Volgens mij kwam dat door mij, want ik ben idd in de war, morgen krijgt dochter vakantie, heb dus het gevoel dat het morgen vrijdag is
VanHuisUit
Geplaatst: 06-07-11 11:43
Zo even heel kort want heb een hoofd waarschijnlijk toch iets van een lichte hersenschudding of zoiets Het ziet er nu echt niet uit, blauwe kring om mijn oog en beurse wang
@Tallechie Alwyn is erg verkeersmak hoor hij kijkt eerder naar strepen op de weg dan wat voor combinatie ook die langskomt, is mijn ervaring tot nu toe met hem. Maar ik zal de komende tijd wel rondjes met hem blijven doen, we komen dan vast wel wat tegen. We kwamen wel een paar auto's tegen maar boeit hem ook niet. Deze hadden jullie al wel eens gezien geloof ik... Op deze foto zie je ook beter een vaart, dit was dus ook geen favoriete weg op de plek waar de pony's stonden. Wel jammer want na deze weg kun je op een fietspadenroute komen. Maar er stonden vaak van dergelijk combi's langs de weg, of erger nog, die reden je dan voorbij, dan voel je je wel een op je tweewielertje en met je pony....
Die Daan
Dat wegstuiteren vind ik ook echt dood en doodeng. Rizanta had het ook een paar keer bij mij gedaan, werd gelukkig wel steeds beter maar dan zat ik er echt als een trillend rietje op. Het enige wat echt helpt is voorwaarts rijden vanuit zo'n sprint. Maar daar moet je dan wel lef voor hebben. Had ik ook niet altijd hoor en al helemaal niet toen ik er voor de eerste paar keer opzat.
Nou ik haak verder af voor vandaag.
askazita
Geplaatst: 06-07-11 12:29
ik heb alles bijgelezen.
ik heb gisteren een filmpje van foto;s van briljant gemaakt en op internet gezet. http://youtu.be/o8FdmSwgnBU nu staat er ineens bij : Onderscheidingen voor deze video (1) #48 - Hoogst beoordeeld (Vandaag) - Huisdieren & dieren hij is maar 8x bekeken en 1 stem voor leuk
xSCWx
Geplaatst: 06-07-11 12:37
Hallo mag ik ook meedoen? Ik ben Corien, 20 jaar, misschien kennen jullie me al van enkele topics die ik hier heb geplaatst Eergisteren Luna voor het eerst bij mij voor de wagen, gisteren 2e keer deed ze het al véééél beter, voor ons allebei toch even wennen Ik ga helaas zaterdag op vakantie en heb daarvoor geen tijd meer om met haar te mennen, drukte met alles voorbereiden... Verder geen foto's, want we zijn er zo druk mee geweest verder dat we er helemaal geen tijd voor hadden/niet aan gedacht helaas (Let op, dit is de eerste keer dat ze ervoor stond. De lichtogen worden niet meer naar achteren getrokken door het lamoen en het tuig wat door de stopringen zit is kleiner gemaakt zodat het lamoen niet helemaal naar voren wordt geduwd)
@Corien, welkom @Happytime, toch goed dat je nog even gebeld hebt van te voren @Askazita, leuk filmpje
Net lekker nog even wezen trainen met de pony's op een pensionstal.. toen ik klaar was met Brutus kwam er een meneer naar me toe lopen (één van de zadelmakers van Hulsebos) en die complimenteerde me met mijn leuke pony en vond dat menig dressuurruiter nog een voorbeeld kon nemen hoe Brutus dressuurmatig voor de wagen liep....nou dat vond ik toch een erg leuk compliment (Bleek die man veel jonge paarden/hengsten op te leiden voor keuringen dus hij had er nog verstand van ook )
Nu even eten en dan langzaam nog even boodschapjes doen en dan moet ik écht wat vakantievoorbereidingen gaan treffen
VanHuisUit
Geplaatst: 06-07-11 13:25
Hoi Corien! @Askazita wat een leuk filmpje en wat een gaaf paard zeg @Ollie1 toe nou hup die winkel in Brutus is een absolute topper voor de wagen (en jij op de wagen natuurlijk!).
