[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:05

Ik heb een beeld HT :7 als ik bij mijn auto flinke dot gas geef bij 100 km/uur ongeveer heb ik zoiets. Dus als ik vind dat iemand zit te bumperkleven doe ik dat. Erg grappig :P
Bevalt dat een e-bike Ava? Zit er hier hard over te denken zo een aan te schaffen zodat ik vrijwel nooit meer met de auto naar stal ga. Als ik nu met de fiets naar stal ga en ook nog wil rijden ben ik na afloop gewoon echt te moe :o
Zag de pupsel foto's op facebook wat een lekkere hondjes waren dat zeg. Vooral manlief hier wil heel graag nog een hond erbij (pup) ik wil eigenlijk een herplaatser maar eigenlijk nog niets, pas na de verhuizing. Maar toen ik de rode lichte pup zag had ik wel even zoiets van ahhhh die is heel leuk <3

Zoonlief is uit logeren. Ik heb flink gewerkt op de wei. Kruiwagen mest en flink onkruid getrokken. Ziet wei er weer netjes uit. Ber, Piet en logeetje flinke poetsbeurt gegeven (Ollie had geen zin) en hoeven van Ber beetje bijgevijld. Daarna was ik gesloopt }:0

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:07

Haha nee ht..honden genoeg, maar de verleiding kan groot zijn. Alle teams om me heen breiden uit..een aantal wel met 2 puppen tegelijk.
En er zijn een aantal pups met heel veel potentie...dat is dan wel slikken...maar ik blijf lopen met de honden die ik nu heb.
Mijn plezier zal niet groter worden met meer honden voir de kar denk ik dan maar....maar heeel verleidelijk...en 1 van de puppen trok
Echt steeds naar me toe, het viel echt op.....een pup kiest zijn baasje...maar nee..deze blijft bij de fokker.
Balen van je auto.. ik hoop dat het meevalt. ..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:54

Ben echt waanzinnig blij met mijn e-bike!
Hopelijk vallen de kosten mee aan de auto.
Vandaag cane corso pup bij vriendin wezen knuffelen; kan me voorstellen dat het dan toch wel bij je kriebelt.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:35

gaaf een e-bike :j
auto kosten vielen mee 0,0 euro....... ;) ff wat leidingen schoon gemaakt en weer spul in benzinetank.....en nu afwachten of ik weer blauwe wolken krijg met starten
vanavond een mijlpaal met jane.....ik mocht achter haar lopen na het longeren met dubbele longe zonder dat ze zich opgejaagd voelde... +:)+ dus nu aan het sturen gaan werken (normaal zou ik haar eerst zadelmak maken en stuur erop zetten,maar nu bespaar ik mezelf enorme spierpijn _O- omdat ik niet meer ohz rij)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 06:13

https://www.facebook.com/corinne.kalisv ... =2&theater

gisterenavond genoten van de vaardigheidsclinic van Mendistrict West door IJsbrand Chardon en Hans Zumbrink.
Heel veel praktische tips om een goede vaardigheid te rijden. Na het parcours lopen o.l.v. IJsbrand was aansluitend een wedstrijd georganiseerd , zodat je het geleerde meteen in praktijk kan brengen.
Paul is gestart met de 4 jarige Prins. Foutloos en binnen de tijd. 2 winstpunten
Prima om te leren.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:22

Janouk lijkt me fantastisch zo'n clinic, en wat gaaf dat Prins mee was !
superleerzaam voor hem ,en erg leuk om te doen natuurlijk, heeeerlijk !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:32

Het was heel interessant. IJsbrand heeft een universitaire studie gemaakt van de vaardigheid. Ieder detail bekijkt hij van tevoren, waar hij op de klok kijkt, welke korte lijnen mogelijk zijn als halverwege blijkt dat je uit de tijd loopt, en je meer risico moet nemen, tijdwinst vooral nemen op hindernis 1 en 2, die makkelijker zijn vaak en de meeste deelnemers voorzichtig rijden om op te starten, van galop naar draf alleen na de hindernis en niet er vlak voor,etc etc

