[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:12

heb je mickey verkocht dan??

Tallechie, vervelend dat je zo'n last hebt van je arm.

Nou ben toch bij wobbe geweest (ik moest sowieso, want meneer moest ontwormd)
pony's uit de wei gehaalt en lekker zweetdeken op.
hebben eerst lekker warme chocomel gedronken en daarna waren de pony's wel wat droger.
dus het ergste vuil eraf geveegd en toch maar opgetuigd en ingespannen.
Sabine met haar tweespan en ik enkelspan met de sulky.
zo zijn we 'gezellig' een rondje wezen rijden.
allebei ons regenpak aan en dat was ook wel nodig! ik zat helemaal onder de blubber en het zand.
in de stromende regen gereden, maar het was wel leuk!
hebben heel veek gedraafd en ook gegaloppeerd :D
2 span voorop en ik er achteraan met wobbe, hij galoppeert dan heel lief in zijn eigen tempo erachteraan.
Donderdagavond komt hij weer naar huis, dan gaan we hem ophalen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:28

Mickey verkocht? Heb ik niet goed gelezen? Sterkte in ieder geval!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:31

halloo iedereen :)

@L_rivaldo sterkte vandaag. ik heb inderdaad zoals maisie zegt een wagen van de lemerij. en ik wil noooit meer iets anders.

@jelle waarom gaat mick weg?

@Talechhie sterkte met je arm.

bij mij verschilt het erg per dag met Moby de ene dag ben ik dolblij met haar en de volgende dag zou ik haar het liefste op marktplaats zetten. heb het daar soms best moeilijk mee.

vandaag mijn debuut met Voice gehad, om half 6 ging de wekker en om 8 uur was ik op stal, mooie roosjes gemaakt, ze zag er prachtig uit. jammer genoeg de eerste proef niet fijn gereden, ik was weer eens aan et meeliften in plaats van te rijden, dat resulteerde in een 171. 2e proef ging super en was ik ook erg tevreden over. jammergenoeg erg streng gejureerd, maarja de kop is eraf en de 1e winst is binnen, over 2 weken gaan we weer :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:53

@Marianne Super toch! Voice loopt denk ik zo lekker dat je af en toe vergeet 'echt' te rijden. Lekker hoor een winstpunt.

@Jellee...misschien verkoop je hem niet maar zet je hem tijdelijk ergens anders?

@Tine...knap hoor manlief overtuigt om mee te gaan, jammer dat hij het zo koud kreeg maar een beetje Noordelijke bikkel kan daartegen he (mijn man is ook een Noorderling maar geen bikkel := )

@Rivaldo.. geloof me, ook al heb je 10 of 20x een paard verkocht of teruggedaan, dat blijft moeilijk. Je begint niet met een paard om hem weer terug te brengen. Je leert er wel beter mee om te gaan, maar het blijft echt lastig. Natuurlijk kun je ze houden, maar dat betekent dat je je sport niet meer kunt uitoefenen. En helaas, helaas hebben de meesten van ons niet die financien of thuissituatie dat je er zomaar een extra bij kunt houden. En als je hem wel houdt, maar dat betekent dat je daardoor bijv nooit tweespan kunt gaan rijden ,gaat zich dat toch wreken. Dat voelt zo'n dier volgens mij best wel. Super dat de Stichting een goede plek voor hem wil vinden en zo te horen is het een leuke kinderpony. Die zijn best zeldzaam. Komt wel goed hoor met Quenzo.

@Tallechie, let op je arm... :(:)

@IvysToeter nou had je dat nu gedacht een paar weken geleden, wat leuk zeg!

Vanochtend zat ik om 8.00 uur achter Simba (moesten daarna op familiebezoek) op de sulky en hij wilde zo ontzettend graag, zo schattig <3 Omdat hij er zo'n zin in had hebben we al met al wel een rondje van een uurtje gedaan in lekker tempo, ik moest hem echt af en toe even terugnemen, zo was hij aan het draven, dapper mannetje. Al met al werkelijk tot mijn hemd door en door nat ondanks de regenjas, daar lekte het namelijk bij in :+ Gelukkig heb ik altijd extra kleren bij de stal, dus even omgekleed want ik had het me toch koud! Pony's liepen op de wei maar waren toch maar in de stal gaan staan zo goot het. Dus heb maar even alles dichtgedaan dat ze niet de wei op kunnen, alleen in de paddock. Ben blij dat ik dat heb gedaan want het heeft hier de hele dag geregend.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:07

is toch wel lekker he zo'n rondje mennen?

Ik had het inderdaad niet gedacht.
maar ben er zo superblij mee dat ik hem weggebracht heb.
hij doet het zo goed! tuurlijk zal hij ooit wel eens schrikken of iets geks doen.
maar ik heb nu gevoeld dat het goed gaat.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:08

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:42

Allemaal nat geregende mensen en een verkleumde man.

Dan hebben wij het getroffen. Hier regent het namelijk net.

Zou Mick niet naar een zomerweide gaan?????

