[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:03

Idd niks van aantrekken. Die wedstrijd was al een beetje een puinhoop dus ach lekker laten gaan. Ringmeester had dat voor je moeten melden maar die vond 't stoeltje lekkerder zitten. :))
Gefeliciteerd nog met je punten, je hebt echt een leuke pony.

Hier ons ZZ debuut dressuur gehad afgelopen zaterdag. Met 203 en 206 onze 1e 4 winst te pakken. En nog keer 1e en 2e van B/L/M/ZZ.
Ook zz vdh debuut. Parcours was zo simpel dat we besloten een heel rustig rondje te rijden omdat 1 vd pony's de laatste tijd te graag mee wil gaan denken. Maar tijd stond zo ruim dat ik maar 5 seconde buiten tijd was dus alsnog een winstpuntje erbij, was iig even goede oefening om te laten wachten.

Prijsuitreiking was 1 groot zooitje.
Moest weer even duidelijk gemaakt worden dat de mensport alles behalve boeiend is voor het stamboek. Erg jammer.

Lieselot: bij jou is ook nog wat verkeerd gegaan wbt je 1e 2e prijs: die is voor Bianca, jij was 3e en 2e parcours wel 2een.
Zie uitslagen op startlijsten (onder dressuur/springen te vinden). Het was ook chaos, heel jammer. Dit trekt geen mensen
:n

Lekker op naar het indoor seizoen. :j

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:38

Had het gezien idd, ik heb er een mailtje uit gestuurt en contact over gehad kreeg een heel onbenullig antwoord terug van ja sorry. :+ Maar Bianca krijgt evengoed haar beker thuisgestuurd, ik had die ene toch nog niet gehad, en anders had ik haar die op de club kunnen geven. Want ze hadden ook nog eens te weinig bekers waardoor er thuis gestuurd gaat worden. Dat vind ik echt echt echt super slecht.
Maar gelukkig wel alsnog 1 verdiende 2e plaats met een mooie beker met t logo van de welshjes. :D

In t eerste parcours dacht ik al kan nooit kloppen, mijn groom was handschoentjes vergeten kregen we 5 strafpunten voor, ik had volgens hun een weigering van poort kreeg ik 5 strafpunten voor (die weigering op poort noemen hun als ik ervan wegrij, omdat ik ander poortje moest hebben). Vond het een hele debiele regel. Daarnaast was ik nog buiten tijd en had ik ballen omdat ik voor eerst ook op safe ging.

2e pacours ging super. :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:44

Karina schreef:
Even een vraag: Afgelopen zaterdag op de welsh sport dag vroeg de ringmeester aan mijn groom of ik het erg vond wat later te starten, want er was iemand die heel erg graag eerder wilde. Nou, ik vond het niet erg, even rustig aan gedaan en afgewacht tot ik zelf opgeroepen werd. Het was de bedoeling dat je eerst even langs de jury reed om je te melden, en daarna proef aanvangen. Enfin, ik meld me keurig en vrolijk, krijg meteen een geirriteerde blik en: "Ja jij was dus net te laat??". Fijne binnenkomer -O- . Uiteraard verteld dat ik gewoon op tijd klaar was en op verzoek iemand voor heb laten gaan, maar ik moet zeggen, ik was toch even uit mijn doen en dus concentratie.
Hoe zou dit normaal gesproken hebben moeten gaan? Hoe kan het dat de jury niet op de hoogte was? Hoe kan ik zoiets in het vervolg voorkomen? Kan nu wel zeggen: Ga nooit meer iemand voor laten gaan, maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat iemand die bijvoorbeeld meer moet starten ermee geholpen is, en ik ben vrij gemakkelijk, maar dat leer je zo wel af...
Het is me verder niet aangerekend ofzo en nette score gereden, maar het voelde even niet leuk.

Gewoon negeren, jij bedoeld denk ik de 2e jury of niet ? Die was bij iedereen wat muffig hoorde ik. Keek ook beetje boos, maar toch was hij ook wel weer vriendelijk. Klinkt dubbel hihi. :)

Ik was een te laat komer, ik had eerst bestgaand, rubriek liep uit waardoor ik er eerder ben uitgegaan toen ben ik dressuur gaan starten is mijn stalgenoot die na mijn moest starten eerst gaan starten, ik kon na haar direct de ring in. Pony kon dus niet eens even bijkomen. Ik zelf ook niet waardoor ik even lekker liet zien wat ik waart was, niets dus en min 5 reed omdat ik me eigen rondje maakte. :Y) Alsnog 186,5 in die proef. Goede werkpunten op t protocol erbij en erg vriendelijke vrouw.
2e meneer deed niet moeilijk die was ingelicht dat bestgaand uitliep.
Hoelaat was jou start ?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:43

Wij zijn gisteren in Boijl geweest, dressuur/vaardigheid en dan heb je toch opeens een wedstrijd waar het parkeren perfect geregeld is, met hele vriendelijke parkeerwachters, mooie vlakke velden, groot losrijveld, een ringmeester(es) met bord waar alle startlijsten op geprikt waren en die goed bij de les was.
Een prijsuitreiking een half uur nadat de laatste deelnemer uit de vaardigheid kwam, leuke prijzen en dan ook nog mooi weer :), van zo'n wedstrijd wordt je vrolijk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:11

Oh dat klinkt zaaaaalig! Maak je niet vaak mee.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:00

Nou moet ik toch ook nog even plaatsen over 3 september Welshdag he.

