[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:58

@TIne wat mooi zo aan het werk, wat leuk om te zien zeg. Je had net voor me gepost dus had ze nog niet gezien, vandaar niet direct reactie, sorry.
Asmiro ook al zo mooi (vind die kleur schimmel altijd erg gaaf :j , is hij nu lichter of blijft hij zo?)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:03

hihihi, vhu met een blauw oog, tja,.....tuigbloed, doet lekker haar hoofdje omhoog !!
maar ik vind het knap hoor dat je er zo opstapt !!

Tine, Wat doet THABOR DAT GOED !!!! mooi voor de maaier, geweldig leuk ! en bij de huisarts geweest, ik kan me je angst goed voorstellen, ik sla in de les al dicht als er iemand vol luid geweld een paard uit de trailer haalt terwijl ik aan het mennen ben.... tja...doorademen en lucht geven aan paardje....maar vind het zooo lastig, ben zo'n scheiterd......dat is echt zwaar balen..
hoop dat ze iets voor je kunnen doen !!

Ga zo de honden uitlaten, heb duitse staanders zitten, zoooo leuk !!! :D
en een mechelse herder die vind het nodig om elke minuut heel hard BLAF te zeggen je schrikt je iedere keer dood als je net naast hem loopt....

zoon heeft lekker bij vriendje gespeeld, en zich prima vermaakt, zo heerlijk !!
ijsjes gehaald en lekker gegeten ! en.........mis het mennen !!
heb me opgegeven voor een cursus airbrushen, zodat ik het echt kan gaan leren, zelfs dat durf ik eigenlijk niet :o , maar ook die mensen zullen me niet opeten, en me gewoon les geven !!

Wat is Asmiro toch een gaaaaaf dier !!! super !!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:17

Biancacoo dankje :D
volgens mij gaat hij het ook heel leuk doen voor de kar.
heb echt zin om nu met hem te gaan mennen ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:33

Paarden die graag springen en SGW leuk vinden zijn meestal van die coole kikkers, die doen het ook vast goed voor de wagen :j
Kan me voorstellen dat je het mennen mist Biancacoo, hoop ook echt voor je dat je iets zinnigs te horen krijgt vrijdag (en dat het dus op te lossen is, dat vooral)

Citaat:
maar ik vind het knap hoor dat je er zo opstapt !!

Ik snap zelf ook niet goed waar het vandaan komt dat ik dit weer durf, hoop dat ik dit gevoel bij haar hou. Mijn gevoel zegt me dat ze een heel eerlijk paard is, als er iets 'raars' gebeurt doet ze het niet expres en al helemaal niet om mij dwars te zitten. En dat koppie gaat inderdaad omhoog, kont naar beneden en gaan met die banaan :+

Na ja zolang de kont maar naar beneden blijft mag die kop wel omhoog }:0

Ik vind die Duitse staanders altijd zo irritant enthousiast met ballen, ze blijven maar doorgaan :):)
Herder zijn cool 8-)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:01

VanHuisUit schreef:
Paarden die graag springen en SGW leuk vinden zijn meestal van die coole kikkers, die doen het ook vast goed voor de wagen :j

haha asmiro is soms nog al opgefokt, we zullen zien hoe hij het gaat doen ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:05

Opgefokt geeft niet hoor, als ze maar luisteren en niet overal van schrikken, heb je al heel wat :+

Zo jongens ik krijg echt een blauw oog en een blauwe wang/jukbeen. Ben benieuwd hoe het morgen is :oo
Voor op opsporing verzocht ... wang/jukbeen lijkt hier nog normaal, maar het is dus geel/groenig aan het worden...
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-07-11 19:44, in het totaal 3 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:05

Ik kom ook weer even piepen... Heb alles braafjes bijgelezen maar heb te weinig tijd om te reageren.
Heb wel mooie foto's zien passeren :j

