[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:22

@tine; hij heeft een rangordeprobleem.. beest is de eerste 1,5 jaar in zijn leven de hoogste in rang geweest.. en toen kwam hij hier..
Maar hij heeft nu gemerkt dat hij ''zielig'' is en dus met meer weg komt..
Hij probeerde net ook bij mij.. dat wordt 'm niet hoor, operatie of geen operatie, klets tegen z'n oren als ie zo doet :)

stage doet niet zo zeer vervelend, maar ze zijn zo easy met info verstrekken enzo.... over 1,5 week komt dat wel, maar over 3 weken is mijn stage om enzo...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:49

@IT hoop dat het wel droog was toen je uitging met de hond ;) :(:)
@Naaltje, heeft zelf-reparerende-auto, 't zou een Alfa kunnen zijn, die doen dat ook (soms :P ).

Hebben trainingsschema gemaakt voor Rizanta. Komende 2 weken gaat ze 3x voor sleep en als het goed gaat voor de wagen, en ik help elke week 1x zelf ook mee. Dan die 2 weken daarop gaat ze 2x in de week, 1x met instructeur en 1x met mij en instructeur. En als het goed is moet het daarna alleen met mij kunnen (dat wil zeggen wil ik voorlopig 1x per week les).
Zou goed moeten gaan toch?

Ben blij dat ik niet de enige meut ben die soms alleen in stap door een bos durft... :o :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:50

Naaltje fijn dat je auto droog was.

Sonjim sterkte en beterschap

IT: al wat gezelliger daar?

Naaltje: fijn dat hij zich al wat beter voelt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:09

pssst VHU, ik bied me aan als groom als je in 't weekend gaat O:) :D
;)
Volgens mij heeft die Rizanta van jou een gouden hartje :) (wat is haar koosnaampje? of noem je d'r hele naam? :) )
ik kreeg net een sms van m'n lieve weidegenootjesbaasje, of ik een zwart paard had gekocht :')
Denk dat Dids zich heeft getransformeerd :')

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:29

:P hihi.. als ik riv zijn gang laat gaan zonder deken dan is het echt een varken.

Oh jeej.. afgelopen keer deden mijn ouders geheimzinnig waar ze in de avond heen zouden gaan. Nu hoor ik net wat ze deden.. ze gingen een huis bekijken.. ze willen verhuizen :\ mijn moeder keek wel is rond op internet en keek ik wel is mee maar dat het serieus was?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:58

Naaltje: staat genoteerd! Nu nog een weekend vinden dat ik kan :=

Koosnaampje noem haar steeds gewoon helemaal Rizanta, soms Rizan, of Rizzie }:0 maar ze reageert niet zo op haar naam. Ze heette eerst ook Roos natuurlijk, maar als ik Roos zeg reageert ze ook niet (daarom leek het me ook geen probleem haar naam te veranderen :+ ) , ze luistert ook nog niet naar mijn fluitje. Ik fluit mijn pony's / paardjes altijd en dan komen ze direct of ze hinniken naar me, maar zij reageert totaal niet :o? pony's zijn toch slimmer -:) Of laat ik het zo zeggen: ze kijkt me even geduldig aan met haar oren naar voren en zegt een soort van gedag, maar gaat dan weer verder met haar eigen gedachten of zoiets, ze staat niet te trappelen van ongeduld (gelukkig maar eigenlijk).

Jeetje Laura, ver weg verhuizen of in de buurt? En staat het al vast of zijn ze zich aan het orienteren? Wij orienteren ons al een jaar of 8, zitten nog steeds in hetzelfde huis :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:00

snoepje in douwen elke keer nadat je gefloten hebt
of is dat ponylogica dat ze dan in je nek kruipen? :P

@laura; oei, moet je ook uit de buurt dan idd??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:12

Haha, de liefde van mijn poowns gaat natuurlijk ook door de maag want als ze me zien 's ochtends denken ze direct: eten :Y) ;)

Ik denk dat ze me op haar manier wel begroet, maar het is een dame van stand die overdreven hinniken volgens mij niet gepast vindt. Ze is meer het type stille wateren met diepe gronden. Legt opeens out of the blue haar hoofd over je schouder heen, of duwt haar neus tegen je arm, zo'n type. Naast haar staat trouwens een fjordje. Die hinnikt wel heel enthousiast als ik eraan kom .... en die krijgt niets van me :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:17

