[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:31

Ow VHU doe je rustig aan! Heb nu al een aantal mensen gehad in mijn omgeving met een hersenschudding en het word erg onderschat.

Sil is net zo, kijkt niet naar grote enge dingen maar wel naar stipjes en strepen op de grond haha.

Welkom Corien, ik ken Luna van mijn vorige stal en vind het geen fijne merrie :o Maargoed dat is mijn persoonlijke mening :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:33

@ Biancacoo: helaas geen foto's gemaakt. Manlief zat bij me op de kar. Thabor deed het heel braaf. We hadden leidsels in 2e gat gedaan en was heel goed te doen, dus volgende keer dat we met de kar aan de slag gaan gaan we naar bovenste gat. Morgen gaat hij voor de maaier om de winterwei te maaien en de dagen erna mag hij gaan schudden. Geen idee hoe lang hij met alles bezig is, maar hij blijft wel lekker bezig zo. Mijn man heeft ook nog een stuk gemend en dat ging ook heel goed.

@ Lacuna: stuur effies wat van die niet-angst naar me toe :j
Idd arnicazalf of sintjanskruidolie. Werkt heel goed bij dat soort ellende. Mijn zoontje was een keer met zijn hoofd tegen de stenen steunbeer van de mestplaats aan gevallen. Echt een ei op zijn kop :roll: , maar olie erop en je zag de buil gewoon verdwijnen.

Nou, ik duik mijn bedje voor een paar uur in.

xSCWx

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:38

@Jenkins haha vertel! :D Ik vind het echt een droppie!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:43

Nou ze heeft toen ze nieuw op stal kwam mijn pony aangevallen en zo het land uit gejaagd, waardoor mijn pony vanaf dat moment op een klein stukje land moest staan omdat die van mij niet meer in de groep mocht. En ook andere ponys op stal heeft ze volgens mij flink te pakken genomen :o
En toen had ik ook nog eens geen stal, omdat de staleigenaar mijn stal aan Luna gaf :P Maargoed daar kan Luna niets aan doen.
Vraag me af hoe het gaat met mennen, want van wat ik weet was ze niet zo braaf :P

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:47

Meen je dat Jenkins? Nou boontje komt om zijn loontje denk ik dan, want ze staat nu met 3 andere shets in de wei en zíj is degene die wordt opgejaagd! Mennen doet ze erg goed, alleen als we tussendoor stil staan en ik wil weer gaan stappen gaat ze in de achteruit. Maar dat is ook het enige!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:49

Oke nou gelukkig :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:50

Haha nouja ben er niet zo blij mee, had liever gezien dat ze beter in de groep zou vallen maar het zal dan wel een reden hebben dat ze niet zo blij met haar zijn ;) Misschien zijn de paarden in castricum wat sulliger hahaha.

Maarja, over hoe lang geleden hebben we het nu?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:52

eehm 1 jaar denk ik :P

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:59

Ow da's niet zo lang geleden, anders kom je toch een keertje kijken en kan je zelf zien hoe ze is veranderd. Of niet ;)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:41

vervelend jenkins

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:49

Hele rare dagen worden t voor mij, ben nu onderweg naar schiphol om mijn biologische vader op te halen. En die blijft tot de 18de bij mij in huis slapen. Heb hem nu 2 jaar niet gezien/ gesproken dus zal even wennen worden. 2 jaar terug is hij ook een weekje geweest nadat ik hem 5 jaar niet gezien/gesproken had :P ben benieuwd!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:18

Pfoe moeilijk Jenkins.. Wel veel plezier maken he :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:44

Jeetje Jenkins heftig zeg. Neem aan dat je wel tussendoor contact met hem hebt? Vind het heel knap en dapper van je dat hij bij je in huis mag logeren, is eigenlijk toch een soort van vreemde man in je huis.
Maar ja, als hij in het buitenland woont is de gelegenheid om even bij elkaar aan te gaan natuurlijk ook niet zo makkelijk.

Hier nog beetje wazig hoofd, ik doe voor mijn doen redelijk rustig aan hoor :o vanochtend wel naar school geweest, had portfolio gesprek maar daarna naar huis en op de bank gelegen. Nu even wat mail checken (en tussendoor bokt natuurlijk :+ ) en dan doe ik weer niets.

