[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:24

_/-\o_ _/-\o_ Baudyh Gefeliciteerd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:46

@Baudyh: gefeliciteerd *\o/* *\o/* ,echt gaaf *\o/* . Hopelijk snel weer fit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:50

Even egopost:
Gisteren hulp gehad van zoonlief bij het maaien van de tuin. Hij kan amper bij het pedaal, lukte net hahah
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag is de nieuwe schuilstal geplaatst. Zodat ze ook echt uit de wind kunnen staan ipv in een windtunnel.
Afbeelding

De oude "stal" blijft er wel gewoon bij staan, zolang hij het nog doet.
Afbeelding

Wat voor weer het nu ook is, de paarden kunnen nu altijd 24/7 buiten blijven. Verwende beesten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:04

ziet er mooi uit Tine, die schuilstal, zit die nog verankerd aan de grond oid ?? anders zou ik bang zijn dat die nog om kan slaan in stormachtig weer..haha...je weet nooit..maar ziet er echt mooi uit !
en ja..kleine zoontjes worden groot ! voor die zoontjes is dat *\o/* *\o/* *\o/* voor moeders meestal ook *\o/* *\o/* *\o/* maar soms ook.. -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:15

Hij zit inderdaad verankerd. Bovendien staat de opening op het noorden noord/westen. Daar staat onze boerderij, de stal, een flinke bomenrij en het huis van de buren. Dus van die kant hebben we nooit last van de wind.

Sorry, ik lees later bij en reageer later op de rest. Probeer hier nu even zoveel mogelijk te rusten, zodat ik straks toch even een half uurjte naar les kan met Thabor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:17

Jeetje Baudyh wat ongelovelijk gaaf voor jullie als fokkers en voor de eigenaren van Anni *\o/* *\o/* *\o/* beetje beroerd dat je nu aan de race bent van de champagne :+

Heerlijk de schuilstal Tine :j weet je een constructie om iets makkelijker de mest weg te krijgen uit het paddock gedeelte / wei? Want die wei/paddocks schoonhouden vond ik toen we zelf paddock/wei hadden echt heel zwaar werk (mest rapen). En jij hebt twee grote paarden en poown, dat mest heel wat af. Ik weet zo ook niets maar misschien mensen in het topic? Omdat je aangeeft dat je momenteel erge last hebt van je vermoeidheid.... :(:) Zou je daar niet iemand voor in kunnen huren of zoiets? Probeer ook maar mee te denken hoor. Of mest verspreiden met sleep en de tractor. Ze zijn toch schoon, wormtechnisch gezien moet dat geen probleem opleveren (je hebt alles zelf in de hand). Het algehele schoonhouden van het terrein, toen wij ons stuk hadden ben ik daar eigenlijk redelijk kapot op gegaan, als ik alles netjes had had ik echt geen puf meer om ook maar iets te doen met de pony's....

Hier verder niets, beetje werken en that's it. Oftewel saai :=

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:28

nouja, bellen er nog nog rare Brabanders VHU, breekt de dag beetje :))

Super gaaf baudyh!!!
Beterschap

mooie schuilstal tine!

Ritje was zo ongelooflijk supergaaf :D Echt helemaal top! :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:51

