[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:43

VHU: ik wist al dat ze tegen sluitingstijd daar geen tijd voor hadden hoor, dat soort dingen moet je niet gaan afraffelen. Maar ik wist niet meer hoe laat ze dicht gingen, dus voor de zekerheid honden meegenomen. Deze hond is 6 jaar geleden uit het asiel gehaald. Deze man moet nu in flat wonen en kan hond niet meenemen (dat snap ik dan niet helemaal, maar goed, ik ken de situatie verder niet, dus dan is het moeilijk oordelen). In ieder geval lijkt het een probleemloze hond. Heel erg makkelijk, lief, aanhankelijk. Ik verwacht geen problemen, maar ja, moet wel even zien hoe het vooral met Lika samen gaat. Maar zou het niet gaan, verwacht ik nog steeds dat deze hond heel snel geplaatst wordt. Hij is echt super lief en nog heel fit.

Ben inderdaad heel blij met instructie. Zij gaat me vrijdag ook helpen, dan heb ik wedstrijd en manlief kan niet komen (moet werken). Heb sowieso meer aan haar dan aan manlief. Die wordt namelijk boos als ik zit te mutsen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:29

Tine, wat super dat je het gaat proberen met de hond. _/-\o_

Vhu ik kan je aanraden om een ostepaat je tussenribspieren los te laten maken. Dat zal veel lucht geven

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:27

Goede tip ja!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:46

Doet dat niet vreselijk zeer? Ik hou er totaal niet van als mensen aan mijn lijf zitten eerlijk gezegd :o vind bijv fysiotherapie regelrechte ramp ...
Als ik er zelf druk op zet is het nog erg pijnlijk ...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 06:57

Nee, juist niet. Osteooathie is veel minder pijnlijk. Echt heel fijn voor je lijf. Osteopaten zijn opgeleide fysiotherapeuten. Maar ze zullen in overleg met jou een behandelplan opstellen. Misschien is het nog te vroeg, maar ze kunnen je zeker helpen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:08

Goedemorgen ,
Ik durf eigenlijk ook nooit naar fysiotherapie of osteotherapeut.... :+
Tine zaterdag hond halen...Hoop dat het klikt.
ga aan de slag, tot later...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:50

Nou... VHU.... de osteopaat doet mij toch geregeld erg veel pijn (veel meer dan de fysio). Maar als je het aangeeft houden ze er zeker rekening mee.

Yes, de {:} schijnt hier ook eindelijk. Zometeen Sam even longeren (zal nog aquatraining worden) en met Rembrand een buitenritje door het veld. Dan vanmiddag maar tuig poetsen en alles voor de wedstrijd klaar gaan maken.

Fijne dag allemaal!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:39

@Tine: ik hoop dat het lukt met de hond!

Hier gisteren nog naar de osteopaat geweest.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:26

Goedemorgen
Rustig hier....
Vanmiddag wedstrijd met Sam. Best een beetje zenuwachtig hier, maar het zal vast wel goed komen.
Zo eerst even mennen met Rembrand als de bak droog genoeg (anders wordt alles me veel te vies) is en dan Sam wassen en vlechten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:16

succes tine :j
baudyh succes met de keuringen met al je paarden en veulens enz
zonnetje schijnt.iedereen een zonnige dag {:}

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:45

Afbeelding
Euh, mag ik even voorstellen... Keshya 1 jaar en 3 maanden..... van mij!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 21:08

@ IPS natuurlijk mag dat!.. je miste een fjorden vriendje? Veel plezier met haar...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:30

Ips, gefeliciteerd. .wat een knapperd. En een mooie naam !!
Tine. Hoop dat het met sam goed is gegaan.
Lanouska. Hoe gaat t ? Drukdrukdruk ?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 21:51

Hier gaat het goed.. druk druk drukker drukst met de paarden.. maar wel leuk.. nieuw werk bij flora Holland in Eelde.. s'ochtends om half 6 uit bed. Maar wel weer lekker op tijd thuis s'ochtends.. butterfly gaat steeds een beetje beter.. hondje gisteren geopereerd.. had een vet bult op zijn borst...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:01

ips gaaf weer een fjordmans erbij.....hoe vinden je dames deze blonde?
hey lanouska ook weer water en een nieuwe baan super *\o/*
tine goed gereden?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 00:18

Tine succes *\o/*

Ips, gaaf. Een fjord erbij. Mooie dame. Leuk

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 06:59

Goedemorgen.
Succes met je nieuwe werk Lanouska.
Gisteren een mooi buro te gekregen, en een bijpassende stoel !
Zo word de hoek in huis waar we de muur opnieuw isoleren en bekleden helemaal netjes. Blij mee.
Vhu, hoop dat jullie snel goed nieuws hebben over het aan te kopen huis, ik snap dat je toch al verder aan het kijken was,..maar hoop dat jullie er toch uit komen met dit huis......

Fijne dag vandaag..ik ga aan de slag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:11

Bianca is lekker bezig met huis op knappen. Ik vind dat altijd zo mooi om te zien hoe het dan steeds mooier wordt
Lanouska heeft een nieuwe baan. Gefeliciteerd
Ips: leuke pony
Ht komt ook weer even langs

