[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:58

jah, heb meelij met hen die wel in die zone zitten...pffff

maar begreep net van de tv dat er vooralsnog geen giftige waardes zijn gemeten...

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:59

Dat snap ik niet hoor zoveel giftige stoffen en geen waardes gemeten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 21:00

Heb geen verstand van bitten. Heb voor onder het zadel een enkelgebroken trensje in en voor het mennen een rechte liverpool.

In het begin gooide veale constant zijn tong over het bit, maar doet het nu niet meer.

Ik hoorde ook dat rotterdam werd genoemd, daar woont vhu

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:01

ik snap t ook niet patrick, welllicht is de hitte zo hoog dat er toch voldoende verbranding plaatsvind en zo weinig tot geen afval(giftige) stoffen vrijkomen
en dan heb je alleen roet en co2

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:01

Tine, op marktplaats staat een Van Der Mee concourswagen te koop

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:04

van bitjes flaver?
lijkt mij geen kwaad kunnen, moet bij jou en je paard passen.
dat weet je pas na uitproberen toch?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:11

@ B485: ik ga zo even kijken. Bedankt
@ Patrick: het waait (in ieder geval hier) heel hard, dan verspreidt het meer.

Mijn broer en zus wonen in Dordrecht. Mijn broer in het stuk waar sirene is afgegaan.

@ Flaver: juist goed om verschillende bitten te testen. Zo vindt je degene die jullie het beste past. Maar doorgaans een dure toestand.

@ Mijn vorige paard gooide bij rechte stang tong over bit. Dit hield op toen ik licht gebogen bit ging gebruiken. Hij probeert dan minder tong onder bit uit te krijgen. Paard krijgt door boogje wel meer druk op lagen, dat moeten ze aankunnen. Amerigo kon dat absoluut niet aan, dus die zit weer op rechte stang.

@IT: wat zonde!!
@ Melanie: wat leuk.
@ Tallechie: dat wordt inderdaad wat teveel van het goede.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 21:17

tine inderdaad. Moet ook aanmezelf denken. Ik wilde graag nog een aantal wedstrijden rijden, maar is gewoon niet verstandig. Maar bedankt voor het aanbod.

Het kan zijn dat ik tolbert nog rij aan het einde van de maand omdat maar 15 minuten rijden is en alleen dressuur is, maar dat ligt aan zondag hoe het gaat

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:18

Ik wil ook naar Tolbert, maar mag niet. Zit al aan 2 wedstrijden (3 proeven, omdat ik in Onstwedde met beide meedoe).

Jongens en meisjes, ik ga slapen. Tot morgen :Z

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 21:21

Haha tine. Dat zei die van mij ook al. Als je naar roden gaat en naar tolbert zit je aan je max.

Jammer dat je daar niet heen gaat dan. Is wel een mooie ruime bak. Zou je met rembrand anders gaan?

Welterusten

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:23

Wieeee ik heb een ITP topic. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1412425

Tine, je hebt PB met de link naar de advertentie.

Voor diegenen die het niet weten: je kan op marktplaats RSS feeds nemen per categorie. Zo kan je met een RSS reader gemakkelijk dagelijks volgen of er iets nieuws is in die categorie.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:40

Goedenavond..

Pfff ik ben echt flink ziek, hoest de longen uit mn lijf, keelpijn, benauwd koorts, wat een hel. Mn ouders hebben al 3 dagen de paardjes voor me gedaan want ik mag niet naar buiten.

Vanmorgen toch stiekem ff naar de peerden gesniekt en heerlijk met Kaytje geknuffeld :+: mick negeerde me omdat ik hem al 3 dagen heb laten barsten volgens hem. En jelle was aan het schreeuwen om aandacht arm dier :P

Laura wat een moeilijke beslissing.. denk er goed overna he! Verkopen kan altijd maar je krijgt die 2 mannen nooit meer terug. Niet rot bedoeld maar jij hebt wel vaker ups en downs (vanwege je 'ziekte' ben even de naam kwijt?) en is het niet zo dat je nu ff baalt van die beesten maar dat het over een maandje weer heel goed gaat? Want toen ik je tegenkwam op die wedstrijd waren jij en Riv zo leuk samen en leek jij ook echt te genieten..

