Wist ik het maar.... Ik weet dus niet waar hij last van heeft. soms van zijn buik, maar afgelopen nacht, alleen maar huilen, huilen en huilen. Ik kreeg hem ook niet meer stil.
Als het zo door gaat ga ik naar de ha met hem. Het gekke is alleen telkens als ik dat denk gaat het weer beter. Van de 7 nachten zijn er momenteel 4 a 5 k.l.o.t.e en de anderen redelijk
VanHuisUit
Geplaatst: 01-10-12 22:28
**duikt ook weer op na dag bokt-loos door te brengen** Tjonge... er is nogal wat gebeurt hier
Allereerst Lottex van harte meid, hoop dat je leuke dat hebt gehad!
Tallechie inderdaad, je hebt maar een 'jezelf' en die heb je nu hard nodig...wat een ellende dat je zo slecht aan je rust komt
Verder sluit ik even aan bij deze en gene samenvatting maar natuurlijk nog wel een voor Aks en een voor Nouvel.
Ik kon even niet volgen waarom je over zou willen stappen van trens naar liverpool HT? Als trensje goed gaat, zou ik die er gewoon inhangen? Kijk als zo'n jury dat zegt maar ze loopt wel goed, who cares Of loopt ze op geen van beiden goed? Er zijn natuurlijk heel veel bitten en net zoveel ponymonden (of nog meer). Zou inderdaad net wat Ollie zegt, eerst maar uit wilen sluiten dat er wat in de mond zelf mis is. Met Alwyn heb ik 2x gehad dat die scheef ging lopen of niet wilden oppakken en beide keren lag het aan zijn mond. Met Snuitje dacht ik minstens dat er van alles mis was, maar bleek niets mis en bij Bente net zo, die is gewoon heel gevoelig dus ja... zeg het maar
Vwb mijn rug is het zoeken naar goede manier om ermee om te gaan... ik zeg er online niet teveel over je weet maar nooit wie er allemaal meeleest jammergenoeg want ik vind het wel heel vervelend. Vooral ook omdat ik de laatste tijd af en toe besef dat het ook heel anders had kunnen aflopen. Ik had mijn rug wel kunnen breken...
Ik heb trouwens beide pony's nu op enkelgebroken trensje lopen. Dit gaat gewoon super. Alwyn had met de liverpool heel veel onrust in de aanleuning, dat is nu opgelost. Snuit loopt er momenteel ook goed op. Krijg vaak commentaar op het trensje, maar ook heel vaak positief commentaar.
Als je het bit net één gat hoger of lager hangt, maakt dat verschil??? Dat wil bij die van mij wel werken
Balen van je rug Knuf voor Aks En redelijk goed nieuws voor Fief
Ik lees trouwens wel gewoon bij hoor (op mob), maar reageren wil dan wat lastig
no no, nee, dit is in principe geen artrose, want het gewricht zelf zag er goed uit op de foto's, maar het kapsel eromheen, dus het heeft wel met het gewricht te maken... het kan gestabiliseerd worden met inspuiten, en hoe lang het dan goed blijft schijnt bij elk paard verschillend te zijn, dus we wachten gewoon af! eerst maar heel rustig opbouwen...
en nu gauw verder, want ik moet gaan stappen met madam en richting werk!
Goeiemorgen Vanochtend al een logistiek probleem opgelost. Vanavond nog even een paar resources vrijmaken om een ander logistiek probleem te lossen.
Cryptisch he? Moet van groen.
Biancacoo
Geplaatst: 02-10-12 09:02
goedemorgen.. Tallechie..een nachtje bij kunnen slapen is altijd lekker.. nouvel...lekker wandelen met blij spook, supermooie foto ! vhu...op zoek naar de balans om je rug in orde te houden..sterkte hoor !! Aks...wat omschrijf je dat....modern.. Onze Eagle is weer in de lappenmand....hij heeft heel vaak diarree, al van pup af aan...nu leek het heel goed te gaan de laatste tijd, maar vorige week ging het weer mis..vanmiddag een afspraak bij een andere DA die hem verder gaat onderzoeken...bloed afnemen, poep onderzoeken ...moet nu echt goed onderzoek komen, dit kan zo niet langer, hij is kilo's afgevallen de laatste dagen...baal er vreselijk van...
