Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
). 
L_Rivaldo schreef:Beste luitjes
Ik ben vandaag tot een heel moeilijk besluit gekomen.
Ik ga de pony's verkopen, mijn mentuigen en marathonwagen. (uiteraard ook de andere spullen)
Of ik van 2 naar 1 pony ga weet ik ook nog niet zeker.
De pony's staan nog niet officieel te koop, maar ben het wel serieus aan het overwegen.
Het gaat hier gewoon allemaal niet lekker meer.
Groetjes Laura

) toen is íe buiten geweest om te plassen, heeft z'n theelepeltje voer op, en hij at de pijnstiller zo op uit mn hand
(de andere pillen moesten wel onder dwang er in)
hij moet alleen zeker een week rustig doen, dus niet dollen, niet gekdoen.. alleen slapen, eten, en kaka doen
gelukkig goed afgelopen, hoe is het met je vriend zijn hand?
Wij rijden dus wel die meerdaagse wedstrijden en manlief en ik vinden dat helemaal geweldig, sterker nog we plannen alles wat we doen daarop in
we nemen de dag ervoor vrij, zodat we al op vrijdagochtend kunnen gaan en de middag de tijd hebben om de tent op te zetten en de parcoursen te verkennen. Alles draait natuurlijk om de wedstrijd, maar als het niet zo gezellig zou zijn, zou ik het ook vast minder leuk vinden
'savonds bij elkaar onder de luifel kruipen met een lekker borreltje en allemaal paardenervaringen uitwisselen, wat is er nou gezelliger dan dat? Als we later kinderen krijgen gaan die gewoon mee, ik zie dat bij anderen ook en dat gaat best goed. Kinderen zoeken elkaar op, op zo'n wedstrijd terrein en vermaken zich wel, de ouderen zoregen voor de kleintjes en als er wat is ben je nooit ver weg. Hoewel dit met baby's/peuters natuurlijk wel wat meer bij komt kijken. En de mensport is natuurlijk ook een echte familiesport. Zo zie ik mijn ouders alleen tijdens de wedstrijden
mijn vader rijd namelijk ook en mijn zusje groomt, mijn moeder zorgt ervoor dat we op tijd te eten krijgen, want dat wordt anders nog wel eens vergeten
en ik vraag me wel af hoe het dan moet als kinderen wat ouder worden en gewoon ook in de weekenden hun dingen hebben, ik bedoel die zitten toch ook op hockey, judo, voetbal of zoiets? Met baby's en kinderen tot een jaar of 6, 7, soms 8 is het juist makkelijker, die hebben geen keus
heb een keer een hengst achterop mijn merrie gehad echt vreselijk! Is op een of andere manier goed afgelopen maar vraag niet hoe

Citaat:ik ken ook hengsten die hoor je alleen ff als op het terrein zijn maar dat is een paar keer brullen dan is het stil
ligt 100% aan opvoeding. Alleen zijn er meer mensen die dit niet dan wel kunnen, helaas. En het is ook een soort mode om hengsten zo lang mogelijk hengst te laten. Slaat vaak nergens op en is vaak soort stoer doenerij, kijk mij eens met een hengst
als ze in de sport gaan is een ruin veel handiger, zeker ook voor het paard zelf. Helaas komen die eigenaren daar vaak pas achter na zoiets als wat ik heb meegemaakt of nadat ze door veel anderen worden verwenst omdat ze weer met die brullende irritante opgefokte hengst aankomen (net op het moment dat jij geconcentreerd de ring in wilt gaan).