Leuk filmpje Royal! Sorry bicci, ik kan hem ook niet zien.
Aangezien ik over 2 weken wedstrijd heb met mijn Haflinger en dat ons eerste wedstrijdje wordt, had ik vanmiddag maar even het proevenboekje in m'n moeder haar handen geduwd. Tijdens het losrijden was ze behoorlijk vervelend, maar zodra m'n moeder begon met voorlezen waren we allebei heel geconcentreerd! Heb een hele fijne proef gereden. Zelfs de galop ging goed. De eerste keer dat ik een proefje oefende wilde ze niet eens aangalopperen, maar nu heerlijk soepel. Iets te laat, maar dat vind ik prima. Daar kan nog aan gesleuteld worden. Ik heb er dus helemaal zin in!
Ja! Gewoon onderling hoor. Ben ook niet van plan officieel te starten. Vind ik onredelijk als ik naar Abby kijk en zie dat ze steeds ouder wordt en dressuur al niet helemaal haar ding is. Maar er is wel een uiteindelijk doel; een proef rijden waar ik tevreden over ben en als het zou kunnen dus ook een nette score voor krijg. En ik zou toch wel erg graag een keer naar het Haflinger weekend in Ermelo willen. Lijkt me erg tof!
Ja, ik vind het helemaal prima hoor! Leuk voor de ervaring en zo krijgen we eens commentaar van een ander. Mooi weer punten om aan te werken. Fijn weekend iedereen en succes voor de mensen die op wedstrijd gaan!
VanHuisUit
Geplaatst: 08-11-13 23:50
Wodan was een prachtige sterke hond Tine, mooie foto's ... veel herinneringen denk ik... wat heerlijk dat hij nog zo oud bij jullie heeft mogen worden. De andere hond zal het ook wel heel raar vinden zo zonder zijn maatje...
Hier heeft Hero voor het eerst met broek om gelopen van de pessoa dan. Hij vond het weer heel eng, net als toen met het schoftje. Liep paar rondjes gewoon met zijn staart tussen zijn benen maar daarna heel netjes en braaf. Schoftje boeit hem al helemaal niet meer
Leuk PeerAppel een wedstrijdje, altijd leuk om te kijken waar je staat, en hopen dat je wat leuk commentaar krijgt zodat je weer iets hebt om aan te werken.
Iedereen fijn weekend, succes met de wedstrijden en bezigheden. Wij hebben zondag een snertrit van stal, zin in!
tine10
Geplaatst: 09-11-13 07:21
Goede morgen.
Iedereen bedankt voor de lieve berichten. Het is toch best heel snel gegaan zo. Helaas reageerde Wodan wel op de injectie (soort epileptische aanval, naar om te zien), maar gelukkig reageerde zoonlief daar heel nuchter op.
Ik was er duidelijk niet bij gisteravond. Kwam net op stal om te voeren, bleek dat Rembrand nog binnen stond. Die had ik gisteren na het wassen en vlechten nog even op stal gezet om te laten eten, maar dus nooit weer terug buiten gezet. Arme beest, hele nacht alleen binnen gestaan. Omdat ze vandaag heel lang op de trailer staan (van half 7 tot ca half 9 vanavond), vond ik dat ze vannacht wel buiten moesten zijn. Domdomdom.
Heb eens zitten tellen, heb al 11 honden laten inslapen sinds 1991 (toen haalde ik mijn eerste hond uit asiel) en Laika onze nieuwe pup wordt mijn 13e hond. Als dat maar geen ongeluk brengt haha
Nu laatste dingen inpakken, Amerigo en Thabor op de trailer en zien dat ik de dag doorkom. Hopelijk lukt het me om tussendoor te rusten/slapen...
Biancacoo
Geplaatst: 09-11-13 08:24
Tine, dat is veel 11 honden, maar uit het asiel is wel erg fijn, zo hebben sommige honden die anders geen kans meer maken, toch nog een goede kans ! Rembrand zal je dankbaar zijn met al die regen lekker binnen gestaan.
Hero even angstig maar wel pessoa om, goed bezig ! zo leert hij het wel, komt vast helemaal goed. Peerappel op wedstrijd, kan erg leuk zijn, succes ! Vhu, morgen een snertrit..ik hoop dat het weer een beetje meezit !! Misterlady, opdrachten maken doe ik al in airbrush, op fb, kun je van alles zien wat ik maak.
straks even trainen met de honden....klein rondje vandaag, heb er wel zin in, maar denk dat zoon vandaag liever thuis blijft, haha...wat een wind zeg..
Sorry ben wel bij gelezen ,maar heb het deze week heel druk gehad met werken en de paarden.
Wel wil ik even een voor Tine geven. Sterkte voor jullie.
Verder voor iedereen die m nodig heeft HT nog gefeliciteerd !
Ik kom later weer mee kletsen,mijn ouders komen dit weekend naar ons toe. Dus zo de laatste zooi even opruimen en paarden de modder weer in skuppen. (wat een ellende,hopelijk is het volgende week wat beterder weer)
Fijne dag allemaal ! Voor degene die op wedstrijd gaan, succes !!
janouk
Geplaatst: 09-11-13 08:50
@biancacoo Apart, hier waait het helemaal niet zo erg. Windkracht 5 @obelix veel plezier vandaag met je ouders
Gisteren met Image naar Roosendaal geweest voor nieuwe schoenen. Jemig een onderneming van 6 uur: verkeersinfarct rondom Rotterdam en we moeten daar langs op weg naar Noord Holland http://www.telegraaf.nl/binnenland/2204 ... and__.html
Image is een fijn paard in de trailer...................zolang je rijdt. Maar als je stil staat........ begint ze te maaien. Lekker voor de Van Brienenoordbrug. Toen maar gekozen om via Gouda om te rijden.
