Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.

).
Maar wat Mel zegt is ook waar, sommigen kun je nog zo goed opvoeden, die zijn gewoon veel te veel hengst. Onze Freddy was er zoeen, niet normaal zeg wat een driftkikker echt niet te houden, hij is nu nog een type apart maar is na zijn castratie wel een stuk makkelijker geworden. Simmetje was ook een heel lief en goed hanteerbaar hengstje.
.
, vooral als ik dichter bij haar start en met de indoormarathons.
). Over de cap.. Ohz rijd ik altijd met cap. Met mennen heb ik alleen een cap op tijdens wedstrijden. VanHuisUit schreef:Ik snap echt niet waar sommigen de tijd vandaan halen om regelmatig op wedstrijd te gaan. Vaak zijn die wedstrijden niet direct naast de deur en als je D/V doet ben je toch een hele dag van huis (en je groom dus ook). Met marathon ben je soms wel twee dagen / drie dagen weg. Zou hier gewoon helemaal niet kunnen. Of je moet de hele familie meenemen of zoiets. Maar kinderen hebben ook hun dingen op de weekends... manlief heeft hier ook een leuke hobby wil ook wel eens een dag op pad in het weekend, dus bij ons geen uitgebreide wedstrijdambities (meer).

Nu even opwarmen met kopje thee en dan pony longeren, uitmesten, alle zooi opruimen en trailer/auto klaar maken voor morgenochtend.
, maar familie is eigenlijk bang van paarden. Alhoewel mijn ouders de laatste 2 jaar wel voor onze dieren zorgen als we op wintersport zijn. Maar ja, we hebben dan ook heel brave schapen van paarden.

dus
.
. Hiervoor had hij een jonge merrie van mij 'af gepakt'
, die is helaas op 3 jarige leeftijd overleden. Een jaar later werd Benno geboren en is dat zijn pony geworden
. tallechie schreef:Ja maar vervoersprobleem is erg groot omdat ik niemand heb die een auto met trekhaak extra heeft. Onstwedde is een uur rijden en vriendlief wil de kar niet brengen. Plus dat ik met optuigen, aftuigen en laden en uitladen ook hulp nodig heb.
Mijn vader heeft altijd in de paarden gezeten en sinds dat ik er mee bezig ben is hij er ook weer mee begonnen. Mijn tweelingzus heb ik nu ook aangestoken, maar verder heeft er niemand wat mee
Citaat:Rijd je helemaal geen wedstrijden, VHU?
Nu met mennen krijg ik er wel weer zin in omdat dat iets is wat ik nooit heb gedaan, vind ik dan wel weer erg leuk, nieuwe uitdaging en heb je iets om naartoe te werken. Met Rizanta zou ik met dressuur onder de man gewoon L kunnen starten, misschien gaan we dat doen als ze echt lekker gaat lopen en ik het fysiek aankan. Mendurance lijkt me zo leuk met tweespan maar ik weet niet of ik Alwyn al zover krijg dit jaar. Anders volgend jaar, dan is hij 5. Het is geen heilig moeten maar het lijkt me dus wel heel leuk om te starten!
)