[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 00:09

@Baudyh: pfff, wat een week, zeg. Pffff. Heel veel sterkte met het verlies van Jola :(:) :(:) :(:) :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 05:05

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 08:57

Baudyh, heel veel sterkte,....zo zonde...en arme Ted.

Janouk, idd fantastische foto's, janouk met cowsence !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:45

Baudy: heel veel sterkte. Echt afschuwelijk.
Janouk: ziet er goed uit! Leuk hoor
Bianca: fijn dat er verbetering is en ik hoop zo dat je straks weer lekker met de honden aan de slag kunt!
Ava: hoe gaat het bij jou? Was ik gister vergeten te vragen. Oeps....

Net weer b12 injectie gehad. Zometeen komt iemand wat hooi halen hier en dan met paarden naar binnenbak. Wat een prutweer -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:19

Baudyh las het eerst op facebook vind het zo erg voor jullie, zo'n jong veelbelovend dier en dan dit... heel heel naar :n je weet in je achterhoofd als je meerdere paarden hebt en ook fokt/opfokt dat het ook niet goed kan gaan maar het is zo triest -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:28

Pffff, lijkt me echt vreselijk; nogmaals heel veel sterkte, Baudy :(:) :(:) :(:)

@Tine: opbouwen van medicatie valt me zwaar; flinke bijwerkingen, hoop iig dat ik zelf wat te zeggen heb m.b.t. de operatie; zou dit graag een beetje willen plannen. Accepteren en doseren blijft lastig :') . Artsen en therapeuten zijn erg benieuwd hoe het zal gaan als ik eens 2 weken niks doe; hahaha; snorkelen en kanoën gaat vast :D . Rijden doe ik nu op Christ zadel zonder beugels; is ff niet anders; ik krijg nu vast een superzit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:01

Kijk, dan heeft zelfs dit nadeel nog een voordeel Avaluna :+

Ben die regen nu wel echt zat. Pfff. wat een hoeveelheden zeg. Denk dat de boeren nu ook niet meer blij zijn, dit is weer te veel. Paarden staan hier zowaar op stal, vond het te zielig om ze nu buiten te laten.

Gekke mensen heb je toch. Vanmorgen heeft een stel hier wat hooi gehaald. Ze willen later deze week nog meer halen. Daar zouden ze nog even over bellen. Prima. Maar als ze me bellen als ik aan het mennen (of autorijden) ben, neem ik niet op. Nu zou je denken dat men dat over half uur of uur of later het nog eens probeert. Nee, 6 keer in nog geen 20 minuten. Ik werd gek van die telefoon. Nou ja, gelijk al soort kur op muziek geoefend met Sam. Ik had les, bovendien zat telefoon te ver weg (in rijbroek, die onder regenbroek, jas en regenjas zat. Alles was nat) dus kon er ook niet zomaar bij.

Als mensen zo vaak zo snel bellen, denk je minstens dat er iets ernstigs is.

Nu maar even bank hangen met kopje thee. Heb nog hele waslijst aan klussen, maar zooooo geen zin om iets te doen.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:27

Dank jullie wel allemaal voor het mee leven. Doet een mens goed. Ik ben niet verdrietig maar vind het gewoon erg zonde van zo een mooie merrie. Blij dat ze net al is opgehaald. Ook voor ted. Die bleef dat blauwe zeil maar in de gaten houden. Hij staat nu bij Diantha en Emi en dat gaat top.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:45

:wave:

VHU, kan me voorstellen dat alle vreemde auto's en mensen nu goed in de gaten gehouden worden met die vreselijke verhalen overal. Maar een busje van Eneco bij een meter lijkt me duidelijk. Arme meneer, meteen een buks onder zijn neus gekregen de vorige keer dat hij ergens iets moest doen.

Biancacoo, de mol al kunnen vangen??

Maisie drukke weken nu collega op vakantie is. En kleur aan het kiezen voor nieuwe kar. Dat is wel leuk.

VHU lekker met Ollie gewandeld. Ollie heeft aantrekkingskracht op andere paarden. En nog aan het dubben qua stalling voor de winter voor Ber. Je hebt nog even de tijd.

