Avaluna: thnxxx en oja, dat vergat ik... ik ben net als jij altijd redelijk paranoia over dit soort verhalen en zou ook acuut m'n spullen ophalen... maar ik zit ook hele dagen tussen de slechte voorbeelden En er bestaan heus bedrijven die pech hebben en daarna zo alert worden dat ze goed gaan draaien... Pony-vang-se!!!
Nouvel
Geplaatst: 10-08-11 21:00
prinsje en avaluna, misschien ben ik dan wel te goed van vertrouwen, maar als ik bel of het verstandig is om 'm te komen halen zij zeggen dat dat niet nodig is mag ik daar toch vanuit gaan... het is toch ook in hun belang dat ik mijn eigen spullen terug heb... jullie maken me wel weer zenuwachtig zeg...
prinsje, nee niet geverfd hoor, dit is nog een kleine ukkepuk...
Smickey2011
Geplaatst: 10-08-11 21:22
o nouvel, heb je net gepbt! (en daarin aangegeven dat het laatste wat ik wil is dat je de zenuwen krijgt )
Een curator heeft niet het belang van een enkele klant voor ogen, dat is ook niet diens wettelijke taak (hoe vervelend ook voor gedupeerden). Sterker nog, het zou tégen de curator kunnen werken. Die moet er voor zorgen dat - binnen de regels van alle wetgeving en andere rechtsbronnen - zoveel mogelijk geld komt voor de gezamenlijke crediteuren en hij mag niet een enkele crediteur bevoordelen. Is allemaal wel te verklaren maar daar zit hier niemand op te wachten. En het staat trouwens voorop dat eigendom het meest omvattende recht is dat iemand kan hebben hoor, maar het probleem zit hem soms in het kunnen bewijzen hiervan...
einde college Tenzij jullie meer willen weten??? Ik ben gek op uitleggen...
Jenkins
Geplaatst: 10-08-11 21:25
Rhine_ schreef:
Nee echt de lengte ongeveer
dat is toch ook wel afhankelijk van de pony? Sil heeft iig deken maat 145
PrinsjeH geeft college en heeft vakantie Wanneer ga je weg op vakantie? Ik zie je morgen vast nog bij stal, ik ben er 's middags. Laat me maar weten of ik Harley af en toe moet/mag knuffelen. Rhine ik wil Snuitje wel even opmeten, maar wil je van hoofdje/neus t/m staart of van voorbeen tot achterbeen? Zeg het maar. Op zich is 2.20 excl hoofd lang genoeg.
Ik heb ooit een van mijn paarden bij een stalling vandaan moeten halen die failliet was verklaard. Was niet fijn Ik moest met paspoort in mijn hand aantonen dat het mijn paard was, mijn trailer die er ook stond kreeg ik pas mee nadat ik mijn papieren had laten zien, het geld voor de laatste stalling moest ik contant overhandigen aan de politie en kon mijn paard onder politiebegeleiding meenemen. Hele stal was afgesloten met van dat wit/rode plastic, echt bizar. Mensen hadden me nooit verteld hoe slecht ze er voor stonden ik werd getipt door iemand die zijn paard daar die ochtend had weggehaald. Ik heb daarna ook nooit meer contact met die mensen kunnen krijgen, ook zo raar....
Het lijkt me in het belang van Van Schie dat hij zsm alles afhandelt en verwerkt wat hij daar heeft staan, want daar vangt hij ook weer geld mee.
VHU Kun je niet eens kijken of 220cm lang genoeg is incl. hoofd?
Nouvel
Geplaatst: 10-08-11 21:41
pb wisseling loopt gestaag...
vhu, ow dat is inderdaad een nare situatie... gelukkig kan ik wel goed aantonen dat 'ie van mij is, want er is er maar eentje van gemaakt zo met deze kleuren en dit type, en ik heb het afschrift met factuurnr, dus het moet raar lopen wil dat niet gaan lukken...
