[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:19

dennis, is het nog goed gelukt met je lamoen te schilderen?

ik men ook zonder cap.
mijn moeder gaat meestal wel mee op een buitenrit.

sorry verder niet echt bijgelezen.
sorry sorry sorry

_Patrick_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:20

Ik ken ook een hengst die zo is en die dekt ook.

Patrick heeft ook met een hengstige merrie op de trailer gestaan en mee in een hand gelopen.
Nu is hij nog jong en heeft nog niet gedekt denk dat dat ook scheeld.
Maar ik ben ook heel streng kwa opvoeding, hoop dat als hij ooit een dekhengst gaat worden dat ik daar profijt van heb en hij nog heel braaf blijft.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 07:43

goedemorgen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:46

Goedemorgen.

Toen Rembrand nog hengst was, had niemand daar last van. Geen gegil ofzo. Ik kon in de les gewoon met hengstige merries rijden, op buitenrit met hengstige merries op pad (berijders van die merrie hadden niet door dat ik op hengst reed), hij stond bij vorige berijdster met merrie op de trailer. Enige waar ik het aan merkte was zijn enorme nek en als ik op buitenrit langs een wei kwam bromde hij. Maar als ik dan zei dat hij door moest lopen was het over.

Ik heb gisteren nog even overleg gehad met mijn meninstructeur (waarmee ik overigens geen lessen meer kan afspreken, we krijgen de agenda's niet meer passend. Waardeloos. Gelukkig heb ik nog mijn instructrice voor onder het zadel die me ook menles geeft. Maar ik krijg nu dus geen echte mentips meer) Tweewieler wordt me afgeraden, die gaan er in de toekomst uit om wedstrijden (dr + vh) mee te rijden. Enige optie is dus eigenlijk lichte concourswagen, waar dan wel een extra bank op zit, zodat ik man en zoon kan mee nemen. Maar of je daarmee in het bos kunt rijden??? Man wil absoluut geen 2 wagens voor pony. Mennen is toch om pony voor zoontje in conditie te houden, dan maar geen wedstrijden meer, was zijn reactie ;( .

Nou, ik ga zo met Rembrand naar binnenbak om te mennen, daarna Amerigo even buiten longeren.
:wave:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:47

morgen :)

ik heb gewoon nu al hoofdpijn... :\
heb gedoucht om 't te verdrijven, maar dat hielp niet :+
zo naar stage :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:06

Goede morgen,

Naaltje niet fijn dat je hoofdpijn hebt :(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:11

moggelll

he naald, das rot, hopelijk trekt t nog bij vandaag.
met de woef al wat beter?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 09:58

naaltje sterkte met je hoofdpijn
Laura heel veel sterkte met de beslissing, pb staat open

Mijn les ging gisteren goed, hij was wel wat vrolijk, maar daar was voor gewaarschuwd.
Stelling en buiging ging nog niet optimaal, maar dat komt wel weer.

Tine alex moet zondag parcour bouwen. Hij vroeg ook nog als ik naar onstwedde ging, maar ik heb geen grooms. Mijn ouders en zus kunnen niet.

Ik ben moe!!! Zo slecht geslapen. Vandaag beginnen ze ook weer met de ver bouwing.

Ik zal weer even aan het werk, weet niet als ik de hele dag blijf

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:59

Kan me de reactie van manlief wel voorstellen Tine hoor (alhoewel we dat natuurlijk niet graag horen :+ ).
Naaltje sterkte!
Goed opgevoede hengsten heb ik totaal geen moeite mee, zoals met geen enkel paard dat goed is opgevoed ;) Maar wat Mel zegt is ook waar, sommigen kun je nog zo goed opvoeden, die zijn gewoon veel te veel hengst. Onze Freddy was er zoeen, niet normaal zeg wat een driftkikker echt niet te houden, hij is nu nog een type apart maar is na zijn castratie wel een stuk makkelijker geworden. Simmetje was ook een heel lief en goed hanteerbaar hengstje.

Nou het lijkt hier niet bevroren ik ga zo naar de pony's en hoop eindelijk weer eentje in te spannen, en dan morgen de ander. Zijn we eindelijk weer bezig.... wish me luck! :evaw:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 10:04

Ik kan het me ook heel goed voorstellen.

Ik wil er graag een pony bij, maar moet dan ook ponytuig en ponywagen dat ziet vriendlief ook niet zitten.

