[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:38

Is dit weekend weer moederdag??

Heb gisteren menles gehad, in de regen. We begonnen slecht doordat mevrouw 1 lange zijde niet over wilde en over haar buitenschouder weg knalde en zo bijna alle bordjes meenam. Later ging het echt super. Moeten we gauw weer gaan doen!! En weer lekker naar buiten kilometers gaan maken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:39

Yup, 9 mei is het moederdag.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:37

Gefeliciteerd Jellee! Wat sneu dat je Mickey ergens anders moet stallen :(:) Heb helaas geen leenpony voor je ;) Hoewel misschien kan Kim Wobbe nog wel even missen :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:38

Deze moeder heeft een paar daagjes dus enorm vrij want zoonlief is aan het logeren en ma zit alleen maar tussen /op / achter de paarden, HEEERLIJK :D

Vandaag voor het eerst sinds eeuwen lijkt het wel een heerlijke relaxte buitenrit gemaakt op het paard. Op Nolanda, het paard waar ik ook koetsiersbewijs mee heb gedaan. Mijn oude zadel erop (=dressuurzadel, zit ik erg lekker en stabiel op) en Nolanda zat als een huis. Tante Truus zat alleen te mutsen bij een tractor en ik moet zeggen dat ik dan het idee heb dat je als je er achter zit meer te vertellen hebt als erop hoor (nooit gedacht dat te zeggen maar nu dus wel). Ik reed samen met iemand anders en we hebben het heel rustig aan gedaan en ik heb geen last van mijn benen gekregen (tot nu toe dan).

@Napie: en kun je ze al wegrollen ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:54

jouke_h schreef:

Heb gisteren menles gehad, in de regen. We begonnen slecht doordat mevrouw 1 lange zijde niet over wilde en over haar buitenschouder weg knalde en zo bijna alle bordjes meenam. Later ging het echt super. Moeten we gauw weer gaan doen!! En weer lekker naar buiten kilometers gaan maken.

weer?
de laatste keer was een jaar geleden :P ;)

super tallechie!

ik ben trots!!! :D :D ik had les vandaag :D van Lacuna :D
oke, ze liep als een oud besje na d'r pony-verzuip-actie van 't weekend :D maar lesgeven kan ze!! :D

Diddle is, naar wat ik altijd zei, ontzéttend scheef..
We zijn naar een veldje gegaan met wat bomen erop, en hebben daar rondgestuurd, eerst ik, maar dat ging even niet ;) hij wilde rechts niet aannemen. (hoop at ik 't nu niet verwar ;) )
Toen lacuna overgenomen, laten zien, en dids even geholpen. en toen ik weer. En verrek! tegen het einde met súperveel stappen had ik hem op 2 leidsels!! :D
en zowaar :D Toen we terug naar stal stapten, was hij omgesteld,en wilde hij links moeilijker aannemen :))
Dus, hij wisselt in 1 les van ''moeilijke kant'' Kanjer :D

Goe, de eerst volgende training wil ik in de bak proberen, aangezien die niet zo klein blijkt als ik denk :P En dan kunnen we vaker mennen, want dan kan ik alleen :) Dan hoef ik het terrein niet af :)
Stuitert door :):)
nu nog iets bedenken om lacuna te bedanken :D

ohja, en ik heb voor mezelf ook een lekker dove wellness pakket :9 met hotstones :9

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:09

Super naaltje!! Fijn dat als je met les op een gegeven moment lukt!!
Ja jaren gaan zoo snel om ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:05

