[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crazymel

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:44

:wave: lees morgen bij nu @ de bios twilight marathon :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:06

Ach Lanouska, wat een gedoe toch zeg. Hopelijk ben je snel weer eens pijnvrij. En heb ik nu iets gemist? :o Ben je al jarig geweest of wordt je het nog?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:31

Ik was afgelopen donderdag 8 november jarig.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:18

balen dat het niet wat sneller beter gaat lanouska..

tine ook niet helemaal lekker :(:)

topic van frensie voorbij zien komen op telefoon, nu met pc, dus kan ik kijken :D

En een foto van biancacoo, die ik nog moet kijken :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:22

Hi there!

Lanouska wat een ellende! Tine niet helemaal lekker, even pas op de plaats :(:) Crazymel in de filmmarathon grappig! En Frensie jouw topic ga ik zo bekijken, dat was trouwens dan wel een heel snel tussendoortje zeg zo even naar de States 8-) PSM hoe was de jurk :):) ultra foto van Biancocoo *\o/* Aks hoe is het met je enquete heb je genoeg respondenten?

Hier vanochtend om 7.15 al bij stal, moest hele dag werken. Paardjes uit laten springen in de bak en vanmiddag na mijn werk nog een keer hetzelfde gedaan. Erg grappig om te zien hoe ze samen spelen elke keer. Blondie kan giga bokken en Bente maakt een soort luchtsprongen / levades =:) bij mijn vorige stal heb ik ze dat nooit zien doen zo enorm dan. Wil niet zeggen dat ze het niet deden ik zag ze natuurlijk veel minder. Blondie kuchte wel wat vanochtend, maar even hooi nat en HMP mix, hoop dat dat helpt. Ze is kuil gewend en nu krijgen ze hooi. Anders gaat ze op kuil over maar ik vind hooi wel zo makkelijk.

Nou nu aan de pasta :Y)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:25

@VHU; heb er 140, maar streef naar over de 500 :)) Hoe meer hoe betrouwbaarder! :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:34

Gen, ik schaam me heel erg! De messen liggen keurig klaar, maar ik ben druk op mijn werk, en al 2 ben ik vergeten om ze in te pakken... Enorm sorry....

Mijn jurk <3 gij is geweldig!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:41

aks..idd hoe meer je enquete ingevuld word, hoe beter..
vhu..haha..gekke paarden, fijn om te zien dan toch !
lanouska..wat een ellende, ik hoop dat je dan nu snel van de pijn af bent..
crazymel..veel plezier bij marathon...blijf wakker bij de film !

hier klein baalmomentje...een van de hussen is niet fit...waarschijnlijk iets gegeten wat hij niet mocht..hij heeft speciaal voer en mag niets anders.....dus nu duimen voor snel herstel..is niet fijn ! ^)
kan me daar altijd erg druk om maken....zorgenhondje is het toch..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:45

:(:) voor hussie! :(:)

Net m'n rit-verslag gezien :D Vandaag 20 kilometer gedaan! Op gemiddeld 10,0
Dids was ongelooflijk wakker vandaag.. Heb nog even sikkeneurig zitten denken ''stomme actie, conditie in een eigenwijze fjord rijden, dan heeft ie langer energie over om fratsen uit te halen :)) ''

Maargoed, hij stond daarna nog lekker te drammen en alert te wezen in 't weitje voor bij de bak. Dus hij doet het er goed onder :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:12

Zo zeg Aks jullie worden echte kilometervreters! Heerlijk weer voor langere ritten ook zo!
Moeilijk Biancocoo jouw toppertje niet lekker :(:) kan me goed voorstellen hoor dat je dan bezorgd bent....
Jullie weten vast wel wat van steriliseren van teefjes. Onze Wis is van januari, is nu dus ruim 10 maanden. Wil haar laten steriliseren maar vroeg me af of je dan perse moet wachten tot na 1e loopsheid? Of zou het nu ook al kunnen?

Wil morgen voor het eerst met paard & hond gaan rijden :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:48

VHU volgens mij maakt het niet heel veel uit, of met andere woorden, de meningen zijn erover verdeeld :D
Biancacoo sterkte met je toppertje! Wat een gave foto was dat!
Lanouska pijnlijke tandarts behandeling en nog gefeliciteerd!
Aks is kilometervreter aan het worden!

Hier bekaf door jetlag dus ga naar bed :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:20

VHU: daar zijn de meningen over verdeeld. Beste is wel als je castratie (dus baarmoeder blijft zitten) ipv sterilisatie (boel eruit) laat doen, ivm eventuele verzakkingen van blaas en problemen die daarmee gepaard kunnen gaan. Maar wellicht gebeurt dat tegenwoordig altijd al zo. Ik heb de laatste 8 jaar alleen maar reuen gehad. :D
Wij zijn misschien in onderhandeling voor een opvanghondje erbij. Een kruising Leo x Mechelse herder van 2 jaar. Is weer eens wat anders dan die oudjes uit het asiel.

Nu ga ik snel in bad en naar bed.

Tot morgen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:09

Snel bij gelezen op telefoon vandaar dat ik niet overal op reageer.

Met vergadering gehad. Vanmiddag les gereden. Merk echt dat v weer wordt bij gereden. Hij is makkelijk te rijden momenteel. Ponys gingen ook goed.

Meisje heeft donderdag les op b.v. gelukkig van zelfde instructeur.

Ga nu naar bed

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 03:17

Even snel ben echt ontzettend trots op aks!!!

