[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:16

Hier hielden we het tot 12.15 uur nog droog, maar eenmaal op de terugweg van stal begon het te regenen. Vanmorgen niet heel veel gedaan: boxje bijgewerkt, hindernissen gelopen (het begint nu eindelijk een beetje herkenbaar te worden), en een woordje met stalhouder sr. gesproken. Ben vanmorgen namelijk gebeten door de loslopende puberhond van een verzorgster; althans, hij hapte in mijn broek en ik voelde zijn tanden langs mijn scheenbeen gaan :oo .
Gaf de hond flink op zijn sodemieter, die deinsde 2 meter achteruit en begon daar naar me te grommen! Eigenaresse legde hem daarop wel vast, antwoordde dat de hond nog veel moet leren, maar dat alleen daar ga ik niet mee akkoord :n . Heb SH sr. verzocht of hij de eigenaresse wilde vragen de hond niet meer mee brengen of op zijn minst toch steeds vast te leggen. Wil me wel veilig voelen als ik op stal kom >;) .

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:23

ow lekker dan gem..

die had van mij ook ene flinke optater gehad hoor...
hondjes horen niet te grommen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:48

@HT deze dame past wel (net aan) het maat shetland menhoofdstel, dus dat zit gelukkig in een keer goed, maar dit was een gewoon hoofdstelletje en dat was maat pony, maar die past dus echt niet (bakstukken op z'n kleinst maar neusriempjes zijn veel te groot/lang) ach ja het zou ook in een keer passen he :+
@Gem ~~}> honden horen niet te bijten, niet na te grommen en eigenlijk gewoon standaard aan de riem op stal... moet zeggen dat onze Wis ook altijd maar wat rondbanjert maar ja, die hond doet echt werkelijk niets (en ik ben meestal alleen op stal). Mies ligt altijd vast, die vertrouw ik niet 100% dus mag niet los. En Wis & Mies gaan gewoon een box in hoor als er meer mensen zijn dan ikzelf en de stalhouder/ster. Heb er een bloedhekel aan aan onopgevoede honden _-:(

Blondie op onderzoek ...
Afbeelding

zo lijkt het al een hele pony he. Maar ze moet nog zo bijkomen... kunnen nog flink wat kilootjes bij... deze is wat ongunstiger genomen... dat halsje is nog zo schraal... en haar billen eigenljk ook :oo
Afbeelding
Maar komt allemaal vast helemaal goed met d'r :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:15

Ik :wave: ook ffies.... ik heb net heerlijk droog gemend en weer lekker dressuurmatig aan de gang geweest :):).

Ik vind Blondie écht <3 , gaat helemaal goedkomen met wat meer vleesjes en bespiering :j
@Gem, ik vind het ook niet kunnen dat zo'n hond die niet te vertrouwen is en nog veel moet leren los loopt... gelukkig heeft hij niet doorgebeten :oo
@Lottex, paardje een daagje vrij _/-\o_
@Biancacoo, waardeloos van Eagle, hopelijk krijg je snel uitslag van Utrecht en weet je wat de reden is van zijn dunne ontlasting en het aan de magere kant blijven :(:)
@Aks, knuffelse :j
@Smickey, onze Bokt-zangeres... verborgen talent waar wij nu achter komen :):) :))
@Dingetje , rijd je de 20e ook mee in Renesse ? Ik heb me ook opgegeven bij Jo :):) en waardeloos van je (pis) kat :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:34

_O-

The Voice of Bokt

*pompiedompie... :)ddd lalalalalaaaaaaaaaaaaa*

enneh... ik doe d'r ook rustig nog een dansje bij hoor *\%/*

:)ddd :)ddd Strictly come danciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii-in'

en zingt weer beetje verder

O enneh... supersamenvatting van Ollie en heerlijk dat jij droog hebt kunnen mennen, hier komt het nu met bakken tegelijk naar beneden :oo

:evaw:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:52

Ga ook mee met de samenvatting. Even snel op de pc, zo wat eten en dan weer richting ziekenhuis

Vandaag de tandarts bij alle drie gehad. Alleen een beetje bijvijlen. Hij vond S zijn gebit prachtig voor een 15 jarige. Morgen krijgen ze een dagje vrij en vrijdag mogen ze weer aan het werk. Zaterdag voor het eerst weer een binnenwedstrijd met V.

Ik train ze nu 3 a 4 keer in de week. Dat merk ik wel en instructeur kon het ook zien. Hopelijk vallen de punten deze keer ook mee

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:51

Ik vind de samenvattingen erg prettig :D

Tandarts is weer langs geweest zie ik hierboven...

