@tallachie als je hond honger heeft kan je eventueel zo gekookte sperziebonen bij het eten geven, dit geeft veel volume (vezels) maar kunnen ze niet verteren dus worden ze niet dikker van. miss eens overleggen met je dierenarts, weet niet meer precies of hij dieet kreeg om af te vallen of voor iets anders.
@janouk: dat is wel hele leuke opmerking
en weer terug verderlezen (btw dus een meelezer maar geen evil pb s stuurpersoon zoals ik lees dat sommige meelezers hier zijn
)
stoerrrr.
maar het blijft oefenen oefenen oefenen....
rust goed uit, en pas goed op jezelf..vreeeet energie zo'n wedstrijd !! 
hoop dat het helpt, zou super zijn
) kan me niet voorstellen dat om de dag half uurtje / drie kwartier rijden iets uitmaakt gedurende een maand?
Cyclo86
maar we hebben de boel weer onder appel gekregen monstertje
daarna zo'n dikke 22 km buiten gereden waarvan vrij veel op flink draftempo en ook stukken galop
. Ze begrijpt het steeds beter, tempo is bijna goed genoeg voor een aardige endurance klasse I. De afstand kan ze makkelijk aan met dit tempo maar ik wil het nog tikje meer hebben. Was op de terugweg, kwam instructeur eraan met zijn vierspan, ben ik nog maar een rondje mee op gereden ze vond het wel spannend, achter en naast de wagen (vooral omdat ze dan ook heel erg luistert naar de aanwijzingen van mijn instructeur die dus niet voor haar bedoeld zijn 

ik wil ook!!! ooit.. nou ja voorlopig weer niet want eef is weer kreupel...