[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:52

Qua prijs ook leuk om mee te beginnen en het oogt als een degelijke wagen. Nu eerst wat sparen enzo en uittesten of ik wel bij de grond en remmen kom :P..

Kan je de zitting naar voren plaatsen?
Waar heb jij hem gehaald?
Hoe lang heb jij hem en is er roest aanwezig?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:57

Ja het is uiteraard geen klassewagen, maar prijs-kwaliteit vind ik erg goed.
Of de zitting naar voren te plaatsen is weet ik niet, ik denk van wel(gezien er een hendeltje is onder de zitting), maar daar ben ik nog niet aangekomen. :o Hihi maar ben je dan zo klein? Ik moest testen of ik niet dubbel geplooid zou zitten met mijn 1.78m, mijn benen zijn langer dan die van mijn vriend terwijl hij 1.85m is _O-
Maar het is een klein koetsje, dus normaalgezien moet het wel lukken om aan de grond/remmen te komen.

Ik heb hem in Kaatsheuvel gehaald bij een dealer. Ik heb hem nu precies een jaar (april 2009) en er is geen roest aanwezig.
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 30-04-10 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:58

ja ben een mini van 1,55 :P haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:01

Citaat:
hun ego is groter dan welk paard ook
Sim denkt echt dat hij minstens 1.80 is :+ Hij heeft zo'n persoonlijkheid echt geweldig. Komt misschien ook wel omdat hij nog hengst is maar je kunt echt niet om hem heen hij is gewoon vreselijk leuk. En hij zou doodongelukkig worden als grasmaaiertje. Arm ding.

@Rivaldo, ik vind de Dutch echt een fijne wagen hoor, weet niet hoe hij het houdt op langere termijn. Die van mij schijnt twee jaar oud te zijn,zitten wat roestplekjes op maar die moet ik dus gewoon even bijwerken. Ze zitten natuurlijk in een leuke prijsklasse als je het vergelijkt met Clever e.d. die zijn toch gauw 1000 Euro duurder. En het gewicht is goed te doen voor een pony als Rivaldo. Vind ze ook erg mooi <3 (sorry, beetje ego natuurlijk maar goed, ben er gewoon blij mee).
JE kunt de zitting naar voren en naar achteren doen, die van mij staat het verst naar achteren, ben dus 1.78 met lange stelten :+

Jeetje zeg was ik gisteren helemaal vergeten boodschappen te doen omdat ik zo beroerd was en natuurlijk Traffor ook nog helemaal weg moest brengen (terugweg 2 uur filerijden :Z ). We hebben bijna niets in huis! Gelukkig bij de Koninginnemarkt /vrijmarkt wat gebakjes gescoord en er zitten nu brownies en muffins in de oven. Vanavond maar verplicht pizza's of uit eten of zoiets. We maken er maar een feestje van }:0

@Evellli wat fijn dat het geen schimmel is. Heb een keer een paard gezien dat te lang een deken om had gehad, die had een soort rainrot gekregen, zag er vreselijk uit. Was ook gaan broeien. Moesten ze inderdaad ook wassen met betadine.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:08

@ VHU: Haha ja zo is Romeo ook, hij vindt zichzelf geweldig! :Y) Romeo zou ook echt ongelukkig zijn als grasmaaier, hij werkt erg graag.
En wat het Dutch wagentje betreft, ik denk er hetzelfde over als jou. Vind het een geweldig ding, erg mooi, gewicht is ideaal voor pony, en de prijs valt ontzettend goed mee.
Zoals ik net al zei, ben ik nog niet aan het hendeltje van de zitting geweest, misschien valt het eens te proberen :Y) Wie weet zit het gemakkelijker als ik hem naar achteren doe! Ik snap trouwens niet dat ik nog niet heb geprobeerd om hem te verzetten...(op zich zit het wel goed, maar remmen gaat niet zo gemakkelijk omdat het toch wat kort is)

Ik vind het nooit erg als we vergeten om boodschappen te doen, dan maar uiteten :+ (mij hoor je dan niet klagen! :Y) ) Veel plezier in ieder geval!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:09

Sorry ben ik nog even :o
Denk wel dat als je echt marathons wilt gaan rijden deze Dutch te licht is qua materiaal. De Clever is toch steviger en zo zijn er meer die steviger zijn en ook een andere constructie hebben bij het lamoen. Maar als je gewoon dressuur / vdh wilt doen voldoet deze volgens mij prima. En ook als je lekker de bossen in wilt hoor, kan ook prima.
En hoe dan ook, als je er eentje koopt raak je hem altijd wel weer kwijt, ze zijn volgens mij best gewild (leuke prijs, goede spoorbreedte, remmen, kunnen onderdoor draaien en zien er aardig uit).

