[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:37

Biancoo dan had je ook 10 jaar eerder gewild dat je er 10 jaar eerder mee begonnen was, hihi.
Ollie rustig aan en niks forceren nu, super dat je zz gaat starten met Brutus.
Onze uk vind cito toetsen saai en gooit er met de pet naar dus nu wordt tegen haar wel gezegd dat het belangrijk is om hem zo goed mogelijk te maken en dat helpt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:52

Maisie: ik lees in een samenvatting dat Jeroen er weer voor gestaan heeft. Blijkbaar ergens overheen gelezen, kan het even niet vinden, dus nog de vraag hoe hij het deed. Sorry, misschien dubbelop zo.
Bianca: goed idee met die helm. Wordt vast erg mooi
Ollie: stoer ZZ. Ik had eind vorig jaar ook ZZ willen starten, maar ik stel het nog even uit, durf nog niet zo. Heb ook pas 16 wp in Z, dus hoef nog niet over. Denk dat ik dit najaar wel moet. Maar nu eerst nog maar even oefenen op nog betere proeven in de Z.

Nou, heb hele lijst van juryleden afgewerkt (nou ja, hele.... zijn er maar 16 dus) Heb bij 1 nog een telefoontje uitstaan. De wedstrijd van 12 mei is nu zo goed als rond (moet alleen 1 dressuurjury naar de vaardigheid omzetten, even vragen wie dat wil doen). Maar 7 april kom ik nog 2 dressuurjury's te kort. Dus moet eens gaan puzzelen/nadenken hoe ik dat ga oplossen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:55

Tine wat een geregel met die jury's als ik dat zo lees.
Maisie super dat jeroen er weer voor heeft gestaan en dat hij ervoor liep alsof er niks gebeurt is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:20

sonjim schreef:
Tine wat een geregel met die jury's als ik dat zo lees.
Maisie super dat jeroen er weer voor heeft gestaan en dat hij ervoor liep alsof er niks gebeurt is.

Haha, bedankt voor je reactie. Ben ik ook gelijk weer op de hoogte. Super van Jeroen!!! En man/vriend? Nergens last meer van?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 23:25

@ iedereen bedankt voor de wensen en het mee leven

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:32

Ow maisie dat had ik ook even gemist. wat fijn! Maar goed dat hij er inderdaad niets aan over gehouden heeft!

Vandaag liep eef al weer wat beter.. Zal ik toch nog een keer de chiropractor erbij halen? Het lijkt namelijk toch weer uit haar SI te komen.. of eerst maar even nog een week afwachten.. om de hoek zit ook een of andere therapeut die wel een stuk goedkoper schijnt te zijn.. maar goed, dan is het ook maar afwachten wat dat waard is.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:03

Vandaag om 7.30 uur vertrokken en ben nu pas weer thuis dus even niet meer zoveel puf :O sorry Y;(

@Lanouska wat ontzettend triest en wat zal dat een pijn doen. Heel veel sterkte met het verlies van jullie kanjer....daar ben je niet zomaar klaar mee... |(

Vwb cito toetsen onze zoon schijnt de ene keer bijna briljant te zijn de andere keer bakt hij er echt niets van .... tja zeg het maar. Schijnt iets met zijn concentratie te maken te hebben. Moet zeggen als iets mij niet interesseert ik er ook niets van bak dus ... :o

@Eefielover ik zou gewoon dezelfde persoon er nog eens bij halen. Paar keer behandelen is op zich niet vreemd.
@Biancocoo hoop dat het toch echt wel de goede kant opgaat met Melody....
@Ollie toch wel helemaal super starten in ZZ! Kan me heel goed voorstellen dat starten met Sim is afgezegd ....

Vandaag dus alleen ongelovelijk hard gewerkt, 8 studiebegeleidingsgesprekken, 1 scriptiegesprek, 1 vergadering en 2 colleges gegeven plus nog 2 scripties gelezen %)

Morgen fijn even relaxed naar 't peerd :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:36

Hier een zoon die over enkele weken zijn Cito eindtoets krijgt.
Vandaag kreeg hij een brief mee waar ik zo kriegel van word. Hun vervolg-scholengemeenschap (waar 95% van de Brachtenaren heen gaan) had de basisscholen een 5-tal ochtenden ter beschikking gesteld waar zij de best-presterende leerlingen naar toe mochten laten gaan. Mijn zoon en 2 klasgenootjes kregen een uitnodiging. Vanwaar dit privilege? Waarom de rest van de klas de ogen uitsteken (dit levert boze ouders op)? Waarom juist niet de zwakke leerlingen 5 ochtenden gunnen op die school waar ze vermoedelijk veel beter gaan scoren omdat ze op BBL - niveau mogen leren? Waarom de prestatiedrang van zo'n scholengemeenschap en daarbij horend: kinderen lokken naar het (nog jonge) gymnasium-gedeelte? Tuurlijk, mijn zoon voelt zich vereerd, en ik laat hem ook echt wel gaan..... maar wáárom??

