[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:41

werd vanmiddag door mijn moeder gebeld. Temperatuur van daan was nu 40.2. Dus huisarts gebeld en kon om 16 uur terecht. Zijn longen zijn niet helemaal schoon en zijn oren ook niet. Nu antibiotica gekregen voor een week. Hij heeft de hele dag op schoot gezeten en geslapen. Hij lijkt nu iets op te knappen na de zetpil en antibiotica.

Mijn vader is de hele dag op stal geweest om te helpen. Bak is weer netjes en hij had nog wat klusjes gedaan.

Ik zal Daan even weer doen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:01

Naaltje gaat prima als ik de berichten mag geloven :)

Arme Daan, niet fit.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:50

och daantje toch.. tis wat, je blijft maar kwakkelen.. :(:)

VHU ook niet lekker.. :(:)

Dennis hoe kom jij aan die informatie? ;)

Tine moest shoppen.. he vervelend zeg :o

Im inderdaad even goed naar laten kijken.. straks zit daar iets niet lekker en ben je straks te laat en word t blijvende schade... succes..

It al gewend aan je nieuwe status to be?

Net ook hele avond op t hondenveld gestaan.. Belle mn oude hond lijk ik toch geen plezier te doen met treibal. Das een nieuwe hondensport waarbij ze niet hoeven te rennen of springen, dus ik dacht dat is een leuke oude dag voorziening. Maar ze zit me echt steeds aan te kijken van mmm moet dit? Terwijl met flyball ze altijd super enthousiast is.. Kleine Aila deed aardig dr best tijdens de gehoorzaamheidsles, maar er zitten er paar baasjes bij ons in de groep die maar niet kunnen onthouden hoe bepaalde oefeningen ook alweer moesten.. grr.. het duurd dan steeds zooo lang, dat voor je weer aan de beurt bent je vast gevroren staat.. :+ en dan dat zeikweer erbij, bah!

Eef kan ik vrijdag mee naar t weiland wandelen en dan even kijken hoe ze aan de longe op het zachte loopt. Afhankelijk daarvan laat ik de chiropractor weer komen of niet.. Het liefst doe ik het wel, maar als ik op het moment wat geld kan besparen moet ik dat doen. het is wel weer 118 euro in een uurtje uitgegeven..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:13

Eefielover, hoe lang doe je het al, treibbal ? Ik heb het ook met Luna gedaan en de eerste 2/3 lessen keek ze me echt aan zo van ja leuk "push" lekker zelf hahaha. En opeens ging het kwartje om en ging ze het hele veld over met die bal ! Helaas heb ik er even geen centjes meer voor maar zij vond het uiteindelijk leuk !
Geen idee natuurlijk hoe vaak je het al geprobeerd hebt ?

Beterschap voor Daan!

Ik heb Naaltje op FaceBook en ze is druk met haar studie begrijp ik.

Verder kan ik jullie meedelen een 'besluit' te hebben genomen. Waar ik het vanmiddag nog niet hardop durfde en wilde zeggen ga ik dat nu wel doen;
ik heb besloten niet verder te gaan met mennen........ ;(

Zoals ik vanmiddag al tegen Olga zei; mijn lijf heeft zo vreselijk veel "trauma's" te verwerken gekregen in mijn leventje door al mijn ongelukken, want naast paardenongelukken heb ik ook diverse andere ongelukjes gehad met gebroken ledematen en afgescheurde dingen ten gevolg.
Ik word er niet jonger op, ik had al dagelijks last van mijn lichaam door mijn zware ongeluk 8 jaar geleden en nu krijgt mijn lichaam weer zo'n klap te verwerken.

Ik denk dat het ik het niet meer moet willen, uit zelfbehoud.......
Doet me erg pijn want door het mennen kreeg ik weer een droom voor ogen die ik ooit al naast me neer had moeten leggen "dressuur onder de man" en dat kan niet meer, en nu spat er eigenlijk weer een soort van droom uit elkaar.
En dat doet pijn.