Aks lekker cryptisch op de vroege morgen Als je wat kwijt wilt pb staat open..
biancaoo balen zeg. Hopelijk komt er wat uit.
Ben ook gewoon fit, voor zolang het duurt. Meestal krijg ik 's middags wel dipje en kan vandaag ook niet mijn bed in. Vriendlief zit de hele dag in het ziekenhuis dus heb Daan en vanmiddag les.
Heb de administratie al bijgewerkt, btw aangifte de deur uit van 1 bedrijf en al wat in het huishouden gedaan
Gem
Geplaatst: 02-10-12 09:09
Nouvel: Fief weer op de weg terug
Biancacoo: he bahh, zielige hondtie is niks waard . Hoop dat ze wat vinden.
Ik ben net terug van de garage, uitlaat auto begon veel herrie te maken. Ik vreesde dat ik aan mijn vierde uitlaat moest beginnen, maar de schade valt mee: een kapotte lasnaad. Zal ik gisteren dan wel hebben opgelopen toen ik door de wei reed naar de hindernissen. Vanmiddag kan ik hem gelukkig weer ophalen, want heb les.
tine10
Geplaatst: 02-10-12 11:20
Gem: dat valt gelukkig mee Tallechie:goede nacht achter de rug. Bianca: goed dat je nu serieus door laat zoeken. Dat haar eten (dat deed Eagle toch) heeft er misschien ook wel mee te maken. Ik hoop dat ze snel vinden wat het is en dat het op te lossen is. Gaat het verder goed met het stel? Aks: klinkt mysterieus
Vanmorgen les gehad met Amerigo. Ging weer heel fijn. Daarna Thabor en Rembrand ohz gereden. Maar dat ging niet heel fijn, want er waren ineens heel veel jagers in het veld. Grrrr, ik haat jagers.... Dus de grote ponys waren flink afgeleid. Heb met Thabor nog wel even proefje voor zaterdag kunnen oefenen, dat ging best aardig. Rembrand heb ik nu niet kunnen ontdekken of hij helemaal zuiver loopt, want hij liep erg gespannen door de jagers en hun irritante fluitjes En ik was ook niet bij de les, want hield met arendsogen in de gaten of ze wel uit mijn zomerwei zouden blijven.
Ga ze zo snel naar de zomerwei brengen en dan zoon weer ophalen van school
Biancacoo
Geplaatst: 02-10-12 12:25
verder gaat het prima met de honden, de schapendoes zit nu ook gewoon erbij en het gaat prima ! het is een leuk 4-tal zo bij elkaar. maar nu snel eten en de hondenkar aan de auto doen, zoontje naar vriendje brengen...en hup...naar de dierenarts. ik duim de hele ochtend al dat ze vinden wat hij mankeerd, en goed kunnen behandelen...
Tallechie..hier ook dip s'middags hoor...lijkt me niet zo vreemd...even bijtanken overdag is ook nodig tussen de werkzaamheden door..vanmorgen druk met cijfertjes geweest, en het duizeld me nu een beetje..ben blij met wat frisse lucht straks..
Bianca klopt hoor. Merk het ook aan mezelf en als het even kan ga ik dus ook liggen als Daan tussen de middag naar bed gaat. Alleen vandaag zit het er even niet in. Ik loop nu alleen op donderdag stage, de rest probeer ik dus over de andere dagen te spreiden en ook mijn rust te pakken.
Biancacoo
Geplaatst: 02-10-12 15:08
zoooo kassa bij de DA...nog niet veel wijzer..bloed getapt..poep word onderzocht..en dan maar duimen dat hij het vinden kan... kan een voedselintollerantie zijn, pancreas..dikke of dunne darm ontsteking...een afwijking aan de darm..lever, ... nieren....geen idee, eind van de middag al wel alvast een klein beetje uitslag van de tests die ze zelf kunnen doen, een deel gaat naar utrecht voor extra onderzoek... ik hoop dat het iets simpels is als giardia...dat is makkelijk en snel te behandelen..duim maar...en als het helemaal niet anders is..een onderzoek aan de darmen...kosten....wil je niet weten ..dus ik hoop dat hij iets vind wat we op kunnen lossen..
verder..moe..moe moe..even dipje kipje...zoontje is lekker spelen, Aiya doet nu even hondenkartraining..want Aiya denkt dat je hard moet huilen en dat ding meot slopen,...volgende week moet ze mee naar training en er een nacht in slapen...dus moet ze wel haar kop houden..owkee... oefenen dus..
verder...willen mijn paarden naar binnen..en krijgen alleen maar hooi, wat erg word gewaardeerd..
