[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:47

nog ff snel, ja dat weet ik dat Hera ook Godin is.... sterker nog de godin Hera heeft Herakles proberen te vermoorden, ze stuurde een slang naar hem als baby (want Herakles is een bastaardzoon van Zeus), maar daar was de kleine Herakles niet van onder de indruk, hij kilde de slang :)) maar goed, daarom ook vind ik het dus geen goede afkorting. Maar manlief kwam net nog met de afkorting van Hero... da's wel stoer.... maar ook jam :P .
Dus :+ we zijn er nog niet over uit.
Is Eddy een stuk simpeler.
Daarentegen vinden de Grieken Hercules of Herakles een echte held, beschermt je tegen narigheid en rampspoed. Kijk da's wel een prettige gedacht }:0
Maar denk dat ik tip van Aks ga volgen.
En nu vooral naar bed :Z

Hoe ging de anda Gem?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:59

Vhu-olympic eddepet in een hero-potje zo opgelost,alles in 1 :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 06:44

Goedemorgen
Aks mooie kattenfoto.
Vhu naamprobleem, komt wel als ie bij jullie is. Niet meteen kerel bij ollie in de wei zetten, ongeveer nog 6 weken na castratie bij de dames weghouden, om ongewenst veulen te voorkomen.
maar dat wist je vast wel.
Tine fijn thabor in de wei gekregen, goed zo.
Marjola ook afvallen, ik ook maar lukt me niet......

Ik heb gisterenavond vergeten brood uit vriezer te halen.handig......

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:46

Goedemorgen
Hier ging eerste deel van de nacht heel goed. Lekker geslapen. Werd alleen om half 5 klappertandend wakker en duurde toen heel lang voor ik weer sliep. Stom lijf.

Mooie kattenfoto, naamperikelen (neem aan dat hij goedgekeurd is als het mes erin gaat), lekkere buitenritfoto's, plannen over nachtrit.

Fijne dag allemaal

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:33

hier allemaal stress...............mannen in witte pakken, grote kranen, etc.
het asbest schuurdak gaat eraf en er komt een nieuw schuurdak op met 18 zonnepanelen.
De paarden zijn uit logeren bij de buren van de kip :D raar hoor, de dames niet thuis.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:36

Grote onderneming janouk. En daarna een hoop zonnepanelen, super hoor! :)

Hoe lang duurt deze onderneming? :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:37

ze zeggen 2 dagen. ik ben benieuwd. Het weer is in ieder geval super: windstil en droog.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:40

Hier is de wereld heel klein ^) super mistig :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:43

@Janouk: succes! Zal wel mooi worden en dan lekker de dames weer thuis!

@VHU: lastig :(:) , zelf verander ik nooit namen.

Brrrrr, gisteravond al echt fris met mennen in de bak; is weer even wennen.
Nu ook maar 10 graden :brr: .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:37

Spannende operatie bij janouk
Ik vind Herakles helemaal niet zo verkeerd en Hero een leuke roepnaam. Veel beter dan Eddy in elk geval.
Maar dat komt vast omdat ik een Eddy in de klas had op de lagere school en dat was een vervelend jongetje. Hi hi
Nog altijd niet fit hier. Zere maag en volgens mij ook koorts. Ppff

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:41

Als ik me straks een beetje beter voel ff het tuig van mijn vriendin passen op db. Mag ik zolang lenen tot ik nieuw tuig heb. Mijn oude tuig komt er echt niet meer op. Denk dat ik toch weer voor leer tuig ga. Is toch echt mooier. Zondag dat chesnut tuig van pestman nog staan te bewonderen. Ook erg mooi. Moeilijk vind ik het

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:26

Baudy: nog in de lappenmand. Zal dan toch niet de champagne zijn geweest lijkt me.
Janouk: spannend. zou mooi zijn als het echt maar 2 dagen duurt.
Avaluna; gaat al naar de winterstand.
VHU: naamsveranderingen doe ik ook meestal niet. Maar ja, daardoor soms wel dieren met namen :x (oke, dan toch. Honden met de naam Snuf, Wodan, MG (Bah, die wel beetje veranderd. Is Ngiy geworden, uitspraak bijna hetzelfde, maar ik ga een hond toch echt niet naar een automerk noemen) En bij de paarden Thabor en Rembrand. Vind ik ook niet zo wat, maar ja, ze heten zo. Amerigo is wel veranderd. Die heet op papier Gregor. Omdat zoonlief hem de eerste keer (in januari) zag en hem kleine Amerigo noemde, dat wel veranderd.

