Mijn ouders wonen nu in het DFW dus wil daar nu wel vaker heen om te gaan rijden. Bij mij in de buurt is ook wel een mooi gebied, waar Anneloes en Marian ook altijd rijden.
Ja echt een stiekemerd. Het is een hele leukerd geworden. Bruin met een heel smal blesje en 2 witte achterbenen. Wel nog een iel ding. Hengstje.
Gisteren is er ook een hengstje geboren, die is wat donkerder van kleur met een witte kol. Wel een groot veulen.
Op 14 feb is er ook een veulen geboren die lijkt op die van gisteren
Ik ga mn tas inpakken en mn kar vast uit elkaar schroeven voor morgen. Morgen lekker een rit door het bos met de menvereniging! Heb er zin in!
Heb van een vriendin een furminator geleend. Dat werkt als een jekko! Trek er gewoon een complete pony vanaf en hoef er zelf bijna niks voor te doen! Wel apart, want op haar shet werkte het ook prima, op Sunny dus ook, maar op Storm werkt het nauwelijks?
Storm heeft gisteren zn eerste 750 meter naast de fiets gelopen. En nu merkte ik met draven dat hij sleept met in elk geval zn voorhoeven, maar volgens mij ook met de achterhoeven. De smid komt binnenkort weer, maar echt overdreven lang zijn zn hoeven toch nog niet. Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren? Ik denk zelf dat als hij wat meer naast de fiets loopt, dat het dan beter gaat, maar ik heb nog geen ervaring met paardjes die dit doen.
Fijne Koninginnedag... denken jullie een beetje aan me? ik zit vanmiddag op school Groetjes, lacuna
Op school op koninginnedag? wat moet je daar doen dan?
@evelli, blij dat het geen schimmel is indd! kan jij deze zomer ook weer met gerust hart rijden!
En over het slepen met hoeven over de grond, mijn paard heeft daar ook een handje van, maar dan met de achterhand! is bij die van mij gewoon lui-gedrag zeg maar zo... En wat stiekem zeg van die merrie! maar wel een leuke verassing dus!
Hoe doe broei heeft kunnen ontstaan... tja heel lang erg koud weer en ineens heel warm. Kunnen ze niet tegenop verharen. Jeuken, broeien en smetten en dan krijg je dit soort plekken......
gelukkig zijn de nachttemperaturen nu ook rond de 7 graden of soms zelfs hoger! ik heb de mijne nu helemaal zonder deken en 24 uur per dag in't land!(de hele winter trouwens ook) maar ze kunnen wel onderdak komen hoor, de stal deur staat open!
Lacuna, misschien wat gaan oefenen met balkjes lopen als je aan het longeren bent? Rivaldo had dit voorheen ook aan zijn achterbenen, nu nog maar ietjes, maar merk dat werken en balkjes veel veranderd heeft.
sander_lotte
Geplaatst: 30-04-10 10:55
Wat super dat Dora toch geen schimmel heeft! en leuke foto van je dikkerdje
Heb ook gelezen over tallechie en het geboren veulentje, kleine stiekemerd
@bobomelo: over dat slepen met de achterhand lijkt me niet goed. Mijn ex-verzorgpaardje hebben ze laten inslapen omdat hij zo erg sleepte met de achterhand. Dat is zo een 6 jaar geleden(ik was dus ongeveer 14), en de eigenaars van mijn vzpaardje hebben toen tegen me gelogen. Ze zeiden dat ze mijn vzpaardje in de Ardennen op een weide gingen zetten en in ruil kwam er een ander paardje. Paardje heeft nooit nog een weide van dichtbij mogen zien heb ik vorig jaar vernomen van mijn ouders. Ik kom nog steeds bij die eigenaars en ze hebben het mij nooit verteld. Ik weet dus niet of het slepen echt de reden was, ze hebben mij in ieder geval gezegd dat de DA had gezegd dat hij nooit meer bereden mocht worden ivm dat slepen(waarschijnlijk heeft hij erbij gezegd dat hij ingeslapen moest worden en misschien nog extra info, heb ik geen idee van)
sunrise deed ook maar wat met haar achter benen, maar sinds ik longeer met de pesoa gaat het veel beter en is ze weer actief van achteren (ze deed het uit luiheid)
sander_lotte
Geplaatst: 30-04-10 12:46
@ Happytime: Longeer jij met een pessoa? Ik heb dit ook willen kopen, maar in de winkels zeiden ze: "De ponymaat gaat veel te klein zijn voor jouw pony van 1.25m, die zijn meer bedoeld voor D-pony's." Toen ik vroeg waarom er geen maat was voor kleinere pony's, kreeg ik het antwoord: "Wie traint zijn pony nu zo? De meeste kleine pony's dienen als grasmaaier of om kinderen op te laten hobbelen."