Haha Sappos, dat is wel een beetje ver voor een leenpony. Nouja ik hoop gewoon dat het snel goed komt met Mick, en dat hij supersnel weer thuis is 8-)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:20

jouke_h schreef:

hmm dat ken ik.. ;)

hier balen..me kar ligt uit elkaar.
waren vanmiddag lekker aan het rijden toen 1 wiel schuin begon te zitten.
gelukkig waren we bijna thuis maar dat wiel ging steeds schuiner en schuiner,,
manlief wiel eraf gehaald..zijn de lagers geheel verrot |(

nu op zoek naar nieuwe, maar dat wordt een paar dagen niet rijden

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:40

@ VHU: geniet nog van je vrije daagjes! Tot wanneer is je zoon weg?(ik dacht morgen maar ben niet zeker :o ) Leuk hè, zo een relaxte buitenrit ;)

@ Naaltje: super dat je les zo goed ging! Dat moet je wel kunnen hoor, van 'moeilijke kant' veranderen op 1 les :D

@ magicmist balen dat je wagen uit elkaar ligt... Beter zo dan dat je onderweg moest uitspannen omdat het wiel te schuin stond.
Ik ben vorige zomer (het was toen enorm heet) eens zo beland, maar bij mij scheelde er niets aan de wagen. :o Romeo had nieuwe hoefijzers gekregen, maar hij had op het verkeerde moment los getrokken (er zat nog maar 1 nagel half vast en daar ging hij op steunen waardoor de nagel begon te draaien in zijn hoef), op het moment merkten we zelf niets, hoefsmid zag niets verkeerd. Twee dagen erna gingen we met de koets rijden, toen Romeo onderweg plots blokkeerde. Hij wou niet meer vooruit, niet achteruit, niet opzij. Jah daar stonden we dan :Y) Hebben we hem kunnen uitspannen, vriend heeft de koets naar huis getrokken en ik ben toen met mijn 3-benige pony naar huis gehuppeld.(heeft wel even geduurd :+ ) Beestje heeft een kleine week niet kunnen lopen, hij deed alsof hij dood ging, hij huppelde heel traag de wei in(stal was overdag veel te heet om in te blijven) richting drinkbak, daar legde hij zich neer en bleef hij de ganse dag plat liggen tot ik hem kwam halen. Echt ontzettend erg om te zien! Het dagelijkse voetbadje met dettol vond hij wel fijn. Had erg veel medelijden met hem :(:)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:58

Sander_lotte, lekker geshopt dus?

Sap, hihi qua 'werk' kan ik wobbe nog wel missen...alhoewel... ik kan nu niet zo veel met ivy dus kan ik wel lekker met wobbe gaan sturen etc..
Maar ik mis mijn mannetje wel, gelukkig komt hij morgen weer thuis.

Jellee, hihi inderdaad wel ver weg he voor een leenpony?

Vandaag weer met HCA gebelt, andries had een mailtje gestuurd of ik even wilde bellen.
Hij wilde nog 1x de kleur weten (omdat ik vorige week nog een keer gebelt had omdat ik twijfelde of het wel echt geel is)
en nu heeft hij mijn telefoonnummer, kan hij bellen als er wat is.
Ik had stiekem gehoopt dat hij deze week al klaar was... maar hij gaat de sulky deze week naar de spuiter brengen en hij hoopt dat hij eind volgende week klaar is.
Morgen komt wobbe thuis... dus kan voorlopig eventjes niet met de kar rijden.
maar Sabine heeft me verzekerd dat, ook al staat hij er 2 weken niet voor, ik hem gewoon zo weer kan inspannen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:03

IvysToeter: ja inderdaad lekker geshopt :D Had heel dringend nieuwe zomerkledij nodig :Y)
Wat leuk dat Wobbe morgen terug komt! En twee weekjes niet rijden kan geen kwaad, ik ben vorig jaar tijdens Romeo zijn beleerperiode ziek gevallen met Mexicaanse griep, heb een dikke maand niet kunnen rijden/mennen/longeren, geen problemen gehad erna! Zal dus prima verlopen over 2 weekjes ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:06

