[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:30

das wel wat foto's waard toch tall :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:32

Als hij het morgen overdag doet maak ik wel even foto's. Hij doet het nu in zijn slaap :-)

bicci

leuk :)) :))

Nouvel

:D
moet 'ie zo nog op de foto ook... :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:43

@IT supergefeliciteerd *\o/* wat leuk voor jullie! We verwachten wel uitgebreid verslag natuurlijk tzt *-:)
@Bicci ben heel benieuwd hoe ze staan *D
@Lanouska zo dat was een drukke dag, lekker wat winstpuntjes en fijn dat Xander het goed deed :j
@Tallechie o o o het kruipen komt eraan, onze zoon kon ook zooo boos worden als hem dat niet lukte (wel schattig om te zien trouwens :)) )
@Nouvel ze loopt er lekker bij +:)+ ik wil woensdag met tweespan wat pionnetjes gaan oefenen kijken of ze dan rustig blijven :=

Heb ik nou iedereen gehad? Dacht het wel.
Oja, IngridM's vraag over om gaan met tweewieler in de bak. Ja dat kan, je kunt overal mee omgaan. Maar met tweewieler is dat wel veel moeilijker. Dan moet je volgens mij wel heel hard door de bocht gaan. Met de wagen is dat anders, dan kun je zelfs als je nauwelijks bent begonnen kiepen, als de boel schaart bijvoorbeeld met achteruitlopend paard. Nadeel van tweewieler vind ik als paard steigert, dan kun je er dus achteraf vanaf vallen, als je geen goede stoel hebt (maar zo'n kuipje). Is wel een reden trouwens dat ik heel lang met de pony's als ik alleen mende met tweewieler heb gemend omdat ik me daar veiliger op voelde (ivm minder snel om kunnen gaan en dat je niet kunt scharen).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:33

IngridM schreef:
Leuk Gem als je straks tweespan kunt doen en dat wordt dus startkaart aanvragen

Uhmmm, nou... niet IK ga dat tweespan dan zéker niet rijden hoor O:) , Ster is groen in het tweespan (en niet altijd al te vriendelijk tegen soortgenoten) , en de andere merrie moet niet voor niets geheropvoed... heropgevoed ... opgehervoed.... uhmmm gecorrigeerd worden _O- . Ik ben al blij dat ik Ster een beetje kan rondsturen zonder al te veel brokken :P .
Maar.... als het zover mag komen ga ik er wel langs staan met een camera *-:) :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 08:20

Goedemorgen !!!

Leuke foto's gezien en daan doet apparte standjes??

Wij gaan op wedstrijd. Eens kijken of de vlechten er nog in zitten en dan op naar zwartewaal. Moet om 10 uur mn 1e proef.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 08:32

Succes op de wedstrijden! *\o/* Make us proud :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 08:37

Goedemorgen!!

Maisie succes!
Ik heb zo weer dienst. Nog even de honden ontbijt geven en mijn tanden poetsen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:40

zoooo.........wat zijn jullie weer snel gegaan.
IT !! gefeliciteerd meid !! wat leuk om zo ontbijt op bed te krijgen !! super super super !!
Ollie.... :(:) :(:) :(:) :(:) sterkte met je dappere beslissing, ik duim voor je dat je een superbaasje vind voor Simba......pb staat altijd voor je open, mocht je je hart willen luchten !
Frensie....heeft het echt druk...en moet ook tijd zoeken om te slapen..
Maisie...jeroen en koets te water....vre-se-lijk.....ik weet weer waarom ik niet meer wil mennen !
Lanouska...je hebt pb...en super dat de wedstrijd zo goed gegaan is !!
Tallechie goed gemend, super !! dat geeft toch een goed gevoel zo met Vaele.
Tine ook gefeliciteerd !!
Maisie zet h'm op vandaag.
Gem 2-spannen..supergaaf !
Bicci onderleggers....dat vraagt wel om een foto !!!
VHU jij en rattan....hihihi...hij is net een witte snuit zo te zien, geweldig dier.
en wat ziet bente er gooooeeeed uit, wat is ze veranderd,super !
Ingrid..ik heb een 2-wieler...maar zelfs als ik snoeihard door de bochten ga...niet om te krijgen, maar ... het kan natuurlijk wel, als je niet goed meehangt naar binnen of er net een hobbel zit..ik heb het wel eens zien gebeuren..daar schrik je toch wel van.

wij zijn gisteren in rosmalen geweest, pokke-eind rijden..maar goed, er was een airbrush bijeenkomst/evenement...het was echt top of the bill wat daar ook echt aan het werk was...leerzaam, en erg mooi !! ik ben weer wat ervaring rijker en kennis rijker, een superdag gehad !