Gisteren heeft Peter met Bente gewerkt aan de lange lijnen. Scheen goed te gaan. Ben ik blij om want ik zou het wel fijn vinden als hij / zij er ook een klik mee hebben. Scheelt toch altijd weer met trainen. Vond het met Rizanta erg prettig dat Peter haar af en toe mende als ik te druk had en dat Riette haar 1x per week longeerde. Plus dat je paard wat aan meerdere mensen gewend raakt, vooral merries kunnen enorm eenkennig zijn (mijn Ushi en Alaska konden andere mensen wel wegkijken, genant af en toe).

Voor de rest erg Rizanta in mijn hoofd gezeten, wat een verdrietig gevoel toch elke keer weer |( dat is nog lang en lang niet weg hoor, ook niet het verdriet. Ze zeggen dat het van verdriet missen wordt, maar dat verdriet zit er dus nog heel erg. Moest een paar keer met de verzekering en met Utrecht bellen en mailen want de verklaring van de DA was er nog niet waardoor ze nog niet konden uitbetalen / beslissen wat te doen. Maar de DA zei dat ze het wel hadden opgestuurd. Zul je zien he. Nu hebben ze het nogmaals gefaxed en dat is dus goedgekomen.

Nou ik ga laptopje maar weer dicht doen. Voor op wie ik even niet heb gereageerd, sorry, voor wie het nodig heeft sterkte en alle anderen succes :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:55

@ bianca en tine ik mocht 1 van de 4span paarden mee nemen voor de clubkampioenschappen ik mocht zelf weten welk paard en dan ga je kijken welk paard en heb voor arjan gekozen omdat dit het beste paard is voor een vaardigheid/ marathon parcour wat we hier dus als CK hebben maar eerder is er helaas geen gelegenheid geweest om met arjan te rijden dus dan maar zo en het peerd is wel in conditie. dus nu doen we volgende week vrijdag even alles pas maken en een buitenritje met me groom en dan zullen we het wel zien wat we er van maken en ach ik heb al een x gewonnen met me oude pony.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:52

VHU :(:)
lanouska, je hebt maar mazzel dat je zo even kunt kiezen uit een koppel aangespannen paarden !
komt vast wel helemaal goed, paardje kent het spelletje wel, dus dat scheelt al weer .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:25

@VHU: :(:)

@Jenkins: wat een gekke situatie, lijkt me dat. Maar neem aan dat jullie wel telefonisch of via internet contact hebben?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:59

VHU, een vreemde man in mn huis had ik misschien nog fijner gevonden :P nu zit ik men een man die vreemd is maar ik wel zou moeten kennen :P Weet behalve zijn naam echt niets van hem. We zitten nu thuis, was wel grappig om hem te zien, hij is best dik geworden en in mn gedachte is het een lange slanke man. :P

VHU fijn dat bente ook door peter word gedaan, word ze iig goed getraind he :)
En verdrietig mag je nog best zijn hoor!

Ik kan niet wachten, 18de heerlijk naar drenthe!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:57

Jenkins, lijkt me erg lastig !
kan me er ook niks bij voorstellen, dat je dat durft....ja het is wel je vader maar toch....vreemd hoor.
hoop dat je een leuke tijd hebt samen. :j

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:20

Jenkins, lijkt me wel leuk maar ook apart eigenlijk

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:51

Ben er ook weer.
Vanmiddag 3 paarden voor de kar gehad. Dus druk middagje.
Vanochtend bij de kar wezen kijken en heb hem gekocht. spoorbreedte is 10 cm te smal maar ga kijken als iemand de kar kan verbreden en anders koop ik met een jaar wel weer een ander. Gaat pas in 2013 in dus dan heb ik eerst wat.

Vanavond foto's van Daan uitzoeken en morgen ook drukke dag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:54

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:05

Tallechie een kar kan idd verbreed, en zo heel duur is het ook niet geloof ik.

Weet iemand hoe oud een pony moet zijn voor wedstrijden te mennen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:06

4 voor dressuur en vijf voor marathons

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:10

Prima dan kan ik tot 2014 met mijn kar blijven rijden, komt mooi uit :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:35

Rhine_ schreef:
Tallechie een kar kan idd verbreed, en zo heel duur is het ook niet geloof ik.

Weet iemand hoe oud een pony moet zijn voor wedstrijden te mennen?

Kun je nakijken in de reglementen.