Meisje is gisteren weer op Romeo komen rijden, het is super gegaan! Romeo had peper in zijn achterwerk en ging dus supergoed! Meisje moest amper benen geven, Romeo liep met een opgeheven staart en opgezette nek, erg leuk om te zien! Er was veel bedrijvigheid rond de weide, zo was er een stelletje aanstellers die met quads aan het rijden waren en net aan de wei gaven ze erg veel gas => Romeo de kletter op. Meisje is wel super goed blijven zitten, ben echt fier op haar! :D Nadat Romeo verschrokken was heb ik haar even diep laten in- en uitademen en toen ging ze weer lekker draven. <3

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:51

VanHuisUit schreef:
Opgefokt geeft niet hoor, als ze maar luisteren en niet overal van schrikken, heb je al heel wat :+

luisteren doet hij wel, schrikken niet echt maar eng vinden soms wel maar als je het been er aan houd doet hij verder niet echt iets.

je oog begint idd aardig blauw te worden #)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:52

VanHuisUit schreef:
Asmiro ook al zo mooi (vind die kleur schimmel altijd erg gaaf :j , is hij nu lichter of blijft hij zo?)

hij is nu ook zo iets.
in de winter is hij altijd donker maar hij wordt dan geschoren maar is dan wel nog iets donkerde ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:11

Zoooooooo, VHU, dat is een echte :j #) . Jij gaat morgen erg veel opmerkingen krijgen. :=

Maar wat vind ik je stoer 8-) . Super dat je het zo durft op te pakken met Bente.

@ Biancacoo: ik heb dat bijv ook op wedstrijden, zijn sommige mensen heel druk om hun paard aan te sporen, ben ik als de dood dat die van mij mee gaan doen. Nu is Rembrand gelukkig heel koel, maar pony is daar wel heel gevoelig voor. Maar dingen als trailerladen van andere mensen, dat doet me gelukkig niets.

Die schimmelkleur zou zo moeten blijven, dat vind ik het mooist, maar ja, ze worden toch uiteindelijk wel allemaal wit.

Nog even over die maaipaden: rijden jullie daar ook gewoon? Of langs water in ieder geval? Zijn jullie dan bang of helemaal niet? Gisteren op de vereniging nog wat mensen gesproken. Alle vrouwen zouden het nooit durven, die vinden me sowieso al dapper op de kar. De beleerman en manlief snappen niet waar ik me druk over maak. Zal het een vrouweniets zijn?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:20

die bente....geeft baasje zomaar een blauw oog!
paard voor de grasmaaier,wel leuk gezicht.
romeo geschrokken ,gelukkig daarna weer ff gedraaft.
hier mijn dubbele longeerlijnen binnen(ik had die ouderwetse...geen dun koord voor aan bit,maar een heeeellleeee lange longeerlijn met 2 musketons :j )
vandaag ook een tuig via marktplaats laten reserveren *\o/* ,nu nog ophalen,morgen maar ff doen,wel een eind rijden,maar ik vind het waard!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:21

@VHU, auw #) :(:) gelukkig weet je waar het van komt ;)
@Biancoo, ik kan met goed voorstellen dat je het mennen mist :(:) moet je nu as vrijdag naar de kliniek ? Wel knap dat airbrushen ik heb toen mijn cap bij Equitana laten doen, maar de volgende kan dus gewoon bij jou :D
@Tine, wat een stoere foto van Thabor zeg! Ik vind het zo super knap dat hij met al het autentieke gerei geen kick geeft +:)+ Je hebt een lot uit de loterij.... en voor wat betreft het rijden en alle mankementjes van dien, denk ik dat het je al meer rust geeft als je het accepteert voor jezelf...je bent zo streng voor jezelf volgens mij ;)
@Sander_lotte wat fijn dat het goed ging met je bijrijdstertje...

Nou ik ben vanmiddag in Breda geweest bij EJ om mijn bon te verzilveren. Mooie ruime winkel maar geen assortiment waar ik vrolijk van wordt. Geen 'merk' beenbescherming voor pony's of serieuze kleuren. Ik heb er een opmerking over gemaakt. Op de website hebben ze een ponyshop en daar vind je alleen maar Amika spulletjes en overige roze, rood bloemetjesspul.... net of dat wij als volwassenen geen ponysport mogen bedrijven ^) Daarna ben ik doorgereden naar Superhorse en dat vond ik een betere winkel, mooi assortiment en mooi merkspul....