Al met al een hele trip voor nieuwe schoenen. Ze mag wel heel dankbaar zijn
Zo direct les met Janouk onder het zadel. Het is gelukkig droog.
@tine succes vandaag: Rembrand is in ieder geval nog schoon.
Biancacoo
Geplaatst: 09-11-13 08:54
lijkt ook erger dan het is..wij wonen helemaal op de vlakte janouk...kan de wind lekker aantrekken...haha.. voor zoontje wel koud..hij wil mee trainen op de kar, dus even goed inpakken maar.. Wat een rit..image dus ook erg druk als je stil staat met de trailer, vervelend is dat...
baudyh
Geplaatst: 09-11-13 14:21
Zo weer thuis uit onstwedde. Mega regen/ hagel op de heen weg en inderdaad een harde wind. Maar gelukkig droog in onstwedde. Db was gespannen daardoor hield hij zijn lijf strak en was hij moeilijk te rijden. Kreeg de linker stelling niet goed en natuurlijk met geen mogelijkheid halsstrekken. Normaal doet hij thuis nu zo mooi middendraf hier of galop of geen reaktie. Kortom we oefenen nog wel ff door. Resultaat 177 en 180. Toch nog een puntje dus.
Gem
Geplaatst: 09-11-13 17:07
Goeiemiddag!
Vandaag les gehad. Had weer drie kwartier nodig voor ik maar weer enig idee had waar ik mee bezig ben. Gelukkig wel goed afgerond.
Foto'tje van de gerenoveerde hoed . Ben benieuwd wanneer ik hem ooit kan dragen
Rijden vandaag, twee van de betere momenten:
Vinden jullie de marathonwagen te klein voor Moos?
Biancacoo
Geplaatst: 09-11-13 17:33
Gem, geweldige moos foto's ! Vind de kar nog goed passen !
Leuke foto's, Gem! Ik heb er niet veel verstand van hoor, maar ik vind hem mooi passen! Woon jij wel in Nederland trouwens? Of heb jij stiekem alle regenplassen weggewerkt met Photoshop ofzo? Ik kan hier niet meer normaal rijden zonder dat er zelfs natte modder/zand spetters op m'n cap zitten...
Vind het niet heel storend gem. Maar voor het mooie zou hij net een beetje groter mogen zijn.
_Marjola
Geplaatst: 09-11-13 18:56
@baudyh fijn dat je er toch nog een puntje uit heb weten te halen, terwijl het niet helemaal lekker liep. Houd je toch alweer genoeg over op andere punten
Ik heb het idee dat ze nu bij elk beetje wind dat voorspeld wordt een waarschuwing afgeven. Als hier wind staat in het najaar dan is windkracht 5 vaste prik. Niets om bang van te worden (zoals die storm van laatst).
@PeerAppel bij mij is de bak ook droog, of in ieder geval geen plassen. Het zand ziet er wel nat uit en plakt lekker aan elkaar.
@Gem Mooie hoed! En voor je het weet rijd je vast wel een keer een wedstrijd volgend jaar. Dan kan je hem op.
Over de wagen: wat mij opvalt is dat de leidsels redelijk dicht op zijn kont zit en jij op de 2e foto je hand/onderarm iets optilt (misschien om dit te corrigeren?). Heb ook bij het instructierondje van Boyd Exell gehoord dat je lamoen/strengen tot de kern van het achterwiel een vloeiende opwaartse lijn hoort te zijn. Wat ik nu zo zie kom je bij jou dan net boven de kern uit (anders is de lijn wel erg steil). Op zich kan je er prima mee uit de voeten, maar helemaal optimaal zou ik het niet noemen (ik gok dat je daarom ook de vraag stelt nu). Ik denk dat als de wagen een paar centimeter hoger is, jij prettiger zal zitten (en rijden).
Moos loopt trouwens al erg netjes!
VanHuisUit
Geplaatst: 09-11-13 19:00
Mooi paard zo in tuig Gem, prachtig! Vind je wagen voor het mooi net te laag, dwz de lamoenophanging dan. Als je een makkelijk bokkend paard zou hebben zou ik iets anders erachter hangen, just in case. Wat een werkelijk prachtige hoed zeg, schitterend! Baudyh winstpuntje gesprokkeld en weer ervaring rijker Janouk met Image langs Rotterdam, ja het was hier gisteren totale chaos, zelfs in de binnenstad.. Obelix zwaait langs
Wat een nattigheid overal. Hier vandaag best mooie dag met zelfs. Lekkere buitenrit onder het zadel gedaan met Ollie, wat over de weg omdat ik even wat verkeer tegen wilde komen, dat is gelukt. Toen nog stuk door bos lekker gegaloppeerd door de plassen Daarna met Hero getutteld en eindelijk zit zijn hoofdstelletje goed... (Mysterylady even fototoestel in handen gedrukt, heb ik eindelijk wat foto's van mezelf met mijn stoere vent).