Maar ik denk dat het even het meest verstandige is voor nu.
Ik wil voor in de toekomst (eigen shet, etc) nog niets uitsluiten maar voor nu is het even klaar....... ;(
Blijf nog wel groomen bij Olga (niet achterop maar op wedstrijd :-)) want we hadden het altijd hartstikke gezellig ! :j

En ik heb genoeg paarden om me heen om te verzorgen en waar ik van alles mee mag doen dus misschien maar eens gaan kijken naar "lange lijnen" werk.

Is het okee als ik hier toch blijf posten ?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:23

@Ingie +:)+ , Ik ben trots op je :(:)
@Eefielover, misschien toch nog even blijven proberen... daar het bij Luna van Ingrid ook even heeft geduurd voordat het kwartje ging vallen :j
@Tallechie, een dikke knuffel voor Daan :(:)
@Tine, lastig het regelen van de jury's... maar aan jouw inzet kan het niet gelegen hebben dat er dan helaas minder menners kunnen rijden ;)
@VHU, Ben het met je eens dat 'gewoon' tegenwoordig heel bijzonder is :j
@Frensie, goed sportief gezwommen vandaag en lekker gemend... volgens mij gaat het super goed met je...écht fijn! :D

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:02

Im en ollie, Dit is het tweede 'seizoen' treibal. Ze deed het eerst heel goed en kan het ook heel goed. Maar nu na dus ong 20 lessen heeft ze er ook gewoon geen zin meer in. Het is de derde les nu dat ik het idee had dat ik er voor piet snot stond. Bovendien is die tuttebal bang dat ze nat word. Het pushen veroorzaakt dat ze een natte kop krijgt en dat er grasjes op dr hoofd blijven plakken en dat staat zo'n witte dame natuurlijk niet, ;) Nou dit loopt tot begin maart.. maar even kijken hoe ze het doet, maar als het zo blijft stop ik ermee. Komende zomer is haar laatste wedstrijd seizoen flyball en dacht dat dit wel leuk zou zijn om daarna te gaan doen, om der wel bezig te houden.. maar goed, het lijkt erop alsof ze het zelf niet zo'n leuke vervanging vind ;)

IM tja die beslissing kan je alleen zelf nemen en is waarschijnlijk dan ook de juiste keuze.. Wie weet wat er in de toekomst gebeurt met een eigen shet om lekker te tutten.. misschien groeit het vertrouwen dan wel weer en komt het weer.. Nu eerst maar echt herstellen, op naar het voorjaar, lekker weer, meer energie... oh ik kijk er zooo naar uit!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:20

Alle respect IngridM en ik hoop je gewoon binnenkort eens bij een paardenevenement te treffen. Je hoeft er niet perse op of achter te zitten om van te kunnen genieten maar meid, ik voel enorm met je mee :(:) misschien kan het je helpen dat je een knop omzet van nee, ik doe het niet meer. Want dan is er ruimte om weer te gaan genieten zonder het 'zelf' te willen doen....

Voor de rest ben ik het even kwijt...vergadering gehad tot 22.30 uur :O ben lekker te keer gegaan tegen de directie _O- dus het ging weer fan-tas-tisch :=

:x :oo :evaw:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 07:42

@Ingrid
Inderdaad eerst maar eens helemaal goed herstellen, dat is het allerbelangrijkste.

@Tallechie
Arme Daan, geveld door ziekte :(:)

@ Tine, jemig dat de jury's al zover van tevoren vol zitten, maakt het organiseren allemaal nog lastiger.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:21

IM moeilijke beslissing!! Maar zal naast een hoop teleurstelling misschien ook wel rust geven.
Tallechie beterschap met Daan!
VHU heeft zich uitgeleefd tijdens vergaderen
Eefielover wat is treibal precies?

Hier weer lekker aan het ontbijt om zo een dag te gaan werken. Vanavond ook weer dienst.

