is (want dan is er nog een hondje). Dus ben wat bij de asiels aan het rondvragen / neuzen / internetsites afstruinen e.d. We hoeven niet zozeer een pup namelijk, mag best oudere hond zijn (tot zo'n jaar of 7), als ze maar sociaal, zindelijk en niet te waaks zijn, vriendelijk voor kinderen (beslist geen bijter of grommer).
tine10
Geplaatst: 19-01-12 18:34
VHU: je vindt vast wel iets. Wij halen ook steeds honden of katten uit het asiel. Hier juist wel de oudjes, omdat niemand die wil en wij gewoon gezelschap voor onze Leo zoeken. Het oudje wat we nu hebben, hebben we alweer bijna 2 jaar. En hij doet het nog heel goed. We hebben er ook wel eens een gehad, die we na een maand moesten laten inslapen. Maar als je even goed zoekt, zijn er zat leuke honden in het asiel.
Zag net toen ik de paarden ging voeren een hongerig roodborstje, dus maar wat voer (muesli) van de paarden toegeworpen en hij ging heel snel eten.
Hallo allemaal!! Weer terug van een dagje werken en nu dienst, het is weer heel rustig, hopen dat dat zo blijft.
Heb alles bijgelezen, maar ben ondertussen ook aan het koken, dus weinig tijd voor samenvatting.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-01-12 18:48
@Tine onze vorige hond kwam ook uit het asiel. En bij mijn ouders hebben we een keer een pup gehad, maar voor de rest ook honden uit het asiel, stuk voor stuk fijne honden. Helaas kan ik niet zomaar uitzoeken wat ik zelf het leukste zou vinden want met kinderen over de vloer en ook een stadse omgeving (lees veel andere honden, prikkels als mensen die willen aaien of juist vervelend kunnen zijn, buren die het natuurlijk niet prettig vinden als ik per ongeluk een nogal snel blaffende hond erbij zoek e.d.) moet ik wel goed opletten wat we in huis halen. En dan moet het ook nog passen bij Mies Maar komt inderdaad vast wel wat langs. Wat oudere hond is ook wel fijn voor met wandelen heb geen zin om weer uuuuuuuuren door het bos te moeten sjouwen of elke dag de ochtend beginnen met rondje fietsen (heb ik jaren gedaan met de andere hond en ook met Mies).
Je bent echt wel een kanjer Frensie, zo met je werk, super!
**gaat eten koken**
Ollie1
Geplaatst: 19-01-12 19:17
@Avaluna, wat een lekker ding zeg . Ik zeg met Brutus in het tweespan @Biancacoo, je cap wordt écht gaaf en knap die bubbels doe je dat met een speciale airbrush techniek ? @Lanouska, wat fijn dat je les zo goed ging en dat het tweespan het zo goed deed even een beetje positieve energie na alle ellende....
En dames ik zal zeker morgen spierpijn hebben, maar ik heb zo'n energyboost gehad, dus dat neem ik op de koop toe ... En ik mag een paardje van iemand bij gaan rijden.... wil het proberen.... echter mag het niet ten koste gaan van mijn eigen beestjes
Bovenkant valt wel mee maar die andere 2. Ik vind m best schraal ja. Mag wel iets bij.
Buckje
Geplaatst: 19-01-12 19:40
Hoe ga ik dat doen ? Hij krijgt veel hooi (Hooi wat de boer zelf hooit) het is van afgelopen zomer dus ik durf niet onbeperkt te geven. Een halve kilo muesli + kwart sportbrok, bekertje omega 3,6,9 loopt wel flink 5 keer per week..
misschien iets minder hard trainen? IPV 5x intensief 3x intensief en 2x wat rustiger? Wij voeren bietenpulp bij zit weinig in maar zet wel aan.
Biancacoo
Geplaatst: 19-01-12 19:53
die bubbels is echt een flauw trucje hoor ollie.... misschien lucerne ?? bijvoeren buckje.... Lanouska wat lekker dat het 2-span zo goed liep !! toppaarden zijn dat toch ook !! ben ik best jaloers op hoor.... Ollie wat stoerrrrr, super dat je een paardje gaat rijden, lijkt me heerlijk, ik mis dat wel.... helaas is melody voor mij te klein mocht ze wel helemaal opknappen, ze is nog niet goed, wel ietsje beter !! vhu wat leuk dat je een maatje voor mies zoekt, geduld de juiste komt vast langs !!