[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:27

Goedemorgen

Lees braaf mee, maar verder weinig te vertellen.

Edit: even een vraagje. Zoonlief wil heel graag zelfgeplukte maiskolven eten. Nu wordt de mais die hier staat vermalen als veevoer. Zijn die ook voor menselijke consumptie geschikt of kan ik dat beter niet doen?

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:59

Die zijn niet lekker, zijn droog...

Je moet van die speciale hebben, die is super sappig en hemels lekker! En ik zeg niet hoe ik dit weet O:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:43

Hier dus een reu zonder al dat gepies, ideaal :D Hij plast 1 of 2x tijdens een wandeling en meer niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:44

Da's een knappe reu dan, hoe heb je hem dat geleerd?

Heerlijk als je zo nuchter bent Ips, ik hier niet zo van de nuchtere als ik iets echt wil of gewoon heel blij ben kan ik helemaal zweven :o

Vwb de mais van het land, klopt die worden erg droog (en hoe weten wij dat nou hahaha). Wij hebben net een paar kolven uit de schooltuin van Han (welgeteld 4 :+ ) die gaan vanmiddag onder het mes :9 is speciale mais, noem je suikermais.

Nou hondjes uitlaten en op pad het zonnetje schijnt {:} :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:54

@ tine je moet naar de pluimen kijken boven op de mais. De lichte pluimen zijn suikermais = wel eetbaar.
De iets donkerdere minder opvallende pluimen gewone mais. Die kan je ook wel eten maar dat is maar
een hele korte periode denk dat je daar nu al te laat voor bent. Vroeger hadden we zelf voermais voor
de varkens en die aten we ook wel eens.

VHU succes met je beslissing. Idd de stalkosten zijn voor jou denk ik wel het grootste struikelblok.

En joep piest ook nergens tegen. Met uitlaten piest ie 1x. Soms zit/hangt ie dan wel een paar minuten
en loopt ie helemaal leeg (ligt toch aan de vader denk ik)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:58

VHU heb Beer niks geleerd, maar hij was wel vrij onderdanig, dat zal er misschien mee te maken hebben? En met wandelen aan de lijn moet hij gewoon doorlopen, we gaan niet overal staan snuffelen enzo.

Even spam, ben nu 6 maanden
Achterkant & voorkant
Afbeelding Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:06

Frensie: ziet er goed uit. Mooie buik
Maisie: zijn heel donkere pluimen. Zoonlief is gek op mais (inderdaad suikermais in de winkel), vandaar dat hij steeds met kolven thuis komt. Eerst waren ze nog niet rijp, nu op zich wel, maar ik denk ik vraag eerst maar even rond hier, want volgens mij zijn ze niet lekker zo. Klopt dus. Jammer.

Hier wordt overal tegenaan gepiest helaas. Als ik de staldeuren niet gelijk dicht doe, als paarden eruit zijn, worden ook de hooinetten onder gepiest. Die kan ik dan dus eerst weer gaan wassen. Echt hopeloos. Dus wat dat betreft is een teef wel welkom. Mijn vorige Akita was tijdens de loopsheid inderdaad ook erg schoon, maar werd steeds schijnzwanger. Zo sneu. Maar toen had ik er nepreuen bij, dat maakt hier vooral het grote verschil. Hoe hou ik die honden uit elkaar, een paar weken lang. Want eerste week zie je de loopsheid, daarna zijn ze juist vruchtbaar voor 1 of 2 weken. Dus dat is eigenlijk mijn grootste probleem. Nou ja, eerst maar zien dat we een pup krijgen ;) (nou ja... krijgen :$ )

VHU: ik heb dat ook hoor, dat zweven... Heel herkenbaar :D

Nou, ik ga lekker draadjesvlees bakken en strijken. Daarna weer lekker terug naar bed. :wave:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:08

Wauw Frensie! Dat is al een mooie buik! :)