Fijne dag allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:56

Goedemorgen..
Ingrid..een dapper besluit, eigenlijk zo'n beetje hetzelfde als bij mij, in grote lijnen tenminste.
Er is bij mij veel druk en stress verdwenen nu in niet meer moet mennen !! ik ga gewoon mee met iemand als ik zin heb, en verder niets moet, heel af en toe neem ik de shet mee voor de wagen voor een bosritje, en verder niets...heeeeerlijk !!!
Eerst maar eens zo veel mogelijk herstellen en dan ook alles verwerken, dat duurd soms ontzettend lang.
Fijn dat je wel blijft groomen, dat is ook erg leuk om te doen !

VHU drukke vergadering achter de rug,
eefielover...treibbal..lijkt me hartstikke leuk om te doen...voor de honden wat lastiger om meteen te begrijpen en ook niet alle honden die vinden dat leuk.
Frensie werkze.
Tine .... lastig dat de juryleden niet kunnen.....er zijn er ook nog die niet op de lijst staan als jury voor dressuur maar dat wel mogen doen, de knhs kan je die namen wel doorgeven, vorig jaar kwam ik ook juryleden te kort, en toen hebben ze mij die namen doorgegeven,...maar heb die niet meer. :o

En Ingrid...lekker blijven posten, doe ik ook !! ;) :D
straks werken.......bleh......nog geen zin.....maar het brengt geld in het laatje...nog steeds :Y)

Lanouska hoe gaat het met je ??? kun je alles een beetje bolwerken ?? :(:) er is nogal veel bij jullie gebeurd momenteel....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:28

iedereen een hele dikke knuffel die het nu zo nodig heeft...
er gebeurd wel veel laatste tijd he...

zo hoorde ik gisteren dat dhr ad goeijers van stal bessemeind is overleden,
de goede man heeft ons team inmiddels 2x hartelijk ontvangen gehad met de trails die we rijden voor brooke enzo...
kende hem dus wel..
vreselijk voor zn vrouw en kinderen...hij werd maar 48...pffff
ben toch wel btje ontdaan van...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:38

@Bicci: ik las het ook net, wat verschrikkelijk :(:)

@Tallechie: heel veel beterschap voor Daan!

@Ingrid: wat ontzettend goed dat je de knoop hebt doorgehakt en toch nog wat ruimte over laat, ik denk dat dit je veel meer rust zal geven :j . Herstellen, lekker tutten met de paardjes met Ollie mee op wedstrijd als je verder hersteld bent, even geen moeten, geen denken, geen beslissen meer :j +:)+

@Tine: foei, ruzie maken ;)

@Lanoeska: :(:)

@Eefielover: ik ben vast een muts, flyball ken ik wel, maar ik zie dat Frensie het ook niet kent :D

Tjee, veel nattigheid, hier, moet toch mijn paardendaagjes eens gaan afstemmen op het weer _-:( .
Maar goed moet nog wat brieven e.d. voor de communicantjes de deur uit doen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:06

Bedankt iedereen voor de lieve reacties.
Wat Biancacoo zei, gewoon zeggen 'ik doe het niet meer' dat doe ik al jaren met rijden. Ik rijd niet meer, altijd blijven zeggen, ook al is het maar uitstappen, "nee, bedankt, ik rijd niet meer" (want eenmaal erop, wil je meer) En dat doet pijn maar geeft inderdaad ook een soort van rust.

Dus "ik men niet meer" :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:16

Ingrid: heel dappere beslissing. En natuurlijk blijf jij gewoon met ons meekletsen!!

Citaat:
@Tine: foei, ruzie maken
Was ikke niet hoor! Denk dat je VHU bedoelt. Ik maak natuurlijk nooit ruzie O:)

Avaluna: ik ken het ook niet, terwijl ik vroeger best actief was in hondenwereld :o
Biancacoo: bedankt voor de tip ivm juryleden, zal morgen knhs eens bellen. Stel je voor.....
Tallechie: hoe is het nu met Daan??
VHU: uitvallen naar de directie, ~~}> 8-) :=

Fijn dat het met Naaltje goed gaat.