Nu onderweg naar huis de laatste twilight is echt gaaf!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 08:39

goedemorgen
Crazymel..... :z Zou ik niet volhouden zo lang film kijken

Eagle voelde zich al veel beter, zal van de spanning van de wedstrijd geweest zijn.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 08:39

Fijn dat veale zo goed gaat!
Psm een gave trouwjurk :)

Mel veel te gave film marathon gezien ;) nog steeds jaloers!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 08:40

Crazymel: ligt nu vast nog te slapen. Was het leuk?
Tallechie: super dat je zo'n verschil merkt.
Frensie: uit het ritme door lange reis.
Bianca: is hond alweer beetje opgeknapt?
Aks: ongelooflijk hoe jij bezig bent. En Dids natuurlijk ook
PSM: heeft mooie jurk en wordt vergeetachtig
VHU: paardjes even uitgelaten. Staan ze dan de hele dag verder binnen daar? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Lanouska: nog van harte ook al is het wat te laat.

Ik wil straks even Thabor ohz rijden en als ik nog puf heb kort mennen met Rembrand (even dingen uit de les van gisteren proberen, als ik ze nog weet)
Vanavond mag zoonlief met Amerigo naar dressuurles.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:36

Hier weer een redelijke nacht. Om 1 uur wakker, wel weer snel ingeslapen, daarna om 7 uur wakker maar tot 8 uur bij ons gelegen.

Straks even naar stal, waarschijnlijk ga ik niets met die van mij doen, maar zal even stalgenoot helpen.

Verder moet ik vandaag aan de studie en vanavond weer vergadering

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:44

Goedemorgen!

@Tine ik heb altijd het gevoel dat ik me moet gaan verdedigen als ik zo'n vraag krijg... -O- maar helaas, nergens hier in Rotterdam en omstreken staan paarden meer dan een paar uur per dag buiten, of als het wel kan worden paarden gehouden in de bagger, zodat ze mok en rotstraal oplopen of andere ellende en dan staan ze dan ook in groepen waar ik op zo'n klein stukje al helemaal geen voorstander van ben. Dan staan ze met z'n allen in de bak, gevolg als jij wilt rijden moet je eerst de bak vrijmaken van paarden & mest, ben je al kapot voordat je begint (en je ruimt eeuwig en altijd de zooi van iemand anders op). Het ideale plaatje van wei of ruime paddock (enigszins droge en schone) is hier gewoon niet te realiseren en geloof me, ik woon hier al 13 jaar ik weet hier echt elke wei, stal of plek :7 in een straal van 25 km, en behalve mijn eigen stuk wat ik toen had, dat kwam een beetje in de buurt, is het er niet. Mijn eigen stuk was trouwens ook drama vwb de nattigheid...

Vaak komen ze er nu trouwens 2x per dag gemiddeld een uur of 2 / 3 uit dus dan staan ze best lang buiten, zeker voor Randstad begrippen. Beiden lijken nu relaxter dan bij de vorige stal (kwamen ze dagdeel buiten) denk dat dat komt van de afwisseling. Bente staat niet meer te schrapen, deed ze op haar vorige stal wel. Snuitje bijvoorbeeld denk ik achteraf gezien dat zijn gedrag bij mij ook echt gekomen is van de stalling, die paste gewoon niet bij hem. Nu zoals Tallechie hem houdt, is hij veel meer op zijn plek.

Nou ik ga honden uitlaten en dan dus naar stal :evaw:

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:55

Jullie zijn allemaal stuk fanatieker dan ik met de paardjes... Hopelijk binnen jaar of 2 paard aan huis en ook weer wat meer aan de gang... De reistijd zorgt nu voor minder quality time met paardlief...

Gem, messen liggen ingepakt klaar!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:10

PSM ik kom nu ook maar 3 of 4 keer in de week op stal. En dan kan ik ze niet eens alle drie doen. Ik ben ook 45 min aan het rijden en zit natuurlijk ook met de kleine die ik niet elke keer mee wil en kan mee nemen. Het is dat ik nu een bijrijdster heb. Paard wordt nu 4 keer in de week gedaan. Pony's momenteel ook vier keer.

Droom van paarden aan huis heb ik maar laten vieren, vriend is allergisch dus zal niet snel gebeuren. Plus dat hij hier niet uit de omgeving weg wil en dus onbetaalbaar

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:15

Ik kom 3 a 4 keer in de week bij mijn paard, maar doe hooguit 2 a 3x in de week iets met hem...

Heb in totaal ook een half a drie kwartier reistijd...

Maargoed, het enige nog betere plekje zou aan huis zijn, dus voorlopig blijft boy lekker waar hij nu staat....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:20

ook ik ben maar een keer of 3 in de week op stal helaas.
Past niet vaker ivm stage en werk :)
Maar ik doe wel mijn best 't nu zo te plannen dat ik zoveel mogelijk kan doen :) (overdag gaan, savonds aan stage. gaan op dagen dat 't lekker weer is etc)

@tine; :o het gaat nu zo goed, wel van genieten dus :)) Al loop ik nu moeilijk door m'n rug. Maargoed, had voordat ik ging rijden gisteren al veel last. Dus dit was te verwachten :)

Over een half uur tussen beoordeling op stage.. Bleh! ^)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:24

Ik ben elke dag op stal want ik mest zelf uit. Maar kan nu dus niks doen met Gwin door de blessure. Vandaag gaan we weer scannen.
Aks succes met beoordeling!
Mel laatste Twilight gezien, ik wil ook!
Tine hoe ging het rijden ohz?

Mijn Montana topic staat op de hoofdpagina van Bokt bij de uitgelichte topics :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:31

Frensie ik mest ook zelf, gelukkig een heel schoon paard, vriendin die in nood bij springt, en heeeeel veel buiten...