Ik heb vanmiddag vakantie gekregen en moet nu toch een begin gaan maken met het eea bij elkaar te zoeken :o Ik ga zo eerst nog even de pony's rondslingeren ~~}>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:25

[quote="Ollie1]...je bent zo streng voor jezelf volgens mij ;)
[/quote]
euh.... ja... denk het wel :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:25

Maar zonnebril mee of zo, moet morgen de hele dag werken, eigenlijk :+ Ik vrees heel veel opmerkingen :+

Gefeliciteerd met je aankopen HT!
Ollie1 geen geschikte aankopen, ach scheelt weer in de portemonnee...fijn zeg vakantie!
@S_L knap van het meisje!

De stalhouderij zat aan een soort vaart. Erg fijn als je nog niets gewend bent altijd met die paarden, dat laatste stukje, was niet mijn liefhebberij. Zat ook vrijwel geen berm aan een kant, dus als je rechts reed, nog misschien 30 cm en dan hup de vaart :n
We zijn met de stalhouderij ook wel eens langs stukken geweest dat je langs de Oude Rijn reed, dat is echt een brede vaart. Als je dan aan de 'huizenkant' zat vond ik het niet eng, zit er nog zo'n stuk weg tussen. Maar aan de kant van het water vond ik het niet fijn. Helemaal niet als er dan ook nog vrachtwagens/bussen tegemoet kwamen. Enige wat je dan kunt doen is volgens mij stoer door blijven rijden, maar ontspannen is het zeker niet. Ik zou er uit mezelf nooit langsgaan (maar ja, als stalhouderij en trouwvervoer moet je wel als je een bruidspaar daar op moet halen).

Bij waar de pony's eerst stonden was ook een stuk met een soort meer/groot water, en dan een hoge dijk en daarop dus het fietspad waar ik op mende. Vond ik ook geen fijn stuk, als ze zeg maar 2 meter van het fietspad af zouden gaan donderde je gewoon met wagen en al naar beneden.

Dus ik mijd die stukken ook hoor.
Die bredere maaipaden ken ik van bij mijn ouders, ik weet niet of ik daar met een wagen langs zou gaan. Aan de andere kant denk ikdat ze ook best wel weten dat daar een sloot zit en als je toch nog een meter overhebt aan een kant, misschien went het wel. Maar ik denk dan toch nog een beetje aan dat konijn of die patrijs die opeens weg kan springen of op kan vliegen. Ik reed er wel altijd 'vroeger' ook lekker galopperen want het zijn wel fijne paden, zo dwars door het land. Maar met de wagen, geen idee. Met pony's en tweewieler wel, dat maakt me niet zoveel uit. Heb ook het idee dat de pony's de tweewieler wel weer omhoog trekken mocht het ooit zover komen dat je er half in terecht komt. Met een wagen is dat wat anders natuurlijk.

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:03

Ik vind sloten ook eng. Heb er 1x een onder mijn ogen zien verdrinken en heb er ooit eentje op het nippertje (stak zelf z'n hoofd al onder water en stond niet meer op toen hij op de kant lag) kunnen redden. Lijkt mij wel een redelijke rede om eht eng te vinden.
Hier gelukkig weinig water (wel veel sloten met 10 cm water, maar wel 2 meter naar beneden, diep om in te vallen en net natte voeten te kunnen krijgen). Maar zoek nog steeds plekken uit om te rijden zodat ik niet langs die sloten hoef. Als ik er langs moet laat ik iemand aan de slootkant mee fietsen of ohz mee rijden.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:18

word dus geen ander tuig :( zou ideal zijn....bleek alleen hoofdstel dat te zijn...nou helaas pindakaas,blij dat ik nog ff gebeld had en niet 95 km was gaan rijden....en weer terug om niets....
:j
dus we gaan weer vrolijk op zoek naar een ander tuig

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:07

Oei VHU leuk zon kopstoot. Gelukkig verder geen verwondingen. had het vorige week ook met ferro met
het hoofdstel afdoen zo baf met zn kop vlak onder mijn oog. Maar dat was niet zo blauw als dat van jou.