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 07:06

@ lanouska :(:)

@ollie; gaaf dat Brutus en jij in het ZZ gaan starten. Maken wij in de Z eindelijk weer een beetje kans :D :D Wij moet nog 2 punten en dan volgen wij jullie ook naar het ZZ hoor. Wij hebben die Z nu wel gezien.
Wij gaan pas in maart weer dressuur starten. Dus nog even geduld hebben.

Gisteren in Middelburg (400km gereden) genotuleerd; ik was echt stuk; ik ging om 6.00 u hier thuis weg en reed na een lange dag notuleren pas om 19.00 u weer het erf op. Vandaag eerst lekker de beestjes allemaal doen en het huis weer aan kant ruimen en dan ga ik hier verder bijlezen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:30

Goedemorgen allemaal

Ollie spannend ZZ!!
VHU en Janouk hebben een lange dag gehad.
Wat een gedoe he Tine, jury's regelen.
Gem inderdaad heel vreemd van die school...

Ik vergeet er een hoop, maar zie op de klok dat ik moet gaan, lekker zwemmen met een vriendinnetje!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:44

Goedemorgen
Frensie: lekker zwemmen
Janouk: mijn man nog gezien in Middelburg? :+ (hier is het enkele rit 370 km)
Gem: helemaal eens, laat gewoon hele klas gaan, zeker als 95% er heen gaat
VHU: drukke dag gehad
Eefielover: als die chiropractor je beviel, je denkt dat hij resultaat geeft nog een keer laten komen, anders iets anders proberen. Ik zweer bij de fysiotherapeut.

Nou, het is niet gelukt met de juryleden. Heb ze echt allemaal gebeld. De wedstrijd voor 12 mei wel, maar de wedstrijd voor 7 april had ik ook 4 juryleden willen hebben, maar ik kom niet verder dan 2. Dat betekent dat ik veel minder ruimte heb voor veel deelnemers. De competitie deelnemers gaan voor en dat zijn er (als ze allemaal weer komen, daar ga ik maar even vanuit) 25. Oftewel, blijft weinig plek voor overige deelnemers.

Ik ga hier snel weer aan het werk, tot later

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:58

Jeetje Tine, dat er echt helemaal niemand kan... zonde hoor... En je kan ze niet van verder weg halen.. minder deelnemers is ook minder geld, maar ook minder jurygeld natuurlijk.

Zal het jammer vinden dat ik dan niet zou kunnen starten,.

daan nog steeds koorts dus bmijn ouders komen hier zo heen om op te passen. Hij heeft tot half 6 geslapen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:03

tine10 schreef:
Goedemorgen

Janouk: mijn man nog gezien in Middelburg? :+ (hier is het enkele rit 370 km)

Echt waar, 370km enkele reis :o ik vond dit al zo'n eind op één dag :o
Het wordt toch eens tijd voor een ontmoeting, want ik zou jouw man straal voorbij lopen hahaha ik heb namelijk echt geen idee. jou trouwens ook. haha

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:53

goedemorgen..
gem, dat is idd vreemd van die school,......maar alles lijkt wel altijd enkel om de beste te moeten draaien.
janouk..wat een km-ers..kan me voorstellen dat je kapot bent..lekker rustig aan doen vandaag...
tallechie beterschap voor Daan..dat is altijd zo zielig als ze ziek zijn ! :(:)
frensie lekker gezwommen ?
vhu...beetje geslapen vannacht na zo'n drukke dag ??
eefie eefje nog steeds niet goed...lastig...duim voor je dat het snel weer helemaal over is !
maisie, idd gelezen dat jeroen zonder problemen voor de wagen ging, wat een knap peerd is dat dan !! coole kikker zeg !

haha...liep ik even achter zeg....wist niet eens dat eenmaal andermaal vervangen was door bokt markt.... :=

nou ik moet aan het werk !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:46

Bianca: werkze
Janouk: ik zou de meeste van hier straal voorbij lopen hoor. Ken er een paar nu van de wedstrijden, maar anders...
Tallechie: ik heb van jou al coupons liggen hoor, dus jij staat er al bij. :D
Lanouska: gezien je onderschrift twijfelen jullie nog?

