[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:36

We duimen nog even voor je door VHU. Hopelijk weet je snel meer, want die onzekerheid is slopend.

Hier heerlijk getraind. Eerst met Sam gemend. Ik had er nog geen 5 minuten voor nodig om haar aan de teugel te krijgen. Heerlijk!!! Dus daarna weer met de overgangen aan de slag. Van stap naar draf vind ik nog niet goed genoeg. En toen, heel dapper, besloten om ook maar eens galop te gaan doen. Ja, ik weet het, ze heeft al vaker gegaloppeerd, maar dat was altijd uit eigen initiatief, niet van mijn kant ;-). Ze snapte het eerst niet helemaal, maar het is gelukt. Ik was zelfs zo dapper dat ik zoonlief heb laten uitstappen. Heel tevreden gevoel. Daarna heeft zoonlief gemend met Amerigo, dat ging ook heel erg goed. Aan het eind nog even stukje de weg op gegaan. Rembrand krijgt denk ik vrij. Denk niet dat ik vanavond nog puf heb. We gaan zo namelijk naar de waterplas, dus dan ben ik doorgaans gesloopt als we weer thuis zijn.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 14:06

Duim duim duim mee voor je huis, vhu.
Het moet gewoon lukken

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 19:12

Duimerdeduim Duimerdeduim. ... :(:) vhu...
tine met Sam aan t mennen geweest, en zoon uitgestapt, braaf ding is het een startlijst lijkt me geen overbodige luxe..

Hier visite gehad,..ook vermoeiend, vanmiddag vriendin, met husky pup, gezellig.

ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft gehad.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 19:15

succes VHU,hoop dat het gaat lukken.
tine weer druk geweest en relaxt aan de waterplas gelegen. :z 8-)
ik heb zo moeten lachen vrijdag, kwamen mensen kijken voor mijn marathon/recreatiewagentje....hele familie uit de auto,moet een Bpony voor(dat kan daar is die voor met 18inch banden) en :een gelders paard >;) :list: maar ze belde af omdat de wagen(die ze erg mooi vinden) te licht vinden voor het paard _O- ( mijn moeder heeft geen verstand van paarden maar zei meteen toen ik het vertelde: een paard voor dat karretje, dan kijk je in de kont) +:)+ of dat moet de bedoeling wezen :oo

Biancacoo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 19:41

Haha haha haha ht....bizar,..niet zo'n goed plan met een wagen voor een B - pony zo'n grote gelderse ervoor. ..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:51

Hmmmm dat gaat hem idd niet worden een B pony en gelders paard voor dezelfde wagen. Gaat voor 1 van de 2 niet comfortabel zijn.

VHU ik duim ook mee voor je huis. Ziet er uit als een prachtplek!!!!

Tine heeft fout parcours gereden Oeps! Komt de volgende keer vast wel goed. En de M is idd wel moeilijk om in te starten ik moet dat ook. Mag nog wel in de B dressuur.

Gisteren en vandaag heeft Cardi voor de wagen gestaan. Ging heel goed hij vind alles prima moet alleen wel wennen aan het trekken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:11

Maisie, gaaf Cardi voor de wagen. De foto was erg gaaf..en snel hoor , superknap en fijn !!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:10

maisie: gaaf zo cardi voor de wagen, vast wel weer apart zo'n jong wiebelig paardje voor de de wagen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:02

Super van Cardi *\o/*
Geweldig HT dat verhaal van die mensen met het peerd en de poown :+

Hier vanochtend al vroeg opgestaan, probeer weer serieus op te bouwen en het zou zo warm worden, morgen onweer, dacht anders klopt mijn schema niet :o dus zat er al om 7.30 uur op. Was heerlijk! Nu wel een beetje gaar }:0

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:07

Goedemiddag

VHU al vroeg op pad geweest met knappe Ollie
HT: jammer dat je wagen niet verkocht is. Wat mensen toch allemaal wel willen he...
Maisie: lekker bezig met Cardi.

Zoonlief heeft vanmorgen weer les gehad met Sam :~ :~ :~ Heb weer zo zitten te genieten. Straks komt de hoefsmid voor Sam en dan hopelijk vanavond nog iets met Amerigo en Rembrand doen, als het tenminste niet te warm is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:28

zo..terug van controle uit het zh mbt mijn nekhernia's.. had een nieuwe dokter..die toch nog overwogen had om wel te opereren..ze had het rapport van het 1e en 2e onderzoek gelezen,...maar omdat ik al zoveel meer kan als eerst..is het niet nodig !! *\o/* *\o/* heel blij mee..mocht ik nog weer achteruit gaan...dan moet ik eerder terug komen..anders pas over 6 weken weer...verder hoopt zij dat het zo doorgaat..en ik helemaal herstel..maar dit kan zeker nog wel maanden en maanden duren.. :roll:

nou ja..ik ben al blij waar ik nu sta !!