@ happytime balen van je tuig.
@ tine weer gave foto's vind thabor echt een mooi paard.
@ askazita mooie schimmel heb je ziet er goed uit.

Biancoo aan de honden uitlaat. Heb er nu ook 3 af en toe wel een beetje druk hoor. En een cursus airbrushen gaaf hoor !!!!

Ja sloten echt mega veel brede hebben we hier niet die vind ik wel griezelig maar ga er wel langs.

Vandaag bij jeroen geweest en een rondje meegeweest op de wagen. Hij loopt nu voor een wijkmans wagen
doet het goed lekker voorwaarts. Wel met een ander bitje omdat hij van het andere een beetje bangig was en achter het bit ging lopen. Eind deze week gaat ie mee naar het dorp en dan volgende week gaat remko
nog een x zelf sturen en dan komt hij weer naar huis.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 07:24

Goedemorgen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 07:37

goedemorgen !!

jaja, airbrushen, ik vind het zo gaaf om te doen, en als je het eindresultaat ziet van mensen die les gehad hebben, echt professioneel hoor, dus....mijn tekenvaardigheden worden uitgebreid, en wil later ook mijn trailer airbrushen !! en de motorkap van de trekker... en idd ook veiligheidshelmen !!!
is helemaal gaaf om te doen, maar eerst maar even echt handig worden en alles goed onder de knie krijgen, maar dat komt vast helemaal goed, je kunt er een hele opleiding in volgen, zooo gaaaaf.

Tine; water ga ik uit de weg, in ieder geval sloten, een waterbak, daar oefen ik wel op.
hier ook een sloot daar moet ik wel langs, die is zoooo diep !! vreselijk, en melody is zo rustig, maar ja.... je zal er maar in terecht komen ... die angst, is er, en niet zomaar weg.
Denk overigens ook dat je wel een erg strenge zelfjury bent hoor... := maar ik herken het helemaal...helaas heb ik dat ook, ik leg de lat voor mezelf altijd errug hoog.....

vhu WAUW :wow: dat word een zonnebril dragen vandaag... #)
hihi...ik heb dat ook eens gehad, en kreeg dagenlang van die mooie opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd... -O-

lees over een tuig, wat niet het merk was wat in de advertentie staat,....balen..kun je weer verder zoeken !!

maisie gaaf dat jeroen het goed doet !! super !!! geen fototje gemaakt ???

nou straks een afspraak bij de dokter regelen, zoon heeft heul erge oorpijn....zo sneu... en eind van de middag controle bij de tandarts...tussendoor sulky op de trailer knuppen, en tuig in de trailer, en vanavond dan shetje maar weer mee naar de les....ik maak dezelfde fouten als met melody, dus ik kan er nog wel van leren....maar vind er geen bal aan......solly...
vrijdag a.s. idd met melody naar de kliniek, foto's en uitgebreid onderzoek, ze loopt wel een stuk beter, in het land af en toe een stukje galop, ze draaft liever niet, en doet alleen rechtergalop....
maar goed...het ziet er al een stuk beter uit...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:12

Bianca ben benieuwd vrijdag ik hoop op een beetje auw wat over gaat met veel knuffels. en het liefste snel overgaat. Ik snap dat je het mennen mist. Als je hier in de buurt woonde was je van harte welkom. Misschien dat het beleren van 2 shetten wel nog uitdaging zou bieden.

tine je bent inderdaad streng voor jezelf. ik vind het gaaf om een paard met dat boeren gerei te zien. Wat dat betrefd zou ik dan wel graag een grote willen want dat lijkt me zo gaaf om dat met het paard te kunnen doen.
We hebben hier bijna geen water, behalve de worm waar avaluna vlak bij woont, maar voor de rest vooral droge greppels en die zijn nog niet eens echt breed of diep. dus ik weet het niet, maar als ik soms elders in nederland ben vraag ik me wel eens af of ik daar zou durven mennen.

