[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:03

Bixie mennertjes, wat leuk zeg!
Jammer dat je niet naar het theater gaat. Wat voor voorstelling was het?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:19

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:58

Gaaf Bicci Gefeliciteerd _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wij gaan zo op de streekmarkt rondjes met Janouk rijden met de koets. Opbrengst gaat natuurlijk naar Brooke. 1 euro voor een rondje; kan ze mooi haar overtollige kilootjes inzetten voor de paarden en ezels die wel wat kilootjes kunnen gebruiken.

Maar dat staat zwaar in de schaduw bij de trail hoor :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:17

@Bicci: wat ontzettend gaaf *\o/*

@Janouk: veel succes, vandaag, super dat jullie je ook zo inzetten.

@Tine: jammer van het theater, maar wel de eerste bixiemenner, vind het zo jammer dat dit hier niet is.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:20

gaaf he?
ben zo blij met de reclame die brooke er ook mee krijgt bij iedereen die de wspa nieuwsbrief krijgt :))

@ janouk, vertellen over wspa en brooke is feitelijk belangrijker dan geld ophalen ;)
dus bij elke persoon die over die stichtingen hoort, maak je kans, dat het een vaste donateur kan worden, toppie toch?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:00

Gaaf bicci *\o/*

Had idd ook tine al gespot in de paard en sport !!!

Enne tine ik heb dit lamoen kan ook nog in/uitschuiven zo heb je nog minder last dat het in de
schouder prikt.

Afbeelding

Afbeelding
Deze heb je nu zeker?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:09

waarom zegt iemand: goedemorgen tegen me als het pijpenstelen regend?? ;) tara in de stress want dekensingel kwam haar been in vast(heb nog nooit een pony zoooo uit haar dak zien gaan,moet ze toch wel gewent zijn met de strengen?)
daarna bij de andere stal.....happytime haar box voor de helft onder water......arme ouwe! :n
dus geen goedemorgen.....gelukkig nu middag *\%/*
gaaf bicci,mooie foto van jullie samen
janouk: top, waar is de streekmarkt? hoop dat je veel ophaald
tine heeft de 1ste biximenner binnen(als er 1 schaap over de dam is....)
hoe was het met daan? beetje kunnen slapen vannacht?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:20

Tine heeft volgens mij geen functie. Tenminste niet dat ik weet. Misschien zodat tuig wat minder kanten op kan.. eigenlijk geen idee en niet over nagedacht nog.

Vannacht goed gegaan .Om 2130 was hij wakker. Om 2230 ben ik naar bed gegaan. Vriendlief heeft zoonlief rond 2315 op bed gedaan en vanochtend om half 8 schrok ik wakker van Daan. Beetje raar, had wekker namelijk om 7 uur gezet. Moest om 745 weg. Gelukkig daan op tijd wakker en was ik op tijd.

Vanochtend op wedstrijd geweest. Had Snuit ook meegenomen, om te kijken hoe hij het deed. Eerste keer met zijn tweeën in de trailer. Ging echt super. Moest eerst met S rijden. Inrijden echt super, mooi ingesteld en goed tempo. Ik kwam de wedstrijdbak in, hinneken, galoperen, geen land mee te behalen. Na een aantal rondjes kwam de rust er in, maar de eerste lijnen in galop gedaan. Toch nog 171 punten, eigenlijk veel te hoog.

daarna alwyn, die heeft nog nooit zo goed gelopen, maar helaas 179 punten. Ik had zelf voor S 160 ingedachten en voor Alwyn toch wel rond de 185. Maar een mooie ervaring rijker

Nu alweer thuis. Straks naar ziekenhuis. Vriend is verkouden en die mag dus niet heen. Dus laat ik mij maar even zien. vanavond nog verjaardag

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:37

Zo Janouk heeft 20 euro opgehaald voor Brooke in een uurtje en heel wat rondjes gelopen. haha En ik heb weer heel wat verhalen over Brooke verteld.
Streekmarkt was hier op de Rijnlanderweg. Helaas waren heel wat standhouders afwezig door het slecht weer. Al werd het s middags prima weer.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:21

janouk schreef:
Zo Janouk heeft 20 euro opgehaald voor Brooke in een uurtje en heel wat rondjes gelopen. haha En ik heb weer heel wat verhalen over Brooke verteld.
Streekmarkt was hier op de Rijnlanderweg. Helaas waren heel wat standhouders afwezig door het slecht weer. Al werd het s middags prima weer.