Zit me hier enorm te vervelen zeg. Wat moet je als je hoofd niets kan / wil Ik heb paar uur geslapen maar dat kun je ook niet de hele dag doen (zal je zien dat je vanavond niet meer kunt slapen). t.v. kijken gaat ook niet, dit eigenlijk ook niet. Maar hopen dat het snel weer wat beter wordt.... (denk het wel, zoveel hersenen om te schudden heb ik toch niet )
Ollie1
Geplaatst: 06-07-11 13:29
@Vhu, hij is aangekomen hoor....wasmachine draait... , doe jij maar even een beetje rustig aan, want het is toch een behoorlijke klap geweest zo te zien
askazita
Geplaatst: 06-07-11 13:56
bedankt voor de reacties. ik hoop dat ik nog een keer een foto krijg van hoe hij nu is.
Ollie complimentjes zijn altijd leuk. Gisteren zei mijn instructrice ook dat veale onder zadel ook een toppaard kan worden, met wat energie die er in wordt gestoken. Maar ik denk niet dat ik hem ooit onder zadel durf te starten.
vhu klinkt als een hersenschudding inderdaad. Rustig aan
Straks nog met Daan naar het consultatiebureau. Ben benieuwd
Nu nog even aan de studie
avaluna
Geplaatst: 06-07-11 15:21
@Askazita: wat een gaaf paard , waar staat hij nou?
@Ollie: volgens mij een heel terecht compliment
@Corien: welkom!
@Vhu: doe maar even rustig aan, anders heb je kans dat je nog lang last van hoofdpijn blijft houden
Daan is weer goedgekeurd. Hij heeft een groeispurt gehad en is al 6220 gram en 62 cm. Ook heeft hij weer prikjes gehad. Ook krijgt hij inderdaad al een tandje. Nu een afspraak maken voor een echo voor zijn heupjes
askazita
Geplaatst: 06-07-11 17:52
avaluna schreef:
@Askazita: wat een gaaf paard , waar staat hij nou?
dankje Rudolf Huber heeft hem van ons gekocht. Hij is een Duitse menner uit Bremen (stuhr dacht ik)
tine10
Geplaatst: 06-07-11 19:14
Goedenavond allemaal.
Zit er echt helemaal doorheen hier. Zoooooooo moe.
Vanmorgen eerst met Amerigo in de bak gemend. Dat ging zoals gewoon de eerste 20 minuten weer heel vreselijk slecht, maar daarna.... helemaal super. Zelfs mijn man vond hem netjes lopen. Echt genieten hoor. Toen wilde ik Rembrand pakken, krijg ik die rot toch niet te pakken. Dus maar gaan uitmesten en daarna nog een poging. Met enige moeite lukte het toen wel. Heb hem in de wei gemend. Had de kinketting 2 gaten strakker, want was gisteren manlief een spoedcursus mennen aan het geven en merkte toen dat ketting toch eigenlijk wel erg los zat. Ik moest er wel erg aan wennen. Hij liep op zich echt heel fijn, niveau lijkt eindelijk weer een beetje terug te komen. Maar had een paar keer in de galop en in de verzameling dat ik ineens niets meer in mijn handen had, dook hij er soort van achter. Dat voelt erg eng. Gelukkig was is zo helder om hem gelijk goed voorwaarts te rijden, maar ja, in een proef kan dat niet. Morgen maar eens met kinketting toch weer 1 gaatje losser. Wel fijn dat ik nu nog een maand heb om lekker wat dingen te proberen. Vanmiddag heeft zoonlief samen met een vriendinnetje (na zijn muziekles) weer pony gereden. Gaat het heel goed. Morgen gaan we een echte rijbroek voor hem kopen. Vanavond zouden we Thabor nog gaan mennen (man was hele dag op pad), maar we zijn te moe en dan is het niet verstandig om met een groen paard aan de slag te gaan. Morgenochtend mag hij als eerste aan de bak.