VHU mooi blauw is niet lelijk, ongelukkig moment om het hoofd naar voren of in het geval van Bente omhoog te doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:53

@Biancao: ik blijf duimen voor morgen :(:)

Ik had gisteren nog heel laat gereageerd en ineens alles weg :( , beetje duf en druk dus ik maak even geen samenvatting :o .
Hier idd niet veel water, alleen een rivier(tje) langs onze boerderij, daar loopt een fietspad langs waar ik veel men, is toch heel anders dan met al die sloten, denk ik.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:35

Tine hopelijk kunnen ze je helpen. Leuke van Thabor.

vhu jammer dat je geen trekker bent tegen gekomen, die kom je hier wel tegen.
en een blauw oog... dat is niet zo handig. Gelukkig ging het daarna wel weer goed

Bianca vervelend dat je nog niet kan mennen.

VHU dat is een flinke blauwe plek

Tine wij hebben hier ook water, ik vind het niet leuk en ben ook bezig om veale constant recht te houden, maar ik ga er wel langs. Ik moet zondag tussen twee kanalen door over een fietspad, daar is veale vorig jaar van een kano geschrokken dus vind dat ook super spannend

happytime balen van je tuig

maisie leuk dat jeroen al weer zo ver is dat hij naar huis komt

bianca succes morgen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:40

Gisteren les gehad met veale. Hij vondt niet leuk om aan het werk gezet te worden dus ging alleen maar achter uit. Lesgeefster is er op gegaan en die heeft hem aangepakt, toen ging het goed. Daarna ik er weer op en ging ook beter. Maar kwam een trekker aan en ging hij er vandoor.
Voor de menwagen kan ik groot verkeer tegen komen en dan is er niks aan de hand, maar ohz wel. Voorlopig maar even in de binnenbak.Volgende week weer.

VHU 2 dagen wedstrijd zijn wel 2 korte dagen. Ene dag dressuur en vaardigheid en andere dag marathon. Ik ga ook alleen naar wedstrijden op een uur rijden omdat ik geen overnachtingsmogelijkheden heb.

Ik lig helemaal dubbel om Daan. Hij weet niet als hij moet lachen of huilen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:08

tallechie schreef:
. Maar kwam een trekker aan en ging hij er vandoor.
Voor de menwagen kan ik groot verkeer tegen komen en dan is er niks aan de hand, maar ohz wel. Voorlopig maar even in de binnenbak.Volgende week weer.

Vervelend zeg, kon je hem wel weer terug rijden ? niks erg gebeurd verder, jij okee ?
Wat goed dat je mee gaat rijden in Leek !! is altijd mooi daar om te rijden, misschien gaan we zondagmiddag nog kijken daar !!

melody moet vrijdag naar kliniek, dat is dus overmorgen...helaas nog niet morgen... :+ maar bedankt voor de succes wensen !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:17

Ja hij springt dan aan in gallop en gaat naar de uitgang, dat weet ik dus kan ik uit zitten, maar mijn vertrouwen is dan gelijk weer weg en kan je weer vanaf voor af aan beginnen. Heb eigenlijk ook alleen maar gestapt.

Leek is de 2 e keer nu. Vorig jaar de oefenmarathon mee gereden wat toen fout ging in de waterbak. Ik hoop dat er een alternatieve route is en zo nee dan ga ik alleen de poortjes op het land rijden. In leek wil hij er toch niet in dus ga ik ook niet proberen.

Ik moet nu zondag om half 1 geloof ik, is weer veranderd.

6 aug zweelo marathon, 27 en 28 aug noordwolde marathon en 10 sept zuidwolde marathon

Oeps ben met de dagen in de war. Succes vrijdag dan