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:11

Daar heb je misschien wel gelijk in, maar voor een kleinere pony lijkt de Clever toch wel zwaar hoor... Romeo zou het niet getrokken krijgen denk ik, of toch niet voor lange tijd...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:20

Vind ik ook hoor. Toen ik voor de Dutch ging stond er ook een hele leuke tweedehands Clever te koop, maar 200 Euro duurder, maar die vond ik toch te zwaar. Maar het ligt ook aan het type. Geloof dat Marianne hier ook een Clever heeft en die heeft haar shet/welshjes er voor staan, ook in enkelspan (maar misschien is dat toch geen Clever?).
Nu kan Alwyn ook nog niet zo goed trekken. Sim wel, die trekt met zijn 86 cm de Dutch gewoon in draf vooruit, het oogt natuurlijk van geen meter zo'n uk voor zo'n wagen maar hij kan het wel (we doen het dus niet ' en public' , krijgen we commentaar van wat zielig enzo :+ ).

Vond het wel ontzettend moeilijk hoor om een leuke goede wagen te kiezen voor een bepaald budget en dan wilde ik ook nog 1.25 spoorbreedte, niet te zwaar, wel leuk om te zien pffff. Er is zoveel keus.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:23

:wave:
Sodeju, kom ik ff 2 dagen niet, kan ik gelijk 7 blz bijlezen! :+

Nou sorry, ben bijna alles alweer vergeten.
Alleen was er een hele sneue Dora, gelukkig geen schimmel!
Een hele coole tinker, ik vind die zoooo gaaf he :D Ben echt tinkerfan, mits ze goed in elkaar zitten.
Een veulen die stiekem kwam. Och, zo hebben wij ze hier ook altijd. Is binnen 10 minuten gepiept, je knippert ff met je ogen en er staat 1 bij.
Een nieuwe baan voor Chantal. Waar ga je nu werken dan?
Las dat Laura haar plan in duigen valt, watskeburt??
En zag een Dutch karretje. Die hebben we hier ook! Nieuw, nog niet gebruikt. Heeft de staleigenaresse laatst aangeschaft, ook voor tzt 2span enzo. Het tuig moest even anders met snelsluitingen en als dat zover is gaat er eerst 1 pony voor. Ben benieuwd, is een heel stoer ding! En de leverancier zit hier in Roden, dus wij konden em zo ophalen binnen 5 minuten.

Ik had een drukke week. Nu gelukiig 3 dagen vrij, ff aan toe.
De hele week nog wat aant paardrijden geweest. Viva wordt nu hard anders, die wacht echt niet tot eind juni met dr veulen denk ik. Dus die gaat binnenkort verhuizen naar waar ze bevallen gaat.
Heb de jonge pony ook 'thuis' staan. Dinsdag gelijk even gereden maar lag er ook even hard weer naast _O- Is me in geen jaren overkomen, maar hij stopte zn hoofd tussen zn benen en ging me een potje hard lopen rodeo'en... was geen houden aan.
Vandaag weer gereden, eerst maar ff gelongeerd en nu was ie braaf. Wel een wakker dier, maar daar hou ik wel van.
Charmer ging woensdag heel fijn in de les. Hij ging mooi zitten, kon lekker terugrijden richting verzameling en wegrijden ging ie al heel mooi zitten en klimmen in de hand! Toppertje :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:32

@ VHU: het trekken van de Dutch gaat bij Romeo ook al veel beter dan in het begin, hij heeft er geen moeite meer mee. Alleen als hij net ingespannen staat weigert hij om te vertrekken. Als ik zeg: "Romeo in stap", dan schiet hij als een speer achteruit. Er staat altijd iemand bij hem om hem vooruit te leiden, maar hij weigert om vooruit te gaan. Na lang vechten schiet hij in galop vooruit, groom springt achter op de koets en we zijn vertrokken :Y) (na 10 meter stapt hij doodkalm alsof er niets gebeurd is). Vanaf dan kunnen we ALLES met hem, hij stopt en vertrekt zonder problemen terug. Rara poown :+