Pcies VHU, dat aantonen van eigendom kan knap lastig zijn ... soms worden we heel flauw
Zou gezellig zijn om nog even bakje koffie te drinken voor wij vertrekken (zaterdag). Morgen ga ik 's ochtends al... niet te houden, heb 'm al twee dagen niet gezien en zit hier zo'n beetje te stuiteren Vriendlief is vanavond geweest omdat ik niet wist tot hoe lang ik moest werken, viel uiteindelijk mee gelukkig (nou ja, tot bijna half acht is ook best al lang!)... Haha, wel een leuke cooling down zo vanavond met die colleges over het faillissement
En uiteraard mag je met Har knuffen... Juist super, want hij houdt er zo van!
haha, komt goed, ik ga afsluiten voor vanavond en Midsomer Murders kijken!!
Nouvel
Geplaatst: 10-08-11 21:57
ik ga ook eens even wat drinken en daarna maar eens richting bedje...
hopen dat het weer morgen eens wat minder herfstachtig is, dat is weer wat leuker met de paardjes bezig zijn...
VanHuisUit
Geplaatst: 10-08-11 21:57
Dat lijkt me wel bewijs, maar goed, ben geen deskundige op dat gebied... Ik wil het wel even opmeten Rhine hoor Als ik je dan niet meer zie, alvast hele fijne vakantie! Vrijdag weet ik nog niet of ik naar stal ga, is zoonliefs laatste vakantiedag, gaan denk ik nog even iets ondernemen. Het was in Breda juist wel lekker weer, vandaag zo tussen 11.00 - 14.00 uur in ieder geval. Bente is gelukkig niet erg gevoelig voor wind, ik daarentegen wel
Oja, onze zoon heet Han, de zoon van Tine heet Patrick
In Breda/Roosendaal heel goei weer geweest vandaag Alleen vanavond 2x een druppelbuitje van een halve minuut
drukke pbwisseling tussen prinsjeH en nouvel prinsjeH heeft vakantie!
net terug van stal. Dids gelongeerd aan dubbele longe, en daarna nog eventjes het bos in geweest. Lief dier. Pootje alleen alweer/nogsteeds dik...
avaluna
Geplaatst: 10-08-11 22:49
@Nouvel: zal ook wel loslopen; je hebt iig bewijs van eigendom.
@Prinsje: wij hadden d'r een die maakte van "ons geld" een bv, heel fijn, die gaat al jaren tig keer per jaar van ons geld op vakantie, heel fijn . Heb dan ook veelal niet echt medelijden met het bedrijf, maar meer van de velen anderen die de dupe zijn/worden.
Oeh, heerlijk gereden , begin was ff heftig, heel veel wind, wei van 1 hectare midden in het open veld om te rijden met een groene, hete pony, maar wat kan die pony lekker sjouwen, zeg , ook goed kunnen afsluiten.
Sorry voor het verwisselen van de namen van de zoons van VHU en Tine
Rhine die van mij hebben dekenmaat 155 en 165. Maar ze zijn niet heel veel langer dan een grote shetlander. Maar lengte incl hoofd zou ik zo niet weten.
Waaien doet het hier ook als een gek had gelukkig binnen les. Ferro liep niet zo hopelijk zaterdag beter.
@avaluna; ja ik snap er echt helemaal niks meer van... Hij loopt nog altijd zó netjes...dus óf er is niks, of het is straks echt helemaal fout.. Woensdag komt de osteopaat, hopelijk weet hij meer. En anders denk ik dat ik hem meeneem naar de kliniek voor een onderzoekje
qua trailers... ik propte mijn Sunny in een trailer van 130 hoog, 90cm breed en 165 lang. Stond ie wel niet zo heel gemakkelijk hoor, maar het paste wel. Neem daarom aan dat een welsh A best in een trailer van 2.20lang past hoor.