@Tallechie: fijn dat Daan het zo goed doet @ Ollie: mooi compliment @ Corien: welkom @ VHU: klinkt als hersenschudding. Rustig aan doen dus!!!! Dat zal nog een hele klus zijn voor jou
VanHuisUit
Geplaatst: 06-07-11 20:27
Rustig aan doen is inderdaad niet echt mijn ding Bij Bente slingert de kinketting er ook zo'n beetje werkeloos bij hoor, bij Rizanta net zo. Rizanta zat dan ook nog door de bril, bij Bente zit leidsel wel door de sleuf, maar die liverpool is ook net weer wat anders (hefboomwerking in 1e sleuf is minder dan bij de gewone liverpool van Rizanta zeg maar). Bij Bente hadden we hem eerst keurig volgens 'de norm' afgesteld (dus dat je de scharen x graden kunt draaien), maar dat was veel te scherp, ze had kin al op de borst voor de wagen zonder dat ik iets deed (dus bij stilstaan).. Toen direct wat losser, maar nog af en toe dat gevoel dat je niets te rijden hebt en toen nog losser, toen kwam ze 'door'. Zit nu op 4e schakeltje geloof ik. Het maakt soms veel uit op welk schakeltje ben ik onder tussen wel achter. Bij Snuit op schakeltje 5 loopt hij heerlijk, schakeltje 6/7 is het een draak. Bij Alwyn zit het niet op een schakeltje maar wel op 2 of 3, te strak en hij wordt helemaal onrustig met zijn hoofd. Dan maakt het ook nog erg veel uit hoe hoog./laag je het bit hebt hangen, je neusriem hoe strak enz. Heel gepuzzel zo bij het mennen. En dan heb je soms ook nog dat het van de ene week op de andere anders is. Waardoor dat dan kan (ander voer, gras, stand van de maan) geen idee.
Corien welkom, wij hebben elkaar zaterdag nog gezien. Ik heb ook in je topic gereageerd aangezien de ervaring met mijn tweewieler handig kan zijn voor jouw, we hebben het over dezelfde wagen immers.
vanmiddag eerst bij de garege geweest met me auto die is weer gemaakt nou ja gemaakt het was waarschijnlijk een vuiltje in de motor. auto maar even gereset en hij loopt weer prima, vanmiddag toch maar even injectie cleaner gekocht dat is een soort schoonmaak middel voor je motor
vanavond hadden we weer menles en dit x thuis in coevorden en niet in de manege in erica. ik heb weer met jilke gemend. die liep toch wel erg lekker als die zaterdag ook zo loopt en we goede punten halen kunnen we misschien nog wat opschuiven in de mensport wisseltroffee, we staan voorlopig 3de dus helemaal niet verkeert.
volgende week zaterdag heb ik met arjan clubkampioenschappen en omdat ik al sinds februarie niet met arjan gemend heb. ga ik samen met me groom arjan volgende week vrijdag even voor de kar van me moeder zetten (daar rij ik ook de CK mee) en doen we even een buitenritje maken. ja ja lekker op tijd he
Biancacoo
Geplaatst: 07-07-11 07:30
ha, lekker op tijd lanouska.... fijn dat je auto weer in orde is !
vhu, doe maar rustig aan met je hoofd...straks heb je een echte hersenschudding..
hier ook wel eens wat geknutsel met kinketting, ik doe de ketting nooit zo strak, bij melody ook niet nodig, ze krult zich snel op waardoor ze achter het bit komt, lastig vind ik dat. shetje men ik met de leidsels door de bril...is zoooo'n braaf diertje, lekker nageven vriendin heeft ook nog even gemend met shetje,...maar vond mijn hca wagen een K-wagen.... dus is er al snel weer afgestapt... ik vind het een ideaal ding, ja hobbelt wel wat erg op het veld.
verder niks bijzonders, moet nog wat formulieren regelen voor de Ouderraad van school....en invullen en dan hopen dat ik de juiste ingevuld heb.
Tallechie kijken naar een wagen !! spannend, leuk, hopelijk is het wat je zoekt. Daan weer gekeurd, lastig die prikjes, maar als hij er geen last van heeft ! super.