Ik zag ook nog een stukje over de tijd van de wedstrijden. Je kiest er voor. Ik zal niet zonder wedstrijden kunnen, omdat ik dan heel snel ongemotiveerd raak en ik meer aan het aankwakkelen ben dan aan het oefenen/ leren. Je bent inderdaad een hele dag weg en soms een heel weekend. Mijn ouders zijn mijn hulpjes en vriendlief heeft zo iets jouw ding je doet maar.
Wel is de afspraak dat ik max 2 wedstrijden in de maand rijd en mocht het een keer uit komen 3, maar ik heb ook een aantal maanden dat ik niets doe.

Als die kleine er is gaat die ook gewoon mee. Als mijn vriend thuis is kan hij daar blijven, maar als mijn vriend niet thuis is gaat de kleine gewoon mee. Ook met de marathons, ook als het 2 dagen is

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:15

Goedemorgend.

Wedstrijden: is echt niks voor mij. Veel te veel stress. Heb er opzich geen problemen mee om 3 dagen weg te zijn, maar zit dan vooral met het vervoers en groom probleem. Ik kom niet uit een paardenfamilie. Man, ouders, broers/zussen,... willen zelfs geen uurtje mee gaan met de koets, laat staan een volledig weekend. Vrienden van mij rijden wel wedstrijden. Graag zou ik met hen mee gaan om te helpen, maar dat past nu niet met de verbouwingen.

Naaltje: hopen dat je hond nu heeft afgeleerd om stenen te eten.
Laura: denk goed na voor je deze beslissing neemt. Zet je pony's desnoods een paar maanden op vakantie, of verlease ze een een tijdje. Deze beslissing kan je niet meer omdraaien.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:16

@ Rivaldo, succes met je beslissing.
@ Tine: van der Mee wagens kan je zelfs met een bankje achter op krijgen.

Ik ben vorige maand voor het eerst met een hengst op D/V wedstrijd gestart. Hij is makkelijker dan Whitney in het begin was. Heeft alleen in de trailer 1x een hinnekje gegeven toen er een merrie vlak voor het deurtje stond toen ik die open deed. Heb geen kind aan mijn vriendje gehad..

Zonder de motivatie van wedstrijden zoude mijn pony's grasmaaiers zijn.
Ik train ze al weinig voor de wagen. Wel worden ze door kinderen ohz gereden, dus ze houden een mooie conditie. Wil ik trainen en ik heb geen groom pak ik ze aan de lange teugel of aan de dubbele longe.

Ik ga op het moment regelmatig zonder groom op wedstrijd. Pony's zijn braaf, vaardigheid rij ik al alleen op de wagen. En voor de dressuur is er altijd wel een voorlezer te regelen (probeer die wel altijd al van te voren geregeld hebben). Mocht er echt iets aan de hand zijn zijn er op wedstrijd altijd wel mensen die je even kunnen helpen :).
Mijn instructrice rijd hier ook D/V in de buurt, dus helpen we elkaar vaak. En Evelli helpt mij op het moment ook regelmatig :), vooral als ik dichter bij haar start en met de indoormarathons.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:29

Hier gelukkig geen groomprobleem. Heb mijn vader en mijn man. Rijden doe ik wel bijna altijd alleen.

@ laura sterkte en denk er nog goed over na he. weg is weg en je hebt nu net alles bij elkaar.
Zou ze gewoon een poos vakantie geven ofzo of alleen dingen doen die je leuk vind. Op dit moment staat robijn ook al bijna 3 weken stil. Ferro gaat nu voor vanwege de wedstrijd. Is niet leuk maar ja kan niet anders.

@ patrick balen van het prikkeldraad verhaal. Gelukkig valt de schade mee.
@ naaltje super dat het al iets beter gaat met je hondje.
@ tine ik mag er ook geen concourswagen bij. Mijn wagen weegt rond de 170. Ferro loopt er makkelijk
mee weg maar robijn heeft wat meer moeite.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:59

@Naaltje, wat super dat er verbetering te zien is met je hondje! Hoop dat hij snel weer helemaal opgeknapt is. Toch even schrikken als je dat hoort.

@Dennis: Haha, klinkt erg lief; veulentjes knuffelen. Leuk dat jullie allebei pony’s hebben.

Ik las wat over karren.. Wij hebben een nieuwe laten maken, ben benieuwd wanneer die af is.
Hij is wel een stukje groter en zwaarder dan die we nu hebben. Is best luxe, want dan hebben we vier karren, hihi.

