[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:11

@Lanous gaaf snacken met 4-span! Hebben wij ook in het bos gedaan afgelopen zondag, ijsje eten, grappig he.
@IT vwb Snuit, nee hoor afgelopen weken zijn voor mij zo vreselijk ingewikkeld en ingrijpend geweest ik wil nu gewoon rust.

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:17

het was ook maar een opgooi/ideetje ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:18

Tine, wat heerlijk die foto's! :+:

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:25

@ vhu ik ben ook wel is met paard en wagen door de mcdrive heen geweest en dan kijken ze toch wel even raar hoor

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:26

@Biancao: ik vind het wel heftig, maar gelukkig dus een goede prognose :(:) . Sterkte om de zes maanden door te komen.

@Tine: wat gaaf en ook Rembrand d'r voor. Zoonlief in zijn nieuwe outfit, heeft hij nou ook al "leren" kont? Dat is dan wel lekker stevig zitten.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:30

leuke foto's allemaal.

ben vandaag bij de stal wezen kijken waar Asmiro beleerd wordt,
ziet er allemaal wel leuk en netjes uit liepen 4 b-ponys en een e-pony en een paard.

en ik had vandaag toch nog even gesprongen met Asmiro,
2 hindernissen op de gebroken lijn gezet zodat ik ook mooi 8tjes kon rijden en het ging goed.
nu geen gekke sprongen ofzo van alles 1 keer een balkje verder niks.
morgen de dressuurwedstrijd ben benieuwd hoe het gaat, want ik heb niet echt geoefend eigenlijk :o
en zondag de onderlinge sgw ;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:02

<3 Hoi hoi,

Hele drukke week gehad, spannend met 2 2e solli-gesprekken en gespannen sfeer op werk, nog wat vergaderingen voor de vereniging waar ik in bestuur zit, dus: hoofdpijn (niet gek)
Ik ben op m'n mobieltje even aan het bijlezen, maarrr alles vergeten toen ik m'n Harley op de foto bij VHU langs zag komen... Helemaal verliefd <3

Wel nog keertje Har gelongeerd en ohz gereden, ging supergoed... Tot vanavond met de kar...

Dikke DRAMA...
Wat kan ie steigeren zeg, ik ben vanavond echt geschrokken en vriendlief nog meer, die twijfelt of tie nog wel verder wil, was heel bang dat Har achterover op de kar zou klappen. Gelukkig geen ongelukken en hij staat weer ip stal, maar we durven even niet meer en de plannen om eigen kar aan te schaffen gaan even in de ijskast vrees ik...
^)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:21

Even snel visite is net weg

mijn moeder gaat even kijken naar anderen, maar denk wel dat het goed komt, tot later

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 07:21

Prinsje wat vervelend dat hij gaat steigeren. Wat is de oorzaak? angst???

Ik ben inderdaad niet als eerste, mijn moeder gaat even kijken hoe anderen het gaan doen, maar denk dat het wel goed gaat komen nu. en anders vraag ik wel even iemand.

Lanouska ik kom nog wel even buurten, alleen ga veale tussentijds wegbrengen, dus ben n iet heel lang op het terrein.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 07:48

Succes vandaag Tallechie!

Oorzaak lijkt idd angst, maar het angstige voor ons is dat het niet minder wordt maar heel onpeilbaae is qua heftigheid, gisteren de omheining van de bak gesloopt omdat we overal met kar en al overheen denderen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 07:58