Aks: mooie rit gemaakt.
VHU: uitmesten probeer ik 2x per dag te doen. Normaal is het dan steeds 1 volle krui. Maar ik weet niet wat ze doen, ze poepen momenteel erg veel, terwijl ze zelfde strook gras per dag bijkrijgen. In de winter is het uitmesten wel makkelijker dan in de zomer, valt minder snel uiteen. En zeker als het vriest is het makkelijk uitmesten. Hulp daarvoor krijgen zal moeilijk worden. Oppas is al heel moeilijk te vinden, mensen voor huishoudelijk werk, tuin en dergelijke is haast onmogelijk. Wonen te ver buitenaf ofzo. Ivm wormen wil ik het wel van land af. Rembrand heeft toch af en toe lichte besmetting. Bovendien bevordert dat de groei van onkruid en ik vind het slordig staan. Verspreiden met tractor kan eigenljk ook alleen als het goed droog is, wil het effectief zijn.
Baudy: super gefeliciteerd!. Mijn nieuwe meninstructeur was groom bij Rudolf Pestman, die heeft het ook goed gedaan (zie nieuwsberichten!)
VHU: super gedaan met Ollie, maar ik had niet anders verwacht. Zo'n toppony. Leuke naam voor zoon Ollie. En manlief weer weg. Voor lang?
Avaluna: weer eens gemend
Bianca: sneu van de kip.

Zo volgens mij de schade beetje ingehaald. Ben nu eten aan het koken, straks even langs les. Ben benieuwd hoe Thabor het doet. Zal wel lopen als een krant na al die vakantie. Maakt niet uit, hij zit wel lekker.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:52

Ja het werk rondom de paarden is ook wel veel. Hier ook zeker in de winter met de stallen uitmesten. Dan doe ik dat + 1 pony rijden longeren en dan vind ik het weer genoeg.

Vandaag wel actief bezig geweest. Kruiwagen stront uit de wei gehaald en met robijn buiten gereden.
Daarna met robin ook naar buiten geweest en die was braaf echt niet normaal. Hij was zelfs een beetje
tegen het slome aan. Maar wel blij mee!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:11

Tine veel plezier met Thabor.
Vhu idd leuke naam voor Eddy.
Mest uit het land halen deed ik met trekker en bakje, echt niet met kruiwagen....tja..ik doe echt alles slepen en dan omweiden voor 1 jaar..dus om en om begrazen of hooien..maar dat is een luxeprobleem..haha..

Aks wat fijn dat je zo'n mooie rit gedaan hebt !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:52

@tine. Heb een hele tijd met groom van rudolph pestman staan praten. Hij is weer een neef van Wim cazimier en die heeft bij ons icoon gekocht. Leuk kleine wereld. Hij heeft zelf ook tuigers dus ja raak vlakken hè. Aardige mensen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:16

Baudy: inderdaad kleine wereld.

Ben zooooo blij dat ik vanavond toch mezelf bij elkaar geraapt heb en naar les gegaan ben. Heb zooooo genoten. Thabor was super braaf. Er rijdt iemand bij mij in de les, waarvan het paard niet spoort. Ene les prima te doen, andere les flipt ie om alles. Zo ook dus vanavond. Er liep ook nog een 3 -jarige bij, voor het eerst in binnenbak/les; op zich heel braaf, maar ja, als die andere raar ging doen, deed hij wel mee. Pony die erbij liep deed ook steeds gezellig mee. En super Thabor.... helemaal niets <3 <3 <3 <3 Ik ging er ook helemaal vanuit dat hij niets zou doen. Als ik dat vertrouwen nou ook nog krijg bij het mennen.... komt het helemaal goed. Nu wachten tot hij droog is, en dan in het donker de zomerwei weer zien te vinden. Moeten we nog wel langs die "enge" nieuwe schuilstal. Hoop dat we er samen langs komen en dat Thabor niet alleen naar achteren gaat.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:40

goed gedaan Tine..
enne..lekkers meenemen, en voordeel..thabor ziet die enge schuilstal in het donker ook niet zo best,..zal vast goedkomen..hoe kan hij daar nu wel van schrikken en in de les heeul braaf zijn..jij ziet al spoken voor ze er zijn..hihi...komt vast goed ! :j

zag mooie ikke en iantha foto's op fb :~ !!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:44

gaaf dier inderdaad!
Dat wit onder die buik, zo mooi! Niet praktisch, maar wel prachtig :))

@tine; super! :)

Oef, ik heb vreselijke hoofdpijn.. Bleh.. :+
Probeer zo nog wat fotos van vandaag te uploaden :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:58

Bianca: thabor is al eens vaker in zijn uppie terug gegaan naar de zomerwei :+ . Dus heb helaas wel ervaring. De binnenkant van de stal is licht en omdat ik de buitenlamp aan had, zag je dat heel goed. Hij vond het wel spannend, maar bleef gelukkig bij me.

