[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:43

Ik heb al 2 weken last van mijn rug een wervel of 5 die vast zitten, muurvast dus, waardoor zenuwklachten die doortrekken tot voren in mijn bekken, ook is een been gevoellozer dan het andere en een helft van mijn rug.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 17:45

O wat vervelend. Weet je hoe het gekomen is? Hopelijk gaat het snel beter.

Ik mag morgenochtend weer naar de fysio, is dan 4 weken geleden, maar ben er ook wel weer aan toe. Heb ook weer wat klachten aan bekken en rug

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:46

@ Tallechie: ik wil ook een pb :D
@VHU: fantastisch dat het zo goed gaat met je nieuwe paard. Heerlijk om te lezen.\
@Sonjim: dat klinkt niet goed. Kan fysio niet helpen?
@ Naaltje: succes met je auto

Sorry, reageer even weinig. Heel erg moe. En moet vanavond ook nog naar theater. Helemaal geen zin, wil naar bed. Maar ja, is niet leuk voor man he?!

Ik ga zo eten en dan nog even rusten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:49

hoe komt het dat je zo moe bent tine?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:49

Ik moest naar de manueel therapeut of Ostheo.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 17:51

Net als veale :-) :-)

Nee gekheid, lastig als je lichamelijks wat hebt, je kunt niet zonder.....

Tine sterkte. Ga je naar een voorstelling om te kijken of?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:57

Had je het niet vreselijk warm IT? Maar wel droog dus :7
@Naaltje, onderweg stoppen bij benzinepomp (moet je toch :+ ) flink wat snoep inslaan en laat je maar gaan. Helpt soms enorm }:0 Is er van school niemand die je helpt bij je stage?
Lekkend cabrio-dakje...beetje siliconen-kit?

@Tallechie vertrouwen is een raar ding he. Het rare vind ik dat als je het aan je paard geeft, je meestal steeds meer terugkrijgt. Met Rizanta had ik direct een enorm goed gevoel met rijden. Anders had ik haar ook nooit durven kopen. Wil niet zeggen dat ik het niet spannend vind, scheet de eerste paar keer dat ik op haar zat ook bijna in mijn broek :P maar elke dag dat je een positieve ervaring hebt durf je zelf ook meer, dan groei je als combinatie en dat wil je graag hebben. Er komen vast nog wel dagen / weken dat ik er anders over denk maar ben erg blij dat we nu in een positieve flow zitten :+

Citaat:
grote pony

begin er onderhand een beetje aan te wennen :o

Nog even editen want tijdens het maken van mijn post is er weer van alles gepost :+
@Sonjim, dat is echt zwaar beroerd zeg :(:)
@Tine, hoop dat je nog even kunt slapen...kan me goed voorstellen dat je het vervelend vind om eventueel af te zeggen, naar wat voor voorstelling gaan jullie trouwens?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:08

viel eigenlijk wel mee hoe warm ik het had.
misschien komt dat ook doordat ik niet helemaal lekker ben.
last van mijn keel, hoofd.
ga zo effe lekker douchen, daarna eten en dan maar op bed een boek lezen of tv kijken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:15

@VHU/Tallechie: we gaan naar Cabaret Etalage. Dat zijn aankomende cabaretiers. Normaal erg leuk natuurlijk, maar gezondheid is al een tijd niet zo best en nu met die vorst is het met de paarden gewoon erg veel werk.
@ IT: ik ben chronisch ziek, vandaar. En heb nu dus al een tijdje (paar maanden ondertussen) dat het minder gaat.
Toch probeer ik zoveel mogelijk mijn vaste bezigheden te blijven doen. Ben veel te bang dat ik anders allleen nog maar op de bank zit

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 18:57

Tine ga je nog wel naar die therapie toe? Of is dat al afgelopen? En heb je verschil gemerkt?
Het is natuurlijk ook vervelend dat je alles alleen moet doen en dat E zoveel weg is. Als je dichterbij had gewoond was ik je graag komen helpen.

VHU Het vertrouwen in veale ohz is er niet omdat hij mij in het begin een paar keer uitgeprobeerd heeft door heel hard te gaan en opeens de andere kant uit te gaan. HIj heeft nog nooit gebokt of gesteigerd. Nu hij door iemand anders wordt gereden gaat het al stukken beter. Alleen ik rijd gewoon te weinig. Ik wil na mijn zwangerschap proberen 1 a 2 keer te mennen en 2 keer ohz proberen te rijden. Met mennen heb ik toch hulp nodig en ohz zal ik het alleen moeten kunnen, alleen dat durf ik niet. Zolang er iemand bij de de bakrand staat gaat het goed. Wel merk ik als ik les heb dat het stukken beter gaat.

Oke leuk cabaret, krijg mijn vriend er alleen niet mee naar toe

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:02

pfff het is hier thuis weer gezellig...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:03

*NOT*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:03

Therapie is afgelopen. Voor mijn nek heeft het wel iets geholpen, maar voor mijn algehele gezondheid is het een ramp. Moest veel te veel doen en mocht niet meer slapen overdag. Daardoor ben ik ver achterop geraakt. Ben wel weer even bezig voor ik op oude niveau ben. Een van de grote nadelen is dat ik nu ohz eigenlijk niet meer fatsoenlijk kan rijden. Wedstrijden doe ik dus al helemaal niet meer (ohz dan he). En daar baal ik dus erg van. Niet zozeer van de wedstrijden, maar wel van het rijden an sich. Dat kost natuurlijk energie, maar ik kreeg er ook veel energie van terug. Vooral van buitenrijden, maar dat lukt me dus ook niet meer. Daar ben ik best verdrietig van! Maar goed, ik probeer maar te blijven denken dat het straks weer beter zal gaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:04

