[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:45

Wat een schrik!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 19:53

toydoll wat een naar verhaal schrikken zeg, heel veel sterkte, heb je hem daarna nog wel ingespannen of was hij daar te slecht voor?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:00

L_Rivaldo schreef:
toydoll wat een naar verhaal schrikken zeg, heel veel sterkte, heb je hem daarna nog wel ingespannen of was hij daar te slecht voor?

Nou mn lamoen was compleet omgebogen :P ( en de staalkabel gebroken) Dus die kans had ik niet. Wel stukje gelopen (naar waar de trailer ons kwam halen) en ik trok de wagen en had hem vast en hij reageerde daar verder niet op, dus ik denk dat het geestelijk met hem wel goed komt.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:04

Jeetje Toydoll, dat is even schrikken. Gelukkig heb je zelf niks en hopelijk valt het bij Booster mee (die zal morgen eel spierpijn hebben)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:18

dank je wel iedereen voor medeleven!

Ik vind het vooral erg dat het mijn pony niet is. Bedoel bij haar had het ook kunnen gebeuren dat snap ik, maar het gebeurde bij mij. Nouja ik zal er alles aan doen hem weer de oude te maken!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:25

Zo, dat is schrikken Toydoll! En dat met je nieuwe sulky! Hopelihk valt de schade bij zowel Booster als de sulky mee!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:49

snap het je voelt je daarmee schuldig morgen even lekker met hem wandelen zodat de spieren soepeler worden.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:07

toydoll mijn shet bokt soms ook voor de hca. Meer als hij gefrustreerd word als hij de rest niet kan bijhouden. bij mij heb ik het rekje bijna tegen zn kont staan. zo kan hij er minder makkelijk overheen slaan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 23:43

ja dat zal inderdaad een hoop schelen.

Vanavond nog even lekker net de mannen gewandeld, was mooi droog en volle maan. Maar begon al wel glad te worden.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:28

Waaah, ik ben helemaal excited *\%/* :):)

Ik speur ongeveer elke dag marktplaats af naar stallen, en vandaag stond er eindelijk weer één op!
Meteen gebeld en het klinkt goed. Ook meteen maar een afspraak gemaakt om te gaan kijken morgen.
De shetlanders komen buiten met een schuilstal, en voor Sabrina kan ik een stal huren, maar misschien kan die ook wel gewoon bij de shetlanders.
Ben heel benieuwd hoe het is morgen. Ga meteen na m'n tentamen erheen en dan hopen dat het er goed uitziet e.d. Zal wel wennen zijn om weer op een pensionstal te staan. Mijn vorige pensionstal was een drama, en nu sta ik alweer zes jaar 'op mezelf'.

Prijs zou voor ze samen zijn €200,-. Dan moet ik wel zelf mesten, maar komen ze 's zomers en 's winters buiten!

Enige 'jammere' is dat ik pas in augustus verhuis, dus mochten ze daarheen gaan, dan moet ik wel een halfjaar met het ov reizen, maar is gelukkig best een aardige aansluiting.

Ik ben gewoon blij *D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:18

Fijn Linsa!!!! Dat klinkt goed!!!

Rivaldo: Lijkt me prachtig een avond wandeling!

Nou vandaag Booster goed bekeken, hij is ontzettend stijf/spierpijn, arme ding, en links achter is dik, maar hij loopt prima eigenlijk. Dus maar lekker weekje rust + stappen om te beginnen en dan volgende week kijken hoe die het doet.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:18

Toydoll schreef:
Fijn Linsa!!!! Dat klinkt goed!!!

Rivaldo: Lijkt me prachtig een avond wandeling!

Nou vandaag Booster goed bekeken, hij is ontzettend stijf/spierpijn, arme ding, en links achter is dik, maar hij loopt prima eigenlijk. Dus maar lekker weekje rust + stappen om te beginnen en dan volgende week kijken hoe die het doet.

Ja, ben super benieuwd!

