[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:14

Ik heb inderdaad een stel vieze karrenbokken. Ach, laat zo'n dressuurmuts 40 km door het bos gaan en haar paard valt half dood neer dus ik vind het best.....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:25

Van de winter had ik ook zoiets met zo'n tutje en dr paard, die ze overigens totaal niet onder controle had. Ik kwam gewoon netjes aangereden, zij reed voor mij (meer dan 300 meter...) en ze begon ineens te schreeuwen naar me, dat ik op mn plek moest blijven dat dat kleine k u tbeest. Want anders zou haar paard flippen. Tsja ik ga met n geschoren pony niet ineens stilstaan, wat een kreng was dat mens zeg. Ik mocht echt gewoon geen stap dichterbij komen en liet me er ook niet langs.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:02

@ Jelleee: dat is inderdaad verschrikkelijk zo'n mensen! Ik kom in het bos ook regelmatig paarden onder zadel tegen. Als ik achter ze rij, hou ik het dier in de gaten, als hij paniekerig begin te doen, ga ik stappen tot ze uit het zicht zijn. Ik ben ook eens een paard tegen gekomen die volkomen blokkeerde toen hij Romeo voor de wagen zag. Zelfs toen we stilstonden wou het dier niet verroeren, maar de ruiter beefde zelf ook van de schrik. Mijn groom heeft haar toen ook even geholpen en we hebben ons koest gehouden tot ze weg waren. Als we paarden tegen komen, ga ik meestal gewoon even stappen tot we elkaar gepasseerd zijn, de meeste ruiters appreciëren dat wel. (hoewel sommigen ook kijken met een blik van "tss wat doe jij hier toch met dat mormel _-:( ")

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 05:53

Gelukkig was de slootpony nog heel!

Hihi lompe karrenbokken... nog niet gehoord..

VHU, nee vind het niet jammer dat ik niemand mee kan nemen.
dat word toch al snel wat zwaar voor zo'n kleintje die nog niet zo getraind is.
misschien later ooit met en 4 wieler... maar dan nog...

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:07

Citaat:
Volgende keer een snorkel meenemen?

Dat is inderdaad wel een idee. :D

Vind het vooral zo sneu voor mn ponytje. Hij ging zo dapper, vol vertrouwen voor me door die bak heen, en dan gebeurd dit. Als ik vooraf had geweten dat de bak zo diep zou zijn had ik het natuurlijk nooit zo gedaan. Straks maar weer even aan de hand stappen. :(:)
Wel ontzettend lieve mensen, ben door een aantal leden van de vereniging gebeld om te vragen hoe het met me gaat, en hoe Sunny het maakt enzo.

Groetjes, Lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:09

Napie schreef:
Ik heb inderdaad een stel vieze karrenbokken. Ach, laat zo'n dressuurmuts 40 km door het bos gaan en haar paard valt half dood neer dus ik vind het best.....

:))
dit was even een grinnik waard 'sochtends vroeg :D

@lacuna; oef := hopelijk pown geen angst voor water nu, en gauw weer hersteld!

verder heb ik wel bijgelezen.. maar ben beetje rot :P moet zo gaan werken. Gisteren met vriendje gewerkt.. Heb een stuk koppakking van een grote bus af zitten schuren :Y) tot m'n ellebogen zwart van de olie en 't smeer _O-

goed, ik ga de auto in springen om te werken..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:44

Zo'n shetlander is alleen maar goed om met een karretje buitenritjes te maken. Toen ik zei dat ook ook wedstrijden reed viel de mond van dressuur-muts open. Ik zou vast de B niet uit komen, of iig geen punt in het L kunnen rijden met een shet. Toen ik zei dat ik Z starte en m'n punten had voor het ZZ liep ze maar weg.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:04

[quote="sander_lotte. Als we paarden tegen komen, ga ik meestal gewoon even stappen tot we elkaar gepasseerd zijn, de meeste ruiters appreciëren dat wel. (hoewel sommigen ook kijken met een blik van "tss wat doe jij hier toch met dat mormel _-:( ")[/quote]

Ik vind het niet meer dan normaal dan ruiters, andere menners of voetgangers in stap te passeren. Tenzij het echt een heel breed pad is en mensen je goed zien aankomen. Zelf vind ik het ook niet prettig om in draf gepasseerd te worden. (of ik nu ruiter, menner of voetganger ben) En tja, soms betekent dat dat je veel moet stappen. Dat is dan even niet anders. Ik vind het heel belangrijk dat passeren veilig gaat, maar ook dat mede bos/heide of wat dan ook gebruikers geen hekel krijgen aan paarden. Op deze manier blijft er hopelijk veel bos toegankelijk voor ons. Bovendien is het nu eenmaal een bekend verschijnsel dat veel ruiters (en sommige paarden, ik heb er zelf ook zo een staan) die wagens eng vinden. Je bereikt er niets mee om dat erger te maken. Wat natuurlijk niet goed maakt als ze gaan schelden, dat is nooit goed.

