[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:41

Laura wat erg dat het uit is, en dan nog dat andere gedoe erbij! Het zit je niet mee, sterkte meis!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 08:58

Even opscheppen over mijn grote vent hoor. Vanmorgen (om half 8 al, oef) een buitenritje gemaakt, waarbij weer een stukje door het dorp. Alles is natuurlijk heftig versierd voor Koninginnedag/Bevrijdingsdag. Nu nog veel meer als afgelopen week, maar hij reageerde nergens op. De bruggen vond hij wel wat spannend, die waren helemaal ingepakt met landbouwplastic, daarop allerlei papieren versieringen die er deels ook afgewaaid waren en midden op de brug lagen en allerlei vlaggen en vlaggetjes. Hij had wel even een beetje aanmoediging nodig maar liep toen zo door. Dan ben ik zooooooooo trots <3

Kleine ventje mag morgen weer aan het werk, vandaag verder geen tijd, familiebezoek.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:20

Gisteren is hij toch even hier geweest en veel gepraat enzo.. er moet wel wat veranderen. Maar ik hoop dat hij dit op den duur zal doen. Soms moet je ze even hard aanpakken (die vriend is gewoon het probleem, die woont daar nu in huis en dus kan ik nooit onverwachts komen, hij heeft me zoveel geflikt die vriend van hem dat ik hem ook niet wil tegenkomen)

Tine super zeg :D.. begrijp dat je trots bent. Rivaldo maakte nog een jaar geleden mij ook het leven zuur op buitenrit.. gelukkig is het nu anders, maar nog wel met karakter hihi

Heb ik net alles afgesproken dat ik nu alle kindjes die komen les kan geven (6 stuks) begint het nu opeens hard te regenen. Bah! (goed voor het gras dat wel :P)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:05

Zo wat hebben jullie veel gekletst. Ben gisteren bij de ceremoniemeester van mijn zus haar bruiloft geweest. Ik ga 'iets' met foto's in elkaar zetten.
Gisteravond nog een verjaardag gehad dus geen moment thuis geweest. Vandaag staat er ook veel op de planning.

Ik heb wat gelezen over pony's / paarden die slepen met de benen. Ik heb hier geen ervaring mee en dus ook geen oplossing.

Laura die op zoek is naar een andere sulky en aan het sparen is voor een marathonwagen. Ik ben ook druk aan het sparen, maar gaat nog niet zo snel. En die van de paarden zijn een stukje duurder nog.

Anneloes ik ga in Leek bij de Rabo werken. Het is tijdelijk, maar is tenminste wat. En waar hebben jullie je wagen weg als ik vragen mag.

Leuke lotje foto gezien. Blijf haar echt leuk vinden.

Anneloes heeft een val uit het boekje mee gemaakt.

Martine heeft weer 2 wp er bij. Super gedaan hoor. Jammer dat je je nu zo voelt.

Super martine dat je M gaat starten. Jullie kunnen het :-)

Laura, is het nu al weer goed dan of is het nog wel uit? Sterkte in ieder geval

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:16

Rivaldo op zoek naar een andere wagen. Ben benieuwd, jammer dat je huidige wagen het niet helemaal is want het plaatje is wel mooi. Helaas dat je koninginnedag zo moest verlopen

Tine gaat goed op de wedstrijden, gezondheid wat minder. We al heel vroeg op pad geweest vanmorgen

Donderdagavond mijn beleerpony in het span gehad. Trok supergoed weg direkt. Eerst mooi op tempo, veel gapen. Na 100 meter van stal gedraait. Richting stal werd hij nogal loperig, huppelig maar redelijk erbij te houden. Stal voorbij gereden. Blijft een sterke pony (ook zo'n dikke speknek, zwaar) Morgen krijgt hij een liverpool in, reed hem nu nog op een dubbelgebroken bit. Beleerpony was kletsnat, Hero was nog niet begonnen met zweten.

Gisteren met de pony's naar de koninginnendagmarkt. Centjes verdienen voor de menvereniging.
Hero was weer erg populair, moest veel rondjes maken (zucht...)
Gisternacht is trouwens een paard bij ons op stal getroffen door de bliksem. Best wel schrikken, dat verwacht je niet.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:22

He verdorie wat akelig nieuws :(

Ja het is nu nog wel aan zeg maar, maar even afstand ;)..
Het rare was, toen ik thuis kwam van de paardjes.. mijn ex (niet mijn huidige vriend) mij belde,, ja hoor ook dat nog! :P.. heel toevallig allemaal.. diegene belt me nooit en uitgerekend gisteren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:45

Oei een paard getroffen door de bliksem! Hier heeft t trouwens niet geonweert gelukkig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:29

Zo Hero en Nick hebben hun maatschappelijk verantwoord gezicht weer getoond :+ Gelukkig ;) hebben ze Sim niet gevraagd, zoiets kun je ook moeilijk weigeren natuurlijk. Maar ik had al ruimschoots van tevoren aangekondigd dat we zelf met een standje op Koninginnemarkt zouden staan, denk dat ze het niet meer durfden vragen.

