[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:53

Weet iemand hier misschien hoe hoog die peesjes van BR zijn maat pony?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:09

@ Lacuna: als je nog maar 1 examen hebt dat nog relatief makkelijk is, moet je die wedstrijd zeker rijden ja! Laat ze maar eens zien wat die kleintjes allemaal kunnen! :Y)

@ IvysToeter: dat is al een mooi ritje om te beginnen! Je moet ergens beginnen hé, en dan de grens steeds hoger leggen ;) Dat bokken voor de wagen moet hij maar niet te veel doen, zeker niet als zijn voet het rekje raakt! Romeo geeft soms ook een bokje als hij vindt dat ik onterecht een tikje geef met de zweep, dan gaat zijn achterwerk maar 10 cm omhoog, zijn voeten komen niet echt van de grond, gewoon een klein hopje. :+

@ Evelli: dat is wel gemakkelijk als je dat allemaal kunt lenen van die mensen!

@ Laura: wat goed dat tum zo braaf is! Leuk dat je 2spantuig binnen is! ;)

Ik heb voormiddag een zalig ritje gemaakt van 14 km. Mijn zus en haar vriend zijn mee gegaan, ze hadden nog nooit op een wagen gezeten, was een geweldige ervaring voor hun :D Onderweg een kwartiertje gestopt om een ijsje te gaan eten, Romeo bleef gewoon stilstaan, vond het geweldig!
Zo brave pony <3
Namiddag heerlijk aan en in het zwembad gelegen :o

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:25

Hihi lekker gemend dus ? Ik niet Buck staat al zwetend op het land dus vind het sneu om hem nu te laten werken haha! Hij is helemaal sloom van.

Ik heb de clever tuigen van P&K eindelijk, maar vind het te grof voor Buck net gepast..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:46

Ik heb ook even gauw wat simpele foto's geschoten vind op het plaatje de grofheid nog wel meevallen maar is in het echt wel meer, morgen gaat mijn moeder even mee naar stal zodat ze ook kan kijken oordelen. Hoe Buck nu in zijn vacht zit vind ik de kleur erop ook niet zo mooi maar geef hem een week of 2 en hij is weer helemaal rood en in de winter geschoren issie heel licht.

Afbeelding

de riem (ff naam kwijt) voor tussen de benen past ook niet
Afbeelding

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:47

ik vind hem erg mooi hoor buckje.. super!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:38

mooi tuig hoor buckje! heb je er daar nou 1 van of 2?

S_L, eigenlijk had ik wobbe even een 'schop onder z'n kont' moeten geven, maar ik was zelf best wel uit balans en niet snel genoeg om het bokje echt af te straffen

evelli, succes morgen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:39

Ik vind de grofheid wel meevallen. Maar vind de kleur niet erg mooi op buck :n

Keet heeft 10 minuutjes aan de longe gelopen en toen had ik het te warm :+
Hoop dat het morgen iets minder heet is :\

Keet heeft nooit gebokt voor de wagen en ze zou het ook niet moeten proberen :n

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:56

wobbe heeft het bij sabine 1x gedaan, toen heeft ie een schop onder z'n kont gekregen en niet meer gedaan.
als ik niet uit balans was geweest had ie ook een schop onder z'n kont kunnen krijgen.

Ik ga morgen ochtend als ik wakker ben naar stal.
Toch even longeren.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:00

Jimmy heeft ook wel eens gebokt voor de wagen die heeft er meteen een bokriem voor gekregen en toen was het over. Is link als ze zo bokken voor de wagen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:02

heeft iemand een foto van een bokriem? wil eens zien hoe het eruit ziet.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:03

Google ?

Pako bokt ook voor de wagen als hij in tweespan stond met Buck, dat was echt haat en nijd naar elkaar en Pako deed flink zijn best Buck te raken die ging er helemaal scheef voor lopen en dan trappen richting de binnenkant.
*zoekt foto*. [edit]
dit was nog een onschuldig bokje
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Buckje op 05-06-10 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:05

hey iedereen.

nou de pony is niet gekocht, hij was te klein, en verschrikkelijk hengst! dus dat ging hem niet worden, dus zoeken we maar rustig door,

@jelle hoe gaat het met jouw toektocht?

