[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Everest

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:52

Gefeliciteerd Nouvel! Krijgen we ook nog foto's te zien Bloos ?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:57

Yup, ben er super blij mee Sandra, ondanks het debiele commentaar van sommige (niet in dit topic hoor)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:00

Ik moet nog steeds gaan testrijden met mijn misschien nieuwe karretje, spannend.

Ik heb vandaag een bokkebitje gehaald met tongvrijheid, Mijn schapen reageren namelijk vrij overdreven op de Liverpool, maar in 10, 5 is de liverpool om onverklaarbare redenen dikker dan in alle andere maten, dus volgens mij is er sprake van ruimtegebrek in de mond. Dadelijk komt de tandarts, en die gaat even goed naar de mond en bit verhouding kijken en of er andere redenen zijn voor de reactie op het bit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:03

hoop dat het bokkebitje voor jou een goede oplossing is

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:13

Evelli, heb je foto's van die nieuwe wagen? Ik vraag mij af waar ze dan wel zoveel kritiek op kunnen hebben...

Groeten, SuSEQ

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:21

stuur je even een pb momentje

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:27

Hoi Eveli dan ben ik eigenlijk ook wel heel benieuwd ??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:39

was over het gewicht van de wagen toch? Hij is wel heel mooi, weet je al wat voor kleur(en) je gaat doen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:43

eveli, spannend zeg, je wagen bestellen!

bedankt allemaal!
ik zal niet zo heel veel gaan starten en ze is ook zeker nog niet klaar voor de L, dus rustig aan... Knipoog
helaas geen foto's vanwege het donkere weer...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:46

Ja Lian dat was over het gewicht volgens mij. Ik moet zeggen dat vind ikzelf het lastigste punt bij het kiezen van een wagentje, het moet stevig en solide zijn, maar zeker voor mijn ukken niet te zwaar ik hou voor tweespan , max 100 kilo aan wagen gewicht aan. Meningen zijn welkom. Mijn pony's wegen 130 en 150 kilo ongeveer. Ik wil in totaliteit max 1 keer hun gewicht hebben en wil er ook korte ritjes enkelspan mee kunnen rijden, dus het liefst lichter dan 100 kilo.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:11

Is zoiets als merrieveulen heeft niks voor je? Die weegt maar 80 kilo en is ook in enkelspan dus waarschijnlijk goed te doen.
Ik zou ook voor enkelspan voor zo'n wagen gaan of een sulky en dan voor tweespan een wagen van rond de 100 kg niet veel meer, wil er ook normaal mee in het bos kunnen crossen Haha!

Maargoed het blijft lastig de een zegt 3x eigen gewicht de ander 1x. Ik vind het wel fijn om te weten dat ik straks met beleren nog onder het 1x gewicht van de pony zit...

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:05

Ik ben eigenlijk blij dat met mijn haflingers heel dat gewichtsprobleem zich minder stelt...

Groeten, SuSEQ

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:04

Zo ben ik weer even bijgelezen. Haha!
hoop dat volgende week de kar er is zodat ik met fury erheen kan gaan om te kijken hoe het staat als hij ervoor loopt Haha!
*stuitert een beetje Nagelbijten / Gniffelen *

Evelli schreef:
Yup, ben er super blij mee Sandra, ondanks het debiele commentaar van sommige (niet in dit topic hoor)

hoe bedoel je debiele commentaar zoals? wel leuk hoor dat je je kar gaat bestellen hoop dat mijn toekomstig karretje er volgende week is Haha!
sonjim schreef:
Ik moet nog steeds gaan testrijden met mijn misschien nieuwe karretje, spannend.

Ik heb vandaag een bokkebitje gehaald met tongvrijheid, Mijn schapen reageren namelijk vrij overdreven op de Liverpool, maar in 10, 5 is de liverpool om onverklaarbare redenen dikker dan in alle andere maten, dus volgens mij is er sprake van ruimtegebrek in de mond. Dadelijk komt de tandarts, en die gaat even goed naar de mond en bit verhouding kijken en of er andere redenen zijn voor de reactie op het bit.

ik heb ook een bokkebitje die van mij vind een liverpool ook veel te scherp en te dik. heeft namelijk ook 10,5 en zijn dan idd dikker heel raar Verward
SuSEQ schreef:
Ik ben eigenlijk blij dat met mijn haflingers heel dat gewichtsprobleem zich minder stelt...