Vandaag weer lekker drie kwartier gemend met Alwyn. Maar klein stukje ernaast gelopen, net bij het uitgaan van het laantje, waar je met een draai de weg op moet. Is nogal onoverzichtelijk, zeker als ik op de sulky zit. Heb landje ontdekt waarik lekker beetje 8-jes heb kunnen rijden, tussen boompjes door en zelfs sukkeldrafje gedaan. Dat snapt hij nog niet zo goed trouwens, maar goed beter zo dan dat hij er als een speer vandoor gaat. Hij probeerde wel in het begin opeens naar links te draaien en met het verhaal van SanderLotte in mijn hoofd ben ik even heel streng geweest }> hielp goed, hij heeft het niet meer geprobeerd. Wel merk ik dan dat hij het soms best spannend vindt maar hij gaat op mijn aanwijzingen goed door 8-) <3

Zat er dus al om 8.15 uur achter, omdat het dan nog lekker rustig is op de tuin en op de weg. Ik blij: want toen ik terugkwam begon het al te sputteren en toen ik wegging, 9.30 uur regende het ongelovelijk hard. Wilde eigenlijk Sim ook nog doen maar dat heb ik maar gelaten. Mag morgen weer.

@Napie, is het paard overleden? Lijkt me zo ontzettend vreselijk als zoiets gebeurd.
Wat leuk hoe je vertelt over de beleer-shetlander. Volgens mij zijn shetlanders toch echt heel anders dan welshjes. Alwyn tenminste is echt een watje, die zet je zo stil / om. Hij is helemaal niet sterk, trekt nu langzamerhand wel beter moet ik zeggen. Maar die stuur ik op een dikke watertrens met een beetje buigen van mijn hand naar links of rechts.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:45

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:07

Citaat:
@Napie, is het paard overleden? Lijkt me zo ontzettend vreselijk als zoiets gebeurd.

Bliksem kan wel 1 miljoen volt zijn en een temperatuur van 30000 graden celsius dus wat denk je zelf.....? Eerst leek het erop dat het paard over de kop was geslapen en alleen zijn nek had gebroken maar bij het draaien kwam er een brandlucht af en waren er manen verschroeit.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:34

napie, jeetje wat een rotnieuws zeg!
en die beleerpony heeft dus nog niet zo';n goede conditie?

Laura, ik begrijp dat je toch wel met je vriend verder gaat? maar dat het 1 en ander moet veranderen?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:34

Ik ga straks naar stal.
wil toch even voor de zekerheid de temperatuur van Rafiki opmeten.
Hij lijkt een beetje snotterig, maar is verder nog wel levendig en huppelt vrolijk de stal en de wei door.
Maar af en toe als hij ademt hoor je zo klein snotter geluidje...
Ik weet alleen niet hoe ik dat ga doen bij zo'n kleine stuiterbal, denk niet dat hij het heel erg kan waarderen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:10

Beleerpony is tonnetje rond, echt veels te dik. Dieet werkt alleen als hij ook beweging gaat krijgen. Heeft vier jaar lang alleen maar gazononderhoud gedaan en verder geen ander werk.
Dik lijf en dan al met een kar slepen, spannende dingen om je heen en langer stappen en draven als dat je in de afgelopen jaren heb moeten doen, is vermoeiend.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:00

tine heeft een heel moedig beestje, leuk om zo eentje te hebben!

@ Napie: bah zeg, getroffen door de bliksem, wat een gruwelijke dood! En wat vreselijk voor de eigenaars om zo je paard te verliezen!

@ VHU: Het probleem bij Romeo is dat streng zijn niet helpt. Hij gaat er enkel als een speer vandoor bij het vertrekken(bij mij thuis dus), als ik me dan boos maak of ik hem een tik geef met de zweep, gaat hij nog harder achteruit en dan plooit de koets dubbel. Dan komt er 1 moment dat hij bedenkt om keihard vooruit te schieten, en ja, daar kan ik hem alleen maar voor belonen want hij gaat vooruit zoals ik vroeg.(en dus niet achteruit)
Het oefenen heeft ook geen zin, want als de koets er niet achter hangt, doet hij alles perfect. Als we eenmaal vertrokken zijn, kan ik ook 1000 keer stilstaan en vertrekken, doet hij perfect. Het is alleen die ene keer bij het vertrekken. Misschien proberen om al op straat in te spannen, wie weet doet hij het dan wel rustig...Moeten we nog testen. Voor de rest is hij tijdens de ritjes de braafste pony die je je kan voorstellen (alleen met momenten erg kijkerig, maar met mijn aanmoediging luistert hij prima).

