[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:39

Goedemorgen,

VHU, wat ontzettend kl*te! Hopelijk komen jullie er toch nog uit met de verkopende partij. Zou zo jammer zijn van al die maanden die er al inzitten.

Ava, die Duitsers moeten overal een diploma voor hebben dus :+ Lekker gegeten?

Biancacoo, wezen Maccen. :9 Opgeblazen gevoel is niet zo fijn. Nadeel van de mac is ook dat je een uur later alweer honger hebt. Vriendin 4x gestoken. Wespen zijn echt niet fijn. Brr. Hopelijk zijn ze snel dood.

Vandaag een half dagje werken en dan heb ik weer weekend. Fijne dag allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:18

@Gem klopt... gisteren zaten we er ff flink doorheen :+ na gesprek vanochtend met adviseur hebben we weer koers bepaald dus we gaan weer verder <<)

Zo komt mijn beste vriendin langs, even iets heel anders Y)(^) :9k
Poowns heb ik vanochtend vroeg al verzorgd. Stond man langs de wei met een busje van Eneco. Man komt naar me toe, zegt dat hij wat werkzaamheden moet verrichten vlakbij mijn hek. Aan een meter van Eneco. Ik zeg dat is natuurlijk prima. Ja zegt-ie, we moeten tegenwoordig als we wat in de buurt van paarden doen dit altijd vragen aan degenen die de paarden verzorgen / de landeigenaren. Het schijnt zo te zijn dat er nogal hysterisch gereageerd wordt op dit moment op mensen die wat langer bij een weiland staan. Hij had zelfs al een keer een windbuks onder zijn neus gedrukt gekregen.
Ik zei dat ik alles ook goed in de gaten hou en altijd foto's maak van alles wat stilstaat bij mijn wei (doe ik ook) en altijd een foto of filmpje maak voordat ik wegga, zodat ik mocht er wat gebeuren dat kan laten zien aan de politie.
Maar het is wel wat eigenlijk, dat je daar tegenwoordig zo alert op moet zijn...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:23

Gem nog steeds mooi vaarweer ! Die regen..komt er geloof ik wel aan
Vhu heeft eneco meneer bij weiland. En goed gesprek mbt huis.

Hier rustig dagje..welke ik weer afsluit met hoofdpijn... -:(-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:18

Balen van die hoofdpijn Biancacoo :(:)
Hier derde zeer slechte nacht op rij... hoe zou dat nou komen }:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:48

Voor Biancao een knuffel :(:) .
Allemaal ook spannend, VHU :(:) .
Hoop snel weer wat van de vaste posters zoals Tine en Baudyh te lezen...
(Van de rest natuurlijk ook :D ).

Hier flink wat regen; is wel even goed.
Net op tijd de paardjes voor het ontbijt binnen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:13

vhu...snap dat je rot slaapt....veel te veel spanning aan je hoofd..... :(:) :(:)
ava net op tijd voor de regen binnen ! *\o/*
Straks hebben diegenen die we nu missen heeeeul veul verhalen te vertellen natuurlijk :):) ....haha..zo lang zijn ze hier even weg..
Maisie, hoe gaat het met Cardi, het tuig ging goed schreef je...al vorderingen met hem gemaakt ?
Vhu, hoe is het met de wond bij het oog van de logeerpony ? en gedraagt Ber zich braar als je gaat rijden ?
Ips moet wel d'r paarden voeren..nu eten ze d'r schuur op...stoute det en frella...
Gem...hoop dat het weer bij jullie nog goed is !
Hier ook een oudere bus..die met starten wat stinkt...maar geen echte rookpluimen ofzo..gelukkig....

Hondjes weer geravot..en even rustig...er zit een mol langs m'n kenneltegels.. -:(- klem gezet..moet er niet aan denken als die eronderdoor gaat graven....dat zijn geen grappen.... :roll:
Ik hoop dat ik hem vangen kan....wel zielig aan de ene kant...maar als mijn kennelvloer zakt...kunnen de honden ontsnappen....en ik ben zelf te slecht om nu met tegels en zand te gaan sjouwen..

Fijne dag allemaal...

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:39

@ biancacoo. Collega is op vakantie dus maak nu 40+ weken. Nou ja deze week dan. Cardi nog wel
2x in het tuig gehad en 1x met broek. Gaf hij gelukkig niets om. Wil nu nog 1 of 2 keer dit doen en dan
dat er ook ff iemand aan de strengen hangt en dan kan ie voor de kar.