Hier ook reuen die niet overal pissen hoor! Dat kun je ze prima afleren, gewoon doorlopen, geen ''gezeik'' en klaar.
Bij die ene van ons blijft het wel opletten (de herplaatser) maar die is ook zo ontzettend gedreven in het continu zoeken en overschrijden van grenzen :+
Maar verder mag er geplast worden na commando ''vrij'' op aangewezen plaatsen. Tegen tuinen pissen staat garant voor gróte correctie.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:12

Toen de honden vroeger veel werden uitgelaten moesten ze ook doorlopen en konden ze de boel in 2 keer lozen. Maar ja, ze lopen hier los op het erf.....dan doe je er niet zoveel aan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:40

Reuen zijn prachtig, maar idd gepies op het terrein vind ik vreselijk, getver, hier dan ook 2 teven :D

@Frensie: echt een heel mooie buik :j

@VHU: oh, moeilijk, ik ben benieuwd wat het wordt.

Hoop zo even ohz te rijden, was mooi gepland, maar komt telkens wat tussen, gisteravond een heel mooie herfstkrans voor op tafel gemaakt *\o/* .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:29

Frensie,mooie buik.
Missy krijgt al een dikke vacht....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:54

zag een aardig buikje voorbij komen.
Mijn buikje is ook weer aardig veranderd sinds de vakantie. 3,5 Kilo erbij. Zucht. Maar er was ook zulk lekker eten. Nu maar weer rustig aandoen.

De perikelen waar ik jullie voor mijn vakantie over vertelde zijn gelukkig voorbij. De andere partij heeft haar excuses aangeboden. Opluchting.
Druk bezig met de voorbereidingen voor de mendurance en enjo the ride.
En natuurlijk onze zaak. Mijn achterstand door de vakantie weer bijna weggewerkt.

Kwam er vandaag achter dat al mijn dekens nog vies zijn. Dus aan het verzamelen om ze weg te brengen.
Db heeft zijn ongevoerde regendeken alweer op. Het is weer zo ver.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:59

Wat ben je mooi in verwachting Frensie, achter zie je bijna niets en dan zo'n mooi rond buikje, prachtig hoor <3

Hier gaan we voor zoon van Ollie. Heb net gebeld, moet eerst natuurlijk nog keuren, castreren dus duurt nog even voordat het allemaal 100% is en hij hier staat maar hij mag 'door' *\o/*

Vandaag heerlijk gerommeld met de pony mede dankzij hulp van Aks _/-\o_ wat pionnetjes gedaan wegparcours en weer pionnetjes. Ollie was beetje sloompjes. Denk ook omdat het wat koud weer is en ze erg aan het haren is. Maar daar ik nog steeds in de modus zit van liever sloompjes dan hyper ben ik dus dik tevreden met deze generale repetitie voor zondag :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:23

VHU: spannende tijd dus nu. Wanneer wordt hij gekeurd? In ieder geval alvast gefeliciteerd en veel plezier toegewenst met hem. Hoe heet hij?
Baudy: fijn dat alles is opgelost. Scheelt zoveel stress.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:25

Leuk VHU, hopelijk gaat het keuren goed. En heb je hem snel! gefeliciteerd!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:39

Ik heb geen idee hoe hij heet stom he, heb niet goed in paspoort/op papier gekeken, alleen maar naar afstamming, geboortedatum en of hij ge-ent was :o? Heb net snel even gebeld maar de verkopende partij was aan het werk dus heel snel even gesproken. Wanneer hij gekeurd / gecastreerd wordt krijg ik nog te horen en heb dus maar even mailtje gestuurd hoe hij nu heet.
Als hij nog geen naam heeft hebben we al wel een idee, maar die hou ik dus nog maar even onder de pet, wie weet heeft hij wel een prachtige naam.
Vind het zo ukkelig dat ik daar niet naar heb gekeken :')