Tja, de wedstrijd gisteren.... We hebben weer veel geleerd zeg maar ;-). Ik was van te voren heel erg zenuwachtig, maar toen ik eenmaal op de bok zat viel het wel mee. Helaas vond Sam het toch wel wat zwaar, dus ze ging snel over naar de galop. In het begin vond ik dat nog eng, later vond ik het vooral irritant. Helaas was de eerste ring een baan die een beetje opliep, dus voor een onervaren pony natuurlijk wel zwaar, oftewel, veel galop laten zien en verder impuls kwijt. Nu heb ik wel ervaring met impuls kwijt (Amerigo), maar het is dan wat lastig als ze steeds in de verzamelde galop gaat als je dat wilt oplossen. In de eerste proef toch nog een wp, maar die jury punt altijd heel hoog, dus dat zegt niet zoveel. Bij de vaardigheid een fout gemaakt, die ik nog nooit heb gemaakt: fout parcours. Ipv nr 12 nam ik nr 19 van de verkeerde kant. Snap nog niet helemaal hoe dat heeft kunnen gebeuren. De jury belde me niet uit, dus heb lekker wel hele parcours af kunnen maken. Tweede parcours heel veel tijd en 1 bal. Maar ze reageerde niet op kijkerige dingen of op de muziek/luidspreker. Dus mijn debuut in de vaardigheid heeft een score van M -2 opgeleverd :+ _O-
Omdat ik helemaal alleen op pad was (wel heel fijn hulp gekregen van instructrice, ik stond er niet alleen voor), na afloop snel naar huis gegaan, want het was een dik uur rijden.
Gisteren baalde ik wel enorm van hoe ik het allemaal deed, maar goed, na een nachtje slapen ziet het er minder erg uit. We hebben weer veel geleerd, ze moet nog meer conditie krijgen en dan komt het helemaal goed. Ze heeft geen gekke dingen gedaan ofzo.

Gisteravond nog heel lang zitten wachten op telefoontje van zoonlief (op ponykamp), maar hij was ons (voor 2e keer al) denk ik vergeten. We hebben hem toch maar opgehaald, ook al had hij geen heimwee. Amerigo staat weer bij zijn vriendjes en zoonlief ligt op bed.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:20

Helaas, helaas. De hond gaat niet door. Hij ging heel leuk samen met Mowgli, maar Lika wist zich niet te gedragen. Dat betekent dus ook dat we er geen andere hond bij kunnen plaatsen, want deze hond was erg makkelijk/ongecompliceerd. Erg jammer, heel erg lieve hond. Hopelijk vindt hij snel een fijne baas.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:45

Ach wat jammer Tine. Teefjes schijnen vaker zo lastig te kunnen zijn heb ik begrepen (althans als een teef het niet wil is het echt no-go, bij een reu schijnt het nog bij te kunnen trekken).

Wat ontzettend leuk Ips <3 wat een super mooi kleurtje, hoe heeft dat ook al weer iets met blakke ofzo :o?

Hier gesloopt na twee dagen zo ongeveer in de trein te hebben gezeten (bezoek aan mijn ouders in Groningen, zoonlief wilde met de trein ... daar is hij nu ook van genezen :+ ).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:49

VHU, dat zou wel eens kunnen. Heb op de 3 Akita teven na altijd reuen gehad.
Net heerlijke staprit van een uur gemaakt met Rembrand en een soort buurvrouw (woont km verderop) op haar paard. Wel veel dazen helaas. Had hoofd niet ingespoten, moet ik volgende keer maar wel doen (of met spons dan). Want hoofd zat vol, rest zat niets.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:57

Wat heerlijk Tine. Ja die dazen zijn momenteel zelfs bij ons. Het is nu ook lekker vochtig en dan weer warm, houden ze van >;) mooi dat je de leerpunten van de wedstrijd met Sam ziet. Jullie zijn nog maar zo kort bezig, je moet M vaardigheid doen direct, dat is best wel pittig. Pony vindt het waarschijnlijk ook nog best moeilijk te trekken uberhaupt daar gaan ze dan ook meer van galopperen, ze moet dan gewoon nog kracht ontwikkelen. Komt vast helemaal goed :j

Ja wij hopen het ook echt Biancacoo maar ik durf even gewoon maar nergens aan te denken we weten het niet zo goed meer :\

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 07:09

Vhu, waardeloos lange rit met de trein....ik blijf duimen voor jullie huis !!! Slopend zoiets vreet energie.
Tine, jammer dat het niet lukt met de hond..Akita's zijn best kieskeurig en niet altijd even makkelijk...hier ook 1 die ik wat in de gaten moet houden..die is onzeker en daardoor gaat t niet altijd goed..
Tine. Knap dat Sam zo goed haar best heeft gedaan en niet onder de indruk was, mooie 1e ervaring zo.

Vanmorgen lekker ontbijtje gekregen van zoontje....en al een kadotje...zo lief !!
Nu zo de hondjes lekker laten rennen en spelen...

Fijne dag allemaal, succes !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:14

Goedemorgen.
Bianca al verwend met kadootje!

Startlijsten voor ons DK zijn bekend. Ik mag met Samoerai als 2e in de ring. Dan is het nog lekker rustig bij het inrijden (hoop ik, want er liggen 8 dressuurringen....). Zoonlief mag als laatste van zijn rubriek rond 12 uur en ik mag dan nog met Amerigo aan het eind van de middag vh starten.

Er zijn zo ontzettend veel deelnemers dat we nu voor het eerst in het noorden ook een startlijst voor de vh hebben. Erg verstandig van de organisatie, anders zou het denk ik wel een bende worden met lange wachttijden.

Zo maar eens gaan trainen met het spul.

Fijne dag allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:06

Hoop dat je lekker hebt getraind vind het echt heerlijk weer :j

Na weer gesprekken met deskundigen krijgen we een positiever beeld van het gebeuren rondom het huis Biancacoo dus je mag nog even door blijven duimen. Het zou toch zo geweldig zijn als het wel doorgaat. Maar het vreet idd energie wat een proces zeg. Maar goed mocht het allemaal wel doorgaan weten we wel 100000% dat dit echt het huis is wat we willen, als je ziet hoeveel moeite het allemaal kost en dat we toch welke keer weer zoiets hebben maar we willen dit zo graag :)

Hier voor de rest relaxed dagje :9k