[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:42

wolkj schreef:
Wij hebben ook weer heerlijk gereden in Rhoon en gelukkig goed tussen de buien door !

1e proef niet echt naar me zin, kon vroeger starten omdat ze voorliepen dus dacht doe t maar, waardoor sommige stukken er niet goed uitkwamen wat nog 186 punten opleverde ,
2e proef liep heerlijk op EXB met 1 hand na, dus 196 punten!
1e vaardigheid foutloos, evenals de barrage. In de 2e helaas 2 ballen !

Voor de dressuur nu Z startgerechtigd met m'n jonge lieve fjord!

Met 5 winst naar huis, op naar 16 augustus districtskampioenschap!

Gefeliciteerd! Dat is echt top! Z startgerechtigd!
Daar kan geen fjordenkeuring tegenop! Succes op het districts! Hou de fjordeneer hoog, samen met Heino (weet niet of die meedoet).

liberty

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:31

@anke, het zijn er maar weinig op het DK bij jou, je bent de enige ;) En dan 1 in de M. Z/ZZ zijn er wel 7!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 10:17

Alvast gefeliciteerd met je Hippiade-ticket, Anke *\o/* . Je hoeft alleen nog maar 60% te halen; dat moet gezien de beoordelingen van de laatste tijd geen enkel probleem zijn. Hou de eer van onze vereniging hoog!

Ik zie trouwens dat SGMW klasse 3 rijders ook in de L mogen uitkomen? Dan ga ik er van uit dat Shirley Moors onze club ook wel zal vertegenwoordigen op de Hippiade :') .

Erg jammer trouwens dat ze de DK in de schoolvakantie laten plaats vinden. Een aantal rijders zullen wrs al op vakantie zijn, dus dat scheelt alweer een aantal starts.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:17

liberty schreef:
@anke, het zijn er maar weinig op het DK bij jou, je bent de enige ;) En dan 1 in de M. Z/ZZ zijn er wel 7!

serieus?! :P :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:17

Gem schreef:
Alvast gefeliciteerd met je Hippiade-ticket, Anke *\o/* . Je hoeft alleen nog maar 60% te halen; dat moet gezien de beoordelingen van de laatste tijd geen enkel probleem zijn. Hou de eer van onze vereniging hoog!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:55

Anke schreef:
Gem schreef:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Nog wel even doen he! Je weet nooit wat er nog aan gekkigheid kan gebeuren.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 20:26

Zoals er de laatste tijd in ons district gejureerd wordt, hoef je alleen nog maar in de ring te verschijnen en je proef uit te rijden. Winstpunt gegarandeerd :) .
(Niks ten nadele van Anke hè ;) ?)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:44

Dat hebben we hier dan weer niet gelukkig.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:09

even een update!

ik heb as vrijdag mijn 1e les gepland staan!

vandaag getraind en ze liepen super!

gefeliciteerd met je ticket, anke!!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:54

Succes tijdens de aankomende districtkampioenschappen allemaal! Je zal toch aan de bak moeten om die 60% weer te rijden.

Verder wil ik het toch even in de groep gooien of we het "cadeau krijgen van punten" discussie in dit topic los kunnen laten en het alleen in het topic wat daarvoor geopend is erover te hebben. Ik snap dat standpunten verschillen en het is goed dat de discussie op bokt gevoerd wordt, maar laten we terugkeren naar de reden waarom dit topic in eerste instantie in het leven is geroepen. Voor mijn gevoel begint deze discussie nu namelijk een beetje af te doen aan de prestaties die door de menners worden geleverd die hier blij vertellen over hun bepaalde winstpunt. Volgens mij trainen we er hard voor met z'n allen. :)

Daarnaast - in het geval van een DK rijden met weinig concurrentie - kan er in je proefjes nog genoeg misgaan (fout rijden, paard in de staak, moeten opgeven etc.). Hippiade tickets krijg je niet met een pakje boter. En als menner wil je graag met een goed gevoel door naar de Hippiade, dus ik ga ervan uit dat iedereen zijn beste beentje voor zet tijdens het DK.

*okay dit was even mijn community manager's modus: niet bedoeld als een persoonlijke aanval Y;( , maar wel om een nieuwe impuls aan dit topic te geven.*

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:03

Ik ben via een 'wild card' ook een keer op de Hippiade terecht gekomen. Er werd gekeken naar de resultaten van de laatste paar maanden volgens mij. Eigenlijk ben ik er nog steeds wel voor om op zo'n manier (+/- 3 selectiewedstrijden) een ticket te bemachtigen. Nu kan het een kwestie zijn van geluk hebben, of juist pech omdat het net even niet slaagt tijdens de enige selectiewedstrijd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:14

Ik had vorig jaar echt wel een wild card verdient in de ZZ.
De KNHS heef niet eens de moeite genomen om terug te reageren.
Ben speciaal helemaal naar DK Oost gegaan om te bewijzen dat we het aan konden.
Bij Zuid had de NL kampioen maar net de benodigde procenten behaald op het DK.
Dus idd een Hippiadeticket gaat zeker niet zomaar!

Volgens mij is er maar 1 bokker die Sinterklaasjury's niet leuk vindt en ze heeft idd een topic die daar min of meer aan gelinkt is.