Hoop dat je de mol snel te pakken hebt !!

VHU succes met het huis! Ik duim voor een goede oplossing!

Hier nu best een beetje storm achtig buiten. Zo ff een poosje helpen bij mensen die moeten verhuizen dit weekend. En dan ligt er hier nog een berg was!!!!

O ja en ral kleuren aan het bedenken voor mijn nieuwe kar. Denk nu aan 4007 en dan gecombineerd met donker bruin (of eigenlijk andersom)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:43

ral 4007, is een mooie kleur Maisie..purperviolet !
Fijn dat Cardi het zo goed doet ! wat voor wagen ga je kopen ?
Hier schijnt het zonnetje nog..en weinig tot geen wind.. {:}

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:01

Klinkt als erg mooie kleur :j gaaf hoor een nieuwe kar aanschaffen dat je alles uit kunt zoeken *D
Nee dat is niet leuk zo'n mol, stom beest ook laat 'm ergens anders gaan graven }> Wiske heeft een paar keer een mol gevangen... doen jouw honden vast ook wel. Maar dan graaft ze zo'n gang idd wel gedeeltelijk uit. Ze had gisteren nog een muizennest/hol uitgegraven (vind ik dan wel zielig maar ja...) muisjes stoven alle kanten op, zag later het torenvalkje boven het weiland cirkelen... zullen wel opgegeten zijn vrees ik...

Vandaag dacht ik voor de storm uit wat te kunnen doen met Ol. Maar durfde het toch niet aan te gaan rijden. Dus eerst aan de pessoa laten werken. Wilde toch nog ff met haar naar buiten. Iets van 6 km gewandeld en het ging steeds harder waaien en regenen ... lekker de stress er wat uit gelopen :+ en helemaal nat geregend }:0
Ber is eigenlijk best braaf als ik weg ga. Ze rent even wat heen en weer maar gaat daarna weer gewoon eten. Piet en de logee gillen de hele boel bij elkaar en gaan enorm rennen =:) denk dat Ber zoiets heeft van dat is beneden mijn stand := Wond van logee ziet er keurig uit. Is mooi streepje geworden. Maandag kunnen krammen eruit. Pony'tje heeft gelukkig niet geschuurd :)
Trouwens niet alleen Piet en de logee gillen als Ollie weg loopt ook nog een paar van de andere paarden. Weet niet wat dat is met Ollie. Op een of andere manier heeft ze iets wat andere paarden aantrekt. Is alleen met haar altijd dat er zoveel staan te gillen. Als ik met Ber, Piet of de logee langswandel of wegloop reageert er vrijwel niets...
Is ook altijd zo als ik bij endurance het terrein weer op kom. Worden we ook altijd begroet. Heb dat met andere paarden nog nooit gehad :o?

Maar voor van de winter wil ik Ber niet meer op stal, die omschakeling van stal naar wei - wei naar stal was ook waardeloos voor haar, was zo moeilijk van de winter en daarna weer in het voorjaar. Ben op zoek naar paar maanden in de winter (dec - mrt) stalling waar ze zoveel mogelijk toch buiten kan staan liefst 24/7. Eventueel verplaats ik alles gewoon in die periode. Krijg het dan ook ontzettend druk met opstart van B&B en verhuizing/verbouwing etc. Dus probeer wat anders te regelen. En ik hoop eigenlijk dat als ze in een grotere groep komt dat ze dan wat losweekt van Ollie... Of dat ik Ollie wel bij mijn huidige stal hou en Piet en Ber van de winter ergens anders (alhoewel dat ook weer lastig is 2 adressen).

Verder maar binnen blijven ... wind gaat behoorlijk te keer er zijn hier veel bomen in de wijk.

