[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:12

even snel reactie uit het meeleesfront:

@tallachie als je hond honger heeft kan je eventueel zo gekookte sperziebonen bij het eten geven, dit geeft veel volume (vezels) maar kunnen ze niet verteren dus worden ze niet dikker van. miss eens overleggen met je dierenarts, weet niet meer precies of hij dieet kreeg om af te vallen of voor iets anders.

@janouk: dat is wel hele leuke opmerking :D

en weer terug verderlezen (btw dus een meelezer maar geen evil pb s stuurpersoon zoals ik lees dat sommige meelezers hier zijn ;( )

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:15

Hij heeft een allergie voor huisstofmijt maar waarschijnlijk ook voor eiwit. Hij mag dus zes weken geen eiwitten hebben

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 15:15

@ cyclo die sneaky meelezer van mij heeft geen acount op bokt maar stuurt mij gewoon een sms :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:32

janouk schreef:
Biancacoo schreef:
en ik heb idd erg veel inspiratie opgedaan, er was een man die was bezig met ijslanders of shetlanders te portreteren......zoooo knap, daar kan ik nog veel van leren....dus ga die website eens opzoeken.
ben nu ook bezig met een lastige airbrush...maar begint wel ergens op te lijken, soms wil ik ook te veel doen, en is eenvoudig veel mooier, en dat is lastig, soms is het bijna gezichtsbedrog.n.

Toch is je werk herkenbaar :D dit weekend kwam er een vrouw naar Paul toe op de wedstrijd en zei: "..................ik zag laatst op bokt zo'n prachtige airbrush van een haflinger. Die leek sprekend op deze haflinger in het tuig. Ik kan de link wel voor je opzoeken, als je wilt "
Paul zei: :D "hoeft niet, want het origineel hangt bij ons aan de muur; het was namelijk deze haflinger."

hihihi....wat gaaaf !!!! dat is toch een compliment... :o stoerrrr.
Ik ben ook erg trots op mijn airbrush janouk hoor !!
nu ben ik bezig met de volgende, en ja...van de beurs gaat lanouska dan weer een soort van profiteren..
hahaha.. :j maar het blijft oefenen oefenen oefenen....
zwaai even terug naar cyclo....
tallechie lastig als je hondje helemaal geen eiwitten meer mag..is dat te doen met regulier hondenvoer ??
Tine...slaapze :z rust goed uit, en pas goed op jezelf..vreeeet energie zo'n wedstrijd !!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:29

Bianca nee in regulier hondenvoer zit eigenlijk altijd eiwit, net zoals die kluiven en hondensnoepjes.

Hij krijgt nu paardenvlees en rijst om het uit te proberen, maar tot nu toe nog geen gekrab meer gezien.

Net even bij schoonmoeder op visite geweest, lopend heen en weer geweest. Ongeveer 4 km dus in totaal 8 km. Nu wel beetje moe...

Zal nog even aan de studie

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:03

tallechie: ik heb nog 2x 600 kg paardenvlees voor je hond.....ze waren zoooo vervelend,aan de hol op de wei....paarden aan de overkant vande weg deden ook maar mee....
kostte me nog een dekensingel.......en die ouwe happytime.......deed net zo hard mee... :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:21

Hihi... Ik heb maar 2 kg nodig :-)

Ik had mijn vriend opdracht gegeven om het op te halen bij de slager en toen zei hij ook waarom moet ik het daar weg halen, je hebt er zelf twee op stal :-)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:35

ben ik ook weer even. Ben beetje gaar.

Heb een goede wedstrijd gehad. Ferro 177 punten in de dressuur maar kon m lekker rondsturen en hij sloeg
niet op tilt. Vaardigheid foutloos en 2e plek.

Robijn in de M 186 en 2e plek en 1 balletje in de vaardigheid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:39

Dribbel aan het paardenvlees dat is op zich wel bijzonder gezien je eigen hobby :+ hoop dat het helpt, zou super zijn :Y)
Wat grappig zeg Janouk dat je aangesproken werd 'via' de airbrush van Biancocoo :j
Tine, ik weet niet of het anders werkt bij hengsten, qua aanzet dan bij merries? Ik zou niet weten hoeveel of weinig een paard in een maand meer vlees kweekt op schoft door alleen te longeren eerlijk gezegd (heb er nog nooit van gehoord :? ) kan me niet voorstellen dat om de dag half uurtje / drie kwartier rijden iets uitmaakt gedurende een maand?
Happytime gooit paarden in de aanbieding :=
:evaw: Cyclo86
Avaluna menles, leuk dat het goed ging en je zo trots was op je driftkikkertje.