Fijn dat Wobbe weer thuiskomt! En dat je sulky er waarschijnlijk volgende week is!
Wat een ellende zeg een verrotte as.
Citaat:
@ VHU: geniet nog van je vrije daagjes! Tot wanneer is je zoon weg?(ik dacht morgen maar ben niet zeker ) Leuk hè, zo een relaxte buitenrit
Wat goed van je dat je dat nog wist. Hij belde me vandaag op: mama, mag ik alsjeblieft nog twee daagjes extra blijven? Ik haal hem nu dus pas vrijdag op....manlief is vanaf morgen ook vrij zijn we twee hele dagen / 1 halve dag met z'n tweeen, zonder kind. Nou dat is echt lang geleden hoor! Dus we gaan morgen uitgebreid 5 mei vieren (is feestdag in Nederland) :# Het is wel stil maar ook wel eens erg lekker dat je nergens rekening mee hoeft te houden (erg he, ontaarde moeder :o )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:09

sander_lotte, ja ik denk het ook wel.
maar er was weer een klein stemmetje die tegen me zei dat ik even bevestiging moest vragen of dat dat wel kan.
want stel nou dat mijn sulky volgende week niet klaar is? of dat we hem onverhoopt niet op kunnen halen?
en dat het nog 2 weken duurt of misschien wel 3... voordat hij er weer voor staat.
kan dat geen kwaad? sabine zegt: "hij heeft geen angst voor de sulky, lopen doet hij toch wel en alles is bevestigd"

en daar ben ik dan wel weer blij mee om dat dan te horen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:15

@ VHU: Wel leuk dat hij het er zo naar zijn zin heeft! En voor jullie uiteraard ook om nog eens met jullie tweetjes te zijn ;) Wij hebben 5 mei geen feestdag, maar 13 mei. Alhoewel, feestdag is veel gezegd, de meesten beschouwen het als een vrije dag :D De scholen hebben donderdag én vrijdag vrij, dus dat is super! 16 mei is de koetsentocht die ik ga meerijden met Romeo, kan ik uitgebreid voorbereiden :o

@ IvysToeter: Sabine heeft gelijk, het enige wat een 'probleem' kan zijn, is dat de conditie wel vermindert (als hij al conditie heeft...). Hij heeft geleerd dat de sulky hem niet opeet bij wijze van, dat de sulky goed is en dat hij moet trekken. Al staat hij een half jaar niet meer voor de koets, je moet hem heus niet opnieuw gaan beleren hoor ;) Zie die 2-3 weken als periode om alles bij wobbe te laten bezinken. Daarna kan je weer lekker rustig met hem aan de slag zonder problemen!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:19

wobbe heeft een sulky vakantie :j kan hij daarna weer aan de slag.
ik ga wel gewoon met hem fietsen, longeren en lange lijnen.
beetje conditie opbouwen etc.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:38

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:43

Citaat:
wobbe heeft een sulky vakantie kan hij daarna weer aan de slag. ik ga wel gewoon met hem fietsen, longeren en lange lijnen.
beetje conditie opbouwen etc.

Als je er onzeker over bent wil degene die hem heeft beleerd toch ook wel even langskomen de 1e keer dat je hem er weer voorzet lijkt me?

Maar het is ook best fijn om gewoon lekker zelf te gaan prutsen hoor. Op de filmpjes zag het er echt heel relaxed uit :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:48

Als hij alleen niet voor de sulky kan, maar verder wel blijft bewegen aan de longe/fiets/lange lijnen, zie ik geen eventuele problemen die zich kunnen voordoen. VHU heeft gelijk ivm dat zelf prutsen. Je weet wat je moet doen, en als je je verstand gebruikt, komt dat heel zeker goed! Als je echt denkt dat je het nog niet alleen kan, kan Sabine wel even komen helpen hé? Maar die stap om alleen te gaan moet je toch eens zetten, als je zo relaxed blijft als op de filmpjes komt dat zeker in orde!