Zie ook mooie bruine tuigen voorbij komen! Kay heeft een bruin Ideal tuig, staat hem erg mooi vind ik.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:01

ik ben veilig thuis. Vanaf foon nu.
Wilde iig ff kwijt dat ik er geen barst van geloof dat er na zon brand geen schadelijke stoffen vrijkomen.. Maar dan ben ik vast gek..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:28

gave slee gezien,wauw,hebben jullie nog sneeuw???
jellee: je bent niet de enige,ik hoest en snotter al 10 dagen :( kom er maar niet van af,maar gelukkig geen koorts,dus ik ga gewoon de paarden/ponys verzorgen,ach die trekken zich niets aan van de hoestbuien...als ze hun eten maar krijgen ;)
vandaag mijn 1ste nieuwjaarsbosrit gemaakt en sunrise was de pineut,(ik zou het jaar sportief beginnen,maar weet niet wie er van de 2 sportiefste was...... ;) sun haar conditie is net zo slecht als die van mij!!! |(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:00

Kom ff binnenvallen uit mijn werk...

Pfff best wel heftig hoor die Moerdijkbrand. Toen ik op school aankwam moesten alle ramen dicht en was het nog best wel spannend want ze wachtten op uitslagen van metingen of er giftige stoffen over Rotjeknor kwamen. Was dus niet zo, dat wil zeggen, geen te hoge concentraties. Er schijnt wel van alles in de lucht te zitten, zeker nu het is gaan regenen, dan slaat het neer of zoiets. Maar de concentraties zijn te laag om het giftig te noemen .... Ik had een paar studenten die uit Dordrecht kwamen die dus niet kwamen...

Nu schijnt de wind ook nog wat te gaan keren plus regen, dus meer richting Rotterdam. Niet dat het minder erg is als het ergens anders terecht komt maar goed, je denkt toch aan je eigen dingen in 1e instantie. Als ik morgen naar Rizanta wil moet ik over de Moerdijkbrug / A16 en dus langs Zevenbergen, hoop dat de boel dan wel open is. Maar ik hoop vooral dat ze het gewoon zsm blussen, dit is wel iets waar we hier in Rotterdam altijd bang voor zijn dat kan gebeuren, of bij de Moerdijk of op de Maasvlakte. Is ook zoveel petrochemie, allemaal zaken met veel gif en ellende }> HEt gaat niet gauw mis maar als het misgaat....gaat het heel erg mis.

Echt een wonder dat er tot nu toe geen gewonden of doden zijn gevallen... nu nog afwachten wat de gevolgen zijn van dit drama.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:06

Dat is zeker een wonder dat er geen dode of gewonden zijn

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:16

Manlief werkt in de petrochemie dus weet alles van de risico's en Moerdijk en Maasvlakte zijn echt tijdbommen wat dat betreft. Maar goed, maar hopen dat ze het komende nacht onder controle kunnen krijgen...

Jelleee en Happytime in de lappenmand :(:) Rivaldo kwam gelukkig even voorbij ook een :(:)
Ik voelde me vanmiddag / vanavond ook echt niet lekker :brr: :O maar ben maar wel naar mijn werk gegaan want de oppas is er dan, dan blijf je ook niet thuis, ook zo raar. Was voor de rest toch wel gezellig met de receptie en allerlei collega's die ik al lang niet meer had gezien :)

@Tallechie rij je dit weekend nog wel of ook niet meer? Ik had toen met Han op een gegeven moment ook in de zwangerschap bijna van de een op de andere dag, 't is klaar, het is gebeurd, ik ben nu klaar met 't peerd. En vanaf die tijd er niet meer op gezeten of gelongeerd, ze werd verzorgd. Ik kwam wel kijken, maar dat was het dan. Als hij zijn natje en droogje plus beweging krijgt redt hij zich wel hoor.

Zo stom, moet colleges voorbereiden voor vrijdag en zaterdag, gebruik ik 4 boeken, kan ik een boek toch echt niet vinden B-) halve huis al omgekeerd...wel veel troep opgeruimd maar dat boek, kan het maar niet vinden 8)7

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:56

@VHU; deel is brand meester zie ik nu op 't nieuws. Ander deel nog te heftig..
maar doordat ze met schuim blussen is het nu extreem veel rook...

Moest denken he.. Wat doe je met je knollen als er nou wel een flinke hoeveelheid gif in die lucht hangt? :=
Naaltje @ [VSW] Wat als je paard buiten staat in ''moerdijkbrand'' oid?

Ik ben zo groggy als iets zeg...

De hond heeft z'n ''rompertje'' van z'n lijf gevreten vandaag... dus dat is niet zo best, hij heeft eraan lopen likken, en er lekt wat vocht uit de wond, gewoon wondvocht zegmaar.. Hij is wel weer redelijk alert :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 01:13

Wat zijn honden / dieren toch af en toe dom he dan kun je ze wel wat doen. Hebben jullie niet zo'n lampekap constructie? Eerste laag hechtingen (in buikwand, wat je ziet) is buitenkant he, daarna komt geloof ik buikvlies en dan darm. Dat zijn van die oploshechtingen dacht ik. Daar mag hij beslist niet aankomen. Die buikwand is nog om overheen te komen. Maar ik zou er accuut een lampekapachtig iets omheen gooien _-:(

Dus wel een geluk met die Moerdijkbrand dat het winter is en er geen melkgevende koeien / jongvee / schapen met lammetjes / merries en veulentjes e.d. buiten staan.