Vandaag eerst Snuitje gemend pffff die begon weer erg heftig, toen werd hij zeer braaf (dressuren in de bak) daarna naar buiten gegaan, kreeg hij het tussendoor opeens ouderwets op zijn heupen >;) maar we hebben de boel weer onder appel gekregen monstertje :roll:

Daarna met Bente eerst in de bak gereden, lekker flink kunnen doorgalopperen, ze galoppeert eigenlijk bijna net als een gewoon paard, dus steeds minder omhoog springend en steeds beter naar voren <3 daarna zo'n dikke 22 km buiten gereden waarvan vrij veel op flink draftempo en ook stukken galop *\o/* . Ze begrijpt het steeds beter, tempo is bijna goed genoeg voor een aardige endurance klasse I. De afstand kan ze makkelijk aan met dit tempo maar ik wil het nog tikje meer hebben. Was op de terugweg, kwam instructeur eraan met zijn vierspan, ben ik nog maar een rondje mee op gereden ze vond het wel spannend, achter en naast de wagen (vooral omdat ze dan ook heel erg luistert naar de aanwijzingen van mijn instructeur die dus niet voor haar bedoeld zijn :+ ) maar ze was braaf hoor.
't Is toch een heerlijk peerd :D
En ik heb dus zelf vrijwel nergens last van, beetje moe maar dat is logisch lijkt me en ook gewoon wel 'lekker' :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 15-01-12 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:39

@ Tallechie; onze rigdeback heeft ook 6 weken paardenvlees moeten eten, met aardappels ipv rijst. Was best lastig hier om aan paardenvlees te komen. Om de dag stond ik 1,5 kg vlees en 1,5 kg aardappels te koken. Ze vond het heel lekker. Ze had jeuk, maar ook veel bulten en zweren, blegh. Die gingen helemaal weg!! Toen een tijd op hypoallergeen voer gehad en nu krijgt ze normaal voer van Jarco, een natuurlijk merk ontwikkeld door dierenartsen en ze doet het er super op.

@ Biancacoo leuk zo'n airbrush beurs!!

@ Cyclo :wave:

@ Avaluna leuk menles! Ga je dit vaker doen?

@ Lanouske lekker lang geslapen!!

@ Tine goed uitrusten!

@ VHU lekker ritje gemaakt met Bente?

@ Dennis wat fijn dat Dennis zich zoveel beter voelt nu zonder al dat haar!!

@ IM hoe gaat het met jou? En Gompie?

Nou heb weer een hele rustige dienst gehad, lekker hoor. Voor de zondag vind ik dat helemaal niet erg. Lekker relaxed op de bank zitten thuis en nog geld verdienen ook ;)
Daarna nog even op stal geweest, Gwin kort gelongeerd. Daarna slobber gegeven met sandclear. Het gras begint al een klein beetje op te komen in de paddock dus ze graast die kleine grasjes weg.

En nu ga ik nog even lekker in bad boekje lezen. Morgen overdag werken en 's avonds dienst. Dus Gwin heeft morgen vrij.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:40

Dat zijn flink wat kilometers VHU! Komt helemaal goed met je endurance!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:41

Maisie gefeliciteerd met je winstpunt!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:48

Frensie Dribbel krijgt inderdaad ook van die bulten en die gaan jeuken en dat krabt hij open. In Groningen zit nog een echte paardenslager en daar hebben we het dus vandaan. Wij mochten ook aardappelen geven hoor, alleen nu voor rijst gekozen. We hebben nu voor 14 dagen vlees en rijst, daarna krijgt hij 14 dagen vlees en aardappelen. Ik houd dat voer even in mijn achterhoofd mocht dit aanslaan

VHU inderdaad is het raar, maar het is niet anders. Eet zelf geen paardenvlees maar mijn vader en mijn vriend doen het wel. Is hun keuze, maakt mij niet uit.

super van snuit en bente.

Ik ben vandaag goed bezig. Al twee opdrachten uitgewerkt en twee voorbereid. Verder nog een theorieopdracht ingestuurd. Had een enorm goede beoordeling, dat werkt motiverend :-)

Ik moet alleen activiteiten bedenken voor een groepje kinderen wat in april naar de basisschool gaat. Hebben jullie misschien een idee? Ik heb al boekje voorlezen over school, maar veel verder kom ik niet

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:20

VHU...super..zo gaaf dat je met Bente ook weer zo fijn kunt rijden !! lijkt me heerlijk, dat rijden mis ik nog het meest, maar ben nooit een sterruiter geweest, dus laat het er maar bij.
Tallechie...goed bezig !! :j
Maisie...afgedraaid maar een goede wedstrijd gehad ! super dag dus.
Frensie moooooie samenvatting.
en gwin gelongeerd ! super.
Ingrid...hoe gaat het ?? zag je topic over wel of niet doorgaan met mennen,...dat is een lastige knoop....