@buck, ik vind het tuig juist ontzettend mooi, en de kleur vind ik ook mooi op hem staan, omdat hij lichte manen heeft vind ik het wel kunnen hoor :j
@evelli, wat een geluk heb jij zeg met die mensen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:09

Yup, heb zeker mazzel. Heb nu zijn diesel mee en hun trailer :) en als ik het fijn vond rijden als combi mocht ik hem altijd op komen halen :) hij gebruikt die auto toch niet zo vaak en de trailer nog minder :+

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:10

ik gebruikte een halstertouw, vast maken aan twee kanten aan je lamoen (links en rechts dus) over de bips heen, en strak genoeg dat hij niet omhoog kan, 2 vingers ruimte is genoeg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:53

Zo wat was het warm zeg vandaag 8-)
@Tine, zjips van Quincy, naar hoor.
@IvysToeter, gewoon slagriem eraan zetten, gebeurt het niet weer. Riempje tussen staartriem/broek doorhalen. Of touwtje wat Sonjim zegt. Geen risico mee nemen, er zijn genoeg paarden die met een slagriempje rijden, dus niet mee zitten. Alwyn en Simba bokken gelukkig absoluut niet. Sim heeft het ook nog nooit geprobeerd, Alwyn een keer geprobeerd mij te slaan in de stal (toen hadden we hem nog net, was hij nog helemaal niet lief maar alleen heel boos en bang, kun je je nu niet meer voorstellen)), toen heb ik hem spontaan een flinke opdonder terug gegeven, hij heeft het nooit meer geprobeerd (was gewoon een misverstand denk ik). Voor de wagen/sulky heeft hij het nog nooit gedaan, gelukkig.
@Buckje, je hebt toch een goed tuigje? Vind dit ook een mooi tuig hoor...maar als je het te grof vindt dan zou ik het weer ruilen of zoiets.
Oja en ik las nog iets over Nederlandse lesjes (Tallechie toch?), als je zessen haalt is het in ieder geval voldoende, veel mensen hebben moeite met echt goed Nederlands schrijven hoor :(:)

Nou wij hebben eigenlijk hele dag in de auto gezeten en tussendoor heel gezellig gekletst plus pony's / wagens bekeken bij de mensen waar ik mijn nieuwe tweewieler heb opgehaald. En ik ben er echt heel bij mee! Wat een kwaliteitsverschil met mijn HSHP sulky zeg. De nieuwe is nieuw ook minstens 3x zo duur, dus je mag niet vergelijken, maar dat prijs/kwaliteitsverschil zie je dus echt wel. Morgen even alles gaan afstellen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:08

Ben weer bijgelezen. Wat zijn jullie allemaal actief!

Hier staat alles gepakt en gezakt voor de laatste rit met onze mannen. Morgen gaan ze samen naar Frankrijk. De tranen blijven op de gekste momenten komen, ik zal blij zijn als het maandag is .... Ik ben wel blij dat we ze zelf weg gaan brengen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:25

Zo dat is / wordt heftig Monique. Heel veel sterkte...
Ook al weet je dat je hier goed aan doet, afscheid nemen doet altijd pijn.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:35

Weer alles bijgelezen. Mooie foto's gezien, en Buckje met prachtig tuig! Wauw! Helemaal mijn smaak!
Ik heb zelf alleen peesjes van BR in maatje cob. Denk dat je daar niets aan hebt? Anders wil ik ze maandag wel ff opmeten hoor.
Jammer dat de pony toch niets was. Rustig verderzoeken maar naar een andere die beter past :)
VHU is heel blij met haar nieuwe tweewieler. :)

Monique, heel erg veel sterkte morgen. Het zal heel moeilijk zijn, maar ik vind dat je een ontzettend dappere beslissing neemt omdat je echt kiest voor de paardjes. :(:)

Vandaag ff een blunder. Ik heb me gisteren per mail opgegeven voor die wedstrijd en zat vanmorgen met mn blonde hoofd het reglement door te lezen. Voor enkelspannen tweewielers uitgesloten. :roll: Heb ik dat! Dus meteen de voorzitter opgebeld, uitgelegd dat ik alleen maar mn tweewielertje heb, kreeg ik als antwoord "Oh, daar verzinnen we wel wat op, ik ga wel ff bellen voor je"
3 uur later, telefoontje. De voorzitter: "Ja, hier komt X ff aan de lijn, hij heb wel een wagentje waar jouw shet wel ff voor kan, en dan moet je maar ff afspreken met hem wanneer je komt proefrijden om te zien of het allemaal lekker zit. Kun je gelijk ff in zijn bak oefenen." eehhh.... ok. Dus aanstaande donderdag mag Sunny voor een vierwielertje, haha! Ben heel benieuwd! Straks ben ik zo weg van die wagen dat ik niet meer terug wil naar mn tweewielertje ;)
Volgende keer echter lees ik wel EERST het reglement voordat ik me inschrijf, haha. Typisch iets voor mij.