Ik heb veale vanmiddag gereden, voor de zekerheid slof er even aan omdat hij de hele week op rust had gestaan, was ook wel nodig, hij probeerde me gelijk uit, maar ik heb gewonnen. Daarna nog even zonder slof gereden.
Toen naar huis nog even snel gegrasmaaid. Ik doe dus helemaal niks meer. VOel mijn armen en mijn benen.

Morgen bij mijn nieuwe werk beginnen, heb er zin in :-)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:02

Even een klein Ego berichtje(lees morgen weer goed bij, ben net thuis en gaan ook zo weer weg eten bij mijn schoonouders)maar ben helemaal blij en trots, want ik heb mijn allereerste officiele B parcour gesprongen in mijn hele leven!

BB foutloos en 4e prijs
B foutloos! dus we zijn nu B+2

en wat kan je dan blij zijn als een kind!

(nogmaals sorry voor't ego berichtje, maar ben gewoon even helemaal hyper :P :P :P)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:18

Hey Marian, Gefeliciteerd hoor. Goed gedaan. Op naar de volgende wedstrijd :-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:20

Wij waren niet natgeregend hoor, maar man was wel erg koud. Watje hahahaha. Nee hoor, ben heel blij dat hij mee wilde, normaal wil hij onder de 15 graden echt niet mee.

Veel plezier met je nieuwe werk morgen!

Super resultaat met springen. Heel knap hoor.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:22

Bobomelo: Gefeliciteerd!!

Ik lees een hoop bij, wat gaan jullie hard! Ik lees over paardjes die weggaan (sterkte) en een paard getroffen door bliksem. Verder lees ik over hele knappe paardjes die heeeel goed hun best hebben gedaan. Ik lees over relatieproblemen die nu even op een laag pitje staan, en verder nog een heleboel andere dingen.

Ik ben gisteren gedoopt tot "echte menner"
Ze zeggen toch weleens dat je geen ruiter bent tot je van een paard afgevallen bent? Nou, gisteren ben ik (voor het eerst in 5 jaar tijd) van de wagen afgekletterd.
We hadden een rit van de menvereniging, lekker door het bos. En op het eind zouden er wat "grote plassen" zijn, waar wij met de shet wel door konden, maar dan zouden we wel natte billen hebben. Nou, het bleek dus zo te zijn dat Sun tot boven het lamoen in de plas dook, struikelde, kopje onder ging en van de schok vielen zowel mn groom als ik van de wagen af. Zeik en zeiknat natuurlijk. Gelukkig bleef poownie heel lief staan tot ik weer op de kar zat. Terug op de uitspanplaats eerst maar even overal droge kleding en handdoeken gebietst. Brrrrr! Dat hield mn armetierige regenbroekje toch niet tegen.
Arme Sun heeft daarbij wel het spiertje in zn schouder geblesseerd, en hij loopt nu linksvoor net niet helemaal lekker. Even rust dus maar, en hopen dat hij weer snel opknapt. Gisteren was er nog niets aan de hand, maar vandaag liep hij toch erg stijfjes. Arm beest :(:)

Vandaag geholpen mn broer verhuizen, en nu ben ik zuster in de ziekenboeg; vriendjelief heeft buikjesauw...

Groetjes, Lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:23

Martine die van jou gaat tenminste mee. Die van mij echt niet. Ik had gisteren even snel veale zijn deken in de computerkamer gelegd. Ik zat in de woonkamer en ik hoorde mijn vriend niezen. De deken heeft er nog geen 10 minuten gelegen, maar hij heeft de hele avond lopen niezen.

Weet jij trouwens waar de startlijsten van leek komen te staan. Ik heb me opgegeven, volgens mij, maar zie ze niet op startlijsten.nl

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:27

Nou heb even bijgelezen, maar om alles te herhalen wat Lacuna net heeft geschreven lijkt me onnodig!

En jee, dat lijkt me wel schrikken als je van de bok klettert zeg! Echt doodeng lijkt mij dat als dat gebeurt!

Chantal, succes morgen bij de Rabo, nja, je bent er al aardig voor ingewerkt lijkt mij! :+

Ik ga nu weg naar me schoonouders!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:33

Lacuna wat vervelend. gelukkig is het redelijk goed afgelopen. Hopelijk is sun snel weer fit en heeft hij geen trauma opgelopen. en verzorg ze.

Dank je wel. Ik heb het project al eerder gedaan, heb 5 minuten met de projectleider gesproken en die zei gelijk je mag maandag beginnen. Ken het project, ken de producten, ken de programma's dus komt helemaal goed. Denk een uurtje in komen en dan kan ik weer als vanouds werken :-)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:43