Nu even bankhangen en hopelijk weer lekker slapen.

Tot morgen

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:27

De foto's hieronder zeggen genoeg denk ik :+:
De pony's vonden elkaar ontzettend leuk en gezellig :)
En die 16 kilometers waren alle 16 ontzettend genieten :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:31

Ja ikke en Iantha afgespeend vandaag. Vind het altijd zielig maar ja het moet een keer. En het gras raakt op dus het moest maar. Ze zijn 5 en 5,5 maand dus het kan wel. De merries hebben er niet echt om gehinnikt dus die waren er wel aan toe. Ze lopen nu aan de overkant van de weg bij diantha en ted. Dat is een hele grote wei met nog wel gras.

Wel fijn dat ikke en Iantha mooi samen kunnen. Nu nog ff in een box maar straks in een grotere stal met uitloop naar buiten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:32

Ziet er gezellig uit aks!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:46

Goed gedaan Tine! En ook fijn dat hij weer veilig in de wei is gearriveerd :j
Aks weer een heerlijke dag! Nog even en je raakt nog aan die vrijheid gewend :P wat een lekker weer hadden jullie ook zeg, super!

Wel fijn dat de merries er wel klaar mee waren Baudyh en dat de veulentjes bij elkaar kunnen voorlopig. Vind Iantha er ook wel erg lief uitzien, zo'n lief koppie.

Nu weer twijfels over de naam van Eddy.... we vinden Eddy zo leuk maar ... zal jullie zeggen wat de oorspronkelijke naam is ... dat is namelijk .... Hercules .... :\
Dat vond ik dus eigenlijk helemaal niets. Is Romeinse naam, Olympia is Grieks. En het 'bekt' ook niet. Maar wat nagezocht en nu denk ik.... misschien past het toch wel heel goed bij de poown. Hercules komt wel vanuit het Grieks, is Romeinse verbastering van Heracles. En dat was dus een hele dappere strijder die vaak met een leeuwenvel wordt afgebeeld. En Hercules/Heracles had dus lang rood haar. Tja.... dapper, strijder, enz. dat is dan wel weer mooi.
Naja, we overleggen het hier toch nog maar. Kan hem ook Heracles noemen en dan afkorten tot Hera. Maar dat vind ik dan weer meer een meisjesnaam.
Of toch eigenwijs First Edition, roepnaam Eddy.
:\ kweennie.
Donderdag gaat-ie onder het mes :oo

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:49

@vhu; noem 'm eerst pony. Als je 'm een week hebt weet je vast wel waarvoor je 'm het liefste uitmaakt! :D

En die vrijheid, mwa :)) Straks ga ik nog genieten en ontspannen met mennen. Dat vind ik veel schokkender :P

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:55

Hoi! :wave: Zit even wat meer in de meeleesstand, want weinig enerverende gebeurtenissen bij mij ;)

Even wat reacties uit mijn hoofd:
Tine: mooi bouwwerk daar kunnen de paarden fijn van gaan genieten en fijn dat de les zo lekker liep. Loop jezelf alleen niet teveel voorbij als je lichaam je tot halt roept (weet helaas uit ervaring hoe vervelend dat is), dus pas goed op jezelf :)
Bianca: :(:) vanwege de kip. Stomme vossen.
Aks: lekker aan het rijden en groom spelen. Leuk! :D Jammer van je sollicitatie alleen, maar er komt vast iets anders op je pad.
VHU: een nieuwe pony met een stoere naam! 8-) Ook hier trouwens nieuwsgierig wat dan zijn naam op de papieren is. O:) Zelf altijd van de bijnamen geweest voor paarden, maar nooit echt een nieuwe wedstrijdnaam aangenomen.
Baudyh: paard in de prijzen. Wat goed! Gefeliciteerd! *\o/*
Janouk: gevraagd voor een bruiloft. Hoe tof. Gaat er vast uitzien als een sprookje met al die bloemen.
Anderen: Y;( mijn geheugen is helaas niet zo super....