Wel mooi met de nieuwjaarsborrel aardig extra opdrachtje gescoord :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 01:17

er blijft nu weer fulltime iemand thuis bij 't stinkbeest ;)
kap wilden ze liever niet doen, omdat hij dan overal tegenaan gaat knallen (vanuit de dierenarts)
hij ligt nou op het moment dat er even iemand naar boven gaat ofzo in elk geval met een snuitje om, zo'n muilkokertje zegmaar..
Dierenarts (die meteen gebeld is) zei dat ze 9 van de 10 keer wel slim genoeg zijn om van de hechtingen en wond af te blijven, maar dat ze meestal neurotisch gaan likken..
Net zoals hij op de infuusplek doet.. Dat smeer ik al in met levertraanzalf :=

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:26

Naaltje @ Mooi dat ie weer een beetje opknapt, hopelijk blijft ie lang genoeg overal vanaf dat het zijn genezing kan doen.

Vanavond gaat Tijger voor de 2e keer voor de kar en misschien dat ik deze keer ook op de kar kan zitten voor een rondje :D erruuugg spannend dus

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:36

goedemorgen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:57

leuk milanka! :D

morgen :)

Hond krijgt praatjes, hij is aan het uitvallen naar mijn vader incl happen etc...^)
de wond staat op een stukje een beetje open, in de zin van -> niet netjes huid tegen huid, maar je ziet een stukje rood, een centimetertje ofzo..
ma neemt vanmiddag zo'n kraag mee..
En voordat pa weggaat (die moet om half 1 naar zijn werk, ma is om half 3 thuis) gaat hij een stuk wandelen met 'm, want snel moe zal die nog wel zijn :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 09:14

naaltje vervelend is dat he. Toen onze kat geopereerd was likte hij ook overal aan en hebben uiteindelijk ook zo'n kap opgehaald.

VHU ik rijd dit weekend nog wel. Is eigen vereniging. dus lekker dichtbij. Mijn zus is er vanaf vrijdag. Vrijdag gaan we proefje oefenen, zaterdag tuig, wagen en veale wassen en zondag om 9 uur richting stal. Ik denk dat ik maandag maar vrij neem.
Ik moet zeggen dat het me allemaal heel veel energie kost en er ook geen zin in heb. Maar ik wil eigenlijk nog wel even een wp rijden, veale loopt de laatste tijd goed.

Ik wilde tot aan maart elke week les blijven rijden, maar weet niet als dat gaat lukken. Maar ik betaal per 3 maanden, dus dan moet mijn vader het maar proberen. Ik ga nu niet meer elke dag naar stal. Meestal op dinsdag vrijdag zaterdag en zondag omdat ik er gewoon geen energie meer in heb.

Ik blijf vandaag ook thuis, heb slecht geslapen, koppijn. Heeft geen zin om dan een uur te gaan rijden. Ik moet geconcentreerd zijn op het werk en dat ben ik niet. Beetje jammer dat de bouwvakkers er wel zijn. Als het erger wordt ga ik vanmiddag wel even naar mijn ouders.

Vanavond weer naar de verloskundige. Ik zal vanavond ook even een buikfoto er op zetten. Ben vandaag 26 weken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:07

@Tallechie mooi zeg nu al 26 weken, dat gaat snel he.
Fijn dat je zus je kunt helpen, anders was het ook niet meer te doen denk ik. Denk dat je met tot aan maart rijden iets te optimistisch bent geweest. Die buik gaat ook gewoon in de weg zitten, je wordt ook onhandiger en op een of andere manier krijg je er gewoon minder zin in. Logisch lijkt me want je hele lijf is zich aan het voorbereiden op het krijgen van een kindje +:)+

Moerdijk gedoe schijnt onder controle te zijn. Als het mee zit krijg ik een vervolgopdracht met ook nog wat meer uren bij de hogeschool Rotterdam voor volgend schooljaar. Zou heel fijn zijn want dan kan Rizanta gewoon in Brabant blijven staan. Vind het wel super relaxed hoor dat je weet dat je paard gewoon verzorgd wordt, eruit komt en ik als ik er heen ga gewoon kan rijden of straks hoop ik dan mennen. Leef ik me bij de pony's wel uit met het verzorgen, dat is ook niet zo zwaar want die maken er veel minder een zooi van dan zo'n groot paard.

Nou we gaan vandaag sleepje proberen, ik laat jullie wel weer weten hoe het ging :D