*\o/* *\o/* super!!!! *\o/* *\o/*

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:31

:wave: hoooooooi

top bic!! en top janouk!!!! +:)+

kom ook weer onder een steen vandaan!!

vandaag de wei half uitgemest was de afgelopen 3 dagen echt te moe.... en rondje met wish gas gegeven heerlijk door de plassen gecrost!!! :# wat was ze lief!!! we zaten alle 2 van top tot teen onder de blubber maar hadden lol :):)
kunt niet echt op de foto zien :+
Afbeelding

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:56

bicci schreef:
gaaf he?
ben zo blij met de reclame die brooke er ook mee krijgt bij iedereen die de wspa nieuwsbrief krijgt :))

@ janouk, vertellen over wspa en brooke is feitelijk belangrijker dan geld ophalen ;)
dus bij elke persoon die over die stichtingen hoort, maak je kans, dat het een vaste donateur kan worden, toppie toch?

Een ervaren ambassatrice hoor ik al :D _/-\o_ ! Je hebt zeker gelijk :j . Maar evenwel respect voor Janouk _/-\o_ !

Helaas gaat onze oefenwedstrijd morgen niet door vanwege het doorweekte terrein. Een begrijpelijk besluit, dat wel, anders mogen we het terrein volgend jaar niet meer gebruiken van de boer.
Toch ben ik heel blij dat ik middels de lessen heb kunnen "ruiken" aan de marathon. Misschien dat ik me toch eens ga inschrijven voor een oefenwedstrijdje elders, want vrijdag a.s. kan ik mijn koets ophalen :) ! Heb meteen ook wat aanpassingen laten doen, o.a. de bokstoel naar het midden. Het lijkt me prettiger om recht achter de pony te zitten met de dressuur, maar ook wanneer ik door hindernissen cross.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:57

Pffff, hier ook moe, maar wel een fijne dag aan huis gehad.
Lekker wat geklungeld en experimentjes met dochterlief gedaan.
Ik had afgelopen nacht de paarden voor het eerst "naar binnen" gehaald.
Ze zijn ook vanmiddag pas weer naar buiten gegaan, is dan weer ff wennen, stal uitmesten, hooinetten vullen e.d.
Was wel heel gezellig om ze gisteravond lekker droog aan het hooi te zien, terwijl het buiten flink te keer ging.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:03

Hi there, hier ben ik ook weer :)
Lees over Bixie ( +:)+ ), lieve en/of ondeugende paarden & poowns <3 O:) (Snuitje moet echt hebben gedacht: waar zijn de hindernissen :? ), modder & regen :7 , wagens die eindelijk weer naar huis komen en paarden weer op stal (gezellig!) en inzet voor goede doelen _/-\o_

Hier druk en ook nog naar stal, met een rug die helaas niet echt meewerkt vandaag >;)
Bente was helemaal de weg kwijt want er was een soort truckers-gebeuren in de regio, met o.a. een optocht van wel 100 toeterende trucks o.a. langs stal. Dat is voor een paard met een enorme angst voor vrachtwagens een soort nachtmerrie :roll: .... dus eerst gelongeerd **ze steeg zo'n beetje op en leek wel 1.70** toen was ze weer droog en beetje op adem en daarna nog in de bak rondgestapt en wat galop, niet van hoogstaand niveau maar zo kon ze haar stress beetje kwijt.

Blondie was totaal niet onder de indruk (stond in paddock beetje te soezelen toen die hele stoet langskwam }:0 ) hoe verschillend kunnen paarden toch zijn :+ haar aan de lijnen gehad, paar keer op het erf wat op en neer gelopen, ging heel goed.

Zo nu eerst pizza's eten :Y)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:15

VHU dat is ook het eerste wat ik dacht. Hij sprong in elke hoek aan in galop. Dat heb ik er thuis al uit kunnen krijgen, met inrijden was hij denk ik overdonderd. Volgende keer misschien niet inrijden??? maar goed hele ervaring er bij. 1 dec mag hij los, gaan we een indoor doen.

Niet naar ziekenhuis geweest. vriendlief verkouden en niet fit en zoonlief niet fit. Geen goed idee om naar iemand te gaan die net een nieuwe nier heeft. Dus vanmiddag even bijgeslapen :-)

Hadden nog op verjaardag gemoeten, maar denk dat het niet lukt. Daan is om 1830 in slaap gevallen (zonder eten) en ik vermoed dat hij niet weer wakker wordt. Ja halverwege de nacht, maar niet op de tijd dat we op verjaardag zouden gaan

Super vhu van Bente en Blondie
janouk ook goed bezig geweest
jammer gem, wel begrijpelijk. Hier morgen ook marathon in de buurt, heb nog niet gehoord dat deze is afgezegd, maar zal wel blubberzooi worden

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:18

Ben ik ook weer. Iedereen lekker bezig geweest !! het was vanmiddag gewoon lekker weer.