He biancacoo... Nog steeds niet echt duidelijkheid dus. Da's jammer! Ik duim voor je woefsel
Is Aiya al stil ?
Hier net goed bezig geweest. Zadel en singel netjes opgepoetst en op boktmarkt gezet.
Biancacoo
Geplaatst: 02-10-12 18:12
Aiya was 10 minuten later rustig gaan liggen, 5 minuten later mocht ze er uit, eagle's eerste helft van de uitslag geeft aan, geen worm eieren of wormen, geen giardia, lever, nieren en eiwit waarde's in orde,..niet in orde: zetmeel in ontlasting verder onderzoek van bloed en poep is dus nodig, nu moet hij de komende weken kip eten en mag geen brok, daarna na de uitslag, kunnen we pas bepalen wat verder nodig is. Een beetje balen is het wel, betekent dat het niet met een simpel medicijn op te lossen is. Nu kijken hoe hij op zijn nieuwe dieet reageert.
Ik hoop dat je je zadel snel verkopen kunt...
VanHuisUit
Geplaatst: 02-10-12 18:23
Dat wordt dan nog een heel gepuzzel met Eagle Biancocoo... vervelend (voor hond, jullie en portemonnee ) ik heb wel eens gehoord dat sommige husky's alleen maar goed doen op vis/visachtige zaken... geen idee of je er wat mee kunt maar goed, dnek zeg het maar even . Lief van Aiya dat ze zo snel stil was, knapperd! Aks aan de verkoop, aanleiding is natuurlijk zwaar K maar je moet maar zo denken: het ruimt altijd op en het levert wat op als je wat verkoopt
Zo zeg een logistiek zeer verwarrende dag gehad van zieke oppas tot vanavond nog ouderavond echt totaal geen zin in nu achter de potten en pannen
Onze Wiske groeit trouwens nog steeds, ze wordt echt groot ze is ook nog steeds niet loops geweest, iemand enig idee wanneer ze dat worden? Mischa was voor het eerst loops met 8 maanden, maar Wis wordt nu 9 maanden en is het dus nog niet...en ze groeit volgens mij in de hoogte tot de 1e loopsheid...
Biancacoo
Geplaatst: 02-10-12 19:21
sommige honden worden pas voor het eerst loops als ze 15 maanden zijn..dus je kunt nog even vhu..klopt idd van die vis vhu, sommige hussen kunnen ook niet tegen graan e.d. dus eagle krijgt al ruim een half jaar nu een brok van graanvrij, en hoofdzaak vis....even afwachten wat er uit de onderzoeken komt en dan maar verder kijken, eerst dus op zoek naar kip...veeeul kip...haha..
druk dagje voor je dus...straks nog ouderavond,..snel slapen en op naar een betere dag dan maar..
tine10
Geplaatst: 02-10-12 20:21
Bianca: blijft nog spannend dus. Hopelijk is het wel iets dat makkelijk op te lossen/behandelen is. Fijn dat Aiya zo snel rustig werd. VHU: drukke dag, en loopsheid kan nog best een poosje op zich laten wachten. Aks: druk bezig met verkoop. Gaat ie een beetje?
Nou, ik zit er doorheen, dus nog kopje thee en dan ga ik gestrekt. Komende dagen is het weer erg druk, dus nu het kan maar even mijn rust pakken.
Ja met Aks gaat wel goed Word hier platgeknuffeld Grote woef is blij dat ik hier ben
VanHuisUit
Geplaatst: 02-10-12 20:38
Mooi zo Tine lekker naar bed Wij spijbelen van de ouderavond. ..manlief pas net thuis van drukke dag werken, ik heb het ook wel gehad... ook wij zitten lekker te chillen op de bank
Vandaag mooi nog wel hoofdstelletje (gewone voor te longeren/wandelen) gekocht voor Blondie, was maar liefst 19.50 ach dat kon er wel af Bente is gelongeerd door stalhoudster en had erg goed haar best gedaan, dat horen we graag
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-10-12 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt