[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:32

L_Rivaldo: hopelijk heeft hij daar een goede thuis. Het is wel érg snel dat hij verkocht is!

edit: Napie heeft misschien wel gelijk ja...

Jelleee: succes!

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:35

ja oke.. heb wel een mailtje naar haar gestuurd.. ben ik erg?.. wil gewoon dat ze alles weten en dat hij echt niet op het land mag.

Ze hadden tegen mij gezegt dat ze hem niet snel weg zouden doen maar enkel in 2 span met shaggy. Ik weet dat het goed is.. maar de informatie komt zo penny over inderdaad op marktplaats. Miss het vriendje wel hoor.. vooral gisteren in stal toen ik bij rivaldo ging zitten.. bah..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:16

Laura, ik vind de prijzen wel hoog bij de stichting, heel veel aanmerkingen aan de pony's en prijzen die volgens mij hoger zijn dan de marktwaarde, heb je je geld trouwens terug gekregen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:38

ja :).. die kreeg ik binnen 3 maanden netjes terug..
Ik ga nu gewoon opzoek naar een rivaldotje :D.. alleen ben bang dat die in zijn maat moeilijk te vinden zijn.. mochten jullie ooit een tegen komen let me know ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:51

Yeah, auto theorie gehaald :):)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:53

gefeli! ook in 1 keer gehaald he?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:15

:):) even ego post...
vanochtend zou ik menles hebben met Zarah, paard opgetuigd, wil haar voor de wagen zetten komt mijn instructeur eraan: Maaike, heb je zin om mee te gaan als groom met het tweespan of wil je les met Zarah? Ik heb nog nooit bij een tweespan op de bok gezeten dus ik koos voor als groom mee te gaan met het tweespan. Tweespan waren de twee grootste paarden van stal en ze gingen voor de omnibus voor 16 personen. Wij naar plaats van bestemming, vond het machtig, die 2 enorme paarden in lekkere draf over de weg! Mensen stappen in, ik moest opschuiven de leidsels vasthouden...(dacht jeetje, wat als ze er vandoor gaan? Maar ze bleven rustig staan :+ ). Stapt mijn instructeur aan de linkerkant weer op, ik zit dus rechts, zegt hij "Rijden maar"... en daar ging ik met het tweespan op pad :oo Nou al met al dus zo'n 2 uur onderweg geweest, echt ongelovelijk. Straatjes in en uit, overal langs en door... +:)+ Dus tweespanles gehad!

Al met al een geweldige ervaring!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:18

Gefeli Jelleee!!
Leuk zeg VHU!!! toch maar goed dat je voor het tweespan gekozen hebt ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:19

@Jelleee...gefeliciteerd!

Nou ik vond het dus echt wel spannend hoor. Was helemaal officieel met koetsiersjas / hoge hoed, echt super gaaf.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:21

Jellee gefeliciteerd.
Vanhuisuit: wat een geweldige verrassing!!

Ik heb vanmiddag weer les gehad met Amerigo. Yes, er zit weer een stijgende lijn in. Ben zo blij :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:21

Jelleee, gefeliciteerd!!

VHU, wat leuk zeg!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:24

VHU wat een leuke ervaring voor je!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:27

@VHU wat gaaf!

@tine wat fijn dat je pony het weer beter doet

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:33

jelle gefeliciteerd

VHU leuk zeg, hele ervaring met zo'n enorm span

Gisteren met met oude menclub uit Berkhout (bij Hoorn) wezen rijden. Die hebben 1 keer per jaar mannenweekend hier in Zorgvlied en ik mag bij uitzonderiing als vrouw aanwezig zijn om ze een mooie route te geven. Eerst zaterdag met z'n alle uit eten geweest. Gisterochtend om half 11 vertrokken. 15 km naar Diever gereden en daar koffie met appelgebak gedaan. Pony's waren supersterk en onrustig maar bij de stop stonden ze geweldig braaf aan de stang tussen alle spannen KWPN'ers en friezen op een rijtje.
Vervolgens 32 km weer terug. Het is steeds droog gebleven. Thuisgekomen eerst de pony's op laten drogen op stal. later in het land gezet en toen begon het al wat te regenen. Daarna regende het continu. Ben om 8 uur 's avonds toch weer naar stal gereden om ze weer binnen te zetten. Ze waren behoorlijk koud. Zo weer even bij ze kijken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:35

Gefeliciteer jelle :D

VHU wat super leuk :D.. helemaal in Sjiek :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:00

Napie schreef:
jelle gefeliciteerd

VHU leuk zeg, hele ervaring met zo'n enorm span

Gisteren met met oude menclub uit Berkhout (bij Hoorn) wezen rijden. Die hebben 1 keer per jaar mannenweekend hier in Zorgvlied en ik mag bij uitzonderiing als vrouw aanwezig zijn om ze een mooie route te geven. Eerst zaterdag met z'n alle uit eten geweest. Gisterochtend om half 11 vertrokken. 15 km naar Diever gereden en daar koffie met appelgebak gedaan. Pony's waren supersterk en onrustig maar bij de stop stonden ze geweldig braaf aan de stang tussen alle spannen KWPN'ers en friezen op een rijtje.
Vervolgens 32 km weer terug. Het is steeds droog gebleven. Thuisgekomen eerst de pony's op laten drogen op stal. later in het land gezet en toen begon het al wat te regenen. Daarna regende het continu. Ben om 8 uur 's avonds toch weer naar stal gereden om ze weer binnen te zetten. Ze waren behoorlijk koud. Zo weer even bij ze kijken.

hey, Diever
daar ben ik wel eens geweest :)) :P

jelleeee autotheorie gehaald, super!

VHU super ervaring! :D

ik moest vandaag werken :) was wel gezellig, jammer alleen dat ik om half 11 al een glas in mijn pols had hangen.. t viel (kapot) maar ik was nog bezig met opvangen, ramde vol m'n pols op de scherven.. Het doet zeer nu, hoop dat er niks in zit :)

Wel net inde regen naar dids geweest, hij begint weer luidkeels naar me te hinniken!! :D We hebben hardgelopen :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:32

@ Jelleee: gefeliciteerd!
@ VHU: wat een leuke ervaring! Ik heb het andersom gedaan, eerst tweespan geleerd en daarna enkelspan. Persoonlijk heb ik het moeilijker met enkelspan dan met tweespan, maar dat zal wel veranderen nu ik met Romeo bezig ben en deze zomer met een enkelspan op 5-daagse ga :Y)
@ tine: super dat het weer goed gaat met Amerigo!
@ Napie: lijkt me gezellig ;) 47 kilometer gedaan, pff dan moet ik nog even gaan oefenen met Romeo :D Ons maximum is ongeveer 15 km :Y) (gisteren gps vergeten, dus weet niet hoeveel het precies was)
@ Naaltje: hopelijk zit er niets meer in je pols, verzorg je maar goed!

En ik heb ondertussen niets nieuws meer beleefd, Romeo had een vrije dag (met zulke regen is het niet aangenaam om iets te doen), dus ben ik maar gaan shoppen :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:32

@Naaltje: take care!

@Napie: wat ontzettend grappig dat jij er wel bij mag, bij die mannen. Vwb de pony's, het is vandaag ook wel iets van 10 graden kouder dan het eerder deze week was, en dan ook nog met die regen. Die tutten van mij stonden net op het weiland tijdens een buitje gewoon te rillen, bij hun schouders. Wel stug dooreten natuurlijk }:0 Als ze willen kunnen ze de stallen in dus ik heb het maar zo gelaten.

Ik ga morgen even mijn oude zadel passen op Zarah. Had de boel meegenomen maar was niet gelukt omdat het met het tweespan wat langer had geduurd en ik 's middags nog naar een afspraak moest.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:36

@sander_lotte; wat heb je geshopt? :D
ik heb een jurkje gekocht vandaag. En een dove pakket voor moederdag..Maar ga er morgen ook een halen voor mezelf :P Zitten Wellness-Stones bij :9 :D

hoe kan ik merken of er nog wat in m'n arm zit? :') _O- 't is dik..
naja.. 't zal er vanzelf wel uitrotten anders :')

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:48

of je arm rot eraf :P haha hopen maar dat er niks meer inzit!

Gefeliciteerd Jellee! scheelt weer he :)

Wou met sil vandaag los werken in de binnenbak, maar die kleuter kon zich niet concentreren :P Steeds mn touwtje uit me handen pakken en hij had veel jeuk door de regen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:25

@ Naaltje: ik heb een short, rokje en 4 bloesjes gekocht, had dringend wat zomerkledij nodig :+ Hihi dat is het risico van zoiets leuks te kopen voor je moeder, het zo leuk vinden dat je er voor jezelf ook eentje koopt :D
Ivm je arm...Ik zou het goed ontsmetten, als er iets in zit, zal het er wel uit zweren. En anders, jah zoals Jenkins zegt, dan rot je arm eraf ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:06

Wow Napie, dat klinkt wel heel stoer. Dan stelt de conditie van Rembrand echt niets voor, haha.

Naaltje: als het dik blijft toch maar even langs dok lijkt me. Sterkte ermee.

Vanavond met Rembrand naar verenigingsles geweest (ohz) Hij liep echt geweldig. Ik had na afloop zelfs meer energie als voor de les. Heb een uur lang zitten genieten. Man wat kan die knol lopen. Als ik het nu ook nog op een wedstrijd voor elkaar krijg om hem zo te laten lopen, dan stromen de punten binnen. Ik mocht van mijn instructrice wel Z gaan starten. <3 <3 <3

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:31

Sjonny pony (mijn beleerpony) in enkelspan gehad, ging hartstikke goed. Stappen, draven, halthouden, achterwaarts, het zit er allemaal (al) op. Nu de baas nog beleren en Sjonny moet wat kilo's kwijt. In iets meer als een week tijd bitwijs, lange lijnen, slepen, tweespan en nu dus enkelspan. Vandaag ook voor het eerst met liverpool ipv dubbelgebroken trens. Liep hij veel beter op, minder vaak zijn mond open (zonder neusriem en oogkleppen) Wat ben ik toch blij met shetlanders.

Mijn eigen pony's waren alleen maar aan het rennen door het weiland, helemaal maf. Ze ontdekte ineens dat ze onder het draad konden en vlogen dus het land in wat afgeschermt stond zodat er even wat kan groeien. Die kunnen zich lekker volvreten vannacht

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:18

Naaltje, hoe is het met je pools?

Napie: Die gaat de goede kant op :D

Tine: Fijn dat je les zo goed ging :)

Sander_lotte: Heeft zich laten gaan in de winkels :D.. Ik moet ook nog iets halen voor mijn ma.
Maar misschien doe ik moederdag en haar verjaardag wel samen en krijgt ze een les op een fries :D..
Ze wilt eigelijk graag weer rijden, maar na 2 jaar stap je niet zo snel op, friesje op stal is super braaf :D

Denk dat ik vandaag ook maar ga mennen, het zal droog blijven.
Eerst maar even wat schoolwerk.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:27

ik moet ook nog wat dingen halen voor moederdag, doe ik morgen wel. even wat folders doorgekeken en wel leuke dingetjes gezien.

Napie wat fijn dat je beleerpony het zo goed doet! Hoop dat sil dat ook zo gaat doen :P