Net met Amerigo gemend, er staat een heel gemeen koude wind, dus ben nu even aan het ontdooien, dan ga ik zo Thabor longeren. :brr:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:18

getver...wat een kou,ff thuis mijn oren,handen, tenen warmen,doet echt zeer :brr:
Janouk: daarom doe ik familiebezoek niet meer op 1 dag,ik trek dat niet meer op 1 dag heen en weer rijden naar middelburg :n
biancacoo: ik moest ook ff wennen aan die bokt-markt,maar wel overzichtelijker nu
weet iemand hoe het met naaltje gaat? mis haar wel hier hoor :j
voor daantje: beterschap %)
en jeroen na zijn zwem-avontuur weer braaf voor de kar,super cool dier zeg!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:21

:brr: ik vind het zoooooo gemeen koud :brr:
Vanacht maar kort geslapen want na zo'n intensieve dag & avond val ik dus niet in slaap .... :O moet vanavond ook nog tot 22.30 uur.... En dan morgenochtend weer vanaf 8.30 uur ....
Maar goed. Soms is het niet anders. Dit zijn mijn drukste weken van het schooljaar (hoop ik dan maar). Komen we ook wel weer doorheen :+ Nog even doorbijten, vanaf 17 februari is het rustiger.

Vanochtend mezelf wel naar stal gegaan (natuurlijk :+ ) eerst maar even koffie gedronken, beetje bijgekletst en toen Bente opgezadeld (zoooo blij dat ik dan erop kan hahaha) en wat gestapt plus gedraafd. Het was natuurlijk bevroren dus rustig aan wat gewerkt. Zo'n drie kwartier incl stukje uitstappen langs de weg (en dat was pas echt koud). Heeft ze haar beweging weer gehad en ik dus ook. Ze was trouwens heel lekker soepel met rijden :*

Lijkt me dat je alles hebt gedaan wat je kon Tine, met de wedstrijd. Sonjim en Avaluna gaan een messenmeeting houden <<) en tja scholen.... ze hebben ook maar te roeien met de riemen die er zijn. Als je alle kinderen zou uitnodigen zou dat ook teleurstellingen geven (immers: ze kunnen toch niet naar dat onderwijs ivm niveauverschil) en ik neem aan dat de kinderen ook begeleid moeten worden, heb je ook weer leerkracht voor nodig, moet ook weer geregeld enz worden. Geloof van mij dat scholen echt niet graag discrimineren maar dat het met budgetten en keuzes maken ook weer echt niet eenvoudig is....en ook scholen doen het nooit goed -O-Maar ben het wel helemaal eens met Biancacoo kinderen moeten continue ergens heel goed in zijn, anders tellen ze niet mee. Wij hopen eigenlijk juist vaak dat onze zoon gewoon is, en laten hem dat vooral ook blijven... gewoon is volgens mij tegenwoordig heel bijzonder.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:31

Goedemorgen allemaal!!

Hier ook flink bevroren!!!
Vanochtend eerst heerlijk gezwommen! Driekwartier baantjes getrokken en daarna nog even in het tropische bad. Daarna door naar stal want mijn men-meneer zou komen voor privéles. Rijd ik halverwege op het pad naar stal, bedenk ik me dat ik mijn tuig nog thuis heb liggen... oops! Dus achteruit en snel naar huis. Tuig ingeladen en weer naar stal. Mennen ging weer leuk en goed! Maar helemaal bevroren daarna. Men-meneer is ook hoefsmid, dus na het mennen nog even bekapt.

Nu even lekker thuis opwarmen. Moet nog boodschappen doen vandaag. Dat komt zometeen wel een keer.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 14:59

@ tine nee wij twijfelen eigen niet omdat wij op 2de paas dag een marathon hebben en harry 1ste paas dag echt niet van huis weg komt om te gaan verkennen gaan wij zaterdags verkennen en kunnen we dus helaas niet mee doen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:00

VanHuisUit schreef:
Sonjim en Avaluna gaan een messenmeeting houden <<) en tja scholen.... ze hebben ook maar te roeien met de riemen die er zijn. Als je alle kinderen zou uitnodigen zou dat ook teleurstellingen geven (immers: ze kunnen toch niet naar dat onderwijs ivm niveauverschil) en ik neem aan dat de kinderen ook begeleid moeten worden, heb je ook weer leerkracht voor nodig, moet ook weer geregeld enz worden. Geloof van mij dat scholen echt niet graag discrimineren maar dat het met budgetten en keuzes maken ook weer echt niet eenvoudig is....en ook scholen doen het nooit goed -O-.