Kyano liep een iets matte maar wel hele fijne aanleuning dressuur proeven met een geleende koets waar hij voor het eerst voor stond. Eerst proef vergat ik op de gebroken lijn van draf naar stap en weer naar draf te gaan waardoor ik dus 2 onderdelen miste :P

Alsnog 195,5 punt.
Tweede proef was, op het feit na dat ie iets te weinig impuls had vond ik, moest er wel actief achteraan rijden, vrij netjes, en dat werd ook beloont met 210,5 punt !

Mooi 5 winstpunten mee naar huis dus :D

En zelfs ook nog 2 in de vaardigheid, iets met balletjes en tijd.

De prijsuitreiking was beetje jammer op die welsh dag ja.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:00

Sow dat is wel lekker winstpunten verzamelen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:01

Wie woont er redelijk in de buurt van het KNHS centrum in Ermelo?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 05:58

Anke schreef:
Wie woont er redelijk in de buurt van het KNHS centrum in Ermelo?

Ik huur daar regelmatig een caravan

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:39

Ben op zoek naar aanspanningen die daar wellicht op een maandagavond in oktober/november een dressuurproef willen rijden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:43

Ik woon vrij dicht in de buurt. Zoek je aanspanningen voor jurycursus?

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:18

Afhankelijk van het tijdstip 's avonds wil ik ook best een keer een proef rijden

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:08

MelanieB schreef:
Ik woon vrij dicht in de buurt. Zoek je aanspanningen voor jurycursus?

Yep. Goed begrepen.
is onderdeel van de cursus.
Proeven beoordelen en tevens het praktijkexamen.

De avonden starten om 19.30 uur.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:02

Leuk Anke!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:11

Anke schreef:
Ben op zoek naar aanspanningen die daar wellicht op een maandagavond in oktober/november een dressuurproef willen rijden.

Ik kan mijn aanspanning meenemen maar ben op zoek naar menners
Denk dat we hetzelfde doel hebben

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:35

Bij te kort mensen wil ik wel eens komen als ik met mijn kleintjes welkom ben. Maar het is voor mij wel bijna 2 uur, dus als jullie genoeg mensen hebben vind ik dat ook prima.
Ik kan enkel of 2span mee nemen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:15

Er staat me iets van bij dat je minimaal een D-pony moet meebrengen naar Ermelo? Of is dat alleen voor je eigen aanspanning?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:38

Volgens mij was dat eerder wel een ei1s voor de instructeursopleiding.
Om te jureren lijkt me dat geen eis, aangezien je in de baan ook alle maten en rassen voor jouw neus krijgt.

Leuk dennis! Zal even laten weten als er nog een te kort is.

Flurk ga je ook van start met de cursus in oktober?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:47

Ook lijkt het me voor de instructeurs opleiding onzin, minimaal D-maat. Er zijn echt veel instructeurs die geen benul hebben wat ze met mij aan moeten, dus juist wel ook kleintjes lijkt mij wel goed.
Maar met jurys hoor. Echt benadeeld word ik niet voor mijn idee, maar juist soms mild gejureerd als ze niet weten wat ze moeten ('doe maar een 6je' idee).

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:49

Evt kan ik ook wel keer komen, enkelspan b pony.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:59

Ik mocht toen met mijn welsh B van 1.30m ook deelnemen aan de instructeursopleiding. Echter ging het toendertijd erg slecht met mijn moeder en ze is vorig jaar ook overleden. Vandaar dat ik me voor september 2014 afgemeld heb. Situatie was er niet naar. Was intensieve mantelzorg. Heel heftig.
Nu dus de jurycursus. Wellicht bij een volgende ronde ook weer erbij voor instructrice mensport.

In 2017 zelf weer mennen. Ben me nu aan het oriënteren voor een vereniging waar ook een trainingsterrein erbij zit. Zodat ik ook aangespannen dressuur en vaardigheid kan trainen.
Werkt frustrerend als je geen menplek hebt. Heb me al die jaren goed gered. En goed mee kunnen draaien. Echter waren de wedstrijden voor mij veelal de training/oefening.
Heb wel wat toekomstplannen. Er is ook veel vraag naar les.

Leuk Toydoll.

Degene die mee zouden willen/kunnen rijden.
Zouden jullie me via PB willen doorsturen
naam
aanspanning
niveau dressuur
emailadres
telnr
en de data vd maandagen in oktober en november die je zou kunnen komen.

Alvast bedankt! Fijn de vele reacties!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:19

Een trainingsterrein voor de vereniging.... ja, das idd een probleem in Limburg.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:21

Ik wil ook wel een keer mee Anke, goede oefening voor het jonkie. Ik ga even overleggen wanneer wij eventueel kunnen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:02

Ik zal je even PBtje sturen Anke ik kan namelijk wel met Amadeus meerdere malen. B dressuur pony is 1.30

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:42

Jurycursus wordt wel geloof ik ff aangepast met de vorige lichting die in juni is afgerond. Wat een idioterie. Die mensen van onder zadel die echt de ballen verstand van mennen hebben kun je niet in 6 avondjes jury maken. En examen was alleen L en M proeven en alleen enkelspan paard. Totaal niet een afspiegeling van de mensport. Gelukkig was er 1 Z combinatie die een M proef reed en er een compleet zootje van maakte, waardoor het examen nog een beetje spannend werd voor ze ( dat was ik dus haha) Ik weet van 3 juryleden dat ze op mij punten hadden verloren (leermomenten voor ze want ze weten dat ik veeeeel beter kan dus waren mild geweest) .