Snap wat je bedoelt, klinkt dan idd alsof het niks waard is...niet leuk.
Mijn pony is geen dressuurtalent en daar moet ik wel flink aan rijden.
Ben zelf een behoorlijk kritisch persoontje, weet precies waar nog werk zit.
En soms krijg je de punten die je niet verdient, echter ook vaak genoeg andersom

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:30

@Anke volgens mij zijn er meer mensen die het niet eens zijn met het huidige jurykorps als ik het op wedstrijden hoor en het andere topic lees. Ik vind het prima als daar in een apart topic over wordt gediscussieerd, maar ik heb mijn mening daar al uitgebreid over gegeven in een eerder topic over hervormingen in de dressuur. Ik zie op dit moment weinig vernieuwends aan deze discussie en daarom ik kies er nu voor om niet meer de discussie aan te gaan. Ik hoop daarom dat het onderwerp in dit topic met rust kan worden gelaten (het andere topic lees ik niet dus heb ik verder ook geen problemen mee, daarom is bokt een forum). Ik vind het alleen jammer dat het jurykorps nu over één kam wordt geschoren, terwijl er ook nog genoeg goede juryleden rondlopen. Maar dat is het nadeel van online: daar wordt eerder gesproken over extreme situaties (goed en slecht), dan gewoon goed (oftewel normaal). :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:19

Amen Marjola, helemaal gelijk.

Wij komen, denk ik, op de verkeerde wedstrijden :o want ik kom weinig sinterklaas juryleden tegen. Z
Maar onze pony is dan ook volledig "ongeschikt" als menpony :D

Wij hebben hier in het district veel strenge doch rechtvaardige juryleden, die ik erg waardeer, want met hun inzet en input proberen wij onze dressuur te verbeteren.
En ik ben blij dat zij telkens weer in de auto plaats nemen om ons te jureren. _/-\o_

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:59

helemaal mee eens Marjola en Janouk.
Ik moet echt trainen voor mijn puntjes. En als iedereen dan doet alsof je ze zo krijgt is het net alsof het allemaal zo makkelijk gaat.
Nu gewoon indd weer lekker kletsen over waar we heen gaan en hoe we hebben gereden.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:17

Wij zijn zondag naar het zuidenveld geweest. Met het 4 span.. ook Jelmer en ik hebben mee gereden in de impuls

Met het 4 span in het Z 222 en 227 dus 4 winstpunten.

Zelf ook lekker gereden 201 en 200 punten in de L 2x eerste.

Ook Jelmer had goeie punten en was ook 1x eerste.

Morgen gaan we met enkel en 2 span dressuur en met 4 span vaardigheid rijden op de wedstrijd in elim.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:58

Zo, augustus ook weer vol gepland.
3 augustus naar Heiloo, 8 augustus naar de Middenbeemster en 16 augustus naar het districts kampioenschap. Alle 3 met 2 pony's, ik ben dus heel benieuwd.
Of ik 24 augustus nog naar Wormerveer ga weet ik nog niet, ik denk dat ik het na 3 weken wel een beetje gezien heb en mijn jonge pony's ook. Of misschien ga ik wel hobbyklasse met m'n puppy paard, maar die heeft nu pas 2x voor de wagen gestaan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:59

Hier is het plan. 3 augustus Rhoon, 8 aug moet ie onder het zadel regio kamp. rijden M2 (kansloos, maar we mogen er heen, dus we gaan!) week erna is DK.

Rij eigenlijk alleen Rhoon, de rest is me te ver weg eerlijk gezegd.
Volgende week weet ik ook of Sjol weer goed is, als die goed is ga ik die nog bij proberen te schrijven voor het DK.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:47

Ik.16 aug maasdijk
23 aug 3e outdoor blesruiters
31 aug clubkampioenschap blesruiters
7 sept maraton bij ons op stal van.blesruiters

Dus bijna elke week vol

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:27

Ik doe even time out enndan dk 16 aug in maasdijk en 6 sept vrouwenpolder

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:17

Ik heb alleen nog het DK zuid opstaan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:47

Anke schreef:
Ik heb alleen nog het DK zuid opstaan.

Zo, alles staat klaar, alleen morgenvroeg nog ff Bendit wassen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:37

Geen Hippiade voor mij. Dressuur onder de 60% en vaardigheid foute poort gereden bij nr 7.
Bendit heeft het goed gedaan, tweede proef ging erg fijn.
Aan het eind vaardigheid overgedaan, stuurfoutje, 1 balletje. Mooi binnen de tijd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:40

Anke schreef:
Geen Hippiade voor mij. Dressuur onder de 60% en vaardigheid foute poort gereden bij nr 7.
Bendit heeft het goed gedaan, tweede proef ging erg fijn.
Aan het eind vaardigheid overgedaan, stuurfoutje, 1 balletje. Mooi binnen de tijd.

Ah, snotverdikkemes... daarom schreef ik laatst al, je moet het nog wel even doen, je weet het nooit.
Balen hoor.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:04

Zal ook altijd gebeuren als je denkt dat je het goed voor elkaar hebt.

Gaan we lekker naar Horse Event en misschien de NSPS keuring.