Nu ga ik snel wat eten en naar bed. Vanmiddag lekker met zoon knutselen en spelen (hij kan al een beetje klokkijken, de hele uren. Dus ben nu met de halve bezig. Zo grappig) En vanavond weer naar les met pony. Heb er zin in. De andere 2 krijgen vrij vandaag, moet even rustig aan doen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:42

Goedenmiddag, hier al met twee pony's gereden in de buitenbak vandaag..Zie liepen lekker :j

En ik heb nog een nieuwtje.. ik heb na 4 jaar weer op een paard gereden vanochtend :o en zo'n lekker ding...Ik ben het nog niet verleerd... af en toe iets uit balans en ik zal morgen wel spierpijn hebben.
In het begin zat ik er wat onzeker op maar ik kreeg steeds meer vertrouwen en heb gestapt, gedraafd en gegaloppeerd :):) . Paardje is van mijn vriendin en die was op stal en vond het hoog tijd dat ik er weer eens op stapte _/-\o_ Nou dat heb ik gedaan met knikkende knieën. De reacties waren wel leuk... de mensen op die pensionstalling die mij niet kennen zien mij alleen maar mennen en je had ze moeten zien kijken dat ik ook op het paard stapte en ermee wegreed :=

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:43

Hoe is t nu met Daan nog steeds koorts ?

Wat t fijn Ollie ? :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:49

Ollie *\o/* wat vreselijk dapper van je,....gaat gewoon op t peerd zitten !!!
Buckje..hoe is ie...ben je al weer thuis ??
Tine ik duim voor je...dat je nog juryleden vind !!

Verder met broodje eten en zoontje straks weer naar school... :+

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:51

Ja ben thuis gelukkig... kan wel beter maar mij hoor je niet als ik thuis mag blijven. :D :o

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:53

@Buckje wat fijn dat je weer thuis bent zeg! Hoelang heb je de paardjes moeten missen 2 weken ?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:02

Nee nu slecht een paar dagen.... maar laatst bijna 3 maanden opname... Wat n hel!

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:03

Oh buckje, daar heb ik helemaal niet meer aan gedacht :x enne om eerlijk te zijn weet ik ook even niet meer waarvoor ook al weer.. :\ solly Y;( is dat voor je handen? reuma dacht ik? of haal ik weer iedereen door elkaar..

Treibal is nederlands vertaald drijfbal. Met negen van die grote (fitness) ballen die op 25 m afstand liggen. Je moet je hond sturen en deze moet de ballen een voor een met de neus naar jou toe drijven. eenmaal bij jou is gescoord zeg maar.. zo veel mogelijk ballen binnen een bepaalde tijd. je staat zelf in een doel waar de bal in moet belanden.. erg leuk en dit kunnen ze op een looppasje doen, dus zou voor het(oudere) lijf nog kunnen en blijven ze toch met hun koppie bezig..

IM lekker blijven posten, gezellig juist!

Ollie wat stoer van je.. maar dat zal je morgen wel voelen.. :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:16

Leuk Ol ! Was dat soms heeeel toevallig die zwarte merrie ? :D

Fijn dat je weer thuis bent Buckje

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:22

Fijn dat je weer thuis bent buckje !! ik hoop dat de opname dan nog enigzins zin heeft gehad ?? anders voelt het helemaal zo nutteloos..

Hier regent het....afgelopen week te veel ge-airbrushed.....mijn hand protesteerd...daar was ik al bang voor maar met dit regenweer, ga ik niet zo vaak lekker naar het bos wandelen..
even kijken of ik vandaag nog e.e.a. aan mijn helm kan doen, hij word wel gaaf vind ik zelf !!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:24

Geeft niet hoor. :)

doe is foto van helm!

Ik vond het niet prettig en was dwars en opstandig werd naar de boksbal gestuurt. :+ Vrijdag's ben ik gewoon weg gegaan..... Kreeg enkel een boos telefoontje.. en dat was t.. T was echt n opname van niks. :+

Die andere opname had ik echt nodig, toen zat ik ook echt gesloten een paar weken. maar die afgelopen was echt onzin!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:26

mag ik vragen wat je hebt Buckje ?