Heeft het bij jullie dan al zo geregend? Hier heeft het donderdag nacht even geregend, daarna niet meer. Ze voorspelden vandaag een slechte dag met veel regen en max. 15°C, maar de zon schijnt al de ganse dag en het is 23°C... Ik hou de paraplu wel bij de hand voor de zekerheid :Y)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:05

napie, aha ik snap wat je bedoeld

S_L hier heeft het echt al kei en keihard gestort!

Rafiki zijn temperatuur opgemeten.
en het viel me alles mee hoe dat ging.
Ok, hij vond het niet leuk (mafkees wilde gaan zitten toen de thermometer nog in zijn kont zat :+ ) maar met z'n tweetjes ging het prima!
Hij heeft geen koorts gelukkig.
Heb even met ivy & rafiki in de bak gelopen en Rafiki toen los gelaten :D
hij ging effe lekker crossen :D had kan hij joh! hihi
En ook nog beetje gedraafd aan de hand met Ivy en hij netjes aan de binnenkant er langs.
en hij draafde keurig mee :D dus alvast een hele kleine oefening voor de keuring (haha die pas over 4 maanden is :+ )

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:19

IvysToeter goed dat Rafiki geen koorts heeft! Hihi dat ie het niet leuk vond, lijkt me best logisch, ik denk ook niet dat ik het aangenaam zou vinden als iemand een thermometer in mijn achterwerk zou steken :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:02

Jelle: die pony zag ik ook, was gelijk verlieft via marktplaats alleen veel ste klein voor mij :P (wilde altijd of een zwart bonte of een stippel :D)

Napie: erg naar om je paard zo te moeten vinden, hopelijk was het een snelle dood en heeft hij niet veel geleden. Naar mijn mening met de temperatuur en aantal volt denk ik dat hij snel weg was.

Ivystoeter: We proberen het gewoon :).. Ik wil echt niet zonder hem, maar het was even een ophoping van allemaal dingen die hij moet veranderen en ik. (Hij heeft een vriend wat een groot probleem is aangezien die nu 2 maanden al daar woont, hij is 36 en mijn vriend 19, oke ik vind het niet erg dat er leventijdsverschil is alleen maar gezellig toch een goede vriend, maar het is geen gezonde basis meer in mijn ogen, zijn moeder wordt er ook al gek van dat hij in huis woont,, ongevraagt, stapel wasgoed, eet elke dag mee, en er komt geen bedankje van af, daarbij heeft hij mij ook meerdere dingen geflikt waardoor ik ook een persoon ben jouw moet ik niet meer kennen. Ook stookt hij erg en is erg jaloers naar mijn idee (en die van andere) op ons. Uiteindelijk werd me dat even teveel (maar ook moet ik dingen veranderen) We zien wel hoe het loopt.

Hihi ik zit nu echt te tellen hoeveel geld ik hier heb en op mijn rekening te besteden voor mijn wagentje :P

Had vandaag 4 kindjes die kwamen, tussen de buien kunnen rijden en de andere 2 in de volle zon, raar weer, weer in nederland :P..

Quenzo deed zo zijn best en was zo braaf, hij is echt geschikt voor dit werk, maar ik probeer hard bij mijn standpunt te blijven dat hij weg gaat.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:17

Het mag nu wel open en bloot op het net staan. Quenzo gaat terug naar de stichting. Ik ben meer achter zijn medisch dossier gekomen en bleek dat hij niet alleen 2 jaar geleden hoefbevangen is geweest, maar ook een half jaar geleden en bijna ingeslapen werd. Hij loopt nu goed, maar wil niet wachten op problemen. Nu ben ik nog niet helemaal aan hem gehecht. Wil uiteindelijk toch de sport in en de kans is groot (hoefsmid was gekomen) dat dit nadelig kan gaan werken.. Ook heeft hij het idee aan de hoeven te zien dat hij Chronisch hoefbevangen is. Ik moet ze dus scheiden van elkaar als ik rivaldo het gras niet wil ontnemen. (helemaal alleen staan) Hier zit ik niet op te wachten. Hij is lief, lief voor de kindjes en hoop dat hij een plekje op zand krijgt waar hij zo af en toe met kindjes mag rijden. Er is gelukkig veel animo voor hem dus dat komt wel goed. Wie er eerlijk is geweest weet ik nog niet.. (we hebben gelijk de oude eigenaresse gebeld en die vertelde alles, toen vertelde we nog niet dat hij hier stond, het was een vriendin van iemand die een pony hier in de opfok heeft staan.. toch wel fijn zo'n klein wereldje) Ben blij dat ik er nu achter ben gekomen dan wanneer de ellende begon.
Oke ik wist dat hij bevangen was geweest, maar 2 jaar geleden en mij was verteld zoals ik rivaldo houd met grasmasker op het land en geen biks en enkel hooi dat ik hem zo kon houden. Dus durfte het wel aan (heb al veel meegemaakt met bevangen paarden en wist wat me te wachten stond) De eigenaresse zei ook dat hij echt niet op het land mocht, er lopen dus 2 verhalen door elkaar heen.. Arm paardje.. Het diertje kan er niets aan doen.