Ik was best op mijn teentjes getrapt hoor! Omdat Romeo klein is, mag hij niet fatsoenlijk getraind worden en mag hij niet leren om beter te lopen? Wat een discriminatie... Misschien is het in Nederland anders? (hoewel ik ook in een winkel ben geweest met Nederlandse eigenaars)
Ik ga na mijn examen weer beginnen met pessoa's maken. Ik kan er eventueel ook een voor je maken in zijn maat .. We kunnen gewoon alles met die ukkies,, alleen maar leuk zelfs.. en ze willen graag werken!
Diddle sleept met rijden ook met zijn achterbenen, vooral op de heenweg van een buitenrit..Bij hem is het gewoon echt lammigheid...
heb hem net (in de regen in de bak wat rondgejaagd en bij me gevraagd, wat met de skippybal gerotzooid. Ophalen uit de wei met paraplu gedaan, andere 2 paarden totaal in paniek, diddle komt naar me toe lopen, steekt kop onder plu eten plu is nu alleen overleden, de wind klapte 'm om.. kon die niet hebben
maar, dids was braaf, véél te actief, maar braaf Waar hij zijn energie vandaan aalt weet ik niet... Hij krijgt alleen nog gras en hooi, en stuitert als de beste
Paraplu en rivaldo is geen succes,, pony raakt helemaal in paniek als ik hem daarmee kom ophalen. Denk Quenzo ook .. die vind alles eng wat anders is dan normaal
mirror666
Geplaatst: 30-04-10 13:31
L_Rivaldo schreef:
Paraplu en rivaldo is geen succes,, pony raakt helemaal in paniek als ik hem daarmee kom ophalen. Denk Quenzo ook .. die vind alles eng wat anders is dan normaal
die van mij vindt 'm ruig sinds ik er een handvol snoepjes in had gedaan
hihi,, ik moest een keer in de stromende regen rivaldo op gaan halen.. ik de plu mee,, rivaldo ging recht op zijn achterbenen staan en wilde niets van mij weten .. heerlijk zo'n pony met karakter
sander_lotte
Geplaatst: 30-04-10 13:35
L_Rivaldo: ja vond ik ook hoor! Ze zeiden dat het ook wel mogelijk is om de grotere pessoa op maat te maken van Romeo, maar ik heb dit ooit gedaan met een touwhalster, heb het ding kunnen weggooien, lukte van geen kanten! Maak jij de pessoa's zelf? Hoe zien die er dan uit? En gebruik je dezelfde materialen? Hoeveel kost dit dan als je eentje zou maken voor een uk van 1.25m? Dat je alles kan met de kleintjes weet ik wel, maar sommigen doen érg neerbuigend over hen, en daar kan ik niet tegen! Die vooroordelen dat kleine pony's enkel grasmaaiers of hobbelpaardjes zijn voor kindjes vind ik echt niet leuk. Hoe klein ze ook zijn, hun ego is groter dan welk paard ook
Haha Naaltje, plu die overleden is Super dat dids braaf was!
Ja precies op de zelfde manier, alleen is alles korter en op maat. ik zal vanavond even kijken of de foto ervan nog op mijn ouders computer staat (staat een wachtwoord op )