Hopelijk is Booster snel weer de oude! Gelukkig heeft hij er niets ernstigs aan over gehouden!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:30

Gisteren in de hagel Barney gereden en vandaag Pip in de zon. Daarna snel de trailer en Barney klaar gezet want ik had nog les. Dat ging best lekker en weer wat vooruit. Pip daarentegen was echt amper normaal te rijden vandaag, die had duidelijk zijn bui.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:42

Hier vandaag in de zon en in de hagel gereden in een rit. Jantje lacht, Jantje huilt :+ pony was lekker aan het draken, die heeft het voorjaar in haar bol. Haart ook al als een gek.
Toydoll hoop dat het allemaal snel wat beter wordt. Arnica druppeltjes / traumeel of traumacur wil erg goed helpen in dat soort gevallen. En dan weer voor de sulky. 1e keer maar even iemand erbij :7

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:56

Barney1978 schreef:
Gisteren in de hagel Barney gereden en vandaag Pip in de zon. Daarna snel de trailer en Barney klaar gezet want ik had nog les. Dat ging best lekker en weer wat vooruit. Pip daarentegen was echt amper normaal te rijden vandaag, die had duidelijk zijn bui.

haha dat hebben ze afentoe he :D:D

VHU: Ja nu al voorjaar in de bol :D:D en het moet nog vriezen XD

Ja nja eigenaar wil liefst niet teveel poespas, ik opperde al een osteo bezoekje over 2 weekjes, op mijn kosten uiteraard, maar ze wil eerst even kijken hoe zijn zelf herstellend vermogen is. Ik snap het enigzins wel hoor, maar hij is wel sneu zo :+

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:34

Nou inderdaad Toydoll, dan is er geen land mee te bezeilen en dan maar hopen dat ik weer veilig thuis kom :)
VHU: je had er dus ook last van, zal inderdaad wel de lente zijn die hopelijk al snel in aantocht is *\o/*

Het is echt heel sneu voor Booster, ik hoop dat hij zich over wat dagen weer beter gaat voelen.

LinSa: spannen hoor, ik hoop dat het wat is voor jou en de pony's. Het valt niet mee iets te vinden wat past bij je pony's en waar je je zelf ook prettig voelt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:35

Gister was drama,ik moest de die kleine nog even een race streep scheren want in ysseksteyn hebben ze nog zeker hun wintervacht.
sedatie gegeven,praam op en nog stuiteren slaan met de voor benen trappen.alles wat niet mag deed ze.is ook zo,n aan steller.ik had het eigenlijk al verwacht.
maar ze is geschoren. Nu proberen wat fanatieker te gaan trainen

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:19

Nou, ik ben wezen kijken hoor.
Vanaf een afstandje stonden er vier pony's in de wei, wei zag er prima uit, in het midden een soort longeercirkel/mini-renbaan. Echt super. Maar dat was het dus niet :+

Het is... tja.. ik ben er nog niet helemaal over uit. Een super aardige man, doet z'n uiterste best. (bood ook meteen zijn Tinker klophengst aan als rijpony voor mij, echt na 5 minuten al ofzo haha) Maar het was zoooo'n rommel! Overal spullen, echt overal! Ik sta natuurlijk op mezelf, dus ik houd het allemaal super strak en netjes, ik kreeg spontaan de neiging om enorm op te gaan ruimen. :')
Maargoed, de stal was 3,5 bij 3,5 en dan lopen ze twee aan twee een paar uurtjes buiten op een blubber stukje. De shetjes staan 24/7 buiten met een kleine schuilstal met een stukje bestraat. Die stonden dus ook echt op dat bestraatte stukje want de rest was super nat. Kan ook bijna niet anders met dit weer, maarja, ik ben dat niet zo gewend :o

Vanaf eind April gaan ze weer de wei op. Wat ik trouwens echt heel jammer vond is dat ze geen (goede) afgesloten bak of paddock hadden. Dat is echt een heel groot minpunt voor mij. :(

Maargoed, met vriendlief overleggen, hard over na denken...

Wat ik overigens echt niet snap: Als je nou je pony's 24/7 buiten wil hebben met schuilstal, prima, maar waarom bestraat je dan niet 2/3 deel? Dan kunnen ze droog lopen! Dat is echt wat ik zou doen, maar dat zie je bijna nergens. Genoeg gratis tegels te krijgen op marktplaats... :j

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:07

LinSa schreef:
Als je nou je pony's 24/7 buiten wil hebben met schuilstal, prima, maar waarom bestraat je dan niet 2/3 deel? Dan kunnen ze droog lopen! Dat is echt wat ik zou doen, maar dat zie je bijna nergens. Genoeg gratis tegels te krijgen op marktplaats... :j

Wij hebben onze 2 pony's 24/7 buiten, afwisselend in paddock (ca. 12x12) met inloopstal of in de wei.