_O-
da's fjorden-logica ;)
''niet geschoten altijd honger''
:')

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:26

Mijn pony's reageren ook goed als ik ze roep. Tum wordt dan helemaal zenuwachtig hihi en rivaldo gaat dan lief hinniken en staat dan heel ijdel op mij te wachten. Nu je het zegt over paarden ken niet veel paarden die zo op mij reageren (denk ook omdat ik niets met grote paarden heb) oke vind het super en ook toen op mijn oude baan maar ben echt een ponymens :P

Waarschijnlijk wel :(

Mijn moeder wilt dan meer richting het gooi, oke niet verkeerd als je daar je paardjes hebt.
Maar ik sta op een fijne stal. Waar ik vooral erg bang voor ben is dat ik verder weg woon en dat mijn relatie daar op stuk zou gaan lopen. Hij heeft enkel zijn fiets en ik mijn scooter. De kans dat we gaan verhuizen is aardig groot.. ben ik bang.. in oktober 2008 ging ons huis al bijna in de verkoop maar toen kwam net de crisis dus wilde ze dat eerst even afwachten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:35

Citaat:
da's fjorden-logica
''niet geschoten altijd honger''

:+ 't Is ook een bijzondere pony ;)

@Rivaldo, begrijp je twijfels hoor. Wat een gedoe zeg! Ik hou helemaal niet van verhuizen (daarom kijken we ook al 8 jaar naar iets anders _O- ).

Happiness, een van mijn mega gave vroegere paardjes kwam altijd als een soort black beauty aangegaloppeerd ook helemaal van achter uit de wei (van 2 hectare zo ongeveer) 8-) maar bijv Attent, ontzettend lief paard trouwens, die rende hard weg als ze me zag, kon ik nooit uit de wei halen :oo Ushi was ook geweldig, aan haar zag je precies hoe de stemming was (die had echt stemmingen als je er nog niet op zat, als je erop zat wilde ze altijd aan het werk), ik kon haar altijd wel pakken, soms kwam ze ook heel enthousiast naar je toe, maar soms keek ze echt heel bewust de andere kant op, zo van nee he, heb je haar weer :')
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-01-11 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:35

Jammer dat je gaat verhuizen Laura! nog verder weg dus...

Naaltje, groot gelijk met je hond hoor. Lijkt me niet zo fijn als een hond zich in eens het mannetje in huis gaat voelen, en een tik is dan ook gewoon terecht.

PAM PAM PAAAAM!!!! Ik heb een rondje op de kar gezeten!!!!! In blijdschap vergat ik even te sturen waardoor Tijger eigenlijk alleen maar achter degene naast hem aanliep, maar toen ik het weer oppakte na een moment van op de roze wolk pakte hij het ook heel goed op. De bak was wel vrij zwaar dus hij had er wel moeite mee, maar hij deed het dus wel 'effeh' gewoon hé!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:37

@milanka; 't rotte is dat hij ervaring heeft met baas zijn :=

goedzo van je rondje kar!!! :D leuk joh!

@laura; dat is gewoon ronduit k&t...

Mijn paard komt op z'n dooie akkertje aangeslenterd als ik naar de wei loop. soms stopt hij halvewege de wei, en soms tot de draad :)) zegt meteen wat over z'n hum ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:38

Haha :=
Tobbe is ook zo erg. Doordat hij hoogste rangorde heeft vreet hij juist alles op terwijl hij minste nodig heeft :+ En dan staat hij tussen de dravers en arabieren :=

Rizanta, wordt helemaal opgeleid voor het mennen.
Naaltje kan weer droog in auto zitten en heeft een zwarte Fjord :+
Laura, heftig. Wanneer krijg meer te weten ?

Eper 4 daagse, ik zie dat toch niks gaat worden gezien ik dit jaar nog niet zoveel vakantie dagen heb bij mijn nieuwe werkgever.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:38

:wave: avond allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:39

*\o/* +:)+ *\o/* +:)+ *\o/* +:)+ Super Milanka!