Ben benieuwd of we voor de pup straks zelf een naam moeten bedenken of dat hij/zij al een naam meekrijgt.

Net heerlijk gemend met Amerigo. Had ik zin in. Hij had er al een maand niet voorgestaan, dus had er niet veel van verwacht. Helaas is hij qua conditie flink achteruit gegaan, maar dressuurtechnisch... <3 Hij deed het zo goed.
Nu beetje huishouden doen en dan straks pony weer naar de wei brengen. Dan laat ik de geiten even los in een deel van de paardenwei, ze hebben namelijk niets meer te eten in hun eigen stuk, maar ik wil ze nog niet naar huis halen. In de paardenweides staat nog genoeg gras. Nu maar hopen dat ze bij elkaar blijven en niet weglopen. Gisteren ging het goed.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:38

zo...lekker even 2 km getraind met de hondjes..we waren in 5 minuten weer terug..haha..maar het is een herstelrondje, t'is de moeite bijna niet om alles in en uit te pakken..hahaha..maar goed..het was erg fijn voor ze..4 kwispelende honden bij terugkomst..helemaal tevreden..nog net koel genoeg voor zo'n kort stukje.

Hoe gaat het met de geiten, je had toch toen een nieuwe erbij Tine ??

Janouk, heel gedoe zo'n asbest dak verwijderen....ik hoop dat ze idd binnen 2 dagen klaar zijn ! super !

Bauduy..beterschap !! :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:46

haha Bianca, jij bent dan inderdaad meer tijd kwijt aan het in en uitspannen, dan aan de rit. Vier blije honden... Eagle kan toch weer meedoen?

Met de geiten gaat het goed onderling. De melkgeit is wel de baas over de boergeiten, maar dat zal mij worst zijn. Gisteren had ik ze allemaal aan een paal vast gemaakt, zodat ze in de paardenwei (stuk waar de paarden niet komen) konden grazen. Laatste half uur heb ik ze los laten lopen, ging heel goed. Toen met emmertje voer weer naar hun wei gelokt voor ik naar huis ging.

Straks maar weer proberen. Ben benieuwd. Geiten zijn kampioen-uitbrekers, maar er staat veel gras, dus ik hoop dat ze daarom blijven staan op dat stuk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:13

eagle's poot heeft goedkeuring van arts...nu hoop ik dat ik er echt voorlopig niet meer heen hoef..wat een prijzen vragen die artsen zeg :$ :$ :$ hij bijt er momenteel niet meer aan het heelt goed, er heeft waarschijnlijk wat ontstekingsvocht in gezeten wat hem dwars gezeten heeft..daar duimen we dan maar op..het blijft een vaag probleem, en we hopen dat het hierbij blijft en dat hij de herstelrondjes wel mee kan blijven lopen.
de langere route's gaat hij niet meelopen, dat risico ga ik niet nemen.
Arts vond tot 2 km idd een goed begin, en dan na een maand zien hoe het gaat..
als het goed gaat...is het super fijn, krijgt hij toch weer verdikking of regelmatige gang, dat is hij per direct met pensioen..want dan is er iets met zijn pees echt verkeerd.
dus..duimen maar..
ik ga ook nu alleen nog met auto en hele spul naar het bos, ik wil niet meer over de weg/verharding, het is momenteel veel te druk met groot verkeer, en ik vind het voor de gewrichten van de jonge honden niet goed, dus zoek lekker de zandpaden op.
maar ik ben idd een uur weg..voor 5 minuten lopen, zo houd ik wel de spieren soepel en geen kans op spierpijn als ze weer langere afstanden gaan lopen, herstelronde's vind ik altijd erg fijn, het houd ze blij..jeeej...we zijn al weer terug ??!!..dat was fijn !! *\o/* licht en zware trainingen lossen elkaar af, dat houd de hondjes in het hoofd gezond en blij.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:58

Rustig hier :7

Zou echt super fijn zijn Biancocoo als Eagle weer wat mee kan doen, duimen draaien!