Ik zit te wachten op de hoefsmid. Pony krijgt ivm de wedstrijden ook weer ijzers onder. Ben bang dat hij de kar anders bij natte bodem niet goed van zijn plek gaat krijgen. Zo heeft hij (met stiften dan) meer grip.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:22

dat zal ze leren dennis.....wat zal jij gelachen hebben om die kop.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:31

Tja, mijn dikke harige tuttebel kan wel wat ;).
Die dressuur-muts reed met veel pijn en moeite net L2, en ik ben t/m het M nooit zonder punt thuis gekomen (geef wel meteen toe dat we het in het Z wel zwaar gehad heb).

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:03

@ Lacuna: Ja vind het ook erg voor Sunny, hopelijk krijgt hij geen angst voor water na dit voorval...

@ Dennis: haha net tegoei voor die dressuurmuts :Y) Die kleintjes zo onderschatten ~~}>

@ tine: ja daar heb je gelijk in, maar bij ons zijn er wegen dat enkele kilometers rechtdoor is, en vrij breed. Soms passeert een ruiter ons wel in een rustig drafje, vind ik niet erg, dan zijn ze weer sneller voorbij en kunnen wij weer draven. Bij voetgangers ga ik wel stappen in het bos, zou niet prettig zijn als er modder/zand/water opvliegt tegen hun. Soms gebeurt het wel dat ik een stukje over een fietsroute moet, dan draaf ik wel even om er snel weer af te zijn(en om de fietsers niet op te houden). Voetgangers stoppen altijd (ookal stappen we gewoon) en gaan langs de kant staan om te kijken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:06

Reed laatst ook achter twee rijpaarden. Een shire en een kwpn oid.
Die laatstgenoemde begon al te stuiteren toen ik op 400 meter afstand was. Helaas hadden de dames weinig haast en heb ik 5 km achter ze gereden :x Durfde niet in te halen ivm het stuiterende paard.

Donderdag kwam ik een meisje tegen met een pony die niet op of om keek. Die heb ik ook complimentje gegeven over haar superbrave pony :D
meisje begon helemaal te stralen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:49

Ik heb even snel bijgelezen.
Jelle: inderdaad verstandige beslissing ;)

Laatst zat er een ganees achter me op de dijk.. Het was spits op de andere kant dus gaan ze sluipen. Ik kende hem niet van dat hij hier woonde dus meneer was aan het sluipen. Rechts stond een auto en daar ging ik langs. Achter mij was een vriendin met haar paardje. De man wilde er langs maar dat kon niet.. Boos ging hij de hele tijd tutteren en hij raakte net mijn kar. Volgens mij had die eikel niet eens door wat hij kon aanrichten als hij me wel raakte.. Toen was hij half naast me en toen begon hij echt te schreeuwen.. kon het niet verstaan maar wel wijzen dat ik aan de kant moet.. Emh.. hoe leg je uit dat ik ook een bestuurder ben en dat hij maar achter me moet blijven zeker als ik niet voor hem aan de kant kan gaan. Toen werd ik zo boos en heb ik mijn zweep gepakt en keihard op zijn raam en moterkap geslagen ( heb een behoorlijke harde zweep :P.. dus dat was goed raak) meneer wilde uitstappen maar onze buurman van stal stond al klaar met zijn hond op hem los te laten hihi.. die grijpt hem zo :P.. ik snap gewoon niet waarom mensen niet even de tijd hebben.. De laatste tijd kom ik dit steeds vaker tegen.. ik wil gewoon is de politie bellen dat ze vaker moeten controleren.. want echt als hij mijn sulky zal raken (was hij echt in staat voor, want had echt het idee dat hij denk dat het zo reageerd als een auto.. ) Bah!

Quenzo is terug en heb er een goed gevoel over :).. de heren gingen toen ik afscheidsfoto's ging maken nog voor 1 keer de boel op stelten zetten.. Dribbelen, niet luisteren, klooien met elkaar.. Bij het inladen wilde Quenzo niet gelijk en keek om naar rivaldo die in het paddockje stond, rivaldo keek echt zo waar ga je heen? Toen ik terug was was het eerste wat rivaldo deed was hinniken.. Ook bij meerdere paardjes die de stal in kwamen.. Hij miste zijn vriendje, maar ik had later wel het idee toen hij met een merrie op het land mocht wennen dat hij wel rustig eronder is.

