[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:23

Zoooo zeg zitten jullie in mijn afwezigheid beetje te roddelen over mijn geweldige in elkaar gefrutste menhalster :P het is zo'n lekker werkhalstertje, zo lekker soepel :o

Aks op jacht naar dé baan <<)
Jenkins wordt beroemd, wat leuk :))
Janouk gaat bruidje vervoeren, wat echt super lief <3
Ips enorm aan het werk geweest en lekker lessen :)

Hier geen te wassen dekens. Had stapel dekens overgenomen voor Ol en die waren al schoon. En mijn eigen dekens voor Ol zijn ook nog netjes. Dus sorry Y;( maar doe dekens hier gewoon in de wasmachine hoor (niet de all weather / regen dekens maar de rest wel hoor. Gewoon in kussensloop en daarna nog even naspoelen (lege wasmachine) en het filter wel even schoonmaken. Gaat al jaren prima :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:18

Dekens gaan hier in de badkuip :') . Daarna is het wel bad poetsen -O-

Jenkins

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:22

hm ik dacht "Wat een goed idee Gem!!"
Heb hier namelijk 2 dekens in de schuur gevonden die wel een wasbeurt kunnen gebruiken.

Maar toen bedacht ik me dat ik geen bad heb.. bed tijd denk ik zo :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:25

Hier ook bedtijd :O , morgenvroeg de vaardigheid verkennen. Vanavond een heel nuttige clinic van Gerard Leijten gehad, waarbij we met zijn allen de vaardigheid verkend hebben. Nu het parcours nog een keer met M. doornemen, kijken waar we aanpassingen moeten doen voor de Anda.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:27

*word hier net wakker op de bank, clinic e.d. waar gem het over heeft gemist :o *

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:32

Goedemorgen.

Vwb dekens wassen. Nou, die passen echt niet in een wasmachine, laat staan in een kussensloop. :+

Ik ga zometeen proberen iets met de paarden te doen. Verder heeft zoonlief vanmiddag judowedstrijdje.
En vanavond gaan we lekker uit eten, nog ivm ons 9-jarig huwelijk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:23

Tine, gefeliciteerd !
Avaluna..door clinic heen geslapen ?? ... balen.

vanmorgen met de 3 dame's stukje getraind...ging goed, maar veel minder snelheid dan wanneer eagle erbij is..balen !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:16

Pfff, het is weer een ouderwetse zaterdag.... stikchagrijnige vent in huis -:(- -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:39

@Tine :x lekker gaan paardrijden of zoiets :wave:

Wij hebben zo'n zware wasmachine met extra grote ingang en dan ook een 8 kg of 9 kg ipv de standaard 6 of 7. Ideaal. Zit ook speciale deken knop op. Dus dekbedden kunnen er ook in, slaapzakken, noem maar op :7 Hij centrifugeert dan wel op maar 600 toeren maar dan haal je die deken eruit, eventueel als er nog veel water in zit ophangen op rek buiten en nadat ze beetje zijn uitgedrupt naar binnen en ze zijn echt heerlijk schoon.

Veel plezier met de wedstrijd Gem, ben benieuwd welke tips je kunt toepassen en of het gaat werken *\o/*
Enige tip waar wij aan moeten werken morgen is dat we in strak draftempo goed proberen te sturen :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:52

Hier onderweg naar het noorden. Hoop dat t beetje leuk wordt..

Witte kenteken plaat ligt al in de auto vhu!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:01

Tine.. :(:) :(:) aj..dat is niet leuk..
Aks..naar het noorden...vast niet zo ver....hahaha...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:30

Yes, zoonlief is 2e geworden bij judotoernooi. Super gedaan. Nu snel paarden gaan voeren, en straks lekker uit eten. Nieuw restaurant voor ons, dus ben benieuwd. Bui lijkt weer over hier gelukkig hahah

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:52

gefeliciteerd voor je zoontje Tine !
Veel eetplezier straks.