Vandaag ook ff gesproken met mn vriend over mn ambities. Besloten dat ik deze komende wedstrijd eerst aankijk, maar als dat nou ook lekker gaat dan vragen we zo snel mogelijk een startkaart aan. maandelijks 1 wedstrijd zou geen probleem zijn, dus dan moet die kaart ook maar komen :D

Vanmorgen lekker met Sunny een rondje naar buiten gegaan, samen met een bijrijdster/groom. We zijn eerst bij de boerderij verderop een bakje aardbeien gaan halen, en toen rustig verder gereden. Zo'n grote rit hadden we niet (zal 8 km zijn geweest, waarbij de boerderij al 1.5 km rijden is) maar toen we thuis kwamen hadden we die aardbeien al liggen.
Sun was de hele rit vrij braaf, behalve op de laatste kilometer naar huis. Daar was hij verschrikkelijk aan het drammen en trekken, niet leuk meer. Dus eenmaal thuis ben ik het trainingsveldje op gereden, en heb ik hem daar nog 20 minuten aan het werk gezet. Etterbak, hij had het wel ontzettend snel door, heb hem nog nooit ZO braaf en fijntjes gehad op het veld }>

Groetjes, Lacuna

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:37

Heeft die wedstrijd een eigen regelement dan? dat ze 2wielers uitsluiten? Wordt het niet onder het gewonde KNHS regelement gereden

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:41

Tja, ik denk het. De wedstrijd is van de regiocompetitie in west brabant (www.regiocompetitie.com) maar je kunt er ook KNHS starten. En daar mag ik toch wel gewoon met een tweewieler starten (dressuur en vaardigheid, ik rij geen marathon ofzo)
Maar op de site staat het wedstrijdregelement, en daar staat toch dat tweewielers voor enkelspan zijn uitgesloten. Of ik moet Stormpje ervoor zetten en tandem gaan rijden, maar dat wou ik nog maar ff niet doen ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:51

Heb ze gelezen. Vind het bizar dat ze zo afwijken van de KNHS regelementen als je wel op startkaart kan starten daar :\

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:59

Zo ben er weer na heerlijk warm en zwaar dagje!
Lees dat het nog niet goed gaat met Quincy, niet leuk
Lacuna die een ander zijn kar gaat lenen hihi.
Lees ook iets over paardjes ide gaan emigreren? Veel sterkte ermee.
Mooi tuigje voor Buck.

Een meppende pony, slagriem erop en tik voor de billlen :P

Mijn dagje:
Vanmorgen vroeg inspannen en naar Rockanje gereden, daar bij mijn vriendin (ollie1) uitgespannen en broodje gegeten. Samen naar de start gemend. Daar aangemeld en vast de laatste hindernis (vaardigheid) verkend.
Daarna achter elkaar van start, eerst olga toen ik. We gingen echt onwijs goed!! Was de eerste keer dat ik uberhaubt aan zoiets meedoet maar we gingen echt super. Wel af en toe wat stuurfoutjes maar dat kan haast niet anders zo zonder voorbereiding haha.
Mijn vriendin reed elke keer net een paar sec sneller maar helaas maakte zij een fout (vergat een poort) en dat leverde teveel strafpunten op.
Rit uitgereden en na een pauze pony weer naar huis gebracht. Zonder de hindernissen heeft ze ongeveer 32 km gelopen, ben echt megatrots op mijn kleine die pas weer sinds dit voorjaar ervoor staat.

Eindresultaat :
1ee prijs bij de pony's, complete marathon en vaardigheid foutloos gereden!! Van alle combinaties (ong. 30) waren we tweede.

Ik stuiter even verder, foto's plaats ik zo :D:D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 23:04

gefeliciteerd yuri!! :D

ik ben uurtje thuis nu.. druk dagje gehad.. morgen weer optijd weg.. grmbl.. wil nog zoveel doen, maar heb zo weinig tijd :=

Zo maar bedje toe, morgen om 7u eruit..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 23:11

toppie gedaan...
buckje met een mooi tuig,staat goed hoor!
rare regelementen voor 2-wielers????
bokkende pony voor de wagen,gelukkig heb ik dat niet.
vandaag druk op het werk gehad,stro,hooi en kleine baaltjes kuil gehaald ineen snik hete auto :(
sunrise net 50 minuten dressuur geoefend voor de kar, ze maakte goed misbruik van mijn vermoeidheid :(
pony in bad, kar in bad en tuig gepoetst...
morgen zien we er weer netjes uit....
mocht er een bokker met een fototoestel op de wedstrijd in hoofddorp zijn....wil diegene een kiekje maken??
(heb moeite met foto"s plaatsen van mijn album ) blond he???
voor de andere wedstrijdmenners...succes morgen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 23:15

Marrianne wat jammer dat het niets is geworden met die pony, succes met zoeken!

Buckje sorry ik vind het tuig niet zo mooi, maargoed smaken verschillen natuurlijk!

Yuri, wat goed zeg!