Ik heb eerst de paarden buiten gezet en daarna de stallen goed uitgemest. Robin staat nu in een andere
stal en hij maakt hem zo vies. Hoop dat dat wel over gaat want zo blijf ik schoonmaken. Daarna de wei
achter opgeruimd waren 2 delen is nu weer 1 voor de winter. Toen nog een rondje gereden met ferro
en nog wat gekeuteld en gelopen met de hond toen was het al weer half 5.

Net lekker gegeten ga zo douchen en dan heerlijk op de bank. Morgen weer een dag dan wil ik met
robijn rijden en robin longeren. Helaas was de bak vandaag nog een beetje te nat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:27

VHU: rug doet niet goed mee, Bente gestresst
Avaluna: lekker bezig geweest
Gem: kan binnenkort kar weer ophalen
Crazymel: blubberrace gedaan
Biccie en Janouk: goed bezig
Maisie: die van jou zien er heel anders uit hoor op de foto. Die hebben niet dat extra buisje in het oog. (voorzover ik kan zien. bovenste foto is helemaal rond, onderste ovaal. Zoals die laatste heb ik nu ook, maar uiteinde is me niet rond genoeg)

Zit er hier flink doorheen. De onderlinge heeft de hele dag geduurd. Ik mocht van ons gezin als eerste met Thabor in de dressuur. Ik was zelf niet helemaal tevreden, teveel slordigheden, maar goed, misschien me niet goed genoeg gerealiseerd dat het maar B was en geen M of Z, want had 193 punten en 2e prijs. Jury had opgeschreven: volgende keer L1?? Nou, nog maar even niet, dit was pas de eerste keer. Daarna moest zoon dressuren. Ging ook heel netjes, geen officiele jury, dus sommige dingen waren niet ingevuld, maar goed, dat was bij iedereen zo, dus maakte het verder ook niet uit. Springen met manlief ging ook heel goed, wel balkje en op dubbel kwamen ze niet goed uit, maar verder heel goed. Springen met zoon was echt een ramp. Weigering op 1 en 2x op 3. Toen nog maar even naast pony over hindernis 1 gegaan, om af te sluiten met een goede sprong en toen gestopt. Zoonlief wil nu niet meer rijden -O- . Arme kind heeft zich ook flink pijn gedaan. Pony is echt gemeen, op allerlaatste moment maakt hij een haakse bocht, tja, zoon wordt dan gewoon gelanceerd.

Morgen maar afspraak gemaakt met springinstructrice om weer even het vertrouwen te krijgen.

Nou moet ik nog alles opruimen en stallen uitmesten, want afgelopen nacht hebben ze binnen gestaan. Het hoosde zo enorm en was bang (nou ja, wist wel zeker) dat ze in de blubber niet schoon zouden blijven voor de wedstrijd. Vannacht blijven ze wel buiten, maar even in de winterwei. Heb geen puf meer om ze naar achteren te brengen. Morgenochtend heb ik alweer bijtijds (9 uur) les met Thabor, dus ik vind het wel geschikt zo.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:09

Tine, ik weet dat ze voor tandemrijden de extra buis gebruiken ipv de tandemhaken aan de strenggespen.
verder veel bijgelezen, even geen puf om een samenvatting te maken, dus tine _/-\o_ super dat jij dat al gedaan hebt !
jammer dat je zoontje weigeringen had..dat is altijd balen..misschien even stapje terug voor je zoontje, gewoon lekker spelenderwijs wat rijden, en dan komt het vast weer goed, topruitertje in spe !
Mel, mooie wish foto ! genoten dus in de blubs !

ik vanmorgen met de honden ook door het water en blubs..super gelopen, tempo en alles begint ergens op te lijken !ik heb
genoten, maar ben nu wel moe ! dus..morgen weer een dag ! :z

Oh, bicci, supergaaf, en janouk die ook al zo goed bezig is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:58

Inderdaad voorlopig even pasje op de plaats/terug vwb het springen. Gelukkig hebben we heel goede instructrice die het heel speels weet op te bouwen. En anders maar even geen springen meer. Zou zonde zijn als hij door stoute pony heel het plezier in het rijden verliest.

Na zijn dressuur kwamen er meerdere mensen naar me toe. Waarom hij zingt/neuriet hij tijdens het rijden? Tja, dat doet hij meestal (alleen als het niet goed gaat niet natuurlijk). Lijkt mij een duidelijk teken dat hij ervan geniet.