Vhu, extra vroeg op ivm onweer en toch rijden !! lekker...wat een hitte nu..
Tine heeft hoefsmid...lekker warm voor hem.....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:41

*\o/* *\o/* *\o/* fijn nieuws Bianca

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:09

Bianca wat een super fijn nieuws! *\o/*

Kinderlogica: Mam, ik hoop dat we van het weekend niet zo goed rijden (Districtskampioenschappen), dan hoeven we niet naar de hippiade. Dan kunnen we namelijk meedoen met de Hunebed Trailtrec. _O- _O- _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:40

Ja blij mee !! Ikk moet wel eerder pijnstillers nemen om alles in mijn nek soepel te blijven houden...dus ik zal dat doen..maar hou er niet van...

Tine..ja..dat is wel logisch. ..haha..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:49

Fijn nieuwe Bianca.
Tine ondanks dat je niet tevreden was toch gewoon je eerste wp gereden met Sam. Netjes toch.
VHU al vroeg op met de warmte.

Ik leef nog hoor. De drukte van de keuringen zijn over. Nog niet helemaal klaar maar daar heb ik geen werk meer van.

Kosmo die netjes derde werd op de regionale keuring had afgelopen vrijdag in Norg er echt geen zin meer in. Liet niks zien. Kreeg nog wel een 1e premie. Nu hopen dat we nog een koper voor hem vinden.
Afbeelding

Kiantha 2 werd kampioen van Overijssel maar had er op de Ck in Norg minder zin in. was inmiddels ook een beetje overbouwd. werd nog 3e in haar groep met een 1e premie. Loopt nu lekker dag en nacht in de wei met kosmo.
Afbeelding

Kiantha had er op de regionale al geen zin in en werd laatste met een 2e premie. Zij loopt nu lekker met mams en Ted dag en nacht buiten.
Afbeelding

Kings Hill werd reserve kampioen op de regionale keuring en 5e bij de hengstveulens op de CK. Hij loopt overdag buiten en s'nachts op stal want hij mag nog 22 aug naar Ermelo om zich goed te laten zien bij de afstammelingen keuring voor zijn vader Fashion Hill.
Afbeelding

Afbeelding

Kings hill doet zijn neem eer aan. Hij is vorige week gemeten op 1.34m ( hij is 2,5 mnd jong) Beloofd een grote te worden.

Iantha onze 2 jarige is heel sensibel en die wilde we al vast voor volgend jaar ervaring op laten doen. Ze scheet peentje op de regionale keuring maar kreeg een 1e premie en mocht naar de CK. Daar was ze nog steeds heel bang, heel ritselig en heel snel maar liep al een stukje vrijer en werd 4e in een groep van 14 en ze kreeg voor ons totaal onverwachts een uitnodiging voor de nationale merriekeuring in Ermelo. Op de tuigpaardendag op 15 aug mag ze nog een keer. Ze staat in bij Harm Jan Veenstra dus ik hoef niks te doen. Alleen te genieten. Heel makkelijk.

Inmiddels is alles weer drachtig. De eerste verwachten we 27 febr alweer.

Sinds deze week de training met db weer opgepakt. Hem weer klaar maken om hopelijk in het indoor seizoen weer te kunnen starten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:06

Ik vind Kings Hill en Kosmo echt geweldig! <3 Waarom is er een Kiantha en een Kiantha 2? Ik heb helemaal geen verstand van fokken en namen en zo, dus ben wel even nieuwsgierig ;-)

En lekker weer met DB aan de slag. Hoe gaat het met die jaarling met wond?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:17

Oh dat heb je denk ik gemist Tine. Met de wond van de jaarling ging het prima. Maar de jaarling is dood.
Vorige week zondag lag ze in ene dood in de wei. We kregen een telefoontje van een buurvrouw dat er een man aan de deur was geweest en die zei dat er een dood paard lag. Ik met knikkende knieen en heen ( ted liep er ook bij) maar het bleek de jaarling te zijn.
Een paar weken geleden toen ze eindelijk het verband eraf had en in de wei mocht. Haalde we haar uit stal en ze liep dronken. Wij dachten eigenlijk dat ze achterover was geslagen in haar stal of zo. We hebben haar nog wel laten behandelen maar daar kwam eigenlijk geen verbetering in. We hebben toen besloten om haar met ted buiten te doen en het een tijdje aan te kijken. Want weer dokteren na dat we net een rekening van 800 euro kwijt waren voor dat been wilde we eigenlijk niet gelijk. Vorige week zondag in een andere wei gedaan en we vonden er al iets minder. Dus goed in de gaten houden zeiden we nog. Maar goed je zag niks aan haar, geen opgedroogd zweet. Niet gesparteld. Echt gewoon omgevallen. Inmiddels na gesproken te hebben met de DA en gegoogled denken we dat ze de eerste keer een tia heeft gehad en de 2e keer een fatale herseninfarct of zo iets. Echt balen. Was zo een mooie beloofte voor de toekomst. Maar helaas,lipe niet goed af.