Groom probleem heb ik ook nooit. Wij doen het met z’n drieën, dus gaan altijd bij elkaar achterop. Soms met thuis trainingen niet. Dan rijden we allemaal tegelijk en dan heeft niemand een groom (tenzij de hond ook meetelt ;)). Over de cap.. Ohz rijd ik altijd met cap. Met mennen heb ik alleen een cap op tijdens wedstrijden.

VanHuisUit schreef:
Ik snap echt niet waar sommigen de tijd vandaan halen om regelmatig op wedstrijd te gaan. Vaak zijn die wedstrijden niet direct naast de deur en als je D/V doet ben je toch een hele dag van huis (en je groom dus ook). Met marathon ben je soms wel twee dagen / drie dagen weg. Zou hier gewoon helemaal niet kunnen. Of je moet de hele familie meenemen of zoiets. Maar kinderen hebben ook hun dingen op de weekends... manlief heeft hier ook een leuke hobby wil ook wel eens een dag op pad in het weekend, dus bij ons geen uitgebreide wedstrijdambities (meer ;) ).

Wij hebben er nu een fijne balans in gevonden en dat gaat super. We zijn ook met z’n drieën + kleine meid, dus is het altijd een soort van ‘dagje weg’. Rijd je helemaal geen wedstrijden, VHU?

Wat betreft het rondje. We zitten op een perfecte plek, maar we mogen van Flevolandschap nergens rijden op Schokland, want dan zouden we alles kapot maken. Terwijl ze zelf met tractoren overal doorheen bulderen. Dus we letten goed op en gaan gewoon een rondje rijden. Je hebt er ook van die leuke waterplassen waar we lekker doorheen bulderen.

‘Ons oude haventje’

Afbeelding

@Laura: Dapper besluit.. Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat en dat je misschien wel één van de pony’s kunt houden. :(:)

Wij hebben ook nog steeds ons welsh hengstje. Je merkt helemaal niet dat hij hengst is.
Tenzij zijn lieve buddy hem bijt, dan piept ‘ie als een klein kind. Haha!

@Tallechie: Mooi dat je les goed ging. Succes vandaag.

@VHU: Veel plezier met mennen..

Wij hebben trouwens twee nieuwe tuigen! Een enkelspan pony tuig en een enkelspan paard tuig. :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:43

Ben helemaal verkleumd van het rijden in de binnenbak :? :brr: Nu even opwarmen met kopje thee en dan pony longeren, uitmesten, alle zooi opruimen en trailer/auto klaar maken voor morgenochtend.

Rembrand liep niet echt fijn. Hoop wel dat ik dat volgende week weer voor elkaar heb. Bah, is echt niets als ze zo lang stil staan.

Groomprobleem heb ik alleen voor buitenrijden, niet voor wedstrijden gelukkig.
@ Tallechie: je hebt wsl dan een vervoersprobleem, maar verder kunnen wij je natuurlijk helpen he! Fijn dat je les goed ging.
@ Poeltje: toe maar, 2 nieuwe tuigen ;)
@ Dennis: zijn die wagens ook geschikt voor buitenritjes in het bos? Als ik geen wedstrijden zou rijden, zouden er hier ook 2 grasmaaiers staan. Zou echt geen motivatie kunnen opbrengen om fanatiek te trainen.
@B485: hier ook geen paardenfamilie hoor, gelukkig manlief wel :D , maar familie is eigenlijk bang van paarden. Alhoewel mijn ouders de laatste 2 jaar wel voor onze dieren zorgen als we op wintersport zijn. Maar ja, we hebben dan ook heel brave schapen van paarden.
@ VHU: ik denk dat het hengstgedrag van Rembrand vooral ook karakter is. Hij maakt zich niet zo snel druk.
@Naaltje: sterkte met je hoofdpijn

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 11:46

Ja maar vervoersprobleem is erg groot omdat ik niemand heb die een auto met trekhaak extra heeft. Onstwedde is een uur rijden en vriendlief wil de kar niet brengen. Plus dat ik met optuigen, aftuigen en laden en uitladen ook hulp nodig heb.

Mijn vader heeft altijd in de paarden gezeten en sinds dat ik er mee bezig ben is hij er ook weer mee begonnen. Mijn tweelingzus heb ik nu ook aangestoken, maar verder heeft er niemand wat mee

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:52

opwarmze tine :)

hengsten.. hmm, weinig ervaring mee.. Heb wel een ruin met een steekje los af en toe :')

zit nu op stage, te twijfelen om zo'n diclofenac ding te eten.. Ben alleen beetje bang dat ik dan weer zo groggy word :P
Zit nu een financial application form in te vullen -> :z dus ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:42

Met mijn concourswagen ga ik ook gewoon op buitenrit, zowel bos als langs de weg, geen probleem :).