Tine wezen kamperen. Zo te lezen heb je een heerlijk weekje weg gehad. De honden hadden het zo op de foto's te zien ook erg naar hun zin. :) Zoon nu op ponykamp. Hopelijk krijgt hij de rest van de week beter weer dan vandaag.

Ava, bijna naast het paard. Voorzichtig doen hoor!

Biancacoo toch nog een aantal bomen moeten kappen. Heb je in ieder geval genoeg haardhout (moet je wel een haard hebben natuurlijk :+ )

Baudyh, wat naar van Jola. Gelukkig staat Ted nu bij Diantha en Emi.

Janouk doet het goed met de }:0 }:0

Tine, dat is inderdaad wel een beetje uhm vreemd. Die hadden wel heel veel haast :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:04

wat een water...het gaat maar door...ik heb er weinig last van...man is beetje aan t klussen in huis..moet nog een wandje geïsoleerd worden..ik kan nu niks..doe dat normaal in mijn eentje..zelf..hij heeft een hekel aan klussen...maar ik kan dat nog niet...en kan daar flink van balen..
man vroeg wat wil je voor je verjaardag..ehm..een goed merk boormachine ?...vond hij niet leuk..hoe kan dat nu..die heb ik juist zo nodig !! :+

mol loopt nog vrij rond..is 1x tegen mijn klem gelopen...en nu niet meer gespot....

fijn dat Ted goed met Diantha en Emi kan staan..
Tine....heeft een hooistalker..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:34

Hooistalker, haha. Ze hebben vanmorgen 27 baaltjes gehaald, dus snap de paniek niet zo.

Hier ook een mol met een brilletje. Erg vervelend. Honden helpen me heel leuk met vangen, maar hun methode is funest voor mijn "gazonnetje", lees: er zitten nu enorme gaten in de tuin.

Hier net enorme onweersklap en wederom enorme regen. Regenmeter liep vanmorgen al over en denk dat hij nu alweer bijna vol is, zou dan ruim 60 mm zijn. Bah. Paarden gaan straks, als de bui over is maar in de winterwei, kunnen ze schuilen in de stal/tent.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:50

Gelukkig is ze al opgehaald Baudyh -O- :(:)

Sluit me aan bij de diverse samenvattingen sorry Y;(

Hier maar proberen de gedachten wat te verzetten tekeningen / schetsen maken van van alles, ben nog niet helemaal bijgekomen van gedoe met ons huis to be als niet door gaat ... heb er hard hoofd in. We zouden binnen twee weken moeten horen hoe en wat ... dat lijkt kort maar voelt nu als erg lang.

Uiteraard vanochtend zoals de meesten drijfnat geregend bij verzorgen van de pony's. Die stonden er trouwens prima bij, zolang ze genoeg te eten hebben en wat kunnen schuilen (vooral voor de wind) hebben ze nergens last van. Maar tjonge jonge wat een water...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:47

Vhu,....niet leuk, zijn altijd zaken die voor veel kopzorgen zorgen....kost veel energie... :(:)
Tine,...maanlandschap in de tuin....herkenbaar...en niet fraai.

Verder. ....beetje onrustig in mijn hoofd.....kan niet veel...ook schilderen gaat niet...dan is het lastig hoofd leegmaken....
Gisteren kon ik lekker buiten met de honden zitten. ..vandaag niet echt lekker weer om dat te doen.

genoeg geklaagd....ik mag niet klagen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:27

Jawel hoor als het oplucht doe het dan maar hier :j :(:) was ook echt pokkeweer vandaag!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:28

Goedemiddag.
Bianca, jij klaagt niet!!
VHU gedoe met huis. Slopend!

Vanmorgen naar Groningen geweest voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt van de trailer. Ben er maar op blijven wachten, want al dat heen en weer rijden kost ook veel tijd (en brandstof). Zitten 4 nieuwe banden op, zaten al scheuren en bobbels in de oude, dus het was wachten op een klapband. Brrrr, daar moet je toch niet aan denken. En het bleek (had wel gezien dat er een klein randje los was, maar waarschijnlijk ook daardoor, want vocht kon eronder) dat de vloermat voor een deel los was, dus die is weer vast gezet.
Nu hopelijk een paar uur slapen, dan aquatraining in de bak en dan zal ik mezelf toch echt nog aan de kluslijst moeten gaan zetten. Bleh, geen zin in.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:53

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:14

wat een water....en wel fijn dat je weer veilig op weg kan met je trailer.... :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:15

Absoluut, is zo belangrijk om dat jaarlijks na te laten kijken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:49

Muurtje valt tegen.....heel gat erin..geen wonder dat er zo veel kou naar binnen kwam....
is weer dicht....nu zorgen voor isolatie..en muur afwerken. ..
tine, heeft zwembak.