Wat leuk met Cardi zo bezig. Knappe pony <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:24

Hallo allemaal

Ben weer terug van een weekje kamperen in mijn oude woonplaats. Bij vertrek van huis en bij aankomst vandaag regen, rest van de week heerlijk weer gehad. Hondjes waren mee en hebben ervan genoten. Donderdag naar Openluchtmuseum in Arnhem geweest, met de honden, hele dag daar doorgebracht. En 2 keer bij mijn oude manege een buitenrit gemaakt. De 2e keer mochten we zonder begeleiding op pad. Ik vond het wel spannend, want heb er 11 jaar niet gereden. Maar we zijn niet verdwaald gelukkig. Vroeger reed ik daar 3 keer per week, kende de paden achterstevoren zeg maar. Maar alles zag er toch wel anders uit. Ook de wandelgebieden waar ik met de honden altijd rondzwierf, gek dat je dat dan toch vergeet.
Afbeelding

Ons kasteel (we namen gewoon meer plek in beslag dan de caravans hahaha)
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:28

Aha daar was je Tine, wat heerlijk!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 07:58

Goedemorgen,
Tine, lekker hoor, met de paardjes en honden op vakantie geweest, genieten!
Wat een wind gisteren....moeten even naar de coniferen kijken, ze zijn 30 jaar oud...scheef gegroeid,...en nu gezakt....Dus even kijken of er wat omgezaagd moet worden....zitten naast de omheining van de honden kennels. ..

Fijne dag allemaal, hoop dat de schade meevalt bij jullie...Hier viel het mee.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:04

Goedemorgen
Hopelijk heeft niemand schade opgelopen.

Bianca: ben niet met onze paarden op vakantie geweest. Die zijn thuis gebleven en goed verzorgd door onze oppas. Ik wil nog heel graag een keer met Rembrand die kant op, maar ja, het is ook wel goed om even niet altijd met de paarden bezig te zijn.

We gaan zo de tent opzetten in de tuin, zodat hij kan drogen. En dan nog alles inpakken voor ponykamp van zoonlief. Die gaat vanmiddag weer weg. Hopelijk komen de weersverwachtingen niet uit, zou wel heel sneu zijn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:04

Wat leuk ook zo met jullie zoon; herinneringen ophalen! Fijn dat het ook zo goed ging met de honden!

Hier gelukkig geen storm; nu weer stralend weer!

Idd super om je wagen helemaal zelf samen te stellen!

Geniet allemaal van een mooie zondag!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:19

Heerlijk hoor lekker een week kamperen in zo'n mooie omgeving :j hoop dat het weer bij jullie meevalt voor zoonlief van de week.
Hier is het heerlijk weer, nu dan. Gisteren heeft het hier echt gespookt. Ook in de straat een flinke boom omver, gelukkig naar een tuin gevallen en niet op de auto's eromheen.

Vandaag rondje van 14 km gedaan met Ollie. Lekker gereden. Ben de bibbers bijna kwijt :+ Deze week ruim 30 km gereden dus het lijkt er weer een beetje op. Ollie was in het begin wel wat schrikkerig maar denk dat die nog de storm in haar benen had zitten. Weer meer kunnen draven wat tegengehouden door de enorme hoeveelheid takken die op de ruiterpaden lagen. Daarom ook het bos maar niet echt ingegaan en gekozen voor de meer 'asfalt' route.

Nu ff bijkomen :9k

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:13

@VHU: echt goed van je; nu ff flink wat kilometers maken en weer vertrouwen opbouwen +:)+ .
Hier waren de paardjes ook fit.

@Tine: hopelijk heeft je zoon toch fijn weer. Gaat hij weer naar het vertrouwde adres? Veel plezier gewenst iig!

Lekker wezen buitenrijden met dochterlief; ben echt blij met onze brave paardjes; heerlijk door het veld. Bijna thuis er nog bijna naast; was zo onverwacht en dan zonder beugels toch niet zo heel stevig, blijkt :') .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:34

Vhu, weer lekker met Ollie op pad ! lekker.
Ava ook op buitenrit..en er bijna naast..hmm...dat klinkt toch niet zo heel lekker..haha..als de rest van de rit maar geslaagd was _/-\o_

wij moesten wat bomen zagen..die waren ontworteld...zat er al langer aan te komen....maar goed...nu zijn ze weg....nu filmpje kijken met zoontje...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:37

@Biancao: dus nog flink wat werk gehad n.a.v. de storm. Filmpje kijken is altijd leuk; laatst met z'n allen Baymax (o.i.d.) gekeken en ik ben zelfs niet in slaap gevallen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:13

Man had er een boel werk aan...5 bomen,....2 waren berken, al dood, moesten nog om stonden nog rechtop, dus meteen maar omgezaagd,, de andere 3 coniferen van 30 jaar oud onwijs groot, nog nooit iets aan gedaan, en ontworteld.
ik mag nog niets, voel mijn nek ook nog flink, dus kon niet helpen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:20