Pff ik ben weer blut... Nieuwe lamoen is klaar... Op het verzinken/ schilderen na... Wat zouden jullie doen? Schilderen of verzinken?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:55

Ik heb zo'n roestvrij stalen lamoen en vindt dat netjes staan. Vorige lamoen bij paardenwagen was geschilderd, wordt toch slordiger. Dus ik zou gaan voor verzinken :j

Snoetekop mooi gebitje, klopt, hoefde bij ons ook (vrijwel) nooit iets aan te gebeuren *D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:23

Zou inderdaad ook verzinken :j
verf slijt op plaats van lichtogen/broek

tandarts geweest voor ponies tallechie :)

Hier heerlijk op stal geweest. Wat een geweldig cluppie paarden :D Ze liepen lekker een beetje te draken in de wei :D Boel lekker verbouwd zodat ze weer lekker gras kunnen eten nu. Wel nodig ook met dit weer! :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:08

Aks. lekker bezig geweest met peerdje !! goedzo ! hoe voel je je nu ?? beetje bijgekomen al ? mag ook per pb als je het niet hier wilt schrijven..
vhu, blondje is zoooo leuk, idd nog wat bijkomen en een schoonheid word dat !
PSM verzinken denk ik zo ! of laten poedercoaten, dat blijft wel goed, maar kost nog meer denk ik..
Tallechie goed bezig met tandarts e.d..hoe is het met Vaele's wond ?
Frensie..hoe is het met je ? druk met je werk, kun je er aan wennen andere tijden ?
en hoe doet beer het op cursus..
Smickey, hoe is het met mick en het rijden onder het zadel, boek je al vorderingen ?
Ollie weer heerlijk gemend, you go girl !! ga je ook indoor marathons starten de komende winter ?
Gem..groot gelijk dat je de eigenaresse gevraagd hebt de hond aan te lijnen, bijten en grommen is echt not done !!!!fijn dat de lijnen in de hindernissen duidelijk begint te worden.
HT heeft regen.....
Vhu heeft chagie zoon....balen, maar kan me er wel iets bij voorstellen als hij nat geregend is..
Hoe gaat het met lanouska ?? iemand iets gehoord of gezien van haar ?
Tine druk druk druk..superbrave rembrand ! met die bietenrooier..
meer is er geloof ik niet om samen te vatten..
Oh, lottex kwam ook nog voorbij met een supersamenvatting..goed bezig !
Nono...ik vind je paardje gaaf ! idd een paar autobanden doen, moet zwaar genoeg zijn..en een zweng tussen paard en sleep doen dan..voor de veiligheid..e.d.
Bicci...hoe is't ?? druk met je volgende project voor brooke ?

Eagle's ontlasting heeft weer vorm, en hij heeft duidelijk geen buikpijn meer *\%/* ..hij eet nu enkel dus kip, maar binnen 1 dag de spuitpoep weg, had ik niet verwacht, hij doet helemaal topfit..zit toch iets in het voer wat niet goed gaat..ik hoop dat het simpel op te lossen is.
omdat hij zo fit doet, toch besloten om een korte oefenronde te trainen met de 2 en de step en halverwege ook een waterpauze, ze gingen superbraaf, en Eagle deed erg zijn best, wilde bij de pauze maar 2 slokjes water en oogde niet vermoeid, dus.....het ging echt goed, kanjers zijn het, wat een plezier hebben we weer gehad, door de modder en om de plassen water en alles..geweldig ! :#
straks krijgen ze lekker eten, en morgen hopen dat we de uitslag krijgen.. :PB

voor ieder truste voor straks..ga later dat droge dokter tinus kijken...droogkloot.. :roll: _O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:49

Biancaoo wondje is al weer bijna dicht. gelukkig niet in de buurt van tuig, maar echt bij de plooien bij zijn voorbeen. Fijn van Eagle.

Ik laat tandarts altijd preventief 1 x per jaar komen, altijd in oktober.
Volgende maand alle entingen weer en dan zijn we weer klaar.