Airbrush ziet er weer gaaf uit....over een poos kunnen jullie vast weer een foto zien,..voorlopig even niet, dan is de verassing weg... :')

En dan eindelijk voorzichtig wat goed nieuws...Melody lijkt de afgelopen week iets minder onregelmatig te lopen..zelfs in draf...dus ik ben wel ietsje voorzichtig positief...nog afwachten maar..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:26

Hoi Maisie, sorry we hadden ongeveer gelijk gepost, maar gefeliciteerd, lekker wedstrijddagje voor jou dus!
En Frensie fijn relaxed gewerkt, gelukkig maar, dat is wel fijn inderdaad.
Ohhhh ik ga zo duimen voor jou Biancocoo.... kan me voorstellen dat je er nog wel eens aan denkt aan het rijden, ik ben ook geen sterruiter geweest hoor, heb wel van alles gereden ook wel dingen gewonnen maar ook heel vaak niet hoor. Alleen zit er gewoon vreselijk graag op. Daarom vind ik endurance ook zo heerlijk om te doen. Het was ook vandaag zo mooi buiten.

Ja ik was ook heel tevreden over de kilometers en het huidige tempo. Dat gaan we komende weken heel voorzichtig nog wat opschroeven als ze aangeeft dat ze het aankan hoor, anders niet. Verschilt ook wel van keer tot keer, als het opeens heel warm is of alles zo nat is ook zwaarder natuurlijk. Ze had nu in ieder geval genoeg over aan het eind van de rit. Heb nu leuk afwisselend rondje gedaan van 18 km, maar door extra lusje doordat ik meereed met 4-span kwam het op 22 km. Plus nog wat losrijden in de bak zitten we denk ik bij elkaar toch wel op 25 km. Meer dan dat hoeft voor mij ook niet voorlopig :7

Oja, Tallechie is dat slagerij van Dijk? Ik heb er ook wel eens paardenvlees opgehaald gewoon om te proeven hoe het smaakte. Vond het eigenlijk best wel lekker, en het is natuurlijk super gezond vlees zonder hormonen en dergelijke. Maar ik eet het ook niet hoor.

Iets voor kindjes die net naar school gaan? Liedjes met tellen van 1 - 10 (heb je wel gehoord van de zeven de zeven, heb je wel gehoord van de 7e sprong) en daarbij bewegen vinden ze erg leuk. Klappen met woorden en namen (annabel an-na-bel = drie klappen) of stampen. Dus met muziek en bewegen, laat ik het zo zeggen: dat sprak onze zoon altijd zeer aan :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 15-01-12 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:28

Ik moet een groepje van 4 kinderen gaan begeleiden. Ik mocht zelf weten welke. Ik had bedacht dat ik een groepje kon begeleiden welke in april allemaal 4 worden en dus naar school gaan.

Dat liedje is een goed idee, daar kan ik wel wat mee :-)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:29

Zoooo, jullie gaan weer erg hard! Ik heb geprobeerd alles goed bij te lezen en dit is wat ik ervan heb onthouden.. :+

IT gaat trouwen!!! GEFELICITEERD!!!! En natuurlijk ook nog met je verjaardag! *\o/*

Dennis de bengel is beter dankzij minder haar.. super fijn.

Hele goede uitslagen van volgens mij iedereen die wedstrijd heeft gereden.. Heb geen tegenvallers gezien volgens mij, ik ben trots op jullie :o Ben zelf ook gisteren naar marathon finale wezen kijken. t blijft toch super gaaf en wat moet ik dan kwijlen bij die kleine shet en welsh spannetjes... :~ ik wil ook!!! ooit.. nou ja voorlopig weer niet want eef is weer kreupel... :(

Dribbel op paardenvlees.. tja als dat helpt waarom niet. Al willen sommige nu wel graag van hun paard af.. :=

VHU is ook altijd super goed bezig met dr peerdjes, respect voor wat jij allemaal doet en voor elkaar krijgt.. En Rattan zien er leuk uit.. is volgens mij wel echt een donder voor de wagen net als snuit.. ;)