Nou, auto is weer ingepakt voor de menles van morgen. Ben benieuwd hoe het gaat. Er komt een vreemde aanspanning bij in om te oefenen.

Ga zo maar lekker naar bed, is mooi geweest voor vandaag.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:59

Goedenavond,

Hier weinig gedaan vandaag met de paardjes..en ik ga even mee met de super samenvatting van Tine :list: +:)+ met een paar highligts er uit gelicht :)*

@Bici, wat een gaaf stuk en een leuke foto in het blad van WSPA :j
@Janouk, helemaal super!!...Janouk aan de slag voor Brooke :):) +:)+
@Biancailona, wat een mooie dochter en zusje hebben jullie <3
@Tine, vervelend dat het springen niet goed ging en dat er weer gewerkt moet worden aan het vertrouwen :(:)
@Crazymel, :):) bezig geweest vandaag :j
@Maisie, lekker een rondje met Ferro gedaan en morgen is de rest van de veestapel aan de beurt :D
@VHU, heeft het gesmaakt ? :9

Vandaag is mijn 'grote' zus op visite geweest want ze wilde graag een x samen met mij wat bakken... nou ik kan geen baksel meer zien... Millionar Shortbread, koekjes, koffiecake en ook nog wat appelcupcakes :):) , vandaag toch behoorlijk gezondigd daar ik wel van alles wat wilde proeven :o , morgen weer streng ~~}>

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:04

@Tallechie hij is niet overdonderd hoor, hij heeft veel te veel ervaring om overdonderd te zijn, da's gewoon Snuit. Fijn dat het met Alwyn goed ging, brave pony is het.

@Tine prachtige resultaten met jullie stoere donkere man +:)+ wat jammer van Amerigo dat hij jullie zoon zo te pakken neemt }:) hoop dat hij er morgen weer op wil.... :(:)

@Biancocoo heerlijk dat je genoten hebt van de honden....en de blubs!

Hier totaal geen verstand van tandembuishakendingen :o?

**edit** Ollie bedoelt de pannenkoeken die ik (vanochtend om 09.00 uur) had gebakken voor hockeyteam van zoonlief (foto had ik gepost op facebook), nou die waren binnen 5 minuten op :Y) :+
:~ Ollie die zijn gewoon te mooi&lekker :~
@Maisie wat een vreselijk lieve foto van Robijntje!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:15

@ ollie echt te erg zo lekker zien jou baksels er uit !!!!
@ tine balen van de pony dat ie zo gemeen doet is voor je zoontje niet leuk nee. Verder
wel super proef met Thabor!!!
Enne ik heb idd niet zo'n extra buis zou ook niet weten waar die voor dienen? Tandem moet je toch
je voor aan je achterpaaard vast zetten en niet aan het lamoen? Zo heb ik het geleerd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:49

bicci in boek van brooke
Janouk heeft gewerkt voor brooke, stoer peerd :D

Tine, balen voor zoontje

Hier vandaag gewerkt. Geweldige collega's :)
Terug thuis lekker de honden uitgelaten met pa.

En nu met een heerlijke muziekdvd lekker hard aan een beetje aan het kliederen
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 07:02

Goedemorgen allemaal ! +:)+ :9k :O

Aks, creatief bezig geweest , goedzo ! waarmee heb je het gemaakt ?

lees over pannekoeken en heerlijke andere baksels...hmmmmmm

gisteren waren wij op bezoek bij iemand die nog 2 pup dame's heeft zitten..heeel gaaf ! op de terugweg mcdonalds...en thuis gewoon gammel...zitten echt de verkeerde dingen in die zooi...volgende keer een bak salade voor mij.. !

Tallechie een overdonderde snuit ? lijkt mij bijzonder....en Alwyn die zijn best deed, super !

bij het eerste ligt zometeen nog een rondje trainen met de honden..heb er zin in !

Ollie, wat maken jullie toch heerlijke baksels !

veel plezier vandaag allemaal !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 07:54

Goedemorgen

Bianca: niet lekker na bezoek aan Mac. Ik kom daar gelukkig zelden (sorry Lanouska), vind het echt niet lekker. Heel soms moet je wel, omdat je toch wat moet eten. En lekker trainen met de honden
Aks: ziet er erg goed uit. Wat voor techniek is dat?

Ik heb gisteravond poffertjes gemaakt, wat een geklus, maar goed, ze waren wel erg lekker.

Helaas vandaag ook weer een drukke dag.