Nu vandaag lekker rustig aan.....ben op....succes vandaag allemaal en fijne zondag.. *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:33

ik regel een foto biancacoo,
maar inspan-plan is gewijzigd.
we gaan nieuwe zadelkast bouwen :)) :))
ik heb nu een stevige metalen kast, maar daar past mn mentuig niet bij.
dus...al weken aan het zoeken naar een grotere kast , liefst ook metaal natuurlijk.
maar de maat die ik wil is er niet.
de houten die worden aangeboden met "mijn" maten kosten zo 450,-
ben maar arme taxi-chauffeur, dus dat word hem niet.

heb nu gerekend etc etc en we maken er zelf 1tje :D
bouwmarkt is open als ik van de radio terug kom,
dus dan halen we gelijk de spulletjes.

schroeven maarrrrr
:D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:44

Wat leuk Biancocoo, je bent nu weer helemaal geinspireerd zeker... :j
Maisie super veel succes *\o/*

Rattan is inderdaad gewoon kopie van Snuit in al zijn reacties. Hij is alleen (gelukkig :x ) dressuurmatig veel beter afgericht. Het heeft bij Snuit en mij een jaar geduurd om iets van dressuurmatige afstemming te krijgen := Met deze pony's mennen met begeleiding, daar leer ik zo ongelovelijk veel van B-) :D Echt superleuk.

Ben alleen wel beetje zenuwachtig voor 12 februari.... maar goed, we kunnen nog oefenen.

Ga zo onze wekelijkse kilometervreter-rit maken met Bente :):) echt zin in. Maar nu eerst nog een :9k
Iedereen heel fijne zondag! En Bicci succes met de klus-kluts :Y)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:20

vhu, veel plezier met je rit vandaag, het is hier schitterend weer, dus...geniet ervan !!
en ik heb idd erg veel inspiratie opgedaan, er was een man die was bezig met ijslanders of shetlanders te portreteren......zoooo knap, daar kan ik nog veel van leren....dus ga die website eens opzoeken.
ben nu ook bezig met een lastige airbrush...maar begint wel ergens op te lijken, soms wil ik ook te veel doen, en is eenvoudig veel mooier, en dat is lastig, soms is het bijna gezichtsbedrog.

Bicci, ik ben erg benieuwd hoe je kast gaat worden, dat is nog een hele klus.
en vaak is zelf maken idd veel goedkoper als kant en klaar kopen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:27

Stoere foto's VHU :). Rattan is stoer :D.
Ik neem mijn pony's al mee in de (hobbyklasse) B zodra ik denk niet de baan uit te vliegen. Ik denk dat Lotje nog geen 20 keer (duurde wat lang ivm een blessure vorig jaar en haar veulen dit jaar) voor de wagen gestaan heeft toen ze mee ging (met 2x een 1e plaats en ruim boven de 180). Whitney een paar jaar terug nog geen 10 x voor gestaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:37

Oja Dennis, super dat Dennis dus blijkbaar last had van zijn vacht +:)+
Mijn instructeur heeft ook zoiets van neem ze maar zo snel mogelijk mee....
Ach vergeleken bij jou en mijn instructeur ben ik nog maar een groentje wedstrijdtechnisch gezien ....ook erg B hahaha.

Nou ik ga :evaw:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:38

Goedemorgen... net mijn bed uit.. ook wel een keer lekker.
Het is hier ook heerlijk weer. Straks maar even met de familie en hond richting bos. Verder aan de studie.

Maisie succes op wedstrijd.
Dennis jij gaat vandaag volgens mij nog niet, maar in feb?
VHU veel plezier met je rit
Bianca super van de ervaring
Succes met de kast bouwen. Wij hebben ook zelf een kast gebouwd, maar die is nu ook al weer overvol, met 2 zadels, 2 tuigen, dekens

Dribbel doet het tot nu toe goed op het eten. Hij krijgt 2 x 50 gram. Maar hij heeft honger, hij blaft regelmatig naar zijn voerbak. Maandag maar even overleggen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:48

Jups, 5 februari en de 12e mag Lotje meteen weer :).

Ik ben een dressuur muts. Een knappe indoor of vaardigheid rijden blijf ik lastig vinden. Maar B/L dressuur kan snel aan.
Had vorig jaar Marengo, echt als tuig pony getraind. 2 jaar terug in een kleine 3 maanden klaar gestoomd voor het NK dekhengsten in het tuig. Toen bijna een jaar stil gestaan (geen tuig, hoofdstel of longeerlijn van dicht bij gezien), weer ingespannen en nog geen 2 weken later liep hij 2x meer dan 180 in het L (en nog eens 4 weken later werd hij reserve kampioen bij de dekhengsten in het tuig). Pony is dus echt niet dressuurmatig gereden. Wel netjes op 2 leidsels (omdat ik dat wil, wil geen scheve pony voor de wagen), maar alles voor de show en het fijn over de benen gaan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:54

Ik denk wel dat het verschil maakt als je zelf ook wedstrijd ervaring hebt. Mijn eerste wedstrijden gingen gewoon ontzettend slecht door mijn eigen zenuwen.