Ik weet hoe frustrerend dat is; manlief heeft er hier ook helaas flink wat taken bij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:41

Oeps, Ava er bijna naast. Niet doen hoor!!!!
Bianca houdt manlief lekker bezig ;-). Gaat het verder met jou al wel iets beter of nog steeds hetzelfde (heb niet alles teruggelezen)

Nou, zoonlief is weer op kamp (naar manege waar hij de afgelopen 2 jaar ook is geweest. Hij vindt het daar geweldig en is lekker in de buurt). 32 meiden en nog 1 jongen. Gaat helemaal goed komen. Daarna de tent weer opgeruimd, die was weer lekker opgedroogd en Samoerai maar weer voor de kar gezet. Ik vond het wel weer erg spannend (ik blijf een muts, sorry), maar na ca 3 kwartier toch best tevreden.
Daarna ohz met Rembrand een ritje door het veld gemaakt. Hij had er zin in.

Morgen voor het eerst menles in de binnenbak met Sam(gezien de weersvoorspellingen en de regen van gisteren waardoor de bak nog half vol staat leek me dat toch beter). Ik zal de bak wel heel klein vinden haha.

Nou, de maaltijdsoep die mijn moeder voor ons gemaakt heeft maar eens opwarmen. Lekker makkelijk. :Y) :9

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:56

Qua pijn gaat het al veel beter Tine, maar ik kan nog niets tillen met mijn linkerarm..en ook mijn duim en wijsvinger zijn nog doof..tintelend..en ik laat nog veel vallen..glazen..schaaltjes..kan ook nog geen flessen of potten open maken...en hoofdpijn...stijf in de schouders..en in de auto nog steeds de kraag om..blijft erg vervelend al die hobbels in het wegdek.
maar..ik ben al zo'n stuk vooruit gegaan !! nu kalm aan blijven doen tot het nog beter word....hoop wel in september of wanneer de temperatuur het toelaat..weer met de honden te kunnen gaan trainen...maar of dat mogelijk is....nog allemaal ?????? :o? :o?

Fijn dat je zoontje op kamp is, hoop dat hij een leuke tijd heeft, en weer met sam gemend, lekker hoor.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:43

@Biancao: hoop dat het goed blijft verbeteren en dat je over een aantal maanden weer lekker rustig met de hondjes kunt opstarten.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:17

Het is zo een rare week. Weet niet waar ik moet beginnen. Heel blij donderdag avond omdat Kiantha die zo ziek was kampioen van Overijssel werd. Het vrijdag zo jammer was dat emi niks liet zien op de keuring en laatste werd. Ik het zo druk had gehad de hele week en mezelf voorbij had gelopen en daardoor het halve weekend plat lag. Met hoofdpijn. Zondag net weer een beetje mens werd toen er gebeld werd dat er een dood paard in de wei lag. We hadden net die middag jola en Ted naar de overkant van de weg in de wei gebracht. Met een beetje verhoogde hartslag naar de wei gegaan van wie is het. Ik dacht wel jola maar ja het kon ook Ted zijn. Bleek jola te zijn. Lag gewoon op haar zij. Niks aan te zien.
Ik denk dat ze een hersenbloeding heeft gehad. Ongeveer 3 weken terug kwam ze dronken haar stal uit. Wij dachten iets neurologisch hebben haar een paar keer laten behandelen door een oestheopaat. Maar er veranderde niet veel. Ze liep heel raar maar leek geen pijn te hebben. We denken dat ze toen iets van een tia heeft gehad. Vandaag werd het gekke lopen erger. We wilde het nog even aankijken maar hadden het idee dat het niet goed zou komen en een paar uur later ligt ze dood. Echt jammer. Ze was zo een geweldige merrie. Lastig karakter maar werd eigenlijk net liever. Kon echt geweldig lopen. Een belofte voor de toekomst. Maar helaas. Arme Ted liep erbij. Die is wel een beetje van slag. Eerst nenny weg en nu ook jola.
Blijheid en verdriet zo dicht bij elkaar.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:31

sterkte baudyh,hoop dat er een leuk maatje voor ted komt zodat hij zich niet zo alleen voeld. :(:)