@ Royaltjuh: Hopelijk heb je je niet te veel pijn gedaan :o Mijn (ex)haf was ook zo eentje: hoofd tussen de benen en zo hard hij kon rodeo'en. Tot ik een week in het ziekenhuis lag... Toen was ik het beu. Beest heeft me bij thuiskomst op krukken hartelijk onthaald met een steiger tegen mijn hoofd(met hoefijzers), dat was de druppel die de emmer deed overlopen...
Maar bij een jonge pony als die van jou is dat wel iets normaler als ze fris zijn. Ik hou wel van frisse en wakkere beestjes, maar niet van levensgevaarlijke dieren.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:38

Ohnee, viel netjes op mn heup, kon doorrollen en me nog bedenken dat ik de teugels los moest laten om er niet onder te komen. Ging als uit het boekje, heb ook niks blauw op 1 plekje na. Daarna er ook gewoon weer op...
Deze is nog maar 4 weken oh zadel, net gecastreerd en stond hoog in het voer vanwege de hengstenkeuring waar ie voor is geweest. En dinsdag was ie net 1 dagje op zn nieuwe plekje, dus allemaal vreemd en had niet gelongeerd vantevoren, lekker slim haha.
Hij heeft even tijd nodig dan komt het allemaal wel goed. Klein crackje wordt et!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:01

Mijn wedstrijd vandaag ging helaas niet helemaal zoals ik had gehoopt. Voelde me erg beroerd, maar ja, dat is het risico als je chronisch ziek bent en toch aan wedstrijdsport doet. Wel jammer, want ik weet dat we beter kunnen. Maar goed, met 180 en 194 punten wel weer 2 wp erbij.

Het liefst ging ik nu een paar uur plat, maar ja, met een klein kind is dat helaas geen optie. ;(

Denk ook niet dat de pony vandaag nog veel meer doet dan lopen in de wei.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:17

beterschap tine :).. Toch weer 2 winstpunten,, ik doe het je niet na!

VHU en Sander_lotte: zijn deze wagens dus wel 1,25 aangezien ik ooit wedstrijden wil rijden?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:25

Blijkt dat ik met die 2e proef 1e ben geworden. :o Nou, misschien ga ik dan toch eindelijk groen licht krijgen om M1 te starten. Nu nog een lichaam dat wat meer meewerkt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:29

helemaal geweldig toch :D

Mijn koningendag is totaal in het water gevallen.. ga nu als single weer door het leven na ander half jaar.. Bah wat is het leven toch hard!
Ik ga nu naar me pony's ga met hun in de bak zitten en kijken hoe de dag afloopt |(

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:39

lotte.ik heb gewoon de paardenmaat pesoa,alleen korter gemaakt(nou ja korter....het deel wat je aan je bit doet..tja zitten veel knopen,zo heb ik het korter gemaakt, moet alleen nog een keer de schaar in)
vind het ook raar dat ze die niet in ponymaat maken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:55

L_Rivaldo schreef:
helemaal geweldig toch :D

Mijn koningendag is totaal in het water gevallen.. ga nu als single weer door het leven na ander half jaar.. Bah wat is het leven toch hard!
Ik ga nu naar me pony's ga met hun in de bak zitten en kijken hoe de dag afloopt |(

Hee dat is banketstaaf zeg. Gelukkig kunnen je ponys voor wat afleiding zorgen. Sterkte

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:19

Las iets over een pesoa op maat, lijkt mij ook wel wat voor Sil, al heeft een stalgenoot geloof ik ook een pessoa voor haar ponys van 90 cm. vraag me af waar ze die vandaan heeft.

En wat is eigenlijk de prijsklasse van zo'n dutch wagentje?