Vandaag liep hij zo braaf in de les mee, de kindjes zijn echt zijn fans.. heb het ze met moeite moeten vertellen. Wat viel me dat toch zwaar.. Maar ze vingen het goed op!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:24

ik denk dat het nu de beste beslissing is laura :J
is eventjes moeilijk, maar als jij echt de sport in wilt dan wil je geen 'risico' lopen dat je pony misschien ineens bevangen staat.
gelukkig vingen de kindjes het goed op!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:30

Kijk raakt rivaldo hoefbevangen zal ik er alles aan doen om hem op te lappen of als het zo erg is uit zijn lijden verlossen. Daar groei je samen of niet of wel naar toe. Dat is met elke ziekte zo. Maar als je dit nu al weet en ik merkte dat het voor mij ook niet echt de pony was, moet je niet doorgaan.. Hoe sneu het ook voor het diertje is, hij is tenslotte erg lief naar de kinderen. Maar ik houd hem niet alleen voor de lesjes. Dat is namelijk puur bijzaak, want ik wil er graag ook van kunnen genieten met fanatiek mennen als ik nu met rivaldo doe.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:15

@Napie, was wel erg blonde vraag natuurlijk, sorry :o ben wel een MSc maar blijkbaar bij tijden zeer :?

@Rivaldo, wat vervelend voor jou, Rivaldo en natuurlijk Quenzo. Ik geef je ook gelijk, dit is niet waar je op zit te wachten. Hoefbevangenheid heb je in zoveel gradaties. Bij onze Stan zag zelfs de hoefsmid er na een jaar bijna niets meer van en die liep ook elke dag weer op de wei, wel op de wat kalere al begraasde stukken maar dat ging prima. En je hebt er ook waar het echt niet meer 'werkbaar' is zeg maar. Naar hoor. Wat een gedoe bij jou zeg :(:)

Ons zoontje Han gaat morgen voor een paar dagen (t/m woensdag) logeren bij zijn neefje in Eindhoven. Is voor het eerst dat hij ergens wat langer dan 1 nachtje gaat logeren. Ben benieuwd.... Denk trouwens dat ik hem meer zal missen dan hij mij -O-

@SanderLotte, nou het heeft hier werkelijk ge-go-ten, niet normaal. Het is nu lekker maar het was erg nat. Wel fijn want gisteren heeft het dus ook geregend, niet zo zwaar maar dan is de grond er al wat aan gewend en vandaag een paar flinke plensbuien. Goed voor het gras & de tuin!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:06

we begonnen beide zo blij met een nieuwe erbij,, maar we gaan elke keer toch weer gelijk met het mennen.

Jij begint, ik ook
Jij haalt je koetsiersexamen ongeveer gelijk
Beide nieuwe wagen
Beide neiuwe pony
Beide doen pony weg wegens omstandigheden

We gaan wel lekker zo he :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:07

[quote="VanHuisUit
Ons zoontje Han gaat morgen voor een paar dagen (t/m woensdag) logeren bij zijn neefje in Eindhoven. Is voor het eerst dat hij ergens wat langer dan 1 nachtje gaat logeren. Ben benieuwd.... Denk trouwens dat ik hem meer zal missen dan hij mij -O-

[/quote]

Ha, ons zoontje is ook uit logeren, voor een week. En nooit langer dan 2 nachten weggeweest. Denk ook dat ik hem meer zal missen dan hij mij. Heel herkenbaar dus hahah

LRivaldo: ik hoop dat jullie eruit kunnen komen. Jammer van Quenzo, maar wel een verstandige beslissing.

Wat vreselijk om je paard door de bliksem te moeten verliezen. Enige troost is denk ik dat hij geen pijn heeft gehad, dat gaat zo snel.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:10

Morgen gaan we hem wegbrengen als het de stichting uit komt :(.. zeg het nu heel stoer maar bij het uitladen of het inladen denk ik dat ik het niet meer trek.. Maar ik moet realistisch blijven.. arm dier weet niet wat er gaat gebeuren

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:22

Oow Jammer dat je Quenzo weg moet doen! Het is zo'n lekkerding! Maar inderdaad niet fijn om af te wachten wanneer hij weer hoefbevangen is.

Nog een maandje en dan is mijn Sil 3 :D