Verder een enthousiaste PB-wisseling en mini-college over faillissement PrinsjeH fijne vakantie! Lekker weer in Breda en Roosendaal, hier ook nog steeds *klopt af* Didsje nog steeds met een dik pootje. Ben heel benieuwd naar woensdag! Vraag me af hoe het nu met Simba en Ollie is.
hier nog steeds wisselend. Stormpje blijft heel fijn en braaf gelukkig Gedraagt zich inmiddels keurig met een zadel en loopt ermee alsof het de normaalste zaak van de wereld is Moet m binnenkort weer eens meten, want als je hem nu naast Zoë ziet is hij echt veel groter! Enneh, met dat getob met spoorbreedtes enzo; hij mag niet boven de 1.10 komen! Heb ook besloten hem voorlopig niet meer onder zn kont te schoppen en te stoppen met pokon bij te voeren
groetjes, lacuna
VanHuisUit
Geplaatst: 11-08-11 08:19
Goedemorgen! @Naaltje ik zou het ook niet weten meid. Als hij niet kreupel loopt kan het niet 'vreselijk' zijn, want hij heeft er geen last van. Ik ken bijv paarden met hoefkatrol categorie 4, die niet kreupel lopen en normaal functioneren en die met categorie 2/3 die niets meer kunnen. Dus een foto of een scan zegt niets over hoe een paard het ervaart. Hij is blij, staat vrolijk in de wei, gaat graag voor je aan het werk, don't worry @Rhine, nav website trailer. Denk dat 2.20 ook wel lang genoeg is maar 1.50 te laag eerlijk gezegd. Paard van 1.75 zet je in een trailer van 2.25, daar passen ze dan net in, dus die heeft 50 cm over boven zijn hoofd. Als trailer lager is dan die 2.25 krijg je moeite met laden, want dan moeten ze hun hoofd echt naar beneden doen (en als ze hem maar wat omhoog doen, vooral met laden, stoten ze hun hoofd en krijg je ze er nooit meer in en die 2.25 is ook al niet ruim hoor). Welsh A, zit zo rond de 1.20, dus dan moet de hoogte toch echt wel minmaal 1.60/1.70 zijn. Kun je zeggen, die 10cm maakt dat uit, ja dat maakt uit want als je pony er niet meer in wilt heb je echt een probleem. Voor de lengte denk ik ook dan staan ze maar iets krapper, alhoewel dat niet altijd veilig is (bijv met hard remmen) maar als je ze goed opsluit tussen voor/achterstang moet dat kunnen. Maar die hoogte, ik denk dat dat dus niet goedkomt. Maar ik meet Snuit nog wel even na hoor. Zal ook nog even vragen hoe breed de vrachtwagen is van stalhouder, want zijn pony's staan daar dus niet in de lengte maar in de breedte in, heb je ook wel een beeld.
Ga ontbijtje doen
Tass
Geplaatst: 11-08-11 09:13
Nouvel: Leuke foto .
Dennis: Sterkte met de pony's .
Tine10: Wat leuk dat je gaat springen met hem .
Greetje: Fijne vakantie .
Ik heb ook goed weer gehad gister, wel wat wind en paar spatjes maar ging verder wel .
Ik heb gister zoooo fijn gelest met mijn ventje . Ik doe nu grondwerk lessen met hem om alvast was bezig te zijn, hij is nu 2,5 . Ik heb dus eerst even gewerkt aan het leiderschap, nou die had ik zo, dat was 2 tellen . Hij volgde me gelijk, allemaal kauwe. Daarna ging ik verder met het 'werken' met hem. Hem los rond laten lopen en zorgen dat hij bij mij blijft. Ik kon hem op kleine hulpen van stap naar draf krijgen, weer terug naar stap. Van stap naar halt en van darf naar halt. Hij deed het zoooo knap, ben echt super trots op hem .
Mijn instructrice zei dat hij super op mij let, heel de tijd zijn oor naar mij gericht, zijn hals lekker ontspannen en laag. Ik kan nog wel met hem gaan bereiken omdat we echt samenwerken en hij echt wilt .