Sonjim en gem :D .
VHU, ik vind juist dat ze de zwakkere leerlingen daar eens van zouden moeten laten profiteren ipv de toch al makkelijk lerende kinderen ;) . Goed voor hun eigenwaarde :j .

Vanmorgen Ster en A mbertje gelongeerd..... tis wél koud :brr: ! De bak was wat hard, gelukkig wel rechtgetrokken voor het begon te vriezen, dus ik kon poown + peerdie wel laten lopen. Menpeerdie geef ik tegenwoordig ook pessoatraining als ik ruim genoeg in mijn tijd zit; lesmees heeft geen tijd. Erg sensibel diertje, dus leuk voor de afwisseling, en zo doe ik ook eens wat terug ;) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:28

Maar ja hoe leg je dat dan uit he, je mag heen omdat je 'zwakkere lln' bent....snap je punt natuurlijk wel hoor :j
ze zouden gewoon moeten loten, heeft iedereen gelijke kans.

Nou ben niet topfit :brr: %) :O
Morgen maar gevraagd of instructeur Bente wil mennen, ik moet morgen toch weer werken. En vrijdag word 't ook niets omdat zoonlief dan vrij is en hier komen twee kinderen spelen....duszzz

Echt om chagarijnig van te worden zeg maar. Wat een pisweer is het ook >;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:33

Oei beterschap VHU!!

Gem lekker in de kou aan het longeren geweest. Brrr...

Ik heb de boodschapjes voor tot en met het weekend lekker al binnen :D Morgen werken en bereikbaarheidsdienst erachteraan en daarna vrijdag werken dus denk niet dat ik vrijdagavond nog zin heb om boodschappen te doen. Vandaag eten we bloemkool, aardappels en een runderworstje. Morgen nasi en ik maak genoeg voor vrijdag. Zaterdag eten we pizza of halen we een chineesje :) en zondag hutspot. En maandag ben ik vrij dus kan ik weer boodschappen halen.

En nu ga ik even actief doen met de Wii fit. Ik beweeg te weinig nu ik hele dagen op kantoor zit.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:37

Tis inderdaad brrr buiten.......

Lanouska, dit paard wat net overleden is, was er een van je moeder begreep ik uit je profiel ? Moeilijk he.........

Frensie lekker gemend, bijna zonder tuig :-)

Tine, lijkt me af en toe flinke frustraties opleveren, zo alles proberen te regelen voor wedstrijden en zeker als het allemaal niet voorspoedig verloopt.

Ik mag dinsdag terug naar het ziekenhuis, eens kijken wat de stand van zaken is en goed naar m'n schouder laten kijken, die zit niet goed, tenminste, zo voelt het :-)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:45

Balen Ingrid dat je nog zoveel last heb van na t ongeluk!! Goed naar laten kijken hoor.

Sommige actief met de WII fit ik heb ook een WII echt grappig is dat.

Jammer is dat he dat kinderen tegenwoordig alles goed moeten doen en anders buiten gesloten worden.. Zielig vind ik dat hoor.

Romeo voor de kar gezien leuk leuk leuk!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:25

Nou, heb weer lekker gezwommen met zoonlief en weer flink wat dierenvoer ingeslagen, kunnen ze er toch wel weer 2 weken mee vooruit. Vreetmonsters.

Ingrid: grappige is dat toen ik jurys ging bellen ze bijna allemaal reageren met: o, maar dat is nog zover weg. En vervolgens blijken ze allemaal de agenda vol te hebben. Hoe vroeg moet je gaan bellen he? Ben heel benieuwd wat ze in ziekenhuis zeggen en wat er met je schouder is.

Iemand vroeg het al: weet iemand hier hoe het met Naaltje is? Ik mis haar bijdragen wel heel erg hoor.

VHU: ziekjes :(:)

Lanouska: dat dacht ik ook al, maar ik zag je onderschrift, dus ging even twijfelen. Voordeel voor andere deelnemers, want er komen nu 4 plaatsen vrij. :D Maar ik vind het wel erg jammer dat jullie er niet bij zijn.

Heb allemaal nieuwe kleren gekocht voor zoonlief, die heeft ineens een groeispurt gemaakt. Gelukkig allemaal aanbiedingdingen gevonden.

Nu moet ik snel weer aan de slag.