De paddock is op dit moment nog helemaal onverhard en we hebben nu voor het eerst meegemaakt dat de pony's er liever niet in willen.
Normaal gesproken staan ze vrijwel altijd buiten, maar nu met alle nattigheid is de paddock een grote modderpoel en kiezen de pony's zowaar beiden voor de stal.

Het is voor ons ook niet meer te doen om mest te ruimen uit de paddock.
Daarom wordt binnenkort de prutlaag er vanaf gehaald en daarna wordt de paddock semi-verhard met ecorasters. Dan staan de pony's daar voortaan mooi droog en kunnen wij de boel goed schoon houden.

Ik kan gewoon niet wachten.....

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:17

MarjaR schreef:
LinSa schreef:
Als je nou je pony's 24/7 buiten wil hebben met schuilstal, prima, maar waarom bestraat je dan niet 2/3 deel? Dan kunnen ze droog lopen! Dat is echt wat ik zou doen, maar dat zie je bijna nergens. Genoeg gratis tegels te krijgen op marktplaats... :j

Wij hebben onze 2 pony's 24/7 buiten, afwisselend in paddock (ca. 12x12) met inloopstal of in de wei.

De paddock is op dit moment nog helemaal onverhard en we hebben nu voor het eerst meegemaakt dat de pony's er liever niet in willen.
Normaal gesproken staan ze vrijwel altijd buiten, maar nu met alle nattigheid is de paddock een grote modderpoel en kiezen de pony's zowaar beiden voor de stal.

Het is voor ons ook niet meer te doen om mest te ruimen uit de paddock.
Daarom wordt binnenkort de prutlaag er vanaf gehaald en daarna wordt de paddock semi-verhard met ecorasters. Dan staan de pony's daar voortaan mooi droog en kunnen wij de boel goed schoon houden.

Ik kan gewoon niet wachten.....

Ja, die shetjes daar stonden ook allemaal op hetzelfde stukje. Nou is die van mij niet zo moeilijk, die paneert zichzelf erg graag met een fikse laag modder. }>

Ik snap helemaal wat je bedoelt, mijn handen begonnen ook te jeuken! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:21

Dat straten en genoeg tegels is niet zo'n probleem het gaat om wat je eronder doet. Je kunt niet zomaar in de prut de tegels neerleggen, dan gaat het schots en scheef, alle kanten op en los je er niets mee op.
Je zult als het zo nat land is eerst stuk moeten uitgraven, dan puin erop (als soort buffer voor waterafvoer), dat schuin laten leggen (water moet natuurlijk wel weg en ook de goede kant op). Soms moet er zelfs drainage onder. Dan zand en dan tegels.

En dan heb je een net stuk bestraat.

Dus zo simpel is het niet.

Ik vind het maar niets zo in de prut. Die van mij kunnen ook nu nog 24/7 het land op als ik zou willen maar dan staan ze dus ook in de prut. Heb wel een mooi stuk betonplaat en schuilcontainer maar wat een zooi wordt dat met die nattigheid. Je werkt je drie slagen in de rondte wil je het een beetje om aan te zien houden. Dus ze staan nu gewoon op stal, bij mooi weer op de wei. En straks maart/april hoop ik dat het een mooi droog voorjaar is, kunnen ze het land 24/7 weer op.

Het land ligt hier in de regio (Rotterdam) gewoon te laag om ze ook in de winter op te laten staan.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:30

Ik zit in dezelfde regio VHU. Hier staan ze nu ook op stal, zodra het weer kan gaan ze de wei op.

Ik snap dat bestraten niet 123 gebeurd is, maar ik zou daar liever in investeren, zeker in Rotterdam, dan in een zandpaddock die hier toch niet droog gaat blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:25

Zandpaddocks snap ik ook niet helemaal, binnen de kortste keren is dat gewoon een en al blubber.

Hier staan ze wel in de wei maar die ziet er op het moment ook niet echt geweldig meer uit. Maarja wat wil met die sneeuw, regen enz. Rogan gaat s nachts binnen,lekker een schoon stalletje en Polly ook..

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:35

Ja, als ze hier buiten staan en het is nat, gaan ze sowieso de nacht op stal zodat de benen de kans krijgen om op te drogen ivm mok en dat soort vervelende dingen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:05

@Linsa dat snap ik idd ook niet :7
Pony's vandaag weer rondgeslingerd, niet zoveel tijd maar dan hebben ze hun beweging weer gehad :o