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:34

@Janouk: wat gaaf; en die Prins <3 die doet het gewoon maar ff +:)+ . Hoe gaat het bij jullie thuis/op stal?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:49

Het is heel rustig op stal. Image was een druktemaker, die de baas was op stal en in de wei. Janouk neemt nu het voortouw, maar is absoluut geen leider. Ze doen het samen. Tot er eten is, dan is Janouk de baas. :Y)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:38

@Janouk: het is en blijft HRB; lijkt me idd erg vreemd op stal :(:) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:31

Gelukkig vindt Janouk eten zo belangrijk, kan erg helpen in van alles :(:) Gisteren was de 2e clinic dag bij Chardon en ik mocht met Roos en Det mee. Wat Janouk schrijft, het was echt heel interessant, gezellig en leuk! Eindelijk weer eens achterop de wagen gezeten na meer dan een jaar :+ Vond de 1e meters nog wel spannend daarna ging het goed gelukkig. Was ook in goede handen uiteraard :D
Wat een professionals die hele familie Chardon echt pure klasse hoor.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:49

@VHU: wat leuk!

Hier de eerste week van de vakantie bijna weer overleefd :') .
Dochter heeft vanmiddag voltige-examen.
Spannend.

Reuze rustig, hier; hopelijk wel alles goed met iedereen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:47

Wat is dat voor examen Ava?

Hier idd rustig... ook wel steeds mooi weer en mensen veel te doen denk ik? Tine hoe gaat het ben je weer een beetje bijgekomen van alles?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:51

Hier heb je Abzeichen; net als bij zwemdiploma's, zeg maar; voor het rijden, springen en voltigeren, mennen ook, geloof ik. De rest van dit Abzeichen is een jaar of 15, maar ze heeft wel graag met oudere kids te doen; ze spreekt vloeiend Duits, maar bepaalde benamingen en dan vooral nog de schrijfwijzen zijn lastig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:39

Succes voor het voltige examen. Leuk zeg !!
Idd rustig hier.

Hoop ook dat alles goed is met iedereen.

Hier (alweer) reuze hoofdpijn....verder huis weer schoon...de mannen zijn vissen...stil in huis.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:44

Ik ben deze week aan het varen...... weinig te vertellen dus :) .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:19

@Gem: goede vaart!

Dochter is geslaagd +:)+ ; hebben we de eerste vakantieweek weer gehad.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:23

*\o/* gefeliciteerd met het slagen van je dochter, Ava!

Gem, goede vaart (lekker vaarweer, al mag er wel wat meer water vallen voor een hogere waterstand, denk ik).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:37

Gefeliciteerd, knap hoor van je dochter *\o/* :)F
Gem op de boot waar varen jullie nu zo ongeveer?

Ben hier een beetje van slag ... naja beetje zeg maar gerust ernstig van slag :\ de laatste keuring die we nog moesten hebben van het huis is negatief... fundering is niet goed ... er zit nog een kleine kans in dat verkopende partij schadeloos wil stellen (en wij op hun kosten dus kunnen herstellen) maar ik schat die kans gezien het verloop van het verkoopproces uitermate klein.
Zou toch wat zijn we zijn er al maanden mee bezig -O-

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:46

:wave: Ben ik ook weer eens

Lees wel steeds mee maar reageren schiet er wel eens in.

Het is hier wel een stuk rustiger, zal wel door de vakantie komen.

Ava, gefeliciteerd voor je dochter. Mag ze nu aan voltigewedstrijden mee doen?

Gem, vaar ze! Lekker weer om op het water te zijn.

Biancacoo, pff hoofdpijn is niet fijn. En stil in huis als de mannen zijn vissen.

VHU en Janouk bij de clinic geweest. Zag al foto's op FB voorbij komen. Gaaf zeg!