@ IT :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 19:06

IT Sterkte

Tine nu werkt het weer inderaad ook niet mee. Zodra het mooi weer is moeten we maar buitenritten gaan afspreken. Oppas heb ik altijd wel. Moeders kan mooi bij jou op evt met de kleine en mijn vader bij mij. En anders gaat de kleine maar na mijn zus.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:08

Gaan we zeker weer doen!!!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 19:11

:-) :-) Is goed voor veale :-) En we hebben natuurlijk nog rondje Havelte of DFW te goed

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:18

@IT adem in, adem uit of ga gewoon hard gillen / trek je terug in een ruimte waar je nergens last van hebt }>

@Tine, wat vervelend zeg dat de therapie bij jou dus eigenlijk het tegengestelde heeft bereikt. Hoop echt voor je dat je weer zover komt dat je wel weer wat lekkerder kunt rijden. Bij mij gaat het momenteel heel goed, maar ik werk ook niet zoveel nu. Ik wil eigenlijk ook een dag per week meer gaan werken, structureel (zit nu op twee dagen, soms incidenteel meer). Maar hoop in vredesnaam dat mijn been/heup/bekken het wel volhouden. Ik wil heel graag net wat meer uren doen, zodat Rizanta ook in de zomer in Braboland kan blijven staan. Anders komt ze hier naartoe, op de wei, ook prima hoor, maar ik weet zeker dat ze dan een tientonner wordt :Y)

Ik krijg mijn man ook (vrijwel) niet mee naar cabaret :+ zo heel af en toe lukt het hem het theater in te krijgen maar dan moet ik hem bijna ontvoeren. Meestal vindt hij het dan wel leuk }:0

Citaat:
Met mennen heb ik toch hulp nodig en ohz zal ik het alleen moeten kunnen, alleen dat durf ik niet

Als het niet goed voelt, niet doen. Wie weet, als je zelf eerst gewoon alleen rijdt terwijl je les hebt of iemand bij de bak is, dat je toch langzamerhand meer vertrouwen krijgt. Vind het dan wel heel dapper van je en knap dat je hem wel voor de wagen zo voor elkaar hebt 8-)

Mooi vooruitzicht, ritje in de DFW!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 19:21

Maar voor de wagen vind hij ook veel leuker. Dan heeft hij ook wel streken, maar dan ben ik niet bang. Ik heb natuurlijk maar 1,5 jaar manegeervaring en daarna mijn eigen gekocht. Nu is veale onder het zadel niet de makkelijkste. Groot, ruime gangen, kop er op. In het begin heb ik hem altijd met slof gereden, nu kan ik dat zonder. Maar telkens als het vertrouwen er eindelijk was, was er wel weer wat. Hij 10 week kreupel, hij ontstoken koker, ik arm gebroken en ga zo maar door. Ik wil inderdaad eerst met les gaan rijden en alleen in de bak. Heb niet zo'n vertrouwen in de bak als er anderen bij in rijden, ze houden niet altijd rekening met mij dat ik dan angstig wordt

Mijn ouders wonen midden in DFW. Is een halfuurtje vanaf ons huis en ongeveer 40 min vanaf stal. Havelte is een uurtje vanaf stal.
Heb al geopperd dat mijn ouders een stal bij het huisje zetten, maar vonden ze nog niet zo'n goed plan

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:23

tallechie schreef:
:-) :-) Is goed voor veale :-) En we hebben natuurlijk nog rondje Havelte of DFW te goed

En als je er klaar voor bent ook ohz, bijv in Anloo (is lekker beschut)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:26

VHU, ben de hond gaan uitlaten.
dat helpt :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 19:28

Ja dat is mijn punt waar ik dit jaar aan wil werken. Eerst moet mijn vader maar mee met de fiets, dan met een ander paard. En dan kunnen we het een keer proberen. Zal waarschijnlijk wel een stap en draf rit worden. Gallop durf ik in de bak nog niet eens.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:02

Dat maakt mij niets uit hoor. Heb wel vaker met andere mensen alleen maar stap gedaan. Maakt mij en Rembrand niet uit. Ik ga de paarden zo maar binnen halen. Ze staan in de bak en hebben dus geen schuilmogelijkheid en het regent nogal. Anders wordt het wsl pas 23.00 uur dat ze naar binnen gaan. Is ook zo sneu he?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:16

@tallechie; ik wil in gezelschap in het bos ook zomaar niet in galop! Als we dan met meer zijn moet ik daar echt een paar ritjes met diegene voor gereden hebben hoor :)

@VHU; zak chips gehaald :o
op school helpt niemand, die zijn zelfs te ^#$% om op een mail te antwoorden.. ben nu intussen ook bezig met het indienen van een klacht..

@IT; :(:)

EN!! :D *tromgeroffel*
m'n auto was kurkdroog aan de binnenkant? :oo laatste keer dat het dooide was 't een waterval, nu niks aan de hand :) geweldig :):)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:19

Naaltje, fijn dat je auto droog was. Weet niet hoe het daar is, maar hier is het erg nat.
Doen ze op je stage zo vervelend? Heb denk ik ergens overheen gelezen, sorry.

Hond weer iets beter? Trouwens, als je hond zo agressief doet, klinkt mij dat wel een beetje als een rangordeprobleem. Of heeft hij dat nog nooit gedaan en nu omdat hij pijn heeft?