Groeten, SuSEQ

mijn welsh loopt voor een kar van ongeveer 200 kilo. Hij heeft er helemaal geen moeite mee hoor ook niet als er 2 volwassenen opstaan. Je ziet zelf wel het beste of het kan of niet.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:50

Het blijft idd lastig voor die kleintjes een wagen te vinden die niet te zwaar is maar toch nog comfortabel en stevig genoeg enz. Die van merrieveulen ziet er idd ook heel goed uit.
kijk 3 keer hun eigen gewicht zullen ze vast wel vooruit krijgen, maar of dat lekker rijd? Ik wil in ieder geval ook graag dat mijn pony zich lekker kan bewegen voor de wagen.
Ik ga zondag kijken naar een tweedehands wagentje en waarschijnlijk ook kopen (of hij moet in het echt héél erg tegen vallen maar dat verwacht ik niet).

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:54

Ja weet je wat het is, ik wil ook wel eens door het bos oid willen rijden en als daar net wat modder ligt is dat knap zwaar dan wil ik niet aan moeten duwen oid. Ik ben nu aan het sparen voor een zo'n sulky als xElienx, heb die zondag uitgeprobeerd en vind m heeeeerlijk Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:03

Ik zit in het heuvelland, dus dat scheelt ook ik kan geen rit maken zonder bergop te moeten en in de hei zijn veel zandpaden tegenwoordig opgenomen in de menroute, dus dan is 1 keer het gewicht denk ik het maximum.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:21

oke ik ga het 1 keer uitleggen en dan niet meer:

ik ga recreatief rijden, plat asfalt dus
woon midden in de randstad dus geen bergen enzo

de kar weegt 140 kilo maar is met 1 vinger te verplaatsen, met andere woorden, als je er met 1 vinger een zetje tegen aangeeft staat de wagen 10 meter verder op. Dit komt door de constructie van de assen en de wielen.
Mijn dame kan deze wagen makkelijk trekken. En heb daarnaast geen zin om over 3/4 jaar weer een nieuwe wagen voor tweespan te kopen terwijl deze wagen voor enkel en dubbelspan perfect geschikt is. Heb het hier met verschillende wagenbouwers en mensen over gehad en die zeiden dat het goed te doen was voor het gebruik wat ik voor ogen heb.

Die kar van 80 kilo zou ik niet de weg mee opdurfen!

Dit is nu voor de laatste keer gezegd en hoop dat het er nu klaar mee is!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:28

Keetje is ook groter dan mijn heren, dat scheelt, Sanne en inderdaad jij rijdt op een andere ondergrond. Ik wilde het in dit geval voor mezelf weten hoe andere hierover denken in mijn situatie.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:31

Ik heb het met een aantal hier uit het topic erover gehad, daarnaast met 3 of 4 wagenbouwers en wat mensen waar ik mijn koetsiersbewijs aan het halen ben. Daar lopen mensen die 15/20 jaar ervaring hebben met het mennen hier in de omgeving. Geen zandpad of onverharde weg in de buurt. Steentjes of asfalt, zit midden in de randstad. Wil gewoon een kwalitatief goede wagen, van degelijke kwaliteit staal en die voor mij (rugproblemen) comfortabel is, goed geveerd.

Iedereen zegt: het is prima te doen voor jouw doel! En als Experts dat zeggen (15/20 jaar ervaring en wagenbouwers) dan ga ik er vanuit dat dit kan.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:08

Inderdaad luisteren naar profs kan geen kwaad. Maar jij hebt mijn heren ook gezien en schrok van hun kleine maat ten opzichte van keetje, je had ze groter verwacht toen of niet?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:13

Keet is even groot als Nelson maar de ondergrond hier is heel anders, hier zijn wél veel onverharde wegen, heuveltjes ed. Dan zou een kar van 140 kg gewoon veel te zwaar zijn. Mijn keuze zou het niet zijn maar als het allemaal kan is het mooi toch?! Het is wel een ontzettend mooie kar, ik wou dat ik het geld daarvoor had.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:14

geen idee. vind het moeilijk met shetlanders
maar ze waren wel klein ja

heb trouwens ook besloten om over een tijdje een sulky erbij te kopen, denk ook van cavalier. Maar daar hoef ik minder lang voor te sparen Clown

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:16

Jij hoeft sowieso niet gauw te sparen Bloos maar das een ander verhaal. Ik ben nu helemaal HCA fan qua sulky's.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:22

Uhmn, nee dat is het voordeel van een goed betaalde baan en thuis wonen Clown neemt niet weg dat ik voor mijn trainings/marathon wagen al sinds december aan het sparen bent.

Wordt trouwens een gewone simpele sulke, lijkt op die van HSHP maar dan van iets andere/beter kwaliteit materiaal.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:23

Evelli, kun je ook extra dikke schoftonderleggers maken?