Mijn vriend heeft Benno geadopteerd ;). Hiervoor had hij een jonge merrie van mij 'af gepakt' :P, die is helaas op 3 jarige leeftijd overleden. Een jaar later werd Benno geboren en is dat zijn pony geworden :).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:49

tallechie schreef:
Ja maar vervoersprobleem is erg groot omdat ik niemand heb die een auto met trekhaak extra heeft. Onstwedde is een uur rijden en vriendlief wil de kar niet brengen. Plus dat ik met optuigen, aftuigen en laden en uitladen ook hulp nodig heb.

Mijn vader heeft altijd in de paarden gezeten en sinds dat ik er mee bezig ben is hij er ook weer mee begonnen. Mijn tweelingzus heb ik nu ook aangestoken, maar verder heeft er niemand wat mee

Wat als je de kar van Rembrand gebruikt? Ben je dan geholpen? Ze zijn bijna even groot, dus dat moet te doen zijn. Wij kunnen je in Onstwedde met alles wel helpen. Zit je alleen met op en afladen thuis.

Heb pony toch maar vrije dag gegeven. Zo moehoe. Ik ga zo maar weer plat. Man is gelukkig thuis, dus die kan zo zoontje van school halen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 13:12

Dat zou al heel veel schelen. Als ik niet al te vroeg hoef kan ik de staleigenaar vragen met opladen en afladen. En bij wedstrijd kunnen jullie natuurlijk wel helpen.
Ik ga even overleggen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:28

Helaas op het laantje waar ik over moet zijn nog een paar plaatsen heel erg glad dus niet gemend. Wel iets van 6 pakken kuil verplaatst en alles is helemaal opgeruimd plus schoon. Dus we staan wel in de startblokken alleen nog even geduld hebben. Pony's even op de wei gehad en lekker laten rennen. Dus ze hebben wel lol gehad.

Citaat:
Rijd je helemaal geen wedstrijden, VHU?

Nee...maar het begint wel weer te kriebelen. Tot 2007 heb ik altijd wel iets van wedstrijden gereden, meer en minder fanatiek (van dressuur t/m endurance, alleen nooit mennen of western). Op een gegeven moment vond ik dressuur echt niet leuk meer, wat een gestress en gedoe }> Nu met mennen krijg ik er wel weer zin in omdat dat iets is wat ik nooit heb gedaan, vind ik dan wel weer erg leuk, nieuwe uitdaging en heb je iets om naartoe te werken. Met Rizanta zou ik met dressuur onder de man gewoon L kunnen starten, misschien gaan we dat doen als ze echt lekker gaat lopen en ik het fysiek aankan. Mendurance lijkt me zo leuk met tweespan maar ik weet niet of ik Alwyn al zover krijg dit jaar. Anders volgend jaar, dan is hij 5. Het is geen heilig moeten maar het lijkt me dus wel heel leuk om te starten!

Ons zoontje / onze zoon is dan bij manlief, ze kwamen altijd wel even kijken als ik wedstrijd had hoor, ze zijn dan altijd heel erg betrokken en het is gewoon gezellig, patatje erbij, beetje kletsen met iedereen, dat is leuk. Alleen ik verwacht niet van mijn man dat hij me enorm helpt ofzo, hij helpt me al enorm als hij Han onder zijn hoede neemt en ik zijn auto mag gebruiken :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:52

:wave:

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:00

Dennis @ Gaat dat ook kwa hobbels enz met je concourswagen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:38

@Poeltje, jouw onderschrift, echt grappig :+

@Tallechie, dat pony'tje komt er vast wel ooit een keer (zeker als je een dochtertje krijgt ;) )

@Naaltje, doe maar voorzichtig met die diclofenac-oliebol. Had je nu al wat gehoord van die scan trouwens?

Zo naar judo met zoon, daarna aan het werk, heb ook nog nieuwjaarsreceptie daar, is niet echt mijn ding zeg maar :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:52

naaltje is stoned :')
scan-uitslag komt volgende week vrijdag (14e) dus ben benieuwd. Al vermoed ik dat er niks op te zien is :+

gezellig VHU.. ik ben heel dat nieuwjaar al vergeten, iedereen hier komt zoenen en gelukkig-nieuwjaar-en.. ik vergeet dat gewoon straal :')