Wij zijn bij een camperbeurs geweest..eens kijken wat er allemaal te koop is..haha.
wat een luxe dure :$ :$ campers zeg....niets voor ons..
wij zijn erg blij met het caravannetje..haha..maar leuk om eens te zien wat een camper allemaal te bieden heeft..ooit als ik bejaard ben..wil ik ook wel zo'n wagen..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:05

gewone fleece dekens en zomerdekens en ongevoerde waterdichte dekens gaan nog wel in de wasmachine maar alles dikker breng ik echt weg. Zijn ook vaak veelste vies om beet te pakken. Dus hopla naar de wasmevrouw. Die doet het voor een vrienden prijs dus dat kan wel uit. Samen met melissa hadden we 10 dekens....

Vandaag rondje met db gement. Kom ik terug haal het tuig eraf. Drukplek onder zijn schoftje. Nu moet er echt een nieuw tuig komen, deze komt er niet meer op. Gelukkig kan ik ff tuig lenen van een vriendin en dan binnenkort ff op tuigen jacht.
Gelijk cooling gel erop en reiki gegeven en toen ik net ging kijken was het al helemaal weggetrokken.

Leuk janouk mag voor de trouwkar...
VHU ik ben echt niet van halsters onder een tuig, daarom vind ik zo een freubel halster niks. :n maar ieder zo zijn ding zal ik maar zeggen.
tine lekker uit eten met hopelijk een iets vrolijkere vent.

Hier vroeg net bed moet om 3.30 uur op!!! Gaan naar Duitsland naar Luhmulen. Of in de buurt. Daar zijn de Duitse kampioenschappen en onze gefokte Anni doet mee. Helaas konden we vandaag niet naar de marathon kijken dus dan maar morgen naar de vaardigheid. Ze stonden na de dressuur 4e en 3e duitser.
Marathon uitslagen zie ik nog nergens maar las dat er een zwaar ongeluk is gebeurd met een noorse menner en daarom is de wedstrijd een tijd stilgelegd en zelfs die hindernis uit de wedstrijd genomen.
Ben erg benieuwd hoe het vandaag is gegaan. Hopelijk komen er nog uitslagen.
Maar het is hier 300 km vandaan dus echt een dag uit..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:22

Veel plezier morgen Baudyh! Wat beroerd zeg zo'n zwaar ongeluk pfff.
En tja, dat halstertje heb ik vandaag maar vervangen :P heb nog een ander tuighalster maar die is nogal stug, maar dat is kwestie van vaak doen natuurlijk. We hebben geen halster onder het tuig hoor, eroverheen. Met optuigen heb jij dan geen halster ergens nodig? Ik heb altijd pony aan halster, halster eroverheen dus met alles optuigen.

Met inspannen had ik hem er vandaag voor het eerst niet omheen. Probeer van mijn halster-touwtjes-veiligheids-constructie-tick die ik heb opgelopen bij Bente af te komen :o

Wat vervelend van het schoftje.... DB dus ook uit tuig gegroeid 8-)

Net parcours verkend, ziet er leuk uit. Hebben we zo geoefend op waterbak zit er geen in :+ Wegparcours gaat door Loonse en Drunense duinen en door park van de Efteling. Ben benieuwd. En mijn bont-onderlegger voor het schoftje is gearriveerd (zandkleurig) van Letty's design, past mooi bij de beige peeskappen. Ja... aan de uitrusting zal het niet liggen hahaha :') heb er alleen een voor het schoftje, budget was op voor ook een voor het borsttuig :7

@Biancocoo wij dromen ook al jaren van een Westfalia California :z *D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:29

Ikke niet snappe waar je nou dat halster voor gebruikt.....
Ik heb hem gewoon aan het halster staan,tuig paard helemaal op als laatste halster af en hoofdstel aan. Klaar. Of mis ik iets.