Jeetje PrinsjeH wat een toestand! Dat is inderdaad niet normaal en ook niet iets wat je zomaar aan de kant zet in je hoofd. Wat ontzettend zonde want hij deed het zo goed. Wat bizar zeg dat hij zo gaat flippen, dat verwacht je toch niet (en je zult altijd zien bij die waar je het van verwacht gebeurt het niet en bij die paarden dat je denkt dat zit wel goed zit gebeurt het wel, bah!) Ik weet niet wat ik zou doen maar denk dat ik persoonlijk zou afgaan op het oordeel van Peter over dit. Hij heeft de ervaring om te kunnen inschatten of het toch nog goed gaat komen of dat het te gevaarlijk is / zal gaan worden. Ik weet niet of je samen op de wagen zat of dat Peter er ook bij was? Misschien dat in de onervarenheid je bent gaan inhouden ipv voorwaarts rijden en dat hij daardoor steeds meer is gaan steigeren (heb ik met Snuit gehad). Met Snuit was er toen geen omheining maar wel een drukke weg waar we overheen schoten gevolgd door een heg waar we ook doorheen gingen, dat lijkt dan minder dramatisch want er is niets 'stuk' maar dat was (ook) levensgevaarlijk. Je ziet hoe hij nu loopt, het hoeft niet het einde van het mennen te betekenen. Bij mij was het achteraf gezien echt mijn onervarenheid. Hoe dan ook het is wel gebeurd en ik vind het echt heel naar voor jullie :(:)

Wij hebben vanmiddag menles, zal de schade eens bekijken :n

@Tallechie veel plezier!

Weet niet of het bij jullie allemaal ook zulk grauw weer is :\ hier beetje niks zeg.
Manlief slaapt nog, zoonlief ligt nog in coma, ik ben maar aan de :9k gegaan :O beetje bijkomen.

Iedereen fijne paardendag gewenst, take care.

@Tine wat een supergave foto's, wat knap van jouw paarden en wat leuk dat nu iedereen met de paarden en de pony bezig is. Die foto trouwens van P die wegloopt met zijn pony, echt om op te vreten <3

**even ge-edit op dt fouten :o **
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 09-07-11 08:08, in het totaal 4 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:01

Het is hier nog niet zonnig, maar kan wel zonder jas buiten lopen.

Mijn vader is al naar stal, veale wordt gewassen en gevlochten, ideaal.

Ik ga zo heen om vaardigheid te verkennen en daarna veale ophalen

Zodra ik kan zal ik een update plaatsen hoe het gegaan is vandaag en als we morgen mogen starten

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:06

Hey VHU, volgens Peter komt het echt goed, dat heb ik gelijk gevraagd, ik heb m nu gevraagd om toch paar keer Harley in te spannen om te kijken of het dan beter gaat, het is echt alleen als Harley het idee krijgt dat hij stil moet staan en dan de kar weer in beweging moet krijgen... Vriendlief vindt het zo niet meer zo leuk en dat snap ik helemaal... Maandagavond heeft ie les, dan kijken we weer verder ;-)
De latjes allemaal weer teruggezet en de plantjes ook, dus als het goed is zie je geen schade :D

Veel plezier met menles met Bente, wat doen ze t goed saampies in de wei he! Had je Har z'n grote bloedneus nog meegekregen???

:wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:15

Als Peter zegt dat het goed gaat komen heb ik daar alle vertrouwen in. Maar denk dan dat je gewoon de komende weken / maanden gewoon 1x of 2x per week les moet gaan nemen gewoon gezamenlijk het oppakken. Het ging ook wel erg voorspoedig en het was mooi geweest als het 'zomaar' was gegaan maar dat zijn wel uitzonderingen hoor. Zelfs met zo'n paard als Rizanta, waar ik dus, toen jullie haar voor het eerst zagen alles mee kon heb ik eerst behoorlijk veel gelest voordat ik alleen met haar op stap durfde / alleen met mijn groom met haar in de bak durfde. Met Bente net zo, dat durf ik echt nog niet. Het lastige is als je niet zoveel ervaring hebt dat je ook niet weet wat er mis kan gaan en dat je het ook nog niet weet op te lossen.

MEnnen is iets dat je moet leren, dat heb je niet zomaar onder de knie. Ook voor gewoon gezellig stukjes rijden moet je bepaalde dingen weten op te lossen. Halthouden en weer voorwaarts rijden klinkt heel simpel, maar kijk maar eens goed, wie kan het echt goed compleet rustig voorwaarts en weer halthouden en weer voorwaarts? Dat is heel moeilijk! En Harley vond het al moeilijk dus dat heeft gewoon tijd en aandacht nodig. Echt, gewoon doorgaan hoor.