Ik had gewoon geen goede klik met Quenzo.. De stichting wist ook niets af van zijn verleden .. dit geloof ik echt na een uur staan praten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:00

Dit vind ik wel heel moeilijk.. gelijk op internet kom ik hem al tegen :(
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 03-05-10 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link van Marktplaats verwijderd, het is niet de bedoeling dit te bespreken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:28

Er staat ook niet echt iets van zijn problemen, in de MP advertentie zelf bedoel ik. En ik vind dat ze wel eens betere foto's van hem mogen maken.
Toch jammer dat het allemaal zo gelopen is, hij had een super huisje bij jou.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:32

ja precies... Ze vragen nu ook al meer voor hem als wat ik ervoor betaalde
De mevrouw zei van de stichting tegen mij dat ze al snel zag dat ik alles zo perfect mogelijk wilde doen en waardoor 2 daarom ook in het begin heel zwaar viel. Ben echt een perfectionist :P.. hihi.. ik ga gewoon op zoek naar een look a like rivaldo.. al zijn die heel moeilijk te vinden. Heb geen haast :P.. maar zou wel leuk zijn als het niet 5 jaar duurt hihi..

Bontgevaar hier op bokt heeft een 4 span ervan.. die wouw rivaldo ook wel erbij hebben als reserve pony hihi en ik wil er wel 1 van haar.. mag ook wel alle 4 hoor <3 :=
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 03-05-10 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:33

Laura, jammer dat het zo gelopen is.
gelukkig heb je er nu zelf wel vrede mee.
ik vind het inderdaad wel raar dat ze niks van zijn problemen op de advertentie zetten....

Dennis, haha wat zul jij gelachen hebben zeg!

Dilemma.... Als Rafiki nog niet buiten is gezet vanochtend..
en nu dus nog binnen staat (uiteraard samen met Ivy)
zal ik ze dan toch maar even buiten zetten? ook al regent het?
ik vind het zo sneu als ze de hele dag binnen moeten...
maar ik vind het ook sneu als hij helemaal doorweekt word.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:48

IvysToeter schreef:
!

Dilemma.... Als Rafiki nog niet buiten is gezet vanochtend..
en nu dus nog binnen staat (uiteraard samen met Ivy)
zal ik ze dan toch maar even buiten zetten? ook al regent het?
ik vind het zo sneu als ze de hele dag binnen moeten...
maar ik vind het ook sneu als hij helemaal doorweekt word.

Lastig he? Heb ze hier maar weer een deken op gedaan. Gisteravond stonden ze alle drie te bibberen in de regen, dus vannacht maar binnen gehaald. Het is nu zo koud, dat ik ze maar weer een deken op heb gedaan. Pony heeft nog steeds geen fatsoenlijke vacht. Had hem in januari geschoren en ziet er nog bijna net zo uit. Snap er niets van, die zomervacht zou toch al eens er moeten zijn.

Ik ga zo weer ponyvangen, althans dat hoop ik hahah. Heb om 3 uur priveles.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:02

L_Rivaldo schreef:
ja precies... Ze vragen nu ook al meer voor hem als wat ik ervoor betaalde
De mevrouw zei van de stichting tegen mij dat ze al snel zag dat ik alles zo perfect mogelijk wilde doen en waardoor 2 daarom ook in het begin heel zwaar viel. Ben echt een perfectionist :P.. hihi.. ik ga gewoon op zoek naar een look a like rivaldo.. al zijn die heel moeilijk te vinden. Heb geen haast :P.. maar zou wel leuk zijn als het niet 5 jaar duurt hihi..

Bontgevaar hier op bokt heeft een 4 span ervan.. die wouw rivaldo ook wel erbij hebben als reserve pony hihi en ik wil er wel 1 van haar.. mag ook wel alle 4 hoor <3 :=

Zij heeft idd echt een stoer span!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:03

En ik ga nu maar even mn autotheorie halen (hoop ik), moet om 3 uur. Duimen jullie voor me?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:10

jellee: toy toy,toy zet hem op!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:15

Rivaldo stond ook te bibberen toen ik hem voor de kar ging zetten.. Toch maar snel weer afgetuigd en fleece met regendeken op gedaan.. hij had het echt koud..

Na een uurtje was hij warm genoeg en mocht hij een uurtje op het land.

Jelle: zet hem op je kunt het!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:28

Mijn veulentjes zijn vanmorgen gewoon naar buiten gegaan, de een is 8 dagen, die ander 5 dagen. Met een paar dagen blijven ze dag en nacht buiten. Zoek daar wel ff een droge nacht voor uit.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:30

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:32

Het feit dat er op marktplaats 1 beweerd stalling te zoeken van 50 euro per maand voor 'haar'pony, wil nog niet zeggen dat hij echt verkocht is. Je heb altijd van die pennymeisjes met een rijke fantasie