Ik zit elke keer maar te staren naar de uitslagen lijst van de marathon in duitsland. Helemaal niks.
Maar nu zie ik in eens de startlijst voor morgen voor de vaardigheid en daar moet hij als laatste. Dat wil toch zeggen dat hij nu na twee onderdelen de beste is toch????Oh spannend.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:29

Ik gebruik nooit onderleggers onder het borsttuig. Vind ik niet nodig.

Succes morgen en zonder waterbak is wel lekker toch!

Biancacoo campers wezen kijken ja die dingen zijn niet te betalen. Sommige caravans ook niet.
Wij hebben ook maar een ouwetje.

Tine lekker gegeten en zoontje goed gedaan op judowedstrijd.

Ponydekens passen wel beter in het wasmachine al was ik mijn gevoerde waterdichte dekens
nooit uit.

Vandaag mijn kar even gewassen nou die was echt niet normaal die bagger van de
Veluwe was er bijna niet af te krijgen!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:35

Wat naar van het ongeluk. Zou wel gaaf zijn als hij er zo goed voor staat.
Ik tuig ook op zoals Baudyh, en inderdaad geen halster verder nodig. Lijkt me juist irritant voor het paard (nou ja Det is nogal een tut om haar hoofd)
Ik ben hier de dunne dekens en vliegendekens aan het wassen in was machine. Dat gaat goed. Misschien ook een regendeken proberen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:37

Jij mist niets hoor Baudyh, ik heb nog een tik dat ik er geruster op ben dat mijn paard/pony een halster over het hoofdstel heeft als ik ga mennen, zodat de groom haar makkelijker kan pakken in geval van nood. Maar daar moet ik ook maar eens vanaf, uiteindelijk zal het bij ons ook wel goedkomen denk ik :7

Flink aan de poets Maisie :j

Oja, Tine, wat goed van je zoon, sorry had er nog niet op gereageerd. Nou onze zoon heeft wel een jaar of 4 op judo gezeten maar nooit wat gewonnen }:0

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:58

Ja idd aan de poets. Heb ook al 1 tuig gedaan morgen de andere (webtech)
En dan nog de caravan en peesbeschermers en dan heb ik alles weer gehad geloof ik.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:17

Wat een werk he tuig/kar poetsen!! ik vanmiddag mijn tuig schoongemaakt en moet zo ook nog vetten, geen zin in :P Ook kar schoongemaakt en die blijkt net aan in de spuitplaats te passen, zo word t schoonmaken makkelijker :D

Afbeelding

Wat ik heel leuk vind aan Sil is dat hij heel goed kan aangeven wat hij wilt, zo stond ik te kletsen terwijl sil aan het eten was en ineens zie ik hem met zijn neus naar de kraan wijzen. Dus die even aangezet :D
Afbeelding

Ow en dit is helemaal geweldig <3 <3 Mijn vriend achter het stuur!
Sil staat nu al 3 jaar voor de wagen, maar dit is nog nooit gebeurd :D Hier kan ik nog meer van genieten dan dat ik zelf achter het stuur zit :o
Afbeelding

zelfs draven <3
Afbeelding
Afbeelding

heerlijk paardendagje dus en morgen "wedstrijd" dus weer :D
Wat wel balen is, is dat ik speciaal voor morgen dus een mooie bordeaux rode menschort had besteld, maar we waren niet thuis toen de post kwam :( dus morgen gewoon met mijn lelijke zwarte :(

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:22

Waar heb je wedstrijd jenkins?

En tine lekker gegeten? Met lieve man??

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:35

Starrenburg :) onderlinge, dus stelt niets voor :P jan is jury maar is ook mijn instructeur haha en word waarsch 1 dressuur proef en 1 kegeltjesproef ofzo... ach ga er gewoon een leuke dag van maken :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:42

Hoe laat ga je weg van stal?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:48

12:10 u ong, moet pas om 12:44 :)