Zoon hier had gisteren een loopoor....bleh.....nu afwachten of het binnen een week weer schoon en droog is anders moet hij nog eens naar de dokter.... werkze allemaal en veel plezier als je vrij bent !!
tine10
Geplaatst: 07-07-11 07:52
Goedemorgen
@ Biancacoo: ik men hier met Rembrand en Amerigo ook in de bril. Bij Thabor heeft beleerman ivm veiligheid bijna steeds (als het onbekend gebied was) onderste sleuf gebruikt. Vandaag gaan we voor het eerst zelf mennen. Dan zet ik leidsel een gaatje hoger. Als dat goed gaat weer hoger. Maar op buitenrit en wsl ook in de les, gaan we wel weer even naar beneden. Blijft wel een heel groot en sterk paard die hengst is. De kinketting had ik bij Rembrand altijd op laatste oogje, maar ja, als dat echt veel te los is, heb ik er natuurlijk ook niets aan. Dat gaf tot nu toe niet, ging prima, maar in de Z als je goede verzameling moet laten zien, heb je toch net wat meer nodig. Vandaar dat ik nu wat aan het uitproberen ben. Loopoor..... lastig.
@ Lanouska: strakke planning . Fijn dat Jilke zo goed ging. en dat je auto het weer goed doet.
@ Avaluna: zoon speelt nog geen instrument hoor. Ja thuis, op mijn oude gitaar, maar of je dat spelen moet noemen Hij volgt nu de cursus muziek en bewegen. Daar leren ze vooral ritme, hoog en laag, blije en verdrietige muziek. Echt de basisdingen, maar het is wel erg leuk. Af en toe krijgen ze ook instrumenten (sambaballen, djembee, ritmestokjes)
Nou, zometeen als zoon naar school is, gaan we voor het eerst (in de wei hoor, durf de weg nog niet op) met Thabor mennen. Ben heel benieuwd hoe hij voelt/doet. Daarna wil ik weer een buitenritje met Rembrand maken en dan iets moeilijker (dus met meer water) dan dinsdag. Maar weet nog niet zeker of dit doorgaat. Heb heel slecht geslapen, dus heel erg moe. Moet natuurlijk wel een beetje fit zijn als ik zo'n rit ga maken. Anders maar gewoon oefenen in de wei en gesprek morgen (met soort psycholoog) eerst afwachten.
Zo, ook weer alles bijgelezen. Tis beetje druk hier dus heb niet zoveel tijd om het forum bij te houden (dusseh, rustigaan jullie! ) Wel gelezen dat met Daan alles goed is; gemeen hoor dat je hem elke keer laat prikken Thabor staat prachtig voor de maaimachine Angst voor langs het water rijden hebben we hier totaal niet. Zou niet goed zijn ook, anders kon ik op mn eigen landje niet eens rijden haha. En ook buiten kom je altijd wel een sloot of iets dergelijks tegen. VHU met een serieus blauw oog... Arnica-zalf (of bach rescue zalf, gebruik ik zelf altijd) erop gesmeerd? Lanouska's auto weer gemaakt Kinketting zit bij Sun 'gewoon zoals het hoort' zegmaar. Mocht hij zich op een groepsrit heel druk maken zet ik liever de kinketting strakker ipv het leidsel naar beneden. Werkt bij hem prima. Welkom Corien En leuk Ollie, zo'n compliment!
Nou, eens zien, wat is er hier allemaal nog gebeurd. Sun en Storm hebben in tweespan voor de wagen van Lisanne_ op bokt gelopen. Sun was met wegstappen heel erg aan het springen en zich in het tuig aan het gooien (hmm... vroeg ik daar laatst geen tips voor en zei ik toen niet dat ik me daar juist met Sun geen zorgen meer om maakte... Ik neem mijn woorden terug...) en brave Storm liep gewoon netjes mee. Eenmaal in beweging liepen ze best fijn. Foto's zijn wel gemaakt, maar ik moet ze nog uploaden. Daarna Storm thuisgebracht op de stal en Sun weer teruggebracht naar de zomerwei. Zo kan ik met Storm wat meer aan de gang (is veel dichterbij) en mn bijrijdster woont half bij de zomerwei dus zij kan extra met Sun aan de gang. Enige nadeel, dat wordt voorlopig dus ff geen tweespan of tandem
Groetjes, lacuna
Biancacoo
Geplaatst: 07-07-11 09:39
Kan me dat goed voorstellen Tine van de leidsel gesp keuze bij Thabor ! moet wel veilig blijven. Veel plezier vandaag ! enne.....wel fototjes laten maken van jou en Thabor he ?!
Lacuna, leuk dat je 2-span voor een andere wagen gereden hebt ! oefening baart kunst ! Sun op de zomerweide, en Storm moet aan de slag. haha !! super toch !!