Tallechie. Moet het echt 'over' de voorbereiding van de schooltijd gaan (zoals het boekje) of is het 'ter' voorbereiding? (hmm snap je me nog?) Leuke activiteiten ter voorbereiding zijn alvast hele simpele groep 1 opdrachtjes/spelletjes. Wat hoort bij elkaar, de kabouter bij de paddelstoel enz. Maar ook stukje oorzaak- gevolg.. zaatje, water, plantje. Deze drie plaatjes laten kleuren en in de goede volgorde laten plakken. Een appel kleuren in drie schijven knippen en de kinderen weer logisch op laten plakken. Een pop aankleden in de juiste volgorde (kan met een echte pop, kan ook in knutselvariant.) Zo zijn er nog heeel veel meer.
Is even heeeel snel uitgelegd. Hoop dat je zo wat ideetjes op kunt doen. (en dat dit is wat je bedoelde..)

en ondertussen weer drie nieuwe reacties erbij.. :+ Wat fijn biancacoo! Wat zal je (voorzichtig) blij zijn!
Laatst bijgewerkt door eefielover op 15-01-12 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:32

Met die pop aan kleden hebben we al gedaan ivm thema kleding.

Het is ter voorbereiding. Deze kinderen zitten nu nog 2 of 3 dagen in de week op de creche en deze gaan per april allemaal naar de basisschool. Ik had bedacht om ze voor te bereiden en wil hier activiteiten voor gaan gebruiken.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:34

ok nou goed, kijk maar wat je kunt gebruiken.. de activiteiten worden in verschillende varianten gebruikt in groep een en zijn activiteiten die wij met onze bijna schoolkinderen doen.. denk ook aan opdrachtjes klei-en en spelletjes.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:40

Ik vind dat wij dit te weinig doen en vandaar dat ik deze plan van aanpak ook wil opzetten.
Zo doen we eigenlijk ook nooit tel spelletjes of iets dergelijks.

Met sinterklaas heb ik dus het spel schoorsteentje gooien gedaan. Moesten ze de figuren bij de juiste schoorsteen leggen. Het viel me tegen dat de meesten dit niet konden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:49

@Maisie: gefeliciteerd!

@Frensie: rustige zondag *\o/* . Hoe vaak geef je, preventief, zo'n sanclear?
Dit zijn trainingen die gehouden worden in de wintermaanden, dus volgende maand nog één.
Sinds kort zijn er ook dressuurmenlessen in de buurt, was vandaag even kijken bij de eerste les, maar weet niet of me dit wekelijks gaat lukken i.v.m. vervoer/werkzaamheden manlief. Zou wel graag regelmatig willen lessen :j . Moet zeggen dat ik nu wel al echt materiaal heb om mee/aan te werken :j .

@VHU: snuitje weer even echt snuitje :') , hahaha, ach zolang je het maar opgelost krijgt. Echt fijn dat Bente zo lekker gaat en ze is al goed op conditie zo te horen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:49

@Biancao: ik help je mee duimen :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:02

Ik wil eigenlijk elke maand sandclear geven, maar moet bekennen dat het al 2 maanden geleden is... :o
Fijn dat je naar aanleiding van deze training al dingen hebt om aan te werken!

Biancacoo voorzichtig goed nieuws van Melody!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:59

goedemorgen...
vanmorgen flink gevroren hier...heerlijk droog vorst weer, de husky's vonden het fantastisch !

Avaluna wil graag lessen, dat is ook super natuurlijk ,maar moet wel kunnen...
tallechie, met de kids oefenen dat ze zelf hun jas aan kunnen doen, en rits kunnen dichtdoen,..dit is vaak een "probleem"met de kids van 4 die op de basisschool dat wel al zelfstandig moeten kunnen, je kunt er een projectje van maken en dan een jas/rits diploma ofzo eraan geven.

Melody vond die harde grond maar niets, en dat belastte haar slechte achterbeen wel te veel zag ik....balen het is dus nog niet zo goed als ik gisteren dacht.....
maar er zit wat ietsje vooruitgang in.

Wat vinden jullie het maximale gewicht aan ruiter voor een stevig paardje van 137 hoog ?? ik vind dat zelf altijd erg lastig om te bepalen.
en vraag me dat af omdat ik misschien iemand voor melody weet, mocht ze wel helemaal opknappen, die ruiter is niet zo lang namelijk, maar misschien wel iets te zwaar....en melody is nog niet beleerd onder het zadel :7 .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:32

Bianca: ik houd zelf aan voor lichtgebouwde pony's: max. tussen de 15 en 20% van het "te ontwormen gewicht van de pony". Voor de robuustere pony's: max. 20% van het "te ontwormen gewicht".
(mijn merrie van ca 375 kg ontworm ik voor 400 kg, dus voor haar houd ik ca 60 kg aan als maximaal ruitergewicht)