Beterschap Baudyh :(:) hahaha jouw herinnering aan Eddy :+ panelen en mannen in witte pakken bij Janouk 8-) Tine achter de geiten aan }:0

Als ik een naam echt niet vind passen bij een paard verander ik de naam wel. Maar kan ook andersom zijn naam die ze op papier hadden ,maar die niet is gebruikt, toch weer gaan gebruiken bijv. Zo heette Rizanta op papier dus Rizanta. Maar haar roepnaam was Roos. Ik vond haar veel te groot en stoer voor een 'Roos' dus werd het Rizanta.
Maar we zullen het wel zien als de pony er eenmaal is :7
Donderdag keuren en als het goed is castreren. Ahhhhh :+

Voor de rest hier werk, werk en .... werk :P en vanochtend enorm verslapen, was heerlijk, zo lekker geslapen!! Maar dus de hele dag achter de feiten aan.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:34

@VHU: ben heel benieuwd wat de naam uiteindelijk gaat worden :D
@Aks: fijn ritje gehad, mooi poezebeest
@Biancacoo: fijn dat Eagle's poot weer goed is. Tja voor je lol ga je idd niet naar de DA, die weet ook wel van prijzen.
@Tine: staan de geiten nog waar ze horen te staan? ;)
@Janouk: witte mannen in pak overleefd? :D

Paardlief vandaag even in de bak gereden. Man man, wat verleer je een hoop als je lang niet rijdt. Balans, wat is dat?

De wagen is ter reparatie weg. Remschijf/remklauw (?) slaat telkens vast, Vjellie had het er maar zwaar mee zondag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:08

De geiten stonden gelukkig (na 4 uur grazen) nog steeds op het gras. Twee van de dames weliswaar op een ander stuk dan waar ik ze had achter gelaten, maar goed, ik hoefde niet op zoek. Morgen maar weer proberen. Is zo raar (en zonde) om met hooi te moeten gaan zeulen als er genoeg gras vlakbij staat. Hopelijk blijft dit zo goed gaan.
Met een emmertje voer lopen ze als makke schapen, nou ja, geiten, achter me aan, dus ik had ze zo weer in hun eigen wei.

Mooie samenvatting ML. Rem die vastslaat, oei, dat is niet leuk.
Bianca: we duimen heel hard voor je.

Zometeen hopelijk vroeg naar bed, hopelijk word ik niet weer bibberend wakker. Morgen weer brigadieren, daarna kijken of ik puf heb om iets met Rembrand te doen (die de hele tijd als ik in de wei was als een hondje achter me aanliep, gek beest). En boodschappen halen. Normaal zou ik dat vandaag gedaan hebben tijdens de judoles. Maar zoonlief had vorige week tijdens de les en afgelopen weekend ook tijdens de wedstrijd zijn duim dubbel geslagen gekregen, dus maar even geen judoles.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:09

hopelijk wagen gauw weer terug Mist!

@biancacoo; wat fijn dat eagle in elk geval rustig aan mee kan doen! :)

VHU lekker verslapen :))

Ben vandaag lekker op stal geweest om Dids te knuffelen, verder niks gedaan. Is nog even onduidelijk wanneer de osteopaat komt, dus wilde 'm niet aan 't werk zetten :)

Nu sollicitatie-voorbereiding. Hoop zo dat 't iets wordt :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:18

Ppfff gelukkig past het tuig van mijn vriendin op db. Kunnen we als de auto tenminste gemaakt kan worden ( stuurt in ene heel raar) zaterdag op wedstrijd. Oefen marathon in Ane! Zal mij benieuwen!
Gewoon eens proberen.

@tine heb me opgegeven voor 9 november hopelijk kan ik er nog bij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:54

Jij past er nog bij hoor Baudy, maar inschrijvingen lopen lekker binnen zo.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:06

tine10 schreef:
Jij past er nog bij hoor Baudy, maar inschrijvingen lopen lekker binnen zo.

Fijn!! *\o/*

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:09

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:01

Pffffff asbestcontrole was goed, dus weg zijn de mannen in witte pakken, en het dak.
Morgen mag het nieuwe dak erop.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:08

dat verloopt voorspoedig Janouk !! ik duim dat ook morgen alles zo snel gaat ! *\o/*
Baudyh, fijn dat het tuig past, succes met je auto.
misterlady..rem vast..ai balen..
aks..wacht op osteo voor diddle.
vroeg naar bed hier...morgen weer een dag...

vanmiddag is de fokker van een van onze teefjes even wezen kijken, hij vond haar erg mooi..maar wel klein..tja..ze is volgens rasstandaard normaal qua maat..maar vertekend een beetje omdat 2 anderen aan de grote kant zijn..maar ze moet nog wel volwassener gaan ogen..t'is echt nog zo'n rank jonge hond..haha..maar hij vond dat ze er goed uit zag, en werd heel enthousiast begroet..maar ging niet met hem mee..
Ze kwam gelijk in mijn armen gesprongen dat dat toch niet de bedoeling was..haha..eindelijk vertrouwen van mijn angstige kleine vriendin..dat doet wel goed !!

byebye. :z