Verder nog de algemene onderwerpjes:
Afvallen: Ook hier nog een dieetklantje. Vorig jaar door combinatie fulltime job en fulltime studie (de scriptie) lange dagen gemaakt: van 7 tot minstens 24h. En als je veel laat opblijft (en dan ook nog flink aan het werk bent) ga je vanzelf een keertje eten. Jammer genoeg blijven die pondjes dan ook kleven. Nu gelukkig een normaler ritme en bezig met minder koolhydraten eten, al gaat het afvallen nog niet hard.
Mesten: Wij halen bijna dagelijks mest uit de weilandjes, is de kruiwagen wat minder zwaar. Verder hoort mesten sowieso bij onze dagelijkse taken, want zomerdag staan de paarden 's nachts binnen en met strokorrels ben je iedere dag aan de beurt.

Vrijdag was de masseur er weer en die was tevreden over Sam. Dus ben blij. Verder ook geëxperimenteerd met een ander bit, maar dat was geen geslaagde actie. Sam kwam terug in tempo en was echt narrig (oortjes constant naar achter terwijl die er normaal mooi op staan). Dus terug naar mijn oude vertrouwde lichtgebogen liverpooltje ;) Nu druk aan het oefenen voor mijn eerste minimarathon ooit aankomende zondag. Heb met de vaardigheidspionnen al 1 hindernis nagebouwd. Sam had het duidelijk naar zijn zin toen we er doorheen gingen :j (zijn marathon verleden is hij nog niet vergeten. Hij let ook heel erg op mijn Links/Rechts commando's en je zag zijn oortjes wiebelen toen mijn groom een keer het tegenovergestelde van mij riep :P). Die spelletjes hebben pony's super snel door, inderdaad. Ik hoop dat hij zondag net zo enthousiast is als hij het bruggetje ziet ;)

Edit: leuke foto's Aks!
VHU: Hercules klinkt helemaal niet verkeerd! Moet gelijk aan die Disney film denken :+ filmpje! Zij korten het af naar Herk, hihi. Anders gewoon voor de bijnaam gaan en de naam op papier/wedstrijden gewoon lekker Hercules laten. Dan overwint ie wel alles ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:10

@marjola; studeren is slecht voor de lijn he...
Ik heb ook jaren geroepen dat mijn hersenen het beste werken terwijl ik kauw :P

Leuk dat oefenen voor marathon! :)

Heb nog een kattenfoto. Kwam 't diertje tegen in Medemblik (NH) van het weekend. Gaaf met die 2kleuren ogen
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:26

bizar... Ik verneem net dat je zogauw je (partner) bij een natuurbeheersorganisatie werkt je dan in het donker in het bos mag rijden met je paard (recreatief). Want dan ben je geen bezoeker meer.
En dat je tussen zonsondergang en zonsopgang het bos niet in mag dat geldt alleen maar voor bezoekers.

Altijd al een nachtrit willen maken, 's gauw op zoek naar een leuke baan bij een natuurbeheerder dus! :D
Laatst bijgewerkt door Akshay op 23-09-13 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:37

Wat een prachtige kattenogen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:38

Ben moe.... wedstrijd gehad, vandaag terrein opruimen. Dan nog taxi'en...
Wil nog even zeggen voor de luikjes sluiten: VHU, je afkorting Hera is een godin, en wel de vrouw van oppergod Zeus ;) .

Morgen een poging tot bijlezen en reageren.