Hoop dat het verder goed gaat bij iedereen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:32

Oeps gat in de muur ... gelukkig heb je het gevonden voordat de winter weer invalt Biancacoo is toch altijd wat lastiger met oud huis, altijd wel wat :(:)
Mooie foto van Sam :j

Pffff wat een weer }:) word er ondertussen wel een beetje chagarijnig van. Wat erg voor mensen die nu op de camping zitten of zoiets ... zoonlief is hier ook niet echt vooruit te branden maar ik ook niet :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:17

Idd weer om chagrijnig van te worden...
Hier met de muur bezig..1e helft is geïsoleerd en afgewerkt met mooie witte gladde mdf panelen.
. .het gat is dichtgemetseld.

Hoop dat jullie het een beetje droog kunnen houden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:24

Dat wordt dan weer keurig netjes Biancacoo :j

Wat leuk Janouk, dat koeien gebeuren :)) maar zou ze nu ook minder schrikken van gewone Hollandse koeien zeg maar?

Vanochtend, na een giga onweersbui >;), toch lekkere rit kunnen doen met Ollie, zo'n 15 km, tempo begon ook weer ergens op te lijken :D Ollie heeft haar conditie denk ik niet zoveel verloren (ze zeggen altijd dat dat vanaf 4 a 6 weken niets af gaat nemen), merkte dat ze weer in een lekker ritme kwam. Dat rijdt zo heerlijk <3

Zo naar een alternatief huis kijken voor als onze aankoop toch niet doorgaat. We moeten dan toch verder, en het houdt je misschien (hopen we) realistisch in het hele proces.
Alhoewel dat niet meevalt :\

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:13

vhu dat weet ik nog niet. Maar ik ga verder met de training na de Hippiade. Eerst focussen op de Hippiade voorbereiding.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:57

Bianca, dat wordt mooi zeg!
VHU lekker gereden. Hoe gaat het nu met je ribben? En verstandig om toch verder te kijken. Wie weet wat voor moois je nog ziet

Vanmiddag weer gemend met Sam. Er zaten heel mooi stukjes tussen maar helaas ook nog stukjes waar ik dan toch weer van ga mutsen. Ik word soms zo moe van mezelf.... kan je nagaan hoe het voor de instructie moet zijn ;-) Volgens haar zal ik er over een half jaar hard om moeten lachen. Ik hoop het maar.

Kom ik thuis, zie ik een mail van het asiel, dat ze een leuke hond in het asiel hebben die wel wat voor ons is. Dus snel honden in de auto en naar asiel gereden. Was geen tijd meer (was al tegen sluitingstijd) om met onze honden te proberen, maar het is een heel leuke hond. Kruising Duitse herder/Rottweiler van 10. Heel erg lief. Dus zaterdag weer heen om te testen hoe het met onze honden gaat.

Inmiddels komt het hier weer met bakken naar beneden. Het zou vandaag toch beter worden????? Ik merk bijzonder weinig verschil met gisteren helaas.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:10

Gaat vast goedkomen met jou en Sam Tine. Super fijn dat je je instructie erbij hebt dan :j Spannend met de nieuwe hond. Wel jammer dat ze niet even tijd voor je hadden, vind dat wel wat slordig hoor. Een hond van die leeftijd heeft al zo weinig kansen.

Ik voel die ribben als ik me lang inspan, het is onplezierig is alsof je een band om je borst hebt wat te strak zit. Als je je flink en langdurig inspant haal je intensiever adem en daar komt het van. Als ik er te veel last van heb neem ik paracetamol, het schijnt heel lang te duren voordat het echt weg is. Voel het ook nog steeds met slapen. Ben daarom wel zeer trouw met mijn bodyprotector, dit wil ik niet nog een keer als 't ff kan :o