Janouk de baas als er eten is. Wel fijn dat ze het verder samen doen. Kun je denk ik beter hebben dan dat ze gaan strijden om het leiderschap. Heb het filmpje van Prins ook op FB gezien, dat zag er goed uit!

HT, blauwe pluim uit de auto. Blauw is meestal de olie. Gelukkig hoef je er niets voor te betalen. Hopelijk blijft de pluim nu weg. En een mijlpaal met Jane, super!

Puppies knuffelen, altijd leuk maar niets voor mij. Ik zou ze dan allemaal willen meenemen :+

Hier afgelopen zaterdag meegedaan met de samengestelde menwedstrijd op onze vereniging. Zo trots op die kleine pony dat hij de marathon helemaal uitgelopen heeft en zelfs door de waterbak is geweest.
De meeste zullen wel al foto's op FB gezien hebben maar ik plaats toch even 1 foto omdat die zo supergaaf is:

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:01

@VHU: o, nee, dat zou toch echt ellendig zijn :(:) :(:). Tjee, hopelijk komt er nog een oplossing.

@Claud: wat super! Gaaf hoor, kijk 'm eens gaan <3 .

Dochter doet al voltigewedstrijden; heb eerlijk gezegd geen idee hoe het precies zit :o .
Hier in Duitsland sowieso voor alles examens en diploma's.
Leuk en leerzaam voor de kids; zelf begin ik er niet aan.

Gaan zo vorkje prikken op de goede afloop.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:40

Gem. Mooi weer om te varen...zaterdag veel regen en veel wind zeggen ze....hoop dat t meevalt.
Janouk. Gave foto's. En filmpje van prins. Zag dat ips en det ook bij chardon waren.echt gaag !
Claud. Wat leuk een marathon. En mooie foto !
Ava gefeliciteerd voor dochter !
Vhu....ohwjeee......ik hoop dat alles toch nog goed geregeld kan worden..wat vreselijk waardeloos dat de fundering niet in orde lijkt....ik hoop dat jullie toch nog snel goed nieuws krijgen....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:03

Echt super gaaf jouw poown Claud *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:04

Goedemorgen..
Ava..overheen gelezen op telefoon. .cane corso pups..ook zo geweldig leuke honden !
Claud. Gaaf door die waterbak.mooi dat je de hele marathon kon uitrijden.

Gisteren heel slecht bij de Mac gegeten...krijg daar altijd zo'n opgeblazen gevoel van.....

Vriendin is gisteren 4x gestoken door een paar wespen..2 grondnesten..met verschillende soorten wespen..in de tuin waar die puppyz spelen...verdelger heeft gespoten..nu moeten ze binnen 12 tot 24 uur dood zijn..
Maar ze was zelf ook echt niet lekker en beroerd van de steken....
Niets aan agressieve wespen...brr..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:37

Goeiemorgen!

Janouk, klopt..... er moet dringend regen vallen. Maar dan wel graag 'snachts als ik in mijn bed lig :D .

VHU, bekijk het maar positief van het huis: als je de keuring niet had gedaan, had je de ellende vroeger of later achteraf gehad! Hopelijk komt de tegenpartij met een oplossing, want voor een eventuele volgende koper (wanneer jullie zouden afhaken) kunnen ze dit verborgen gebrek ook niet stilhouden.

Ava, gefeliciteerd met het voltigediploma van C!

Claud, stoere pony-foto, leuk hoor!

Biancacoo, ik ben als de dood voor wespen, eet in juli / augustus zelfs geen ijsje buiten de deur. De Mac :r .

En Ips, Janouk en VHU bij de clinic van Chardon geweest! Gaaf!

HT, stinkauto :x . Mijn 17,5 jaar oude Polo stinkt ook ontzettend uit de uitlaat, maar volgens de VW-garage mankeert er verder niets aan. Gewoon doortuffen en oprijden :P .

Waar we zitten met het schip... op dit moment net klaar met Raps laden in Bamberg. Straks in de afvaart de Main af en dan richting Mannheim.