En alles is toch weer gerepareerd? Dus :(:) :D

Bloedneus niet meegekregen.... weet wel dat hij erg naar Bente moet luisteren van Bente. Hij moet precies daar gaan waar zij wil. Heb ik nog leuk filmpje van. Wil Harley naar me toekomen, nou dat mocht dus echt niet. Zal zo even uploaden is grappig om te zien.

Nou ik was van plan minder te gaan posten maar dit schiet niet op zo :+

Lanouska en Maisie trouwens ook veel succes!
Goed geregeld Tallechie ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:15

Ben ik weer. Sorry voor mijn egopost van gisteren. Nu slaapt iedereen nog, dus kom snel even langs.

@ PrinsjeH: wat jammer dat het zo gaat. Het is niet iets lichamelijks waar hij last van heeft? Ik snap heel goed dat jullie het nu niet meer zo leuk vinden.
@ Tallechie: heel veel succes en vooral plezier vandaag
@ VHU:jij ook fijne paardendag; jammer dat die kar te zwaar is
@ Lanouska; jij ook veel succes en plezier; leuk ijsjes halen met de paarden
@ Avaluna: zoon heeft geen leren kont hoor. Vond ik wat te gek worden. Zijn gewoon 2 kleuren stof, maar lijkt zo wel op leren kont. Ja, die Rembrand he, ook een landbouwpaard hahah. Denk dat weinig KWPN-ers dit doen hoor, de herrie die dat aparaat maakt is enorm. De meeste zullen ervan flippen, maar mijn knotsie niet <3 Hij wilde wel steeds graag in draf, dat trekt tenslotte met gewone menwagen fijner als het zwaar is. Maar ja, dan gaan de messen te snel, daar zijn die machines neit op gemaakt.
@ Biancacoo: 6 maanden is wel lang, maar als ze zeggen dat het goed komt, dan daar gewoon op vertrouwen. Ik weet niet waar je in Drenthe woont, ik woon tegen de grens van Drenthe aan, anders mag je best bij ons komen mennen.

Nou, volgens mij heb ik mijn schade van gisteren weer ingehaald. Ben ik je vergeten.... sorry.

Ik ga ponyvangen. Dan kan zoontje nog even rijden voordat we naar de speeltuin (Drouwenerzand) gaan.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:28

@vhu: hihi, da's idd een lange post geworden... Wel gezellig! :j
Arme Har, moet ie zich helemaal onderdanig opstellen, ghihi... Hij lijkt t toch wel prettig te vinden hoor :-)

@tine: veel plezier in de speeltuin (na het ponyvangen :+ feestje op zich :D )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:44

Even just for fun, heeft niets te maken met mennen maar goed.
Rizanta was dus een schatje in de wei, beetje onderdanig, lief <3
Bente is dus een echte dominante merrie ~~}>

Situatie: ik kom in de wei om foto's te maken. Dat gaat poosje goed, maar dan heeft Bente (5 jaar) in de gaten dat Harley (18 jaar) naar me toe wil lopen. En dat is niet de bedoeling _-:( In principe gebeurt er niets, maar de lichaamstaal spreekt boekdelen en Harley kiest eieren voor zijn geld...
http://www.youtube.com/watch?v=s1SvV-bnuko

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:46

Prinsje, wij hebben een haffie gehad die dat deed, die was van mijn vader en hij kwam er niet mee klaar. Ze is verkocht aan mensen op de menstal hier in de buurt en loopt nu super voor de wagen. Mijn vader is geen menner hij groomt liever, en kan ok niet rijden ohz vandaar de keuze om te verkopen, maar wat ik ermee wil zeggen is dat je met de juiste begeleiding ze wel goed kunt krijgen.
VHU jammer dat de wagen te zwaar is.
Tine gaaf om de paarden hun voer te laten maken.
Tallechie succes.