Ik ben nu niet meer zenuwachtig en daardoor kan ik nu er veel beter mee omgaan en er meer aan rijden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:11

Ongetwijfeld. Als ik met een groene pony de ring in rij zal het mij een worst zijn hoe ik rond kom. En in de hogere klasses met de meer ervaren pony's weet ik wat ik van m'n pony van verwachten. Het moet gek vaan wil ik zenuwachtig worden als het niet gaat zo als ik wil dat het gaat.
Ik begon het ook pas leuk te vinden toen ik met Roos een jaar of 2 reed, daarvoor had ik iedere keer bij het binnen rijden het idee van 'wat doe ik hier'.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:24

Dat heb ik met veale inderdaad gehad. Dit is mijn 3e winterseizoen, maar heb nu pas het idee dat ik hem kan rondsturen in plaats van andersom. Met Alwyn had ik zo iets van die geeft nergens om, die moet het leren

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:12

Iedereen fijne dag met dit prachtige weer !

Overigens mis ik PrinsjeH wel in dit topic ! Zo jammer dat ze weg is gegaan.....ik hoop dat ze weer terugkomt en weer lekker kan meepraten over haar belevenissen met Mickey!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 13:30

ook goedemorgen * kijkt op klok* oh nee het is al middag

ik sliep gister avond om 10 uur en was vanochtend weer om 10 uur wakker

@ bianca +:)+ beurs waar je geweest bent is dus ook goed voor mij ~~}>

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:41

@YT: wat geweldig; gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

@VHU: hahaha, leuk die Ratan, die pas bij die van mij voor de wagen, maar daar kreeg ik gisteren toch uiteindelijk ook de spanning er ver uit, of hij werd wat moe, natuurlijk, dat kan ook. Fijn dat Bente nu zo relaxed is.

@Ollie: :(:) :(:) , erg lastig :(:) . Ik heb er net aan toe gegeven dat ik het rijden toch wel mis en ben dus aan het kijken voor een rijpaardje, anders was het nu wel heel erg gaan kriebelen, al ga ik met Janouk mee... :o

@Maisie: oeh, gelukkig nog goed afgelopen.

@Tallechie: +:)+ en wat leuk van die jury!

@Gem: leuk dat je gaat starten!

@Lanouska: gefeliciteerd!

@Nouvel: lekker kegeltjes gereden!

Hier gisteren voor het eerst na het koetsiersbewijs, écht menles gehad, is eigenlijk wel wat om je voor te schamen :o , maar ben heel tevreden, zo twee van die groentjes. Veel geleerd en gelukkig ook dingen die ik zelf wel al wist, geen/te weinig contact met de mond, pony is natuurlijk veel te gespannen, dus dat moet er eerst uit, ziet natuurlijk wel stukken minder spectaculair uit := .
Er zijn wat foto's dus ik zal ook eens plaatsen.
Nog lekker wat kegeltjes gereden en nog twee keer in z'n uppie de straat op (was pas 1 keer eerder alleen in enkelspan de weg op geweest). Mijn vreselijk hete donder was dus wel heel erg braaf en daar ben ik ontzettend trots op.
Hij was na al die uren wel heel blij weer thuis te zijn, hahaha, heeft tig keer gerold en nog lekker gegraasd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:02

Goedemiddag allemaal,

Sluit me even aan bij alle samenvattingen, want ben helemaal gaar van gisteren. Was natuurlijk te verwachten, had het al ingecalculeerd.
Zo even broodje eten en naar bed. Vanmorgen beide wedstrijd knollies gelongeerd en met Thabor naar de binnenbak geweest. Iemand die al jarenlang merries uitbrengt heeft even gekeken of we het voorbrengen met Thabor goed doen. Dat doen we. Hij gaf alleen de tip om hem nu niet meer ohz te rijden en alleen nog te longeren, zodat hij wat meer vlees op schoft krijgt. Daar baal ik dus wel van, kan ik niet meer naar springles toe. Gelukkig kan ik nog wel naar de dressuurles met Rembrand. Maar goed, als Thabor daardoor beter uitkomt, moeten we toch maar even een maandje stoppen.

Straks nog de uitslagen van de wedstrijd verwerken naar knhs en zo en dan aan de slag met de komende 2 wedstrijden.

Iedereen nog een fijne dag.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:48

Biancacoo schreef:
en ik heb idd erg veel inspiratie opgedaan, er was een man die was bezig met ijslanders of shetlanders te portreteren......zoooo knap, daar kan ik nog veel van leren....dus ga die website eens opzoeken.
ben nu ook bezig met een lastige airbrush...maar begint wel ergens op te lijken, soms wil ik ook te veel doen, en is eenvoudig veel mooier, en dat is lastig, soms is het bijna gezichtsbedrog.n.

Toch is je werk herkenbaar :D dit weekend kwam er een vrouw naar Paul toe op de wedstrijd en zei: "..................ik zag laatst op bokt zo'n prachtige airbrush van een haflinger. Die leek sprekend op deze haflinger in het tuig. Ik kan de link wel voor je opzoeken, als je wilt "
Paul zei: :D "hoeft niet, want het origineel hangt bij ons aan de muur; het was namelijk deze haflinger."