Net weer terug uit ziekenhuis, Daan op bed gelegd, hopelijk gaat hij snel slapen, was niet te genieten. Morgen weer naar stage.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:16

Jeetje, wat gaan jullie hard zeg!!
ik onthoud nooit wat jullie allemaal vertellen..!
Hondjes die ziek zijn? Cursussen, les, vliegend door de hindernissen, kindjes die niet slapen zag ik voorbij komen..?
Beterschap :(:) , veel plezier :D , rustig aan >;) , een goede nachtrust :z pffff waarschijnlijk zijn er meer wensen nodig.. Ik heb mijn best gedaan :o

Ik heb een ideal de luxe tuig gevonden die ik heel graag wil *\o/* het is een enkelspan, volgens de verkoopster is het om te bouwen naar tweespan. Heeft iemand daar ervaring mee? Wat zou ik dan nog los bij moeten kopen? Waar kan ik dat vinden?
Jet is nog niet zeker omdat onze hond ziek is. Als hij weer opknapt kan ik het tuig kopen :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:26

Een combituig? Dat moet er dan 1 zijn met vaste strengen. Dan heb je nog conway gespen nodig, disselriemen en 2-span leidsels. O ja en strengophouders.

Wat een bagger weer vandaag. Niets met de pony's gedaan na het werk alleen stallen gedaan en binnen gezet. Morgen weer een dag dan ben in smiddags vrij.

@ vhu zie idd wel dat ze nog iel is. Maar ze is nog jong. Vind robin ook nog iel maar die is wel wat voller
dan blondie.

Gem is idd niet normaal dat die hond naar je gaat grommen !!!

Ollie gezellig dat je de 20e ook mee doen !! Ik hoop dat het binnen beter gaat dan buiten.

@ biancacoo fijn dat ie zo goed reageert op de kip. Hopelijk is daarmee het probleem opgelost.

@ tine wat een drukke dag !!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:36

Auto gevonden :D
Nu nog duimen dat het wat is...
:P

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:39

Nee, enkelspan had ze het over

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:47

Goedenavond,

@Biancacoo, super goed nieuws +:)+ *\%/*
@Aks, ik hoop dat het wat is maar met jou autokennis moet dat helemaal goedkomen ;)
@NoNo, Maisie is onze combi-tuig expert en heeft het antwoord al gegeven _/-\o_
@Tine, Ik word al moe als ik lees wat jij allemaal 'moet' doen op een dag :o , volgens mij ben jij heel erg streng voor jezelf :(:)
@Maisie, ik doe ze niet allemaal mee, daar het voor mij naar Nisse 150km per wedstrijd is... en met de huidige benzineprijzen wordt ik daar niet blij van :n :$

Nou omdat ik toch nooit wat te doen heb :+ en het weer al op de herfst begint te lijken ... :7 heb ik vanavond appel kaneel cupcakes gemaakt voor de collega's van manlief...

Afbeelding

Nou hopen dat het morgen droog is daar ik twee paardjes mag rijden en natuurlijk Bruutje nog ffies doen....

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:53

Dat ziet er lekker uit!! :9

Alshay, wat voor auto heb je gevonden?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:01

Top Aks! En top Eagle! Zou het niet een kwestie zijn van uitproberen Biancocoo op welk voer hij welke arbeid kan doen, net als bij paarden? Sommigen hebben 4 kg bix per dag nodig anderen dieselen op 1 kg? Maisie adviseert over de combi tuigen. Als je een ideal luxe tuig hebt is het geen combi tuig en kun je het dus niet ombouwen/combineren. Als je bijv een webtech, eurotech of leathertech hebt kan het wel, dat zijn combi tuigen. Dan kun je inderdaad een enkelspan kopen, later nog een enkelspan erbij en dan met wat Maisie zei er ook nog bij uitbreiden naar tweespan. Of je koopt een tweespan en kunt met aantal aanvullingen twee enkelspantuigen maken...Ollie jij bent goeoeoeoeod bezig :Y) :9 zo jammer dat je mijn buurvrouw, collega of stalgenootje niet bent :D

@Maisie Robin heeft meer bot staat me zo bij, hij is wat breder/oogt al steviger... wel jong natuurlijk, maar goed da's logisch, misschien ook om dat hij een kereltje is? Ik vind Robin echt een prachtige pony :~

Ollie maar liefst 2 paarden rijden +:)+ heerlijk! Ik heb morgen mijn vreselijk volle dag, colleges, vergaderingen, taxi-en voor kind van vriendin, Han naar muziekles heen en terug, en nog iets van eten zien te produceren, word al moe als ik er aan denk :O en Tine, ik ben het dus echt met Ollie eens hoor, jij doet echt heel veel :j Als ik Bente heb gemend en dan nog wat heb gedaan met Blondie of Rattan ben ik echt gevloerd voor de rest van de dag, vwb sportieve activiteit :o

Ik moet van de peut gaan zwemmen trouwens ... ^) :\ >;) (voor mijn rug) vind zwemmen wel lekker, maar word er altijd zo moe van :7
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-10-12 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:10

Dank vanhuisuit! Dan zal ik even gaan uitvissen welke het precies is.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:40

No-No : ik spaar ook nog ff door voor een leathertech combituig van Ideal,allebei hun eigen tuig voor zowel enkel als 2 span(dus voorlopig ben ik nog wel ff zoet met sparen :z )
vandaag mini shetmaat hoofdstel gepast,nu weer alles op aller grootste maat....hoewel de neusriem wel perfect zat maar de keelriem veeel te kort....(Ideal maak eens welshponymaathoofdstelletjes :j )
VHU'hier ook met gewoon hoofdstel ,neusriem veel te groot,met de shet maat.....
las dat de hond het best doet op kip,geen race meer uit zijn kont *\o/*
en gem door een hond gehapt,muilkorfje om,er zou maar een kindje langslopen....
ollie: jammie ik zou dichtgroeien

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:03

Jullie gaan te snel ;(

VHU: moet gaan zwemmen. Heb ik ook tijdje gedaan, maar de tijden voor baantjeszwemmen vallen hier heel ongelukkig, dus doe het helaas al tijd niet meer.
Ollie: mooie samenvatting, en wer mooie cakes
Aks: spannend
Tallechie: hier ook 1x per jaar tandarts. Maar nu moet ze dus na half jaar alweer komen helaas.
Bianca: heel utigebreide samenvatting. _/-\o_ Waar ik me heel lui even verder bij aansluit, anders komt alles dubbel te staan, is ook wat overbodig. :+

Super dat Eagle het zo goed doet. En dus ook nog lekker kunnen trainen.
Hier trouwens slechte ervaring met poedercoaten. Is niet mooi meer, laten allemaal stukjes los. Als ik weer zou kopen, dan wordt het rvs.

Tja, dat ik het druk heb, ben ik helemaal met jullie eens :o . Maar ja, soms loopt het zo en kun je er niets aan doen.
Morgen wordt ook weer leuk. Eerst 2 paarden trainen, dan komt de paardentandarts voor Thabor en Rembrand. Hopelijk dan nog wat tijd over om te slapen. Na schooltijd met zoon naar de Rabobank (als hij spaarpot daar leegt, krijgt hij circustoegangskaart), bieb en judoles. Na de judoles gaan we dan weer naar school (denk dat we maar in de auto wat brood eten als avondeten), want er is informatieavond. Daardoor dus helaas niet naar menles met pony.

Nu ga ik mijn bedje opzoeken. Springles ging heel goed (had al paar maanden niet gesprongen, dan vind ik het weer erg eng), zoonlief ging ook goed in de les en de vergadering was relatief vroeg afgelopen (er wordt eindeloos gekletst, gezellig hoor, maar ik wil naar bed).

Ben wel heel egoistisch, heb namelijk pony niet meer naar de wei gebracht maar op stal gehouden. Had echt geen zin meer om in het donker in de regen helemaal naar de zomerwei te gaan. Arme pony...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 06:29

@biancacoo, btje ziekjes hier op moment..
griep denk, koortsig voelen, spierpijnerig
maar ondertussen poging sint-optocht in banen te leiden .

verder beetje meeleesstandje nu..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 06:46

nu taxien...

:O :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 07:06

Goedemorgen :O

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 07:08

Bijtende en grommende honden _-:( Enkelspan tuigjes, Blondie <3 , lekker cakejes :9 ziekjes :(:) beterschap, super drukkies bij Tine :O Nieuwe broemie voor Aks :D en verder sluit ik me aan bij alle prachtige samenvattingen die door iedereen gemaakt zijn :o

Wat een waardeloos weer zeg, heel me voortuin staat blank :brr: Paardjes hebben vandaag ook een rustdag als het zo blijft.....en waarschijnlijk toch wel, want denk niet dat er te rijden valt in ons buitenzwembad....ehm buitenbak bedoel ik natuurlijk :+

20 Oktober ben ik niet van de partij, heb geen zin in Renesse :n De rest van de wedstrijdjes doe ik wel mee, maar dat is lekker dichtbij.

Vandaag kan ik eindelijk om de pilletjes voor de (pis)kat en zijn we hopelijk weer een tijdje van het probleem af *\o/*

En oh ja, heb een nieuwe baan intern bij het bedrijf.....moeten de arbeidsvoorwaarden nog wel even doorspreken, maar denk niet dat er rare dingen zijn, dus helemaal heppie *\%/*