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:42

mooie buik gezien van mama-frensie
VHU heeft de knoop doorgehakt en olli-zoon word gekeurd
hier ook een beetje de knoop aan het doorhakken met tara.....ik denk dat we echt geen match samen zijn,ik word nerveus van haar drukke gedoe en zij weer onzeker van mij waar ik ook weer onzeker van word.....leuke cirkel weer rond...
sun is zo nuchter en doet alles zo relaxt,als ik met sun mijn handen open als ze druk word,geeft ze na en komt terug,maar deze zegt: THANKS en zoeffff,als ik haar tegen hou met halthouden bouwt ze spanning op, waar deze controle-freak niet tegen kan (he...nog een controle-freak gem!)
dus ga ik maar overdenken om een ander baasje te zoeken voor haar -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:56

Jammer HT voor jullie beiden -O- prachtige pony Tara .... maar als karakters niet matchen is het gewoon niet leuk. Dat heetgebakerde vergt een speciale aanpak, is uiteindelijk ook niet mijn ding :o ik werd er ook nerveus en onzeker van. Hoe lang heb je haar nu? En heeft ze al naast Sun gestaan of niet? Kan zijn dat ze samen wel heel leuk zijn... misschien?

Ojee, Baudyh... in gevecht met de kilo's. Ben zo blij dat ik daar geen aanleg voor heb, lijkt me zo moeilijk!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:28

HT: lastig, maar las het niet bij elkaar past, is het ook iedere keer een opgave om toch iets te gaan doen.
Hier ook weer gevecht met de weegschaal. Als ik heel erg moe ben (en dat ben ik nogal de laatste tijd) dan doe ik minder en eet ik meer. Zucht..... Waarom is alles ook zo lekker. Nu moeten er voor december 7 kg af ipv 5. En dan daarna nog 5. Maar ik krijg het niet zo goed voor elkaar. Nu is lijnen en ziek zijn ook niet zo'n goede combinatie, maar ja, toch moet het eraf.

VHU: weet geen naam haha, zo in de wolken dat ze dat vergeet. _O-

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:44

Ik lees nog braaf mee hoor!!
Ff niet zoveel tijd om te reageren. Druk met de studie, komende toetsen dus zit met mn neus in de boeken.

VHU: alvast gefeliciteerd! Nu nog goedkeuren, leuk en spannend!!
Hier geen ervaring met reuen, alleen die op stal en die zeikt ook alles onder :( Viesssss!
HT lastig zo'n beslissing! Maar als de karakters niet passen dan is het misschien wel de juiste. Sterkte!
Tine en Baudy afvallen. Zet em op! Ik wil wel wat kilo's overnemen. Weeg niks teveel maar eet me een slag in de rondte. 2 dagen ziek op bed en ik ben zo 1,5 killo kwijt, wat dan weer 3 maand duurt voordat het er weer aan zit... Net zo vervelend als groeien!

Nou ik duik weer mn boeken in! :evaw:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:56

Vhu-in 2span zou het wel beter gaan met rustig wegstappen omdat je dat via sun kan regelen,maar ik ben altijd alleen,dus weinig hulp,en dus weinig kilometers mennen met tara,want met sun kan ik alles alleen.
En aangezien ik zelf ook vrij druk ben..... :o daar is sun niet van onder de indruk.....gezocht.....een 2de sun :D
En deze stress kost mij dus kilo's....sorry meiden.....ik moet dan steeds bij.eten _/-\o_

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:44

Ik heb nog wel kilo's over voor jullie hoor! Wij hadden beter een ijzerhuis ofzo kunnen hebben. Maar ht dan toch misschien meer km maken met tara? Ze is erg leuk..

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:38

@VHU: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Leuk hoor. Waar heb je wedstrijd zondag, Wagenberg toevallig?
@happytime: ruilen? ik ga juist eten van de stress (en van andere dingen ;) ). Ik moet juist kei- en keihard werken om er een paar kilo af te krijgen. Jammer dat het niet klikt met je pony.
@tine: lastig he, dat afvallen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:39

ML: behoorlijk. Vooral omdat ik vroeger alles kon eten (lees: snoepen) en nu niet meer -O-

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:43

Heel herkenbaar hoor. Ik heb nu ook weer moeite de draad weer op te pakken, zo na de vakantie. Het lukt gewoon even niet (en daar baal ik dan behoorlijk van, met als gevolg...........)