Sil was vandaag super lief, hij luistert heel goed naar de stem met tempo wisselingen :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:50

L_Rivaldo: wat jammer zeg van je relatie! Maar ik zeg altijd: beter nu dan als je getrouwd bent en kinderen hebt. Nu lijd jij eronder en dan ga je weer verder, dat zou heel anders zijn als je kinderen hebt. Veel succes nog!

happytime: hoe weet je hoe kort het moet? Want het moet uiteraard nog nut hebben... Ik heb nog nooit een pessoa gebruikt(wel al mee gelongeerd maar ik heb het niet moeten aan- of uitdoen), ik weet er dus niet veel van. Ik heb wel eens de tip gekregen om met pessoa te longeren, maarja ik vond nergens Romeo zijn maat... Toen heb ik bijzetteugels gekocht, maar dat is toch een groot verschil, paard kan zich vastzetten in de mond en je kan er niet veel aan doen. Nu wissel ik af met bijzetteugels en dubbele longe, maar ik wil toch graag de pessoa hebben(veel goede dingen over gehoord)

Jenkins: ik heb mijn Dutch wagentje gekocht in Kaatsheuvel bij een dealer en heb er 1700 euro voor betaald.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:03

aah oke nee dat gaat t voorlopig nog niet worden voor mij haha :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:06

bobomelo schreef:
wow!
leuke tinker!(als'k et goed heb :+)
is ze drachtig dan?

Yup het is een tinker :j en nee, ze is niet drachtig :+ all you can eat dieet bij de opfok :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:10

@Rivaldo, sterkte meid wat ontzettend rot voor je :(:)
Mijn wagentje heeft spoorbreedte 1.26 (luchtbanden). Anders had ik hem ook niet gekocht want ik wilde er perse een met die spoorbreedte. Geen idee of we ooit aan wedstrijden toekomen maar mijn beurs is (of die van manlief, mijn sponsor ;) ) is nu ook weer niet zo gevuld dat ik een compleet wagenpark kan onderhouden :+

@Jenkins, mijn Dutch was 2e hands, 1150. Maar denk eerlijk gezegd dat je voor minder dan dat geld geen echt nette / goed onderhouden marathon-achtig-wagentje koopt. Je hebt wel ook heel bruikbare zelfgemaakte wagens hoor, die zijn soms wel wat goedkoper, het is maar wat je wilt en wat je portemonnee kan trekken natuurlijk.

Doordat ik nu niet twee mini-mannetjes heb die gecastreerd moeten worden komt mijn ideal tuig natuurlijk wel dichterbij (spaartechnisch gezien) :D Zo heeft elk nadeel weer zijn voordeel. Mijn vrolijke drietal (Alwyn, Simba en Freddy) waren vanmiddag gelukkig alweer aardig wat minder gestresst, keken nu tenminste weer rustig uit hun ogen. Is goede keus geweest Traffor terug te doen dacht ik toen ik zag hoe ze er nu weer lekker rustig bijstonden, hoe jammer ik het ook vind voor het tweespannetje to be.

@Tine, meid ik hou niet eens twee proefjes achter elkaar rijden vol (heeft ook z'n redenen die weet je), laat staan met winstpunten. Hartstikke goed hoor, petje af. Is toch super als hij straks onder de man en aangespannen M dressuur is! Ik had het helemaal uit mijn hoofd gezet ooit weer op een paard te rijden maar toen de stalhouder vroeg of ik op Zarah wilde rijden leek me dat zo ontzettend leuk, dat ik het a.s. woensdag toch weer ga proberen. Heb een heel goed gevoel bij dat paard...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:44

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:46

Heb vanavond nog telefonisch overleg gehad met mijn instructrice en we gaan het onder het zadel ook in de M proberen. Spannend!!!!

Vhu: fijn dat je in ieder geval ziet dat je er goed aan hebt gedaan, ook voor je andere paardjes, dat Traffor weer weg is. En voor Traffor zelf ook rustiger zo. Hoe jammer het natuurlijk ook is. Maar beter nu, dan pas over een jaar of iets, want des te moeilijker wordt het afscheid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:56

@Evelli
Ja klopt, allebei volgens mij. Jammer dat ze ze moet verkopen, het zijn vast super leuke pony'tjes.
Sim heeft hier op bokt ook nog een scheet van een veulentje staan, zal topic even opzoeken....
Hij verwacht dit jaar in ieder geval nog 3 andere veulentjes, voor zover ik weet dan...

@Tine
Leuk jo, gewoon gaan starten die MI. Als jij met zo'n belabberd gevoel zo winstpunten haalt dan kun je het echt wel hoor!