L_Rivaldo: misschien geen slecht idee... Veel succes met het sparen/vinden van een geschikte marathonwagne/sulky!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:49

Hij is ook heel erg relaxed.
ik kan hem inspannen terwijl hij vast staat en hij blijft keurig staan.
20x om hem heen lopen om alles vast te maken (ik ben nog niet zo handig en snel) en dan nog braaf blijven staan.
als ik het halster losmaak moet ik wel even tegen hem zeggen dat hij echt moet blijven staan.
en als ik op de sulky zit dan wil hij graag lopen niet wachten, maar hij kán wel wachten en is dan ook makkelijk te houden.
Hij wil gewoon erg graag!

denk ook wel dat als ik het echt graag wil dat sabine nog wel een keer langs wil komen .

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:52

Ik wilde hem ervoor zetten, maar mijn strengen zijn te kort :(.. om nou nieuwe strengen aan te schaffen als mijn bedoeling ook was om hem deze zomer toch te verkopen voor het sparen vind ik dan ook zo zonde ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:10

VanHuisUit schreef:
Fijn dat Wobbe weer thuiskomt! En dat je sulky er waarschijnlijk volgende week is!
Wat een ellende zeg een verrotte as.
Citaat:
@ VHU: geniet nog van je vrije daagjes! Tot wanneer is je zoon weg?(ik dacht morgen maar ben niet zeker ) Leuk hè, zo een relaxte buitenrit
Wat goed van je dat je dat nog wist. Hij belde me vandaag op: mama, mag ik alsjeblieft nog twee daagjes extra blijven? Ik haal hem nu dus pas vrijdag op....manlief is vanaf morgen ook vrij zijn we twee hele dagen / 1 halve dag met z'n tweeen, zonder kind. Nou dat is echt lang geleden hoor! Dus we gaan morgen uitgebreid 5 mei vieren (is feestdag in Nederland) :# Het is wel stil maar ook wel eens erg lekker dat je nergens rekening mee hoeft te houden (erg he, ontaarde moeder :o )

Hier nog een ontaarde moeder. Mijn zoontje gaan we zondag weer ophalen. Ik mis hem natuurlijk wel, is wel heel gezellig, maar het is ook wel eens lekker om gewoon mijn eigen gang te gaan en niet heel te tijd rekening met hem te houden. Wat zijn we slechte moeders he, foei.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:37

:wave:

*gaat inhaalslag doen qua bijlezen :+ *

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:41

Nadat Keet beleerd is duurde het 3 maanden voor mijn wagen eindelijk geleverd werd :+ Kon zo inspannen en wegrijden. Tussen door niets aan langeteugel/langelijnen gedaan :n

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:46

Ik ben verdrietig :( De zadel die ik voor Sil heb gekocht past niet! Voor zit het goed qua ruimte, alleen door zijn korte rug past het zadel niet :(

Magicmist wat erg! succes met het repareren!

Rivaldo wat een leuk karretje! En succes met sparen :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:51

Zo... ben redelijk bij.
Leuke en minder leuke verhalen gelezen, sterkte voor degenen die et aangaat! En gefeliciteerd voor de anderen natuurlijk :)

Hier ist drukdruk, weinig tijd voor de pc. Vandaag maar eens (geheel tegen mn principes in) stal geskipt... Pff, ff een avondje lekker op de bank/achter de pc is ook niet verkeerd.
Ik werk ondertussen meer dagen, heel fijn :D
Viva heeft het een stuk makkelijker met de koele temperaturen. Die heeft weer praatjes en blijkt toch nog meer puf te hebben dan ik dacht, stond al stuiterend in et bos gisteren :+
Roy heeft geloof ik bedacht dat ie zich wat gaat gedragen. Niet elk grassprietje is meer eng en gisteren is ie voor het eerst niet 10x weggesprint om een musje uit de heg :P
En Charmer doet gewoon hardstikke zn best. Morgen weer les, ben benieuwd. Wordt vast makkelijk lesje voor em want ik wil goed met 1 hand leren sturen. Kan straks over naar de L dus dan moet dat er wel een beetje inzitten haha :o