L_Rivaldo: verstandige beslissing heb je wel genomen, hopelijk heeft hij het daar naar zijn zin op zijn nieuwe stekkie!
marrianne: Moby ziet er goed uit zeg! en proficiat met je winstpunt ;)
magicmist is lekker verzopen vanmorgen :(:)
tallechie toch maar opletten met je arm, beter voorkomen als genezen! Als je hem nu overbelast, kan je weer langere tijd niets doen. Kan je beter op tijd stoppen... Ohja, succes met je nieuwe werk morgen!
tine jammer dat je al om 10 over 7 wakker was nu je eens kon uitslapen :D Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit om 8 uur 's morgens op de koets heb gezeten(ook niet op het paard denk ik :Y) ).
IvysToeter: super dat je zo een leuk ritje hebt gehad!
bobomelo: gefeliciteerd met je prestatie!
Lacuna: jeetje zeg, wel niet leuk zo een rit! Lijkt me erg zwaar voor Sun om de koets door zulke plassen te trekken. En nu is hij ook nog geblesseerd, arm dingetje :(:)

Vriendlief had vandaag zin om met de koets te gaan rijden, en uiteraard slaan we dat niet af! :+ Vanmiddag regende het wel enorm hard, maar toen het stopte met regenen, hebben we ons dik aangekleed en hebben we het erop gewaagd. Romeo was enorm braaf, hij luistert echt ontzettend goed! Toen we op 2 kilometer van thuis waren, zagen we voor ons een zwarte wolk hangen, dus ipv te stappen hebben we toch maar een stukje gas gegeven. Toen we onze oprit opreden, begon het te druppen, en plots was het aan het stortregenen. Maar ik zal maar niet klagen, we hadden al 2 uurtjes geen regen gehad :Y)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:51

L_rivaldo man wat heb jij een pech zeg!! Super veel sterkte met alles!!
Zag nog een bonte ponie voor een wagen staan. Goed hoor!!
Ik las nog wat over pijnlijke ellebogen: sterkte!!
Nog een ponie die gaat verhuizen… Jammer zeg!!

Ik ga morgen weer een menpoging doen na de hele winter amper gemend te hebben omdat ik er liever op ging zitten. Gisteren is degene bij wie ik groom in de sloot beland. Was op het menweitje wezen rijden in de regen en wilde weer terug naar huis rijden. Alleen zag meneer plasje water liggen waar hij echt niet over heen kon, is ie zo linksaf de sloot in geslagen… Snel er naar toe gefietst, ponie was al uitgespannen alleen de wagen lag aardig vast. Was een diepe sloot met gelukkig amper water. Met de trekker is de wagen eruit gehaald en alles is nog heel. Ponie stinkt alleen vreselijk naar sloot.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:28

Jeetje Lacuna, dat is wel heel erg schrikken. En wat een SUPER brave pony! Had heel anders kunnen aflopen. Verwen hem maar flink! En neem zelf een warm bad, kun je vast gebruiken.

Volgende keer een snorkel meenemen?

En jouke dus ook al een nare sloot ervaring. Daarom ben ik dus zo bang om met mijn paard en wagen een buitenrit te maken. Hier allemaal heel grote sloten. Brrrrrr. Wel goed afgelopen met pony?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:34

Tallechie: ik kan ook niets vinden van Leek. Hopelijk komt dat nog.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:39

Inderdaad allemaal vervelende sloot/water ervaring. Waar ik nu sta moet ik eerst ook langs een weg met sloten, vindt het ook maar niks.

Ik had ze ook gemaild, maar had daar ook niks op gehoord.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:01

een slootpony lees ik?
lijkt me erg naar om mee te maken.

mijn zwarte sulky is al verkocht.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:04

@Lacuna, jeetje zeg dat vind ik wel bizar hoor dat je vrijwel kopje onder gaat in een plas. Arme pony, arme jullie! Hadden ze van de menvereniging ook wel even beter kunnen controleren hoor.

Bij de stalhouderij moeten we ook altijd langs een vaart en ik heb daar dus ook zeer veel respect voor. Moeten het terrein oprijden via een (smal) bruggetje over die vaart....leer je wel sturen... :j
Vind het gewoon een eng idee dat zo'n dier dan aan de wagen vastzit...hoop het nooit mee te maken...

Morgen weer menles, heb er weer reuze zin in! Hoop wel dat mijn menhandschoenen droog zijn want die waren dus ook echt doorweekt :+
Zoonlief net nog gebeld, wilde niet eens aan de telefoon komen... het gaat dus goed :D

@IT: zo dat is snel :$ vind je het niet jammer dat je nu niemand meer mee kunt nemen (je hebt nu toch een eenzitter?)?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:13

Ponie is nog heel. is aan de hand naar huis gebracht en weer liep hij zo lomp om het water heen dat hij bijna weer in de sloot terecht kwam. Rare ponie. We hebben al een keer eerder erin gelegen. Ligt volgens mij echt aan vossen en dan in combinatie dat ze nog hengst zijn :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:47

Ho lees nu dat mensen denken dat ik mickey verkocht heb hihi, nee natuurlijk niet!
Hij gaat tijdelijk naar een pensionstal hier in de buurt, waar hij in de paddock kan staan ivm hb. Ookal mocht hij van de da gewoon op het land blijven, probeer ik het voor de zekerheid even zo!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:56

ahhh dat valt al weer mee Jelleee ;)
Hebben jullie trouwens ook vieze lompe karrenbokken?? Kreeg iemand vandaag te horen tijdens het mennen van een dressuurmuts...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:57

Eeehh wat een lef had dat mens dan :=