Chicko stond er nu de 4e keer voor, de tweewieler die ik verkocht heb weegt rond de 35 kilo en daar deed hij hetzelfde mee. Ik heb toen gedacht dat dat te maken had met eventueel verkeerd afgesteld staan en druk op de rug krijgen, dus daar heb ik iets in gevarieerd, maar dat maakte geen verschil, nu met de vierwieler geprobeerd die rond de 85 kilo zou moeten wegen en die onze uk van 7 dus makkelijk bergop trekt of duwt. Zij is mee gaan duywen en moest minder hard duwen omdat ze de kar tegen Chicko aan dreigde te duwen. Ik denk dus dat de wagen echt minimaal is kwa gewicht en rolweerstand vandaar ook mijn grote twijfels. Hij gaat dan dus ook proberen te steigeren, achteruit, naar links naar recht, van achteruit vooruit en dan stop hij als hij echt moet beginnen te trekken. Hij doet dit niet bij het wegtrekken waar ik bewust bergaf mee begin, maar als hij gewoon lopen blijft en hij loopt terug zoals hij gekomen is wordt het even vals plat en dan doet hij zo. Van de winter heeft hij ook voor de slee gelopen en daarbij liep hij met onze uk van 20 kilo normaal, en met verzorgmeisje van 35 kilo iets moeilijker, maar hij liep wel.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:47

Hihi, wat een kreng die Bente ;).

Net hier een klein wolkbreukje gehad (waar ik midden in liep toen ik Roos van stafkamp afhaalde). Hopelijk blijft het de rest van de dag droog, moet straks op wedstrijd.
Beide verzorgmeiden rijden bixie mennen vanmiddag, wel meteen in de hoogste klasse, de B1. De een heeft al eens 180+ gereden in de hobbyklasse, dus moet dit ook prima kunnen ;). Die ander rijd F10 bij hun op de manege en heeft Roos mee, dus dat moet ook goed komen.
Zelf tussendoor nog ff M met Whitney.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:53

@sonjim: ik denk ook dat Harley gebaat is bij menervaring opdoen door ervaren menner, wij vinden het zelf nog eng en dat is qua contact ws beangstigend voor m. Dus verder met meer lessen denk ik... Fijn om te horen dat t 'kan' :-)

@dennis: hm, wolkbreuk is minder ;-) succes met de meiden die proeven gaan rijden,

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:54

Volgens buienradar is het vanmiddag droog. Nu ook al weer.
Zou Whitney bij Roos zetten, maar die wou niet komen en had geen zin haar te halen, dus nu mocht Dennis :).

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:54

O en @vhu, vergeet ik t potddikkie... Haha, superfilmpie, zielig voor mn har, dit heeft ie zelf 14 jaar bij grote kudde gedaan, bijzonder dat ie dit zo toelaat :-)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:37

Oei Prinsje, dat is geen fijne ervaring! Hopelijk gaat het voortaan wel goed.

VHU wat een leuk filmpje! grappige dieren :P

Gister menles gehad met Sil, gingen vaardigheid oefenen :P
Was echt totaal niets, Sil was stuurloos en niet voorwaarts :P
Bakwerk is echt niets voor hem, gelukkig in drenthe lekker een weekje buitenritten maken, dan is hij erg voorwaarts :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:45

Vhu, ik ben niet zo dapper als jij hoor! Ik ga er niet zo maar opzitten. Ik heb aan een stalgenootje gevraagd of hij haar in wil rijden. Maar voorlopig heeft hij geen tijd. Ik heb al sinds oktober niet meer te paard gezeten......

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:11

@ Jenkins: jammer dat je les niet goed ging.
@ Prinsje: haha, die Har wordt nu dus teruggepakt.
@ Dennis: hier ook regen. Hoop echt dat het opknapt. Zo met familie hele dag naar speeltuin, en gisteren 3,5 ha gras gemaaid. Ik wil wel hooi en geen kuil!!! Gaat erom spannen of het gaat lukken. Maar laten staan was ook geen optie, want dan zou het gezien de voorspellingen pas over een paar weken gemaaid kunnen worden. Dan zou het al plat liggen denk ik, want was erg lang (tot mijn dijen). Afwachten maar, kan helaas niets regelen aan het weer.
Succes met alle proeven.
@ VHU: pittige tante dus.

Zoonlief heeft gegalopeerd :j Het ging per ongeluk, en was ook maar een paar passen, maar toch <3 . Bij de draf zonder zadel schoof hij bijna van pony af, maar hij wist zich goed te herstellen.