Hengst veulens geef je gewoon een naam maar merrieveulens worden naar hun moeder vernoemd. De moeders zijn Viantha en Diantha en het moet dit jaar met een K beginnen. Dus er is niet veel keus. Daarom Kiantha en Kiantha 2. Om het voor ons dan nog een beetje duidelijk te houden zetten we de 2 achter de veulens van viantha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:05

Blijft doodzonde van Jola. Leuk verslag van alle keuringsbelevenissen Baudyh. En die Kings Hill wat 'n peerd =:) maar 'jouw' vosje Immie, Kiantha 2, die heeft wel de liefste uitstraling van allemaal hoor <3 toch weer mooi een 1e premie voor Kosmo, grappig. Komt vast wel koper voor. En erg mooi de uitnodiging voor de nationale merriekeuring. Zet je als fokker ook weer op de kaart, gaaf hoor.
Hebben jullie alweer nieuws gehoord over Annie in Duitsland trouwens, hoe het met haar gaat?

Geweldige redenering van je zoon Tine <<)

En Biancacoo wat super *\o/* die pijnstillers zijn er niet voor niets he, je hebt een ernstige 'gedoe' nu dus neem ze wel hoor :(:)

Hier in elkaar gestort vanmiddag hele middag geslapen, daarna %) . Denk toch van het hele huizengedoe en kan er ook totaal niet tegen als het zo warm is. Vanavond maar pizza en patat gegeten, klinkt erg slecht maar zit in ieder geval flink zout in, zoonlief vond het niet erg :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:48

Bianca van harte *\o/* *\o/*

De rijbak was bijna opgedroogd. Nu weer bijna 15 mm erbij en de bak staat dus weer vol -O- -O- -O-

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:57

biancacoo: gefeliciteerd en wat was nou je cadeau? *\o/*
zo hier een duffe dag, weet niet of het het weer is maar niet vooruit te branden :Z

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:00

Vanavond kan je genieten van HRB, HT. Want Paul neemt Janouk mee naar de les vanavond.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:24

Vanmorgen nog een heel mooi tattoo kleurboek gekregen helemaal blij mee !
Janouk aan t werk vanavond veel plezier en succes.
T is hier nu eindelijk droog.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:26

Hier ook niet vooruit te branden. Wat een prutweer zeg. Is alweer heel erg veel regen gevallen hier. BAH. Zometeen maar naar de binnenbak om te trainen. Kost weer veel tijd, maar ja, nu buiten is het ook niets.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:35

Goedemorgen
Gisteravond weer les gehad in de binnenbak, en voor het eerst samen met een andere aanspanning. Dat ging goed (vond het wel een beetje spannend in het begin). Weer een stapje verder. Na een half uur merk ik wel dat ze moe wordt en dan komt de verzamelde galop weer om de hoek kijken. Zoonlief heeft ook nog met Amerigo proeven geoefend. Ging heel aardig.
Nu even thuis met Sam ohz rijden en dan met de andere twee een bosritje maken (zal wel lekker nat zijn in het bos)

Fijne dag allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:13

Veel plezier op buitenrit Tine. Leuk dat je dat regelmatig doet, houdt paard & ruiter fris :) dat verzameld galopperen had Bente ook altijd als ze moe werd of als haar borst zeer deed of wat het ook was. Ik vond dat erg onplezierig want had dan ook geen druk meer, was ze eigenlijk niet te rijden. Heb jij nog wel druk dan?

Gisteren had ik een erg mooi servies gespot, tegen 40% korting anders vind ik het echt niet te betalen, en ik heb dat vanochtend gekocht. Is in principe voor ons B&B maar zou ook voor onszelf kunnen (ons servies is 15 jaar geleden gekocht en langzamerhand uitgedund :P ). Is van Arabia zo vreselijk mooi vind ik dat. Andere servies was daar ook van dus beetje zelfde stijl. Van alles (diner, onbijtbord, kom en kop) 8 stuks, echt prachtig :~ zie het zo staan op mooie tafel met ontbijtje erop :Y)
Ben er ontzettend blij mee :D
Morgen om 11.15 uur hebben we een gesprek met de verkopende partij etc. Dus dat is het uur U. Ben er echt zenuwachtig over. Duimen jullie nog even Y;(