Ik ga zo naar bed, ben kapot, heb ook alweer veel te veel gebokt :o :O
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-01-11 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:43

Wat fijn Millanka!!! Super dat zo goed gaat :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:46

Jeej manon wat goed, heb je foto;s?

Die van mij komen soms ook wel naar me toe rennen, vaak als ik tum roep als we uit de bak gaan komt hij snel naar me toe. Maar ik ken ook momenten in het land dat ik hem niet te pakken kreeg. Toen ging ik teleurgesteld op de grond zitten en toen stond hij naast me :P (heb ze geleerd dat als ik door mijn hurken ga dat ze naar me toe komen)

Zolang ze niets gevonden hebben nog niets.. Ik kan niet zo best tegen grote veranderingen (van stal verhuizen was al een grote drempel, maar dit.. neej liever niet!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:06

zo weer ff bijgelezen...ponys die wel en niet komen bij het roepen,die van mij komen wel altijd (sun draaid zich wel om en gaat snel weg als ze aan het werk moet ;) )
naaltjes auto was droog vandaag YEH!
hier weer de kwpner voor het eerst weer gelongeerd,stond haar netjes na het werk toe te dekken,werd ik gebeld door ander stalgenootje,of ik snel kwam....dierenarts was er, haar pony moest worden ingeslapen (ze had een oudje voor haar dochtertje,maar oudje ging binnen 3 maanden snel achteruit,versleten benen van de atrose en zwaar dampig)
pony moest door mijn uitloopstal om in een wei te komen voor aan de weg(voor de kadaverdienst)
ponys tegen gehouden zodat ze erdoor kon...
valt ook nog de stroom uit op stal,zucht was me een middagje wel :(

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:23

Naaltje had een droge kont
Niet geschoten is altijd honger: geweldige opmerking
Milanka en IT hebben lekker gereden
Tine is naar het Cabaret
Dikke knuffel en veel sterkte voor Tine, Ivystoeter en Laura
Happytime met een minder leuke namiddag.

Laura, jij ging nog naar school niet? Hoe lang moet je nog? Anders kan je vragen of ze niet willen wachten tot je gaat werken. Ofwel moet je als compensatie een auto vragen :-)

Ikzelf ben de dag nipt doorgekomen.
Dom grapje: hoe heet een vlieg die niet kan vliegen: een loop _O- :') _O-
Ik vind die zo dom, maar blijf er mee lachen.
Niets gedaan met de pony's. Ben wel gaan fitnessen.

Waar hadden we het voor de rest over. Ah ja over paarden die ons herkennen. Die van mij herkent de voeremmer (dan komt ze snel aangelopen) en de tuigkist (dan draait ze haar kont en gaat grasprietjes eten)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:25

ik lag ook nog dubbel in de auto om zo'n droog grapje.. :')
lekker gefitnesst, stoer! :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:54

Goedenavond.

Sluit me aan bij de samenvatting van B485 :D
Cabaret was leuk. Eerst Carolien Borgers en daarna een man, weet zijn naam niet meer en heb geen zin het op te zoeken :o .

Rembrand kwam altijd naar me toe als ik hem riep, Quincy ook. Maar sinds we Amerigo hebben is dit helaas veranderd. Nu 's avonds als ik roep komen ze wel, willen ze naar binnen. Maar zelfs als ik overdag roep met emmers voer in mijn handen, kijken ze even op en grazen gewoon verder. Gekke beesten. Liefde gaat hier niet door de maag. :+

Het is jammer dat de meesten van jullie zo ver weg wonen. Zou me leuk lijken om eens samen een rit te maken. Was gewoon even een overpeinzing :D

Nou, ik duik mijn bedje in. Man ligt al te snurken :Z

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:55

@tine; heb ik ook al eens over gedacht..
ik heb alleen compleet geen vervoer, maargoed, zou nog kunnen groomen bij iemand :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 08:20

:wave: Goedemorgen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 08:42

Goedemorgen,
Ga ook mee met de samenvattingen.

Laura vervelend dat je er zo achter moet komen.

Tine stap durf ik denk ik wel, maar eerst maar even bij ons in de buurt proberen.

Ik ga zo naar de fysio. En dan naar mijn werk. Vanavond komt mijn zus en gaan